مشهورترین مراکز خرید مالزی که تجربه‌ای جذاب را برای‌تان رقم می‌زند

0

یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگران از سفر به مالزی علاوه بر گردش و سیاحت در طبیعت دیدنی و جزایر شگفت‌انگیز این کشورِ زیبا، خرید کالاهای مشهورترین برندهای معتبر دنیا از فروشگاه‌ها، بازارها و مراکز خرید مالزی است که در سال‌های اخیر برای حضور در بازار این کشور از یکدیگر پیشی گرفته‌اند. قیمت‌های مناسب و حراج‌های بزرگ انواع و اقسام کالاها از لباس و جواهرات گرفته تا وسایل خانه و لوازم صوتی و تصویری، ازجمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت مجتمع‌های تفریحی، بازارها و مراکز خرید مالزی است.

از بازارهای ارزان‌‌قیمت شبانه، روزانه و بازارهای آخرهفته گرفته تا فروشگاه‌های شیک و گران‌قیمت منطقه‌ی «بانگسار» شهر کوالالامپور همه ازجمله محبوب‌ترین مراکز خرید مالزی در میان گردشگران خارجی هستند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که بسیاری از مراکز خرید مالزی از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی معاف هستند و به همین دلیل می‌توانید در شیک‌ترین مراکز خرید مالزی بهترین اجناس را با قیمتی معقول و منصفانه خریداری کنید. همراه ما باشید تا در این نوشتار معروف‌ترین، گران‌ترین و همچنین ارزان‌ترین بازارها و مراکز خرید مالزی را به شما معرفی کنیم.

رونیکس

۱. مجتمع تجاری و تفریحی پاویلیون (Pavilion)

کوالالامپور علاوه‌بر اینکه پایتخت مالزی است، پُر‌زرق‌و‌برق‌ترین شهر این کشور هم هست. شهری رنگارنگ و مدرن با مراکز خرید فراوان و آسمان‌خراش‌های لوکس که به‌خوبی سبک زندگی اکثریت قریب‌به‌اتفاق مردم مالزی را نشان می‌دهد. مردم مالزی عاشق خریدکردن هستند و شاید دلیل وجود این‌همه مرکز خرید لوکس و هیجان‌انگیز هم همین باشد.

مجتمع تجاری و تفریحی پاویلیون از مراکز خرید مالزی

در این میان، مرکز خرید مدرن و لوکس پاویلیون شهر کوالالامپور یکی از مجهزترین مراکز خرید پایتخت است. برج‌های دوقلوی لوکس و عظیم پاویلیون در منطقه‌ی بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) واقع شده و ۱٫۳۷ میلیون مترمربع مساحت دارد. ۴۵۰ فروشگاه شیک و مجلل به‌همراه ده‌ها رستوران و کافی‌شاپ با غذاهای مختلف مالایی و فرنگی، غذاهای منطقه‌ی شرق آسیا و نوشیدنی‌های متنوع این مرکز خرید را به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید کوالالامپور و منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است.

بد نیست بدانید بسیاری از طراحان صاحب‌نام مُد دنیا از برندهای معتبر و لاکچری مثل ورساچه (Versace) و برندهای ارزان‌تر مثل پل اند بیر (Pull&Bear) برای نخستین بار گالری‌های منحصر‌به‌فرد خود در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا را در مرکز خرید پاویلیون دایر کرده‌اند و به همین دلیل به جرئت می‌توان پاویلیون را پُر رفت‌و‌آمد‌ترین مرکز خرید مالزی نامید. این مرکز که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده شامل سه بخش اصلی است:

خیابان توکیو یا توکیو استریت ازجمله مشهورترین راسته‌های این مرکز خرید است که برندهای مشهور و با‌کیفیت ژاپنی از پوشاک گرفته تا لوازم صوتی و تصویری را می‌توانید در آنجا پیدا کنید.

۲. مرکز خرید بزرگ میدوَلی (Mid Valley Megamall)

مرکز خرید بزرگ میدوَلی (Mid Valley Megamall) از مراکز خرید مالزی

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آسیا در حاشیه‌ی بزرگراه فدرال در منطقه‌ای بین شهرهای کوالالامپور و پتالینگ‌جایا قرار گرفته است. مرکز خرید بزرگ «میدوَلی» محل مناسبی برای عاشقان خرید، هواداران برندهای مد روز، شهربازی برای کودکان و بزرگسالان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مترو جایا، فروشگاه زنجیره‌ای جاسکو و کارفور است.

