جاهای دیدنی لندن؛ معرفی ۲۵ مکان جذاب دیدنی برای گردشگران

14

لندن با جذب ۲۷ میلیون گردشگر در سال به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. ابتدا رومی‌ها این شهر را کشف کردند و در طی قرن‌ها پیشرفت بسیاری داشته است. جای تعجبی ندارد که لندن یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به‌حساب می‌آید. امروزه لندن با داشتن تاریخ غنی، سنت و فرهنگی ممتاز به یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده و جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون نفر را در خود جای داده است. جاهای دیدنی لندن در چهار جهت شمال، غرب، جنوب و شرق واقع شده که از پرجنب‌وجوش‌ترین نقاط شهر هستند. بخش مرکزی لندن، مکانی تجاری و قطب محبوب گردشگران محسوب می‌شود.

لندن با داشتن بهترین مراکز تاریخی، هنری، سرگرمی، خرید و رستوران به شهری تبدیل شده که محال است در آن حوصله‌تان سر برود. در این مقاله به بهترین جاهای دیدنی لندن نگاهی می‌اندازیم تا بتوانید بهترین برنامه‌ی سفر را برای خود تهیه کنید.

رونیکس

۱. هاید پارک Hyde Park

هاید پارک از جاهای دیدنی لندن

هاید پارک یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های لندن است. این پارک پیشینه‌ی تاریخی مهمی دارد و تظاهرات و اعتراضات متعددی ازجمله تظاهرات سافرجت (Suffragettes طرفداری از حق رأی زنان) را در خود دیده است.

دریاچه‌ی سرپنتاین (Serpentine)، که یکی از زیباترین جاهای دیدنی لندن، به‌حساب می‌آید در هاید پارک قرار گرفته و به دو نیم تقسیم شده است. در این دریاچه می‌توانید قایق پدالی برانید، قوهای زیبایی را ببینید و از هوای تازه در دل شهر لذت ببرید.

۲. وست‌مینستر Westminster

قطب سیاسی و از جاهای دیدنی لندن

وست‌مینستر به‌عنوان قطب سیاسی لندن شناخته می‌شود و پارلمان بریتانیا در کاخ وست‌مینستر قرار دارد. برج ساعت بیگ بن (Big Ben) معروف نیز در ضلع شمال شرقی ساختمان پارلمان قرار دارد. هر یک ساعت یک بار، زنگ این ساعت نمادین به‌صدا در می‌آید. اما این ساعت معروف، از ۲۱ اوت ۲۰۱۷ به‌مدت ۴ سال به‌منظور تعمیر خاموش شده و از سال ۲۰۲۰ دوباره نصب خواهد شد. کلیسای وست‌مینستر نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن است که در این محله قرار دارد و تقریبا هر روز پذیرای عموم است. اگر قصد استراحت در میدان پارلمان را دارید، مجسمه‌های افراد سیاسی معروفی ازجمله وینستون چرچیل و نلسون ماندلا را نیز خواهید دید.

۳. کمدن تاون Camden Town

فرهنگ پرجنب‌وجوش و از جاهای دیدنی لندن

این مکان معروف فرهنگی یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن است که در شمال شهر واقع شده است. این محل به داشتن فرهنگی متنوع معروف است و جمعیت آن را گوت‌ها، پانک‌ها، راکابیلی‌ها (سبک موسیقی راک اند رول) و توریست‌هایی از این دست تشکیل می‌دهد. کمدن محله‌ای پرجنب‌وجوش و زنده است و مغازه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات تاتو و پیرسینگ زیادی در اینجا پیدا می‌شود.

در بازار کمدن مغازه‌های متنوعی وجود دارد و می‌توانید غذاهای خیابانی بین‌المللی بسیاری را در کنار مغازه‌های هنری خاص پیدا کنید. در قفسه این مغازه‌ها به‌دنبال لباس‌های قدیمی، کتاب‌های دست‌دوم و دیگر عتیقه‌جات باشید.

