۶ عطر فرانسوی زنانه که بوی جذب‌کننده و وسوسه‌انگیزی دارد

2

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از محبوب‌ترین و مشهورترین عطرهای دنیا محصول خانه‌های مد فرانسوی هستند؟ از «کریستین‌ دیور» گرفته تا «شنل» و «ایو سن لورن» در طول سال‌ها کلکسیونی از خوشبوترین و معتبرترین عطر و ادکلن‌های زنانه و مردانه را طراحی و تولید کرده‌اند. با این‌همه شاید شنیدن این حقیقت برای‌تان عجیب باشد که بدانید از گذشته تا به امروز،‌ نظافت شخصی و حمام رفتن اهمیت چندانی برای فرانسوی‌ها نداشته است؛ اگر بخواهیم به گفته‌ی مورخان مشهور استناد کنیم لویی چهاردهم در تمام عمرش فقط یکبار حمام کرد و لویی پانزدهم هیچ وقت دوش نگرفت و با مواد معطر خودش را خوشبو نگه می‌داشت. شاید به‌خاطر همین پیشینه‌، اغراق نیست اگر بگوییم هنوز هم که هنوز است فرانسوی‌ها با عطر دوش می گیرند. همه‌ی اینها را گفتیم که بگوییم به عقیده‌ی کارشناسان عطر و زیبایی رایحه‌ی برخی عطرهای فرانسوی آن‌قدر خاص هست که شایسته است هر زنی حداقل یکی از آنها را روی میز لوازم آرایشش داشته باشد. در این نوشتار ۶ عطر فرانسوی زنانه را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. Chanel No5؛ عطر خوش زن

عطر فرانسوی زنانه

رونیکس

به جرئت می‌توان گفت از هر ده خانم شیک‌پوش یک نفر با عطر شماره‌ یک این فهرست که اتفاقا یکی از قدیمی‌ترین عطرهای مورد پسند خانم‌های اهل مد و سلبریتی‌های سر‌تا‌سر دنیا از جمله «مرلین مونرو» است، خاطره دارد. عطر فرانسوی «Chanel No.5» با حدود صد سال قدمت نخستین و البته طبق جدول فروش عطرها پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین عطر خانه‌ی مد «شنل» تا به امروز است. عطری که «نماد جذابیت و زنانگی» نام گرفته و تا سال‌ها پرفروش‌ترین عطر زنانه در سر‌تا‌سر دنیا بود. «Ernest Beaux» خالق روسی این عطر شگفت‌انگیز و ملایم که به‌گفته‌ی خودش با الهام از رایحه‌ی شبانه‌ی دریاچه و رودخانه‌های یخ‌زده‌ی قطب شمال آن را طراحی کرده، در پنجمین روز از پنجمین ماه سال ۱۹۲۱ از این عطر رونمایی کرد؛ اثری خوش‌بو که طبق توصیه‌ی مدیر کمپانی شنل خانم «Chanel Mademoiselle» تمام و کمال «عطر خوش زن» را برای همگان تداعی می‌‌کرد.

عطر «شنل نامبر فایو» با بویی ساده، شیرین و ماندگار ازجمله عطرهای گلی-میوه‌ای است که با رایحه‌ی دلپذیر لیمو، ترنج، یلانگ یلانگ و بهارنارنج آغاز می‌شود. شاید به‌خاطر رایحه‌ی بهار‌نارنج در عطر «شنل نامبر فایو» است که «مرلین مونرو» در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که شب‌ها قبل از خواب از آن استفاده می‌کند تا خوابی آرام داشته باشد. رایحه‌ی میانی این عطر بهاری و تابستانی عطر گل سوسن، گل یاس، گل رز و ریشه‌ی زنبق زرد است و پس از آن رایحه‌ی خوش عطر با بوی مسحورکننده عنبر، چوب صندل، مشک، چرم، وانیل، نعناع هندی، خس خس و گل سنگ ماندگار می‌شود. جالب است بدانید که تا به امروز افراد مشهوری چون «مرلین مونرو»، «کاترین دنور»، «نیکول کیدمن»، «ژیسل بوندچن»، «لی لی رز دپ» (دختر جانی دپ) و «کایرا نایتلی» چهره‌ی تبلیغاتی این عطر محبوب بوده‌اند که در فهرست شش عطر محبوب فرانسوی مقام نخست را دارد.