علاوه بر این شرکت‌های تجاری متوسط و کوچک، فروشگاه‌های تخصصی لباس، مد، وسایل الکتریکی، محصولات کامپیوتری و … کتاب‌فروشی، مرکز بدنسازی جکی چان، هتل، هتل آپارتمان، سالن بولینگ، سینما، مجموعه‌ی بزرگی از رستوران‌های بین‌المللی و مالایی، شعبه‌های مشهورترین فست‌فودهای زنجیره‌ای دنیا مثل کی‌اف‌سی (KFC)، مک دونالد و … به‌همراه نمایندگی برخی از معتبرترین برندهای جواهر و ساعت دنیا در این مرکز خرید رویایی شعبه دارند.

از آنجایی که مرکز خرید میدوَلی در خارج از شهر کوالالامپور واقع شده، برای رسیدن به این مجتمع می‌توان از تاکسی و قطار شهری KTM در ایستگاه میدوَلی استفاده کرد. علاوه‌بر ارائه‌ی خدمات بانکی و صرافی، افرادی که با فرزندان نوزاد و خردسال‌شان به این مرکز خرید می‌روند می‌توانند از امکانات ویژه‌ی طبقه‌ی زیرهم‌کف این مرکز خرید استفاده کنند.

۳. مرکز خرید سوریا کِی‌اِل‌سی‌سی (Suria KLCC)

مرکز خرید بزرگ میدوَلی (Mid Valley Megamall) از مراکز خرید مالزی

معماری منحصر‌به‌فرد این مرکز خرید که در طبقه‌ی همکف برج‌های دو قلوی فولادی ۸۸ طبقه «پتروناس» با ۴۵۱٫۱ متر ارتقاع بنا شده است، زبانزد خاص و عام است. ساختمان هلالی شکل مرکز خرید سوریا کِی‌اِل‌سی‌سی که در سال ۱۹۹۹ بنا‌شده یک اثر معماری چشم‌نواز و زیباست. بسیاری از برندهای لاکچری دنیا در زمینه‌ی پوشاک، کفش و جواهرات ازجمله زارا (Zara)، جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) و شَنِل (Chanel) در مرکز خرید سوریا کِی‌اِل‌سی‌سی کوالالامپور شعبه دارند.

چندین سالن کنسرت برای اجرای مشهورترین هنرمندان دنیا، انواع رستوران‌های محلی، خاورمیانه‌ای و بین‌المللی و فست‌فودهای زنجیره‌ای مشهور دنیا در این مرکز خرید دایر شده‌اند و چندین سالن سینما همزمان با معتبرترین سینماهای جهان جدیدترین فیلم‌های روز دنیا را نمایش می‌دهند. مجتمع تجاری و تفریحی سوریا کِی‌اِل‌سی‌سی در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده و برای دسترسی به آن می‌توانید از قطار شهری که ایستگاه آن دقیقا در مقابل مرکز خرید سوریا کِی‌اِل‌سی‌سی واقع شده استفاده کنید.

۴. مرکز خرید سونگی وانگ پلازا (Sungei Wang Plaza)

مرکز خرید سونگی وانگ پلازا (Sungei Wang Plaza) از مراکز خرید مالزی

مرکز خرید سونگی وانگ پلازا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مالزی و شهر کوالالامپور در سال ۱۹۷۷ در منطقه‌ی «بوکیت بینتانگ» کوالالامپور تأسیس شد. منطقه‌ی «بوکیت بینتانگ» کوالالامپور که رفتن به آنجا از طریق وسایل نقلیه‌ی عمومی مثل اتوبوس و مونوریل (تک‌ریل) بسیار آسان است، از قدیم‌الایام محلی برای تفریح، خرید و سرگرمی بوده است. از هتل‌های لوکس گرفته تا هتل‌های متوسط و ارزان، جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید متعدد با فاصله‌ی کم از یکدیگر در منطقه‌ی بوکیت بینتانگ کوالالامپور در دسترس گردشگرانی از سرتاسر جهان است.