۴. چشم لندن London Eye

چشم لندن از جاهای دیدنی لندن است

یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن که احتمالا نام آن را زیاد شنیده‌اید یا در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها آن را دیده‌اید، چشم لندن یا چرخ هزاره است. اگر به لندن سفر کنید و این جاذبه‌ی توریستی را نبینید، سفرتان ناقص خواهد ماند. در اصل، این چرخ‌وفلک غول‌آسا به پاس گرامی‌داشت جشن هزاره ساخته شد و در بالای آن منظره بی‌نظیری از سراسر شهر دیده می‌شود. شب‌ها و در مناسبت‌های خاص، این چرخ‌وفلک با چراغ‌های رنگین چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

پس از بازدید از این قسمت می‌توانید به آکواریوم لندن که در مجاورت آن قرار دارد بروید و از دیدن گونه‌های مختلف آبزیان مثل عروس‌دریایی، اسب دریایی و تمساح‌ها لذت ببرید.

۵. سوهو Soho

سوهو منطقه‌ای تفریحی و از جاهای دیدنی لندن

مدت زیادی است که این محله به‌عنوان منطقه‌ای تفریحی در لندن شناخته می‌شود. سوهو معروف‌ترین مکان برای شب‌زنده‌داری در لندن است و رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای شیکی را در خود جای داده است. علاوه‌براین، سالن‌های نمایش و موسیقی زیادی نیز در این مکان یافت می‌شود. در طول روز نیز از جذابیت این محل شب‌زنده‌دار کم نمی‌شود. برای نوشیدن یک فنجان قهوه و سرزدن به شیرینی‌پزی‌های منحصربه‌فرد به خیابان اولد کومپتون (Old Compton) بروید و مردم درحال گذر را تماشا کنید.

۶. شوردیچ Shoreditch

محله‌ای به روز و از جاهای دیدنی لندن

شوردیچ یکی از به‌روزترین محله‌ها در شهر لندن است و به‌تازگی تحت بازسازی گسترده‌ای قرار گرفته است. در این محل می‌توان پرشورترین شب‌های لندن را گذراند. شوردیچ با داشتن رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، می‌تواند تمام روز و بعدازظهر پذیرای گردشگران مختلف باشد.

۷. همپستید هیث Hampstead Heath

منظره‌ای دیدنی از جاهای دیدنی لندن

همپستید هیث یکی دیگر از بزرگ‌ترین پارک‌های لندن است که ۳۲۰ هکتار وسعت دارد. این پارک در بلندترین نقطه از شهر قرار دارد و برای دیدن منظره‌ی تماشایی از لندن انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. همپستید هیث زمین‌های سرسبز و پردرختی دارد که مکان‌های متعددی برای استراحت در آن تعبیه شده است. یکی از جاهای دیدنی لندن که امکان تجربه‌ی لذت بردن از طبیعت را برای همه فراهم می‌کند همین پارک است.

برای علاقه‌مندان شجاع شنا در محیط‌های بیرونی، مکان‌های مشخصی سامان داده شده است. علاقه‌مندان به تاریخ و هنر نیز می‌توانند در کنوود هاوس (Kenwood House) آثار هنری و مجسمه‌های بی‌نظیری را تماشا کنند.

۸. بنیاد فیلم بریتانیا

بنیاد فیلم بریتانیا از جاهای دیدنی لندن

بنیاد فیلم بریتانیا British Film Institute که به‌اختصار BFI نوشته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی لندن برای دوست‌داران سینما است. این مکان در بخش مرکزی و محبوب ساوت بانک (Southbank) واقع شده که پس از گشت‌وگذار در آن بخش شلوغ شهر، می‌توان در این نقطه آرامش خود را دوباره به‌دست آورد.

در بنیاد فیلم بریتانیا هر روز فیلم‌های مختلفی ازجمله فیلم‌های روز و مطرح تا بازپخش فیلم‌های کلاسیک و حتی فیلم‌های مستقل نمایش داده می‌شود. کتابخانه و فروشگاه مخصوصی نیز برای طرف‌داران فیلم و سینما در این مکان وجود دارد.

