جاهای دیدنی پوکت؛ ۲۵ جاذبه گردشگری بهشت تایلند

0

پوکت بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جزیره‌ی تایلند است که در میان ایرانی‌های اهل سفر هم بسیار محبوب شده است. شاید اکثر گردشگران باورشان نشود که پوکت این همه جای دیدنی دارد. این جزیره حتی در میان گردشگران خارجی هم طرفداران خودش را دارد، به‌طوری که روزانه بیش از ۵۰ پرواز از بانکوک به‌ پوکت اختصاص داده شده است. در این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با جاهای دیدنی پوکت که نظر هرکسی را به خود جلب می کند آشنا کنیم.

۱. ساحل پاتونگ (Patong Beach)

جاهای دیدنی پوکت - ساحل پاتونگ

رونیکس

ساحل پاتونگ، طولانی‌ترین ساحل پوکت است و معمولا به‌ قدری شلوغ می‌شود که در آن جای سوزن‌ انداختن نیست. اگر قصد دارید که در جای خلوتی بنشینید و وقت‌تان را به مطالعه و تفکر بگذرانید، احتمالا این ساحل باب طبع‌تان نخواهد بود. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از شلوغی و سرزندگی پاتونگ، کلی هم خرید کنید. هتل لوکس آماری پوکت (Amari Phuket) با چشم‌انداز دریا نیز در همین ساحل واقع شده است.

۲. شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town)

جاهای دیدنی پوکت - شهر قدیمی پوکت

اگر به پوکت سفر کردید، خودتان را به خیابان‌های آفتابی پاتونگ محدود نکنید و حتما سری هم به شهر قدیمی پوکت بزنید. خیابان‌های این منطقه‌ بیشتر به‌خاطر عمارت‌هایی با نمای رنگی و معماری استعماری معروفند. همچنین بسیاری از مغازه‌ها و غذاخوری‌های دنج پوکت در این منطقه‌ی قدیمی جمع‌ شده‌اند که ارزش یک‌ بار دیدن را دارند. اما در شهر قدیمی پوکت، هیاهوی کمتری را نسبت به‌ سایر مناطق پرجنب‌وجوش‌ شهر احساس خواهید کرد.

۳. مجسمه‌ی بزرگ بودا (Big Buddha Statue)

جاهای دیدنی پوکت - مجسمه‌ی بزرگ بودا

اکثر جمعیت تایلند را بوداییان تشکیل می‌دهند. به‌ همین دلیل معابد و مجسمه‌های باشکوه بودا در این کشور به وفور یافت می‌شوند. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های این شهر، پیکره‌‌ای مرمرین به‌ ارتفاع ۴۵ متر است که در بالای تپه‌های ناکِرد، بین کاتا و چالونگ قرار دارد. تا بالای تپه حدود ۶ کیلومتر راه است که می‌توانید با تاکسی یا توک‌توک (یک وسیله‌ی نقلیه‌ی شناخته‌شده در تایلند که درواقع همان موتور سه‌چرخه است) این مسیر را طی کنید. در بخش انتهایی مسیر که به‌ پای مجسمه ختم می‌شود، مسیری پلکانی وجود دارد که روی شیب تندی تعبیه شده است. شما از آن بالا می‌توانید منظره‌ی شهر را با دید ۳۶۰ درجه تماشا کنید. برای داشتن دید بهتر، در هوای صاف از این مکان بازدید کنید.

۴. ساحل کاتا (Kata Beach)

جاهای دیدنی پوکت - ساحل کاتا

ساحل کاتا دارای خیلجی منحنی است که در دو طرف آن تپه‌های سرسبز قرار دارند. حاشیه‌ی ساحل نیز با درختان دم‌اسبی و نخل پر شده است. می‌توانید از غرفه‌های کنار ساحل اسنک و نوشیدنی بخرید. اما اگر غذای مفصلی مدنظرتان است، رستوران‌های بزرگ‌تر در فاصله‌ی کمی از ساحل قرار دارند که با پای پیاده قابل‌دسترسی‌ هستند. بوتیک هتل لوکس بوت‌هاوس پوکت (Boathouse Phuket) نیز در انتهای جنوبی ساحل و درست در قسمت ماسه‌ای دریا واقع شده است. اینجا به شلوغی ساحل پاتونگ نیست و دست‌فروش‌های کمتری دارد. اما اگر همچنان به‌دنبال مکان خلوت‌تری می‌گردید، شاید بهتر باشد که از ساحل مجاور یعنی کاتا نوی دیدن کنید.

