مراکز خرید استانبول؛ ۱۰ مکانی که حتما باید خرید را در آنجا تجربه کرد

0

خرید کردن، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سفر به استانبول است. این شهر از نظر تجاری رونق خاصی دارد، به‌همین‌دلیل مراکز خرید متعددی در آن ساخته شده است. برای همین در این مطلب، با چند مورد از بهترین مراکز خرید استانبول آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

وجود و ساخت مراکز خرید تقریبا اتفاقی جدید در ترکیه است و قدمت آن‌ها نهایتا به دهه‌ی ۸۰ میلادی برمی‌گردد. باوجوداین، به‌محض اینکه اولین مراکز خرید مدرن در ترکیه راه‌اندازی شدند، اهالی از آن‌ها استقبال کردند. تقریبا هر محله‌ای حداقل یکی از این مراکز خرید بزرگ دارد. در ادامه‌ی این مطلب، شما را با تعدادی از بهترین و شیک‌ترین مراکز خرید استانبول آشنا می‌کنیم. این مراکز خرید بیشتر در حوالی منطقه‌ی تقسیم قرار دارند؛ به‌همین‌دلیل به‌راحتی ازطریق اتوبوس، مترو و تاکسی دسترسی دارند. این مراکز تقریبا بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کنند.

رونیکس

مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)

مراکز خرید استانبول - مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)

مرکز خرید آکمرکز در اتیلر (Etiler) یکی از محله‌های منطقه‌ی بشیکتاش (Beşiktaş) قرار دارد. این منطقه جزو محبوب‌ترین مناطق شهر برای طبقه‌ی مرفه استانبول است و به دو منطقه‌ی تجاری Levent و Maslak نزدیک است.

این مرکز خرید ۴ طبقه با تقریبا ۲۵۰ فروشگاه، مساحتی در حدود ۱۸۰ هزار مترمربع دارد. باوجود سرویس رایگان از هتل‌ها و مناطق اطراف که برای این مرکز خرید درنظر گرفته شده است، اهالی استانبول و گردشگران به‌راحتی به این مرکز خرید دسترسی دارند. این مرکز خرید در دسامبر سال ۱۹۹۳ افتتاح شده و هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

مرکز خرید آکمرکز در سال ۱۹۹۵ توسط شورای بین‌المللی مراکز خرید (ICSC) به‌عنوان بهترین مرکز خرید اروپا انتخاب شد. همچنین در سال ۱۹۹۶، به‌عنوان بهترین مرکز خرید دنیا شناخته شد و جایزه‌ی توسعه و طراحی بین‌المللی را از آن خود کرد. آکمرکز، از این بابت یک مرکز خرید منحصربه‌فرد است، چون هیچ مرکز خرید دیگری در دنیا هر دوی این عناوین را به‌دست نیاورده است. در سال ۲۰۱۰، این مرکز خرید جایزه‌ی بهترین طراحی داخلی را از طرف جوایز املاک تجاری اروپا دریافت کرد.

سایت رسمی: www.akmerkez.com.tr

مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)

این مرکز خرید در محله‌ی ایستینیه در منطقه‌ی ساری‌یر (Sarıyer) قرار دارد. این مرکز تجاری بعد از افتتاحش، جنبه‌ی دیگری از لذت خرید را به بازار استانبول آورد. وسعت این مرکز حدود ۲۴۲ هزار مترمربع است و بخش‌های مختلفی در فضای باز و فضای بسته با سقف‌های شیشه‌ای دارد. فضای سبز مرکزی، بخش مد، فروشگاه‌های کنار خیابان، منطقه‌ی مخصوص بازی کودکان به‌وسعت ۱۵۰۰ مترمربع، باشگاه ورزشی و کلاب تفریحی، بخشی تحت عنوان بازار که از روی معماری بازارهای قدیمی ترکیه الهام گرفته شده و ۱۲ تالار پخش فیلم که یکی از آن‌ها سینمای سه بعدی آیمکس است، بخش‌های مختلف این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

این مرکز خرید یک مرکز خرید سبز، دوستدار طبیعت و بسیار زیبا است. ویلچر، قفسه برای نگهداری لوازم و اشیای گران‌قیمت و کالسکه برای بچه‌ها از امکاناتی است که در این مجموعه برای خریداران درنظر گرفته شده است.