۹. رودخانه‌ی تیمز Thames Cruise

گردش شهر از جاهای دیدنی لندن

رودخانه‌ی تیمز نیروی حیاتی شهر لندن است و از قرن‌های پیش، ورود صنعت به این شهر را میسر کرده است. این رودخانه طولانی‌ترین رودخانه‌ی انگلیس است که به دریای شمال ختم می‌شود. اولین جامعه‌های بشری در زمان پیش از باستان در این محل شکل گرفته است. رودخانه‌ی تیمز برای رومانی‌ها، پادشاهان انگلیس و همچنین در جنگ‌های جهانی از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده است.

اکنون، شرکت‌های زیادی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات کشتی‌رانی بر روی این رودخانه هستند. مسیر این کشتی‌ها از مکان‌های دیدنی لندن مثل تاور بریج، خانه پارلمان و چشم لندن نیز می‌گذرد.

۱۰. خیابان بیکر Baker Street

موزه مادام توسو در خیابان بیکر از جاهای دیدنی لندن

خیابان بیکر یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در لندن است که بیشتر به‌عنوان خیابانی که آرتور کانن دویل (Arthur Conan Doyle)، خالق مشهور شرلوک هولمز، در آن زندگی کرده شناخته می‌شود.

امروزه شما می‌توانید موزه‌ی شرلوک هولمز را در نزدیکی ایستگاه مترو در خیابان بیکر پیدا کنید. این موزه پس از پخش مجموعه‌ی «شرلوک» از شبکه بی‌بی‌سی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد.

موزه‌ی مادام توسو (Madame Tussauds) نیز همین نزدیکی است. این موزه شهرت جهانی دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با مجسمه‌های مومی ساخته‌شده از اشخاص معروف عکس یادگاری بگیرند.

پس از بازدید از موزه‌ها، به ریجنتز پارک (Regent’s Park) بروید تا کمی از هیاهوی جمعیت رها شوید. همچنین می‌توانید به بالای تپه‌ی پریمرز (Primrose Hill) بروید و از دیدن شهر در یکی از تماشایی‌ترین نقاط لندن لذت ببرید.

۱۱. آکادمی بریکستون Brixton Academy

اجراهای موسیقی در یکی از جاهای دیدنی لندن

لندن پر از تالارها و مکان‌های خاص برای علاقه‌مندان به اجرای موسیقی زنده است. هر سلیقه‌ای می‌تواند مکان محبوب خودش را پیدا کند. حتی لذت بردن از اجرای موسیقی زنده در یک بار محلی نیز امکان‌پذیر است. یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به موسیقی و تئاتر، آکادمی بریکستون در جنوب لندن است.

این آکادمی در سال ۱۹۲۹ و به‌عنوان سالن تئاتر و سینما با نام آستوریا (Astoria) افتتاح شد. پنجاه سال بعد، نام آن به آکادمی بریکستون تغییر کرد و تابه‌حال میزبان بزرگ‌ترین کنسرت‌های راک و پاپ مشهور جهان بوده است.

۱۲. او۲ آرنا The O2 Arena

ورزشگاه و نمایشگاه بزرگ از جاهای دیدنی لندن

یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن ورزشگاه او۲ آرنا است که در اصل برای بزرگداشت جشن هزاره ساخته شده بود. در این مکان، نمایشگاه‌های متعددی نیز برپا می‌شود. امروزه، برنامه اصلی در او۲ شامل برنامه‌های نمایشی و موسیقی زنده است و افراد مشهوری در آن به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

او۲ آرنا مکان ایده‌آلی برای وقت گذراندن با دوستان است. اگر به‌دنبال کمی ماجراجویی هستید، سعی کنید به بالای او۲ بروید. مسیرهای مشخصی برای رسیدن به پشت‌بام این مکان درنظر گرفته شده تا بتوانید منظره زیبایی از شهر را در آن بالا تماشا کنید.