در این میان مرکز خرید سونگی وانگ پلازا که اتفاقا در نزدیکی مجتمع تجاری تفریحی مدرن تایمز اسکوئر (Times Square) واقع شده به‌جز چند رستوران محلی و چینی و چند شعبه فست‌فود که به‌اندازه‌ی رستوران‌های مراکز خرید مجلل شلوغ نیستند، محلی برای خرید لباس‌های ارزان، اسباب‌بازی، لوازم خانگی، سالن‌های آرایش و ماساژ و مزون‌های خیاطی حرفه‌‌ای است.

۵. مرکز خرید اِستار هیل گالری (StarHill Gallery)

مرکز خرید اِستار هیل گالری (StarHill Gallery) از مراکز خرید مالزی

به‌جرئت می‌توان گفت که «اِستار هیل گالری» یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید مالزی در شهر کوالالامپور است. این مرکز خریدِ شیک و گرا‌ن‌قیمت که در ابتدا پلازا استار هیل (plaza Star Hill) نام داشت در سال ۲۰۱۱ به‌طورکلی بازسازی شد تا به مرکز خرید محبوب اشراف، ثروتمندان و گردشگران مرفه خارجی تبدیل شود.

مرکز خرید لاکچری اِستار هیل گالری که در خیابان بوکیت بینتانگ و درست روبه‌روی مرکز خرید پاویلیون قرار گرفته است، به دو هتل معروف «ریتز کارلتون» و «جی دبلیو ماریوت» متصل است و افرادی که در این هتل‌ها اقامت دارند می‌توانند از طریق مسیر «تونل زمان» به‌راحتی به این مرکز رفت‌و‌آمد کنند. بسیاری از برندهای گران‌قیمت بین‌المللی جواهرات و ساعت‌های گران‌قیمت، رستوران‌های بین‌المللی مشهور و بوتیک‌های کفش و پوشاک لاکچری از مشهورترین برندهای دنیا در مرکز خرید اِستار هیل گالری نمایندگی دارند.

مرکز خرید اِستار هیل گالری شامل هفت طبقه‌ی مجزاست که هرکدام خدمات خاصی را ارائه می‌دهند. اگر به این مجتمع تفریحی و تجاری رفته‌اید و قصد خرید ندارید می‌توانید از خدمات طبقه‌ی Pamper که مختص خدمات زیبایی و سالن‌های ماساژ، استخر، سونا و جکوزی است، استفاده کنید.

۶. مجتمع تجاری تفریحی سان‌وَی پیرامید (Sunway Pyramid)

مجتمع تجاری تفریحی سان‌وَی پیرامید (Sunway Pyramid) از مراکز خرید مالزی

یکی از بی‌نظیرترین مراکز تجاری تفریحی شهر کوالالامپور سان‌وَی پیرامید است که با معماری منحصر‌به‌فرد مصری شبیه اهرام ثلاثه طراحی و ساخته و در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. در بدو ورود و در کنار در ورودی مجتمع، مجسمه‌ی شیر عظیمی خودنمایی می‌کند. حدود ۸۰۰ فروشگاه، ۱۰ بانک و ۳۰ دستگاه خودپرداز در مرکز خرید سان‌وَی پیرامید دایر هستند و یک پارک بزرگ به‌همراه استخر، پیست اسکی روی یخ، سالن بولینگ و تیراندازی به‌همراه اینترنت رایگان Wifi در تمام طبقات مجتمع، ازجمله امکانات تفریحی این مرکز خرید هستند.

۷. مرکز خرید وان اوتاما (One Utama)

مرکز خرید وان اوتاما (One Utama) از مراکز خرید مالزی

مرکز خرید وان اوتاما بزرگ‌ترین مرکز خرید مالزی و هفتمین مرکز خرید بزرگ دنیاست. بیش از ۷۰۰ فروشگاه در این مرکز خرید مجلل واقع شده‌اند. اگر خوش‌شانس باشید و به ساعت‌های شلوغی و ترافیک نخورید، از مرکز شهر کوالالامپور تا این مرکز خرید با اتومبیل ۳۰ دقیقه فاصله است. از آنجایی که مجموعه‌ای از لوکس‌ترین برندهای دنیا و محصولات محلی مالزیایی در این مرکز خرید شعبه دارند، وان اوتاما یک مجتمع تفریحی و تجاری گران‌قیمت محسوب می‌شود.