سایت رسمی: www.istinyepark.com

مرکز خرید کانیون (Kanyon)

مراکز خرید استانبول - مرکز خرید کانیون (Kanyon)

این مرکز خرید چهار طبقه در منطقه‌ی تجاری Levent قرار دارد. وسعت این مجموعه ۳۷۵۰۰ مترمربع و دارای ۱۶۰ فروشگاه است. فروشگاه برندهای منتخب ترکیه و جهان، رستوران‌های خوب، کافه، باشگاه ورزشی و سالن سینما از امکانات مختلف این مرکز خرید است.

سایت رسمی: www.kanyon.com.tr

مرکز خرید سیتیز (City’s)

اگر دوست دارید در مرکز فروشگاه‌های مد و فشن قدم بزنید و به‌تنهایی خرید کنید، حتما باید به مرکز خرید سیتیز که در منطقه‌ی نیشانتاشی (Nişantaşı) قرار دارد سر بزنید. این مرکز، فاصله‌ی کمی تا میدان تقسیم دارد و به‌شکل جالبی با معماری تاریخی منطقه، در هم آمیخته شده است. مرکز خرید سیتیز که به‌عنوان مرکز سبک زندگی شناخته می‌شود، شامل فروشگاه‌های متنوع است و رستوران و کافه نیز دارد. پارکینگ ۲۴ ساعته‌ی این مرکز دراختیار بازدیدکنندگان این مجموعه قرار دارد که در منطقه‌ای شلوغ و پرجمعیت واقع شده و بسیار حیاتی و لازم است.

سایت رسمی: www.citysnisantasi.com

نیشانتاشی (Nişantaşı)

مراکز خرید استانبول - نیشانتاشی (Nişantaşı)

نیشانتاشی مرکز خرید نیست؛ منطقه‌ای تجاری است که در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد. در اواسط قرن نوزدهم میلادی، سلطان عبدالمجید اول، زندگی مرفهی را در این منطقه آغاز کرد. امروزه، این منطقه سومین جامعه‌ی بزرگ خارجیان مقیم استانبول است. این خیابان خرید شیک و گران، محل زندگی و تجارت طبقه‌ی مرفه جامعه است و ساکنان آن را قشر مرفه و تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند. خیابان‌های شیک و گران این منطقه با فروشگاه‌های برندهای ترکی و مارک‌های مشهور و لوکس دنیا احاطه شده است. نمایندگی برندهایی مثل دیور، کارتیه، گوچی، پرادا، لویی ویتون و بسیاری از برندهای مشهور و لوکس دنیا در این منطقه قرار دارد.

این منطقه به‌غیر از اینکه برای خرید لوکس بسیار مناسب است، به‌عنوان مرکز فرهنگی و هنری شهر نیز مشهور است. کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه شهرت خاصی دارد و جزو بهترین کافه‌ها و رستوران‌های شهر است.

خیابان بغداد (Bağdat Caddesi)

در بخش آسیایی شهر استانبول، تقریبا به موازات ساحل دریای مرمره، خیابان بلند و شیک و سرسبز بغداد قرار دارد. این خیابان بلند، ۱۴ کیلوتر طول دارد. اولین واحد‌های مسکونی این منطقه، عمارت‌های لوکس و کلبه‌های ییلاقی چوبی بوده که بعد از دهه‌ی ۱۸۷۰ میلادی ساخته شده‌اند. بعضی از آن‌ها هنوز پابرجا باقی‌ مانده‌اند و نشانه‌ای از ثروت و زیبایی گذشته و حال این خیابان هستند. این خیابان به‌غیر از مراکز خرید و فروشگاه‌ها، به‌خاطر رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی و محلی، مشهور است. خیابان بغداد جزو برترین خیابان‌های خرید دنیا است.

از میان دلایلی که باعث شده این خیابان جزو بهترین خیابان‌های خرید دنیا باشد می‌توان این موارد را نام برد:

  • ظاهر (تمیزی و نورپردازی)
  • برخورد فروشنده‌ها (خوش‌رویی، دردسترس بودن)
  • فضای خیابان (وجود سطل زباله، فضای باز، پیاده‌روهای تمیز)
  • معاشرت و برقراری ارتباط با رهگذران (رفتار دوستانه، کمک به سایر افراد و خریداران و راهنمایی آن‌ها)

بهترین بخش خیابان، ۶ کیلومتر از این مسیر از Bostancı تا Kızıltoprak است. در این مسیر می‌توانید بهترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید این خیابان را از نظر بگذارنید. همچنین به‌راحتی می‌توانید یک روز کامل را به خرید از این خیابان بگذرانید.

مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

مراکز خرید استانبول - مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

در مرکز خرید فروم استانبول هر چیزی که فکر کنید و به آن نیاز داشته باشید، پیدا می‌کنید. این مرکز خرید از سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرد و وسعتی برابر با ۴۹۵ هزار مترمربع دارد. حدود ۸ هزار مترمربع از وسعت این مرکز خرید به یک آکواریوم بزرگ به نام ترکوازو (Turkuazoo) و اولین موزه‌ی یخ ترکیه به نام مجیک آیس (Magic Ice) اختصاص دارد.

بقیه‌ی وسعت این مرکز خرید بین فروشگاه‌های مختلف تقسیم شده است؛ مثلا نمایندگی ایکیا، فروشگاه‌های تکنولوژی و ۶۲ برند داخلی و بین‌المللی در زمینه‌ی لباس و کفش. از دیگر بخش‌های این مرکز می‌توان ۱۴ کافه، ۳۴ رستوران و ۱۰ سالن سینما را نام برد.

سایت رسمی: www.forumistanbul.com.tr

مرکز خرید گالریا (Galleria)

اگر فرودگاه را تازه ترک کرده‌اید و فرصت کمی برای گشت‌وگذار در استانبول دارید و دل‌تان می‌خواهد خرید کنید، از راننده تاکسی بخواهید تا از جاده‌ی ساحلی شما را به نزدیک‌ترین مرکز خرید یعنی مرکز خرید گالریا ببرد.

در دهه‌ی ۸۰، ترکیه با تغییرات اجتماعی عمده‌ای مواجه بود. نخست‌وزیر خلاق و مبتکر ترکیه در آن زمان یعنی تورگوت اوزال، با الهام از مرکز خرید هوستون گالریا در هوستون، تگزاس ایالات متحده‌ی آمریکا، پیشنهاد ساخت مرکز خرید را مطرح کرد. این مرکز خرید در مساحتی برابر با ۷۷ هزار مترمربع در منطقه‌ی ساحلی Ataköy ساخته شد.

این مرکز خرید، فروشگاه‌های مجلل، رستوران، سالن سینما، سالن بولینگ و پیست اسکیت روی یخ دارد. شورای بین‌المللی مراکز خرید در سال ۱۹۹۰، این مرکز خرید را به‌عنوان برجسته‌ترین مرکز خرید دنیا معرفی کرد. از دلایلی که باعث این انتخاب بود می‌توان به سرعت در ساخت‌وساز، طراحی، ویژگی‌های ساختاری خاص اشاره کرد.

سایت رسمی: www.galleria-atakoy.com.tr

مرکز خرید متروسیتی (Metrocity)

مراکز خرید استانبول - مرکز خرید متروسیتی (Metrocity)

این مرکز خرید چهار طبقه، ۱۴۰ فروشگاه دارد و در منطقه‌ی اقتصادی Levent قرار دارد. طراحی این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های مختلف باعث شده که مورداستقبال قرار بگیرد. این مرکز خرید مستقیما با خط M2 مترو در ارتباط است.

سایت رسمی: www.metrocity.com.tr

مرکز خرید زرلو سنتر (Zorlu Center)

این مرکز خرید جدیدترین مرکز تجاری استانبول است. در وسعتی حدود ۱۰۵ هزار مترمربع ساخته شده و شامل ۱۰ هزار مترمربع تالار اصلی است. یک تالار دیگر به وسعت ۱۲ هزار مترمربع دارد. این مرکز خرید حدودا ۱۸۰ فروشگاه دارد.

تمرکز اصلی این مرکز خرید بر خوراکی و غذا است. رستوران‌های مشهور بین‌المللی و محلی دارد. مثلا از میان رستوران‌های بین‌المللی این مرکز می‌توان به رستوران ایتالیایی Eataly، رستوران جیمی الیور، آشپزخانه‌ی تام و رستوران مورینی اشاره کرد. رستوران‌های محلی این مرکز عبارت‌اند از Köşebaşı، رستوران Günaydın، فار ایست (Far East) و ول‌دان (Welldone).

سایت رسمی: www.zorlucenter.com

در استانبول برای اینکه از فضا نهایت استفاده را ببرند، معمولا مراکز خرید جدید را با برج‌های تجاری و اداری ادغام می‌کنند. به‌همین‌دلیل بیشتر آن‌ها در بناهای بزرگ و باشکوه قرار دارند.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی دبی؛ معرفی ۵۹ جاذبه برتر گردشگری در دبی

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع theistanbulinsider
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.