معرفی کتاب تا آهنگ درونت هست وقت مردن نیست

۱۰ راز برای دستیابی به موفقیت و آرامش

2

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: Don’t Die with Your Music Still in You
  • عنوان کتاب به فارسی: تا آهنگ درونت هست وقت مردن نیست
  • نویسنده: سرنا دایر، وین دایر (Serena J. Dyer, Wayne W. Dyer)
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

درباره‌ی کتاب

در سال ۲۰۰۱ دکتر وین دایر کتابی با نام «۱۰ راز برای دستیابی به موفقیت و آرامش» نوشت.

او در این کتاب‌ها مهم‌ترین اصول را برای زندگی فرزندان خود بیان کرد.

رونیکس

این اصول از این قرارند:

  1. ذهن خود را باز نگهدار، ولی به هیچ ایده‌ای وابسته نشو؛
  2. تا آهنگ درونت هست وقت مردن نیست؛
  3. نمی‌توانی آنچه نداری را ببخشی؛
  4. از سکوت لذت ببر؛
  5. گذشته‌ی خود را رها کن (فراموش کردن گذشته
  6. بدون تغییر ذهن، توانایی حل مشکلات خود را نخواهی داشت؛
  7. هیچ کینه‌ای منطقی نیست؛
  8. خودت را همان‌طور که هستی دوست داشته باش (دوست داشتن خود
  9. شکرگزار خداوند باش؛
  10. عاقلانه‌ است از هر فکری که ضعیفت می‌کند، دوری کنی.

سرنا دایر ششمین فرزند از هشت فرزند اوست. او تمام زندگی خود در مورد این اصول فکر کرده‌است. «تا آهنگ درونت هست وقت مردن نیست» مهم‌ترین اصل برای سرنا بوده‌است.

برای او این یعنی تنها زندگی برای شما همانی است که در آن به دنیا آمده‌اید. سرنا در این کتاب توضیح می‌دهد زندگی با والدین مذهبی چه حسی دارد. او در مورد هر ده اصل پدرش حرف می‌زند، ولی تجربیات خود را هم به آنها اضافه می‌کند.

او توضیح می‌دهد این اصول چه تأثیری روی زندگی او داشته‌اند. او داستان‌هایی را در مورد مشکلات و موفقیت های خود تعریف می‌کند. وین، پدر سرنا هم نقطه نظر خود را بیان می‌کند.

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب تا آهنگ درونت هست وقت مردن نیست» با کتاب «۱۰ راز برای دستیابی به موفقیت و آرامش» یکی نیست. در بهترین حالت می‌توان گفت سرنا کتاب پدر خود را ادامه داده است، ولی حتی اگر کتاب پدر را نخوانده‌ باشید، این کتاب می‌تواند برای‌تان مفید و جالب باشد.

داستان‌هایی که در «کتاب تا آهنگ درونت هست وقت مردن نیست» آمده، لحظات جالب و بعضا خجالت‌آور زندگی سرنا را به تصویر می‌کشند. این داستان‌ها همچنین می‌گویند او از این لحظات چه آموخته‌ است. داستان‌هایی درمورد رفاقت، در مورد زندگی روزمره، خانه و خانواده، در مورد شکست و پیروزی های سرنا.

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد «کتاب تا آهنگ درونت هست وقت مردن نیست» صداقت آن است. هر آنچه در کتاب آمده عقاید صادقانه‌ی سرنا دایر و پدرش است. ممکن است در ابتدا فکر کنید اصولی که در کتاب آمده شعاری و بی‌فایده هستند؛ ولی داستان‌های سرنا در مورد زندگی خود به شما می‌قبولاند هر آنچه وین در کتاب خود آورده بود و هر آنچه سرنا در این کتاب به آن اضافه کرده، همه عقاید واقعی این دو هستند.

نکته‌ی جالب دیگر این است که در این کتاب صدای پدر و دختر را باهم داریم. درواقع بخشی از هر فصل به حرف‌های پدر اختصاص داده‌ شده است. بنابراین محتویات کتاب می‌تواند برای والدین و فرزندان مفید باشد. حتی می‌تواند آنها را به هم نزدیک‌تر کند. این همکاری صمیمانه بین پدر و دختر برای همه‌ی والدین خواندنی است. البته همه‌ی افرادی که می‌خواهند «موسیقی» درون خود را کشف کنند، نیز می‌توانند از این کتاب لذت ببرند.

درحاشیه

سرنا دایر ششمین فرزند از هشت فرزند وین و مارسلن دایر است. سرنا به دانشگاه میامی رفته‌ است و کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از آن دانشگاه دریافت کرده‌است. او هم‌اکنون به همراه همسر خود در جنوب فلوریدا زندگی می‌کند. او زمان خود را به سفرکردن، خواندن، وبلاگ نویسی و تلاش برای مبارزه با قاچاق کودک می‌گذراند.

دکتر وین دایر یک نویسنده‌ و سخنران بین‌المللی معروف بود. او یکی از بنیان‌گذاران توسعه فردی بود. درطول چهار دهه‌ی گذشته او بیش از ۴۰ کتاب نوشت. ۲۱ کتاب از این ۴۰ کتاب، پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند. او چندین برنامه‌ی تلویزیونی و رادیویی داشته‌ و ویدئوهای زیادی از او منتشر شدند.

وین دایر دکترای مشاور‌ه‌ی آموزشی داشت و سال‌ها در دانشگاه سنت‌جان در نیویورک تدریس می‌کرد. در سال ۲۰۱۵ او این جهان را ترک کرد و به دیار باقی شتافت.


در ادامه بخوانید: ۷ نشانه که می‌گویند مسیر زندگی‌‌مان را درست انتخاب کرده‌ایم
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. عباس آقا می‌گوید

    سلام چطوریو از کجا تهیه کنیم ؟
    بصورت کتاب pdf هست؟ یا نه کتابه ؟

    1. الهام ناصری می‌گوید

      سلام. این کتاب در هر دو شکل توی بازار ایران موجوده. می‌تونید توی سایت‌های معتبر کتاب فروشی اون رو به راحتی پیدا کنید.