مرکز خرید و تفریحی وان اوتاما تنها مرکز خرید مالزی است که روی سقف آن مجموعه‌ای بی‌نظیر از حدود ۵۰۰ گونه‌ی گیاهی طبیعی استوایی پرورش داده می‌شوند. علاوه‌بر این چندین سالن سینما، سالن‌های ورزشی، صخره‌نوردی، بولینگ، فوتسال و سالن‌های ماساژ و رستوران‌های محلی و بین‌المللی در مرکز خرید وان اوتاما حسابی شما را سرگرم خواهند کرد.

۸. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Times Square Shopping Mall Berjaya)

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Times Square Shopping Mall Berjaya) از مراکز خرید مالزی

آب‌وهوای شهر کوالالامپور در اکثر روزهای سال گرم و شرجی است اما آنچه خرید و پرسه‌زدن در مراکز خرید مالزی را برای گردشگرانی که عموما به این شرایط آب‌وهوایی عادت ندارند لذت‌بخش می‌کند، تهویه‌ی مطبوع و استفاده از ایرکاندیشن‌های عظیم برای خنک‌کردن هوا در تمام مراکز خرید است.

مرکز خرید «تایمز اسکوئر» یک ساختمان عظیم ده طبقه با بیش از ۱۰۰۰ مغازه و ۶۵ رستوران در حقیقت یک شهر بزرگ برای خریدی هیجان‌انگیز است. ساختمان مرکز خرید تایمز اسکوئر ازجمله معروف‌ترین برج‌های کوالالامپور است. هتل «برجایا تایمز اسکوئر» که در کنار این مرکز خرید و متصل به آن واقع شده، شهربازی، سینما، سالن تئاتر، اداره‌ی پست، پارکینگ چندطبقه و صدها مغازه که لوازم موردنیاز مشتریان از کیف و کفش گرفته تا عطر و لوازم بهداشتی و آرایشی از معتبرترین برندهای دنیا را در ویترین‌های لوکس چیده‌اند، ازجمله جاذبه‌های پرطرفدار این مرکز خرید شیک هستند. علاوه‌بر این اگر قصد خرید سوغاتی دارید، طبقه‌ی سوم این مرکز خرید بهترین گزینه برای تهیه‌ی سوغاتی با قیمت مناسب است.

فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات الکترونیکی مانند تلفن‌همراه، نوت‌بوک، کامپیوتر و دوربین در طبقات مختلف این مرکز خرید در دسترس است. امکانات عمومی مجتمع تجاری تایمز اسکوئر، رستوران غذاهای محلی مالزی و شعبه‌های فست‌فودهای معتبر دنیا ازجمله مک‌دونالد، شهربازی، سالن‌های آرایش و ماساژ، سالن سینما، صرافی، بانک و پارکینگ طبقاتی از جمله دیگر امکانات مرکز خرید تایمز اسکوئر است.

۹. مرکز خرید لات تِن (Lot 10)

مرکز خرید لات تِن (Lot 10) از مراکز خرید مالزی

یک مرکز خرید دیگر در منطقه‌ی «بوتیک بینتانگ» شهر کوالالامپور که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. این مرکز خرید لوکس که در ابتدا یک مرکز خرید برای ثروتمندان شهر و گردشگرانی بود که دست‌شان به دهان‌شان می‌رسید، بعدها تبدیل به مرکز خرید محبوب طبقه‌ی متوسط جامعه هم شد. بیشتر کالاهایی که در مرکز خرید لات تِن شعبه دارند، تجهیزات الکترونیکی و پوشاک محصولات برندهای ژاپنی و البته برندهای مشهور دنیا هستند.

۱۰. مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا (Alamanda-Putrajaya)

مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا (Alamanda-Putrajaya) از مراکز خرید مالزی

اگر به‌جز کوالالامپور قصد سفر به سایر شهرهای مالزی را هم دارید، بد نیست بدانید که این مرکز خرید شیک یکی از بهترین مراکز خرید مالزی است که در شهر پوتراجایا واقع شده است. در مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا فروشگاه‌های مختلفی ازجمله نمایندگی برندهای معتبر لوازم الکترونیکی و لوازم منزل، کتاب‌فروشی، عکاسی، سینما، آرایشگاه و انواع رستوران‌ها با منوی غذایی متنوع برای مشتریان برپاست.