۵. ساحل آزادی (Freedom Beach)

جاهای دیدنی پوکت - ساحل آزادی

ساحل آزادی، طبیعت نسبتا بکر و دست‌نخورده‌ای دارد. این ساحل کمی دورتر از سایر سواحل جزیره قرار دارد و دسترسی به آن سخت‌تر است. اما اگر به‌دنبال جایی می‌گردید که از شلوغی تفریحات آبی و موسیقی‌های پرسروصدا به‌ دور باشد، قطعا از گردش در این طبیعت کارت‌پستالی لذت خواهید برد.

۶. بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت (Phuket Weekend Night Market)

جاهای دیدنی پوکت - بازار شبانه‌ی آخرهفته‌ی پوکت

اگر اهل خرید در بازارهای محلی و چانه‌زنی سر قیمت هستید، پس بازار شبانه‌ی آخر هفته‌ی پوکت را از دست ندهید. غرفه‌های زیادی در این بازار مستقرند که غذا، لباس، صنایع‌دستی و بسیاری از محصولات متنوع دیگر را می‌فروشند. در این بازار می‌توانید علاوه‌بر خرید، از صرف انواع غذاهای تایلندی نیز لذت ببرید. قیمت‌ها در این بازار بالا نیست و قطعا فرصت مناسبی برای امتحان‌ کردن غذاهای جدید خواهد بود.

۷. ساحل سورین (Surin Beach)

جاهای دیدنی پوکت - ساحل سورین

ساحل سورین با شن‌های سفید و آب‌‌های زلالش در میان ثروتمندان و افراد مشهور تایلند بسیار پرطرفدار است. آرامشی که در این ساحل حکم‌فرماست، با شلوغی و سروصدای ساحل پاتونگ قابل‌مقایسه نیست. استراحتگاه‌ها و رستوران‌های شیک و لوکس متعددی در این مکان مستقرند که لذت گردش در چنین ساحل پرآرامشی را دوچندان خواهند کرد.

۸. فانتاسی (Fantasea)

جاهای دیدنی پوکت - فانتاسی

در این پارک تفریحی می‌توانید علاوه‌بر تجربه‌ کردن سرگرمی‌ها و غذاهای مختلف، با تاریخ و فرهنگ تایلند در قالب نمایش آشنا شوید.

۹. بازار واکینگ اِستریت (Walking Street Market)

جاهای دیدنی پوکت - بازار واکینگ اِستریت

این بازار یکی از جدیدترین جاذبه‌های شهر قدیمی پوکت است که آن را به‌ اسم لاردیای نیز می‌شناسند. اگر طالب غذاهای سنتی تایلندی و خرید صنایع‌ دستی هستید، حتما سری به این بازار بزنید.

۱۰. ساحل کارون (Karon Beach)

جاهای دیدنی پوکت - ساحل کارون

این ساحل که در شهر تفریحی کارون قرار دارد، سومین ساحل طولانی پوکت است. قطعا لذت قدم‌ زدن روی شن‌های نرم و نظاره‌ی آب‌های آبی چشم‌نواز ساحل کارون را از یاد نخواهید برد. اگر به کارون رفتید، از معبد وات سوآن کِری کِت (Wat Suwan Khiri Khet) نیز دیدن کنید.