۱۳. خیابان بریک‌لین Brick Lane

خیابان معروف دو زبانه از جاهای دیدنی لندن

شهرت خیابان بریک‌لین به‌واسطه کتاب و اقتباس سینمایی با همین اسم است. همان‌طور که در داستان کتاب هم آمده، بریک‌لین مرکز جامعه‌ی بلنگلادشی لندن است. بریک‌لین محله‌ای بسیار متنوع است که تابلوهای آن به دو زبان انگلیسی و بنگالی نوشته شده‌اند. شهرت دیگر این خیابان به‌خاطر رستوران‌های هندی فراوانش است.

این خیابان بهترین محل برای خوردن غذاهای تند و پرادویه است، اما فراموش نکنید که برای امتحان کردن دسرهای جنوب آسیا به شیرینی‌‌فروشی‌های اصیل آن نیز سر بزنید.

برای کامل کردن تجربه‌ی هنری سفرتان، به‌دنبال گالری وایت‌چپل (Whitechapel Gallery) باشید یا به‌سادگی از هنرهای خیابانی در گوشه و کنار بریک‌لین لذت ببرید.

۱۴. محله‌ی چینی‌ها Chinatown

محله چینی‌ها از جاهای دیدنی لندن

محله‌ی چینی‌های لندن در خیابان جرارد (Gerrard Street) میان سوهو و میدان لستر قرار گرفته است. به‌سختی می‌توان باور کرد که کسی با وجود فانوس‌های چینی و طاق‌های قرمز خیره‌کننده از دیدن این محل زنده و پرتکاپو صرف‌نظر کند. محله‌‌ی چینی‌ها پر از رستوران‌های آسیایی اصیل، سوپرمارکت و بارهای زیرزمینی است و همیشه سرگرمی جدیدی در این محله پیدا می‌شود.

۱۵. خیابان الکتریک Electric Avenue

اولین خیابان که دارای روشنایی برق شد و از جاهای دیدنی لندن

خیابان الکتریک در بریکستون (Brixton) در جنوب لندن قرار دارد. شهرت آن به‌دلیل وجود اولین بازار خیابانی در لندن است که به‌روشنایی برق متصل شد. خیابان الکتریک از جاهای دیدنی لندن است که جنبه‌ی تاریخی نیز دارد. حالا این خیابان به محل اصلی بازار بریکستون با تنوع بالا و بازار مواد غذایی تبدیل شده است.

فراموش نکنید که در این محل قدم بزنید و برخی از خاص‌ترین مغازه‌ها را که آثار هنری دست‌ساز می‌فروشند تماشا کنید.

۱۶. پیکدیلی سرکس Piccadilly Circus

پیکدیلی سرکس از جاهای دیدنی لندن

پیکدیلی سرکس از جاهای دیدنی لندن است که به‌راحتی شناخته می‌شود؛ میدانی مملو از چراغ‌های نورانی و صفحه‌نمایشی بزرگ. پیکدیلی سرکس از قرن ۱۷ میلادی منطقه‌ای تجاری و یکی از نقاط شلوغ در لندن بوده است.

این مکان در تقاطع وست اند لندن قرار دارد و ازطریق آن می‌توان به برخی از بزرگ‌ترین سالن‌های تئاتر مثل تئاتر کرایتورین (Criterion Theatre) و کلوب‌های شبانه دست یافت. مجسمه‌ی بالدار در مرکز سرکس، مکان ملاقاتی معروف و از جاذبه‌های توریستی شهر به‌حساب می‌آید.

به موزه‌ی ریپلی (Ripley’s Believe it or Not museum) سر بزنید تا با حقایق جدیدی از مسائل عجیب دنیا آشنا شوید.

۱۷. خیابان آکسفورد Oxford Street

خیابان آکسفورد از جاهای دیدنی لندن

خیابان آکسفورد با داشتن فروشگاه‌های بزرگ و شیک یکی از خیابان‌های معروف برای خرید کردن است. در این خیابان حدود ۳۰۰ مغازه وجود دارد که در طول روز پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده است.

ویترین مغازه‌ی طراحان معروف، با تغییر فصل عوض می‌شود و طراحان مشهوری در طراحی این ویترین‌ها همکاری می‌کنند.

حال‌وهوای این خیابان هنگام کریسمس جلوه‌ی دیگری به خود می‌گیرد و تجربه‌ی خرید را برای همه به حالتی شاد و سرخوش تبدیل می‌کند.

