کتاب مهندسی دوباره شرکتها: منشور انقلاب سازمانی

چطور تغییراتی انقلابی در کسب‌وکار خود ایجاد کنیم؟

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution
  • عنوان کتاب به فارسی: مهندسی دوباره شرکتها: منشور انقلاب سازمانی
  • نویسنده: مایکل همر (Michael Hammer)،‌ جیمز چمپی (James Champy)
  • سال انتشار: ۲۰۰۶

درباره‌ی کتاب

در «کتاب مهندسی دوباره شرکتها: منشور انقلاب سازمانی» مایکل همر و جیمز چمپی در مورد یکی از مهم‌ترین مسائل تجاری در هزاره‌ی حاضر صحبت می‌کنند: چطور از طریق مهندسیِ مجدد فرایندها، کسب‌وکار خود را بهبود دهیم. به کمک این کتاب شرکت‌ها می‌توانند تغییراتی انقلابی در فرایند‌ها، سازمان‌دهی و فرهنگ شرکت ایجاد کنند. این تغییرات باعث می‌شوند عملکرد شرکت بهبود چشمگیری داشته باشد.

ولی مهندسی دوباره به‌تنهایی کافی نیست. همر و چمپی می‌گویند در قرن بیست‌ویکم چالش‌ها و تغییرات بیشتری بر سر راه شرکت‌ها هستند. این کتاب طبق نیازمندی‌های اقتصاد جدید نوشته‌شده و به شرکت‌ها کمک می‌کند میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی کنند، رضایت مشتریان را بالا ببرند، و در آینده گسترده‌تر هم بشوند.

رونیکس

در این کتاب می‌خوانید:

  • فرایند مهندسی دوباره چیست؟
  • فرایند‌های تجاری چگونه بازبینی می‌شوند؟
  • نقش فناوری اطلاعات چیست؟
  • چه کسی مهندسی دوباره را انجام می‌دهد؟
  • چگونه فرصت‌های مهندسی دوباره را بشناسیم؟
  • چگونه مهندسی دوباره را آغاز کنیم؟
  • شرکت‌های بزرگ چگونه مهندسی دوباره را انجام داده‌اند؟

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب مهندسی دوباره شرکتها: منشور انقلاب سازمانی» شما را با فرایند مهندسی دوباره آشنا می‌کند. به‌علاوه، فرایند‌های مهندسی دوباره در شرکت‌های بزرگی مانند IBM در این کتاب توصیف شده‌اند. این توصیفات به شما نشان می‌دهند چطور می‌توانید کسب‌وکار خود را مهندسی دوباره کنید.

بنابراین مدیرانی که خواهان تغییرات هستند چیزهای زیادی از این کتاب یاد می‌گیرند. ازجمله: تأثیرات درازمدت مهندسی دوباره روی شرکت‌ آنها؛ تأثیر مهندسی دوباره روی عملکرد کارکنان؛ تأثیر این فرایند روی ویژگی‌های محیط کاری شرکت آنها.

در نهایت این کتاب به مدیران شرکت‌ها هشدارهایی می‌دهد. کسانی که این کتاب را می‌خوانند متوجه می‌شوند چه عواملی ممکن است باعث شکست آنها در فرایند مهندسی مجدد شود.

در حاشیه

«کتاب مهندسی دوباره شرکتها: منشور انقلاب سازمانی» یکی از موفق‌ترین کتاب‌های دهه‌ی گذشته در حوزه‌ی مدیریت بوده‌ است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ منتشر شد و بعد از آن بارها بازنویسی شده تا مناسب‌ترین ایده‌ها را بر اساس نیازمندی‌های روز اقتصاد و تجارت بیان کند. در تمام این سال‌ها بیشتر از دو و نیم میلیون نسخه فروش داشته‌ است. این کتاب بیشتر از یک سال پرفروش‌ترین کتاب نیویورک بود.

مایکل همر کتاب‌های دیگری هم در حوزه‌ی مدیریت و مهندسی دوباره نوشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان کتاب‌های «مهندسی دوباره انقلاب»، «سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر: ۹ راهکار برای تغییر روش انجام کار»، «ورای مهندسی دوباره: چطور سازمان‌های فرایند-محور کار و زندگی ما را تغییر می‌دهند»، و «دستورکار: هر کسب‌وکار چکار باید بکند تا در یک دهه بر رقبا غلبه کند» را نام برد.

همر لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری خود را در رشته‌ی مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر از دانشگاه علوم ماساچوست دریافت کرد. به‌خاطر تحصیلاتش در حوزه‌ی مهندسی از ابتدا مدافع روش فرایند-محور در مدیریت بود. او در دانشگاه‌های ماساچوست و ام‌آی‌تی تدریس می‌کرد. همر یکی از ۲۵ شخص تأثیر‌گذار در آمریکاست.

مایکل همر به همراه همسر و فرزندانش در ماساچوست زندگی می‌کرد و در سال ۲۰۰۸ به‌خاطر خونریزی مغزی از دنیا رفت.


در ادامه بخوانید: رشد کسب و کار؛ آموزه‌های موفقیت از زبان مایکل ای اولگن
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.