۲. Shalimar EDP؛ مسافری از هند

عطر زنانه

در میان برندهای محبوب عطرهای زنانه، کمپانی فرانسوی «گرلن» به‌خاطر طراحی عطرهای «نیش» خاص و منحصربه‌فردش یکی از محبوبترین‌هاست. «Shalimar EDP» که حالا بیش از یک قرن از سال تولیدش می‌گذرد عطری دارای تاریخ و امضاست. اگر بنای «تاج محل» را می‌شناسید و با نام «شاه جهان» و معشوقه‌ی محبوبش آشنا هستید پس بهتر است بدانید که «شالیمار» عطری است که اولین بار به‌طور اختصاصی برای همسر ایرانی‌تبار «شاه جهان» یعنی «ارجمند بانو» طراحی و تولید شد و نامش را از «شالیمار» باغ محبوب «ارجمند بانو» گرفته است. اگرچه بعدها حدود ۱۸ نسخه از این عطر به بازار آمد اما نام «شالیمار» با «تاج ‌محل» و ملکه‌ی ایرانی‌تبار امپراطوری هند گره خورده است. «شالیمار» با رایحه‌ای شرقی، شیرین، گرم و ماندگاری طولانی‌اش، عطر مناسب روزهای سرد زمستان است. رایحه‌ی ابتدایی عطر، ترکیبی از مرکباتی مثل ترنج، نارنج، لیمو و نارنگی به همراه سدر است. پس از آن بوی خوش نعناع هندی، زنبق، رز، یاس و خس‌خس به مشام می‌رسد و در نهایت این رایحه‌ی پودری وانیل، چرم، دانه‌ی لوبیا تونکا، مشک، چوب‌صندل، دود و اوپوپوناکس است که عطری کلاسیک، پیچیده و در عین‌حال شیک و مدرن را در فضا می‌پراکند.

۳. Chanel Coco Mademoisell؛ یک فرانسوی اصیل

عطر زنانه

شاهکاری دیگر از کمپانی مشهور و محبوب «شنل»؛ عطری چوبی و گلی-میوه‌ای با رایحه‌ای شیک، خاص، مدرن، اسرارآمیز، شرقی، جوان‌پسند و فرانسوی به‌معنای واقعی کلمه که اغراق نیست اگر بگوییم عصاره‌ای است ماندگار و رؤیایی از تمام بوهای خوشی که در تمام عمر به مشام‌تان رسیده است. «کوکو‌ شنل» که بعد از مرگ بانو «شنل» نخستین عطری بود که طراحی شد و به بازار آمد با رایحه‌ی خوش شکوفه‌های پرتقال، ترنج و پرتقال ماندارین آغاز می‌شود و اندکی بعد بوی خوش گل‌های سواحل مدیترانه با رایحه‌ی مست‌کننده‌ی یلانگ یلانگ، گل رز، گل یاس ترکی و گیاه میموزا در هوا پراکنده می‌شود تا اینکه رایحه‌ی وانیل، نعناع هندی، مشک، خس‌خس، صمغ اوپوپوناکس و دانه‌ی لوبیا تونکا به‌نحو اسرارآمیزی هوش از سرتان بپراند. «کایرا نایتلی» یکی از مشهورترین چهره‌های تبلیغاتی این عطر زنانه‌ی لوکس و ماندگار است.