۱۸. میدان لستر Leicester Square

رد پای ستارگان هالیوود از جاهای دیدنی لندن

با قدم زدن در میدان لستر، قدم در جای پای ستارگان هالیوود می‌گذارید. تابه‌حال فیلم‌های متعدد و معروفی در این مکان دیدنی ساخته شده است. میدان لستر از جاهای دیدنی لندن است که از قرن ۱۹ میلادی به مرکز سرگرمی‌ها تبدیل شده است.

در اطراف این میدان سینماهای معروف و رستوران‌های مختلفی وجود دارد. باغی که در مرکز این منطقه قرار دارد، مکان مناسبی برای وقت گذراندن و استراحت است.

برای دیدن فیلم‌های کالت و تجربه‌س شب‌های حماسی سری به سینمای پرنس چارلز (Prince Charles Cinema) بزنید.

هنگام سال نوی چینی برنامه‌های متعددی برای جشن گرفتن در میدان لستر برگزار می‌شود.

۱۹. گالری‌ها

نگارخانه تیت مدرن از جاهای دیدنی لندن

لندن با داشتن گالری‌های مختلف که آثار کلاسیک و معاصر را به‌نمایش می‌گذارند، یکی از ایده‌آل‌ترین شهرها برای هنردوستان است. بازدید از بسیاری از گالری‌های لندن ازجمله نگارخانه‌ی ملی لندن در میدان ترافالگار (National Gallery in Trafalgar Square) رایگان است. در این گالری آثاری از داوینچی، ترنر، ون‌ گوگ و رامبرانت به‌نمایش گذاشته شده است.

برای دیدن آثار مدرن شکوفا، به تیت مدرن (Tate Modern) واقع در منطقه ساوت بانک بروید. خود ساختمان نگارخانه هنرهای مدرن یک اثر هنری به‌حساب می‌آید. نقاشی‌هایی از پیکاسو، پاول کله و روبر دولونه بر دیوارهای این گالری قرار گرفته‌اند. علاوه‌براین، نمایشگاه‌های موقت در هر طبقه از این ساختمان برگزار می‌شود.

۲۰. هردوز Harrods

فروشگاه‌های لوکس از جاهای دیدنی لندن

هردوز با داشتن فروشگاه‌های معروف و لوکس، از جاهای دیدنی لندن برای دوست‌داران خرید است. از سال ۱۸۲۴ و شروع فعالیت این فروشگاه، مشتریان معروفی از جمله اسکار وایلد (Oscar Wilde)، لارنس الیویه (Laurence Olivier) و خانواده سلطنتی از آن خرید کرده‌اند.

تجملات و نمای لوکس در هر طبقه و راهرو از ساختمان هردوز با تم‌های متفاوت نمایان است.

۲۱. سکوی نه و سه‌چهارم

ایستگاه قطار از معروف‌ترین جاهای دیدنی لندن

کینگزکراس (King’s Cross) یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار است که از زمان بازگشایی در سال ۱۸۵۲ تابه‌حال مسافران زیادی را جابه‌جا کرده است. بازسازی‌هایی که اخیرا در این ایستگاه انجام شده، ظاهری مدرن و فریبنده به آن داده است. اما برای بسیاری از مردم دنیا، ایستگاه کینگزکراس معنی دیگری دارد: ایستگاهی که هری پاتر از آن برای رسیدن به هاگوارتز استفاده می‌کرده است. هنگام بازدید از این ایستگاه می‌توانید کنار یک چرخ‌دستی چمدان جادویی که درحال غیب شدن در دیوار است عکس بگیرید تا سفر جادوگری‌تان را برای همیشه ماندگار کرده باشید.

۲۲. موزه‌ها

موزه‌های تماشایی از جاهای دیدنی لندن

لندن با داشتن تعداد زیادی موزه‌های رایگان، یکی از بهترین شهر‌های جهان برای تجربه برنامه‌های فرهنگی به‌حساب می‌آید. در خیابان اکسیبیشن رود (Exhibition Road) در کنزینگتون جنوبی (South Kensington) مراکز فرهنگی و موزه‌های مهمی در نزدیکی هم قرار دارند.