۱۱. مرکز خرید کوئیل سیتی (Quill City Mall)

مرکز خرید کوئیل سیتی (Quill City Mall) از مراکز مالزی

یکی دیگر از مراکز تفریحی و تجاری پر‌رفت‌‌و‌آمد در کوالالامپور که قدمت چندانی ندارد اما در همین مدت کوتاه چندساله به مرکزی برای برندهای مشهور دنیا، شهربازی کودکان، کلینیک پزشکی، رستوران‌های متعدد چینی، کره‌ای، ژاپنی، مالایی و غربی و سینما تبدیل شده، مرکز خرید کوئیل سیتی است.

این مرکز خرید هشت طبقه در خیابان سلطان اسماعیل و درست در مقابل هتل شرایتون واقع شده و توسط یک پُل هوایی مستقیما به ایستگاه مونوریل «مدان توانکو» متصل می‌شود. مرکز خرید کوئیل سیتی که با شیشه مسقف شده، منظره‌ی برج‌های دوقلوی کوالالامپور را به هنگام خرید و صرف غذا مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. اولین صفحه‌ی نمایش معلق و نیم‌دایره‌ای شکل (Floating Media Pod) در مالزی هم متعلق به این مرکز خرید است که از همه‌ی طبقات این مرکز خرید قابل مشاهده است و آخرین رویدادهای مهم و حراجی‌های آن را نمایش می‌دهد.

۱۲. مرکز خرید اِن‌یو سِنترال (NU Sentral)

مرکز خرید اِن‌یو سِنترال (NU Sentral) از مراکز خرید مالزی

یکی از وسیع‌ترین مراکز خرید مدرن و شیک کوالالامپور با گنجایش بیش از سه‌و‌نیم میلیون نفر که اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی افتتاح شد، مرکز خرید اِن‌یو سِنترال است. همانند سایر مراکز خرید لوکس و مدرن مالزی، در مجتمع تجاری و تفریحی اِن‌یو سِنترال می‌توانید خرید از مشهورترین برندهای دنیا را تجربه کنید و انواع نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها و غذاهای محلی و بین‌المللی را میل کنید.

ارزان‌ترین بازارها و مراکز خرید مالزی

اگر به‌دنبال خریدی ارزان و اهل پرسه‌زدن برای خرید پوشاک، کفش، عطر، جواهر، لوازم صوتی و تصویری و اشیای عتیقه و تاریخی هستید بازارهای شبانه، روزانه و بازارهایی را که بعضا آخر هفته‌ها در سرتاسر مالزی برپا می‌شوند، از دست ندهید. در این بازارهای محلی پُرجاذبه می‌توانید خریدی مقرون‌به‌صرفه و در عین‌حال باکیفیت داشته باشید و لذیذترین و تازه‌ترین غذاهای محلی و میوه‌های بومی منطقه را هم حین خرید میل کنید.

۱. بازار جالان ایمبی (Jalan Imbi)

 بازار جالان ایمبی (Jalan Imbi) از مراکز خرید مالزی

اگر قصد خوردن یک صبحانه‌ی لذیذ با قیمت مناسب در کوالالامپور را دارید، بهتر است سری به این بازار در منطقه‌ی بوکیت بینتانگ کوالالامپور بزنید. علاوه‌بر میل‌کردن صبحانه‌های محلی با قیمت مناسب، خرید انواع ادویه‌های محلی، میوه و سایر محصولات محلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۲. بازار محله چینی‌های کوالالامپور

از صنایع‌دستی گرفته تا معتبرترین برندهای پوشاک و رستوران‌های باکیفیت، همه در یکی از مشهورترین محله‌های چینی‌ها در خیابان پتالینگ شهر کوالالامپور گرد هم آمده‌اند.

۳. چهارشنبه‌بازار تامان کونات کوالالامپور

محبوب‌ترین بازار هفتگی در میان گردشگران خارجی بازار «تامان کونات» شهر کوالالامپور است که روزهای چهارشنبه در سرتاسر بازار تامان کونات در حال قدم‌زدن و خرید دیده می‌شوند.

۴. یکشنبه‌بازار کامپونگ بارو (Kampung Baru)

مرکز خرید بازار جالان ایمبی (Jalan Imbi) از مراکز خرید مالزی

یکشنبه‌بازار کامپونگ بارو که بیشتر کاسبانش افراد محلی هستند، مکانی برای فروش پوشاک، صنایع دستی و جواهرات است. در کنار خرید این وسایل می‌توانید انواع غذاهای لذیذ مالایی را که جلوی چشم‌هایتان طبخ می‌شوند نیز میل کنید.