۴. Cacharel Anaïs Anaïs؛ رسمی و کمی هم جدی

عطر زنانه

اگر به عطرهای کلاسیک و نه‌چندان شیرین علاقه‌مند هستید پیشنهاد ما به شما عطر فرانسوی و گلی «کاچارل انیس انیس» است. عطر با رایحه‌ی خوش و سبز و البته کمی تلخ گل‌های سوسن و سنبل به‌علاوه‌ی مرکباتی چون ترنج، اسطوخدوس، شکوفه‌های پرتقال، پیچ امین‌الدوله، لیمو و انگور سیاه شما را غافلگیر می‌کند. اما این تلخی با شما نمی‌ماند و به‌مرور با ورود رایحه‌های گلی مثل گل یاس، میخک صد‌پر، گل مریم، یلانگ یلانگ، گل رز و زنبق روی شیرین‌ترش را به شما نشان می‌دهد تا اینکه سرانجام رایحه‌های چوبی با عطر چوب درخت سدر، خس‌خس، چوب صندل به علاوه چرم، کهربا، نعناع هندی، مشک، خزه بلوط و بخور فضا را جدی‌تر می‌کند و حال و هوای رسمی‌تری به عطر «کاچارل انیس انیس» می‌بخشد.


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب عینک مناسب با توجه به فرم صورت و رنگ پوست‌

۵. Kenzo Parfums Flower by Kenzo؛ شاهکار شرقی

عطر زنانه

یک شاهکار شرقی زنانه‌ی بهاری با رایحه‌ای شیرین، گرم و گلی-میوه‌ای با بوی غالب گل‌های رز و بنفشه و وانیل که در سال ۲۰۰۰ به بازار آمد و از همان ابتدا در فهرست محبوبترین‌ها قرار گرفت. عطر «Kenzo Parfums Flower by Kenzo» محصول خانه‌ی مد ژاپنی «کنزو» با رایحه‌ی اولیه‌ی توت سیاه، گل رز، زالزالک و پرتقال ماندارین آغاز می‌شود و اندکی بعد پای گل یاس، گل رز و گل بنفشه به میان می‌آید. رایحه‌ی پایه و ماندگار عطر بوی شرقی مُشک، بخور و وانیل است. طراحی ساده، شیک و خوش‌دست شیشه‌ی این عطر ازجمله نقاط قوت آن در میان شش عطر محبوب فرانسوی زنانه محسوب می‌شود.

۶. Yves Saint Laurent Opium؛ برای خانم‌های شیک و مد روز

عطر زنانه opium

به عقیده‌ی کارشناسان مد اگر صاحب یکی از اکسسوری‌های برند لوکس «ایو سن لورن» باشید به این معنی است که شما خانمی مد روز و به‌قول معروف «فشن» هستید و در نتیجه به احتمال زیاد عطر «Opium» هم یکی از اکسسوری‌های روی میز آرایش‌تان است. نسخه‌ی جدید «Yves Saint Laurent Opium» که در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد از روی نسخه‌ی قدیمی عطر متعلق به سال ۱۹۷۷ طراحی شده است. عطری کلاسیک و در عین‌حال شیک و همیشه مد روز با رایحه‌ای گرم و تند شرقی مناسب شب‌های سرد پاییز و زمستان. «Opium» با رایحه‌ی اولیه
ترنج، سوسن و پرتقال ماندارین آغاز می‌شود و در ادامه رایحه‌ی گل‌های یاس و میخک و «صمغ‌ مر» مشام‌تان را نوازش می‌کند. اما آنچه به این عطر حال و هوایی کلاسیک و در عین‌حال فریبنده و مدرن می‌بخشد بوی خوش کهربا، وانیل، نعناع هندی و اوپوپوناکس است.

۱۰ عطر زنانه زیر ۵۰۰ هزار تومان

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع vogue
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. ليست انواع مختلف محصولات عطر و ادوکلن زنانه می‌گوید

    سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین

  2. Payam می‌گوید

    بسیار عالی،، اما الحق ولانصاف که جای عطر لومانی میان این عطرهای معروف فرانسوی برده نشده که بهترین و مهمترین عطر و پایه و مادر تمام عطرهای فرانسوی است عطری به شدت تحریک کننده که امروزه در ایران نایاب یا کمیاب است،، بله این بی انصافیست که در این صفحه و این مطلب و مقوله نام این عطر یا ادکلن لومانی آورده نشده!!