اول از همه به موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن (Natural History Museum) بروید و با اسکلت معروف دیپلودکس در راهروی مرکزی عکس بگیرید. این موزه به پنج بخش شامل گیاه‌شناسی، حشره‌شناسی، دیرینه‌شناسی، کانی‌شناسی و جانورشناسی تقسیم می‌شود.

سپس به موزه‌ی علوم لندن (Science Museum) بروید و از برنامه‌های عملی مختلف در آن لذت ببرید. برای بازدید از تاریخ و فرهنگ انگلیس، به موزه ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum) سر بزنید.

در آخر، برای دیدن سنگ روزتا، مومیایی‌های باقی‌مانده و تماشای اکتشافات باستان‌شناسی از سراسر دنیا، به موزه‌ی بریتانیا (British Museum) بروید.

۲۳. خیابان باند Bond Street

خیابان لوکس برای خرید کردن از جاهای دیدنی لندن

خیابان باند نیز از دیگر مراکز مهم خرید در لندن است که به خیابان آکسفورد متصل می‌شود. در خیابان باند مغازه‌های لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تری مثل مغازه‌های ساعت‌سازی، جواهرفروشی و حتی کیف‌دستی وجود دارد.

علاوه‌بر تجربه خرید در این خیابان، می‌توانید با مجسمه وینستون چرچیل و فرانکلین دلانو روزولت (Franklin D. Roosevelt) که روی نیمکت نشسته‌اند عکس یادگاری بگیرید. همچنین یکی از قدیمی‌ترین مجسمه‌های لندن در ورودی ساتبیز (Sotheby’s یکی از حراج‌خانه‌های چندملیتی قدیمی) قرار دارد. این مجسمه مربوط به مصر باستان است و قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال دارد.

۲۴. کاخ باکینگهام Buckingham Palace

کاخ خانواده سلطنتی از جاهای دیدنی لندن

سفر به لندن بدون سرزدن به گرین پارک و بازدید از کاخ باکینگهام کامل نخواهد بود. کاخ باکینگهام از مهم‌ترین جاهای دیدنی لندن است که از سال ۱۸۳۷ میزبان خانواده سلطنتی بوده است. این کاخ دارای ۷۷۵ اتاق و بزرگ‌ترین باغ خصوصی در لندن است. برخی از قسمت‌های این کاخ برای بازدید به روی عموم باز است.

رژه گارد ملکه برای توریست‌ها جذاب است و می‌توان سنت تاریخی و نهایت نظم را میان گارد سلطنتی تماشا کرد.

۲۵. گردش شبانه

کلیساها و نورپردازی‌های شبانه از جاهای دیدنی لندن

لندن کلان‌شهری است که هم در روز و هم در سراسر شب سرزنده و پرانرژی است. در شب‌های زنده لندن، پس از غروب آفتاب برنامه‌های متعددی در گوشه‌وکنار شهر اجرا می‌شود و چراغ‌های شهر جلوه‌ی جادویی را شکل می‌دهند.

هنگام شب، به کلیسای جامع سنت پل (St Paul’s Cathedral) و یا بنای گوتیک بیگ بن و کلیسای جامع وست‌مینستر (Westminster Cathedral) سر بزنید تا از دیدن آنها در نورپردازی شبانه لذت ببرید.

در همپستید هیث و یا هاید پارک می‌توانید از تماشای آسمان در هنگام شب بهره‌مند شوید که خالی از لطف نیست.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی مسکو که هر جهانگردی را به خود جذب می‌کند
منبع thecrazytourist
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 14 دیدگاه)
  1. محمد می‌گوید

    واقعا خوش به حاله شما ارزوی من رسیدن به این شهره زیباست

  2. آتنا محمدپور می‌گوید

    من لندن میخام هرکی منو ببره باهاش تا آخر تو لندن میمونم و هرکاری بخاد میکنم

  3. محمد حسن همتی می‌گوید

    دلم میخواد برم لندن زندگی کنم