۵. بازار شبانه خیابان جونکر

یکی از مشهورترین بازارهای شبانه‌ی مالزی که آخرهفته‌ها در محله‌ی چینی‌های شهر ملاکا در ۱۳۰ کیلومتری کوالالامپور برگزار می‌شود، بازار شبانه خیابان جونکر است. در این بازار شبانه از اجناس محلی تا برندهای معتبر و مدرن را با قیمت مناسب می‌توانید پیدا کنید. اغلب فروشندگان بازار شبانه خیابان جونکر چینی‌ها و مالایی‌ها هستند.

۶. بازار شبانه تیمویانگ لنکاوی

بازار شبانه تیمویانگ لنکاوی که معمولا پنج‌شنبه شب‌ها در منطقه‌ی لنکاوی برپا می‌شود یک بازار همه‌چیز تمام است. از لباس و کفش و اجناس عتیقه گرفته تا غذاهای خیابانی را می‌توانید با قیمت مناسب در این بازار تهیه کنید.

۷. بازار پاسار مالام (Pasar Malam)

یکی دیگر از محبوب‌ترین بازارهای محلی مالزی بازار شبانه پاسار مالام است که در تمام ایالت‌های مالزی شعبه دارد. انواع لوازم منزل، تجهیزات صوتی و تصویری، باتری و جواهرات بدلی و … در این بازار فروخته می‌شود. علاوه‌بر این، انواع میوه‌های بومی، گوشت و انواع مختلف کیک و غذا را با قیمت بسیار مناسب می‌توانید تهیه کنید. بازار پاسار مالام پاتوق شبانه‌ی بسیاری از اهالی بومی مالزی است که بعد از صرف شام معمولا در آنجا تفریح و خرید می‌کنند.

۸. مرکز خرید «دی زون» در جزیره‌ی لنکاوی

مرکز خرید «دی زون» در جزیره‌ی لنکاوی از مراکز خرید مالزی

برای کسانی که می‌خواهند به مالزی سفر کنند و مهم‌ترین هدف‌شان گشت‌و‌گذار در طبیعت بکر و زیبای این کشور است، به‌جز کوالالامپور، سایر مقاصد تفریحی و گردشگری و مراکز خرید مالزی بسیار محبوب هستند. برای مثال «جزیره لنکاوی» یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران خارجی است.

با این‌همه، «خرید» جزء انکارناپذیر سفر حتی برای توریست‌هایی است که صرفا به هدف خرید سفر نمی‌کنند. از آنجایی که لنکاوی از سال ۱۹۸۷ جزیره‌ی آزاد معرفی شده، به همین دلیل می‌توانید یک خرید کامل با قیمت مناسب در بازارها و مراکز خرید این جزیره داشته باشید.

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید لنکاوی که از پرداخت عوارض کمرگی هم معاف است، مرکز خرید «دی زون» است که لقب «بهشت عاشقان خرید» را از آن خود کرده است. در این مرکز خرید محبوب که در منطقه‌ی «پنتای چنانگ» هر روز از ساعت ده صبح تا نه شب باز است از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را با قیمت‌های مناسب و معقول می‌توانید پیدا کنید. لوازم خانگی و جواهرات، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، لوازم‌برقی، گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ ازجمله پرفروش‌ترین اجناس این بازار هستند. علاوه‌بر این، مجموعه‌ای از بهترین رستوران‌ها دایر شده‌اند که اجازه نمی‌دهند بعد از ساعت‌ها خرید و راه‌رفتن در مرکز خرید «زون» احساس گرسنگی کنید.

۹. مرکز خرید تئوسون هوات

«تئوسون هوات» یکی دیگر از مراکز خرید لوکس مشهور و معتبر شهر لنکاوی است که مجموعه‌ای از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی از بهترین برندهای معتبر دنیا با اجناسی مد روز و البته قیمت‌های بسیار مناسب در آن نمایندگی دارند. از آنجایی که این مرکز خرید از پرداخت عوارض گمرکی معاف است لوازم خانگی، پوشاک، کیف و چمدان، مواد غذایی، تنباکو و شیرینی‌جات را می‌توانید با کمترین قیمت خریداری کنید.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی مالزی؛ ۲۴ مکانی که نباید فرصت دیدن‌شان را از دست داد

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع expatgo
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.