۱۱. پناهگاه فیل‌ها (Phuket Elephant Sanctuary)

جاهای دیدنی پوکت - امانگاه فیل‌ها

فیل حیوان ملی تایلند است. اما متأسفانه هنوز هم در قسمت‌هایی از تایلند این موجودات بی‌گناه را به‌ اسارت می‌گیرند و از آنها در اجرای نمایش بهره‌کشی می‌کنند. در مکان‌هایی مانند پناهگاه فیل‌های پوکت، اطلاعاتی درمورد فیل‌ها به بازدیدکنندگان داده می‌شود و همچنین از فیل‌های صدمه‌دیده، تا زمانی که به وضعیت عادی بازگردند، مراقبت به‌ عمل می‌آید. بازدیدکنندگان نه‌تنها با زندگی فیل‌ها آشنا می‌شوند، بلکه می‌توانند لذت غذا دادن به این موجودات عظیم‌الجثه را نیز تجربه کنند.

۱۲. معبد جوی توی (Jui Tui Shrine)

جاهای دیدنی پوکت - معبد جوی توی (Jui Tui Shrine)

این معبد چینی منزلگاه مجسمه‌های خدایان چینی است و معماری آن با معابد تایلندی فرق دارد. معبد جوی توی نه‌تنها یکی از زیباترین معابد پوکت محسوب می‌شود، بلکه به‌ لحاظ فرهنگی نیز حائز اهمیت است. این معبد نقش مهمی در جشنواره‌ی سالانه‌ی گیاه‌خواری ایفا می‌کند. پیروان این آیین به‌ مناسبت حضور در جشن، خودشان را با اجسام مختلفی سوراخ می‌کنند.

۱۳. ساحل کاتا نوی (Kata Noi Beach)

جاهای دیدنی پوکت - ساحل کاتا نوی

این ساحل کوچک اما زیبا در کرانه‌ی غربی پوکت قرار دارد. شن‌های نرم، دریای فیروزه‌ای و درختان سرسبزی که ساحل را احاطه کرده‌اند، محیط دلپذیری را به وجود آورده‌اند که هرگز آن را از یاد نخواهید برد. جریان آب و موج‌ در این قسمت از دریا قوی نیست و به‌ همین دلیل محل مناسبی برای شناست.

۱۴. چشم‌انداز کارون (Karon Viewpoint)

جاهای دیدنی پوکت - چشم‌انداز کارون

این نقطه از جزیره را به‌ اسم چشم‌انداز کاتا نیز می‌شناسند که درواقع مکانی مرتفع با چشم‌انداز وصف‌ناپذیرِ سه خلیج کاتا نوی، کاتا و کارون است. فقط کافی است که از آن بالا به منظره‌ی روبه‌رو خیره شوید تا خودتان را در بهشت احساس کنید.

۱۵. مکان‌های غواصی (Dive Sites)

جاهای دیدنی پوکت - مکان‌های غواصی

پوکت برای اهل غواصی بهشت روی زمین است. بسیاری از گردشگران به‌ قصد دریافت مدرک غواصی اِسکوبا به تایلند می‌آیند، زیرا این دوره‌های آموزشی در تایلند به‌‌ نسبت سایر کشورها ارزان‌ترند. اگر غواصی بلدید، حتما سری به پارک ملی جزایر سیمیلان بزنید که یکی از بهترین مکان‌های غواصی با ۱۱ جزیره‌ی خالی از سکنه است.

۱۶. سِنترال فستیوال (Central Festival)

جاهای دیدنی پوکت - سِنترال فستیوال

این مرکز خرید چند طبقه، با فروشگاه‌های مشهوری همچون ZARA و H&M، حال‌وهوایی غربی دارد. یک سینما و تعداد زیادی غذاخوری نیز در این مرکز خرید مستقرند که می‌توانند در روزهای بارانی بسیار مفرح و سرگرم‌کننده باشند.

۱۷. پروژه‌ی توانبخشی گیبون (Gibbon Rehabilitation Project)

جاهای دیدنی پوکت - پروژه‌ی توانبخشی گیبون

در این مکان نیز، درست مثل پناهگاه فیل‌ها، از گیبون‌هایی نگهداری می‌شود که به‌ نوعی آسیب دیده‌اند و قبل از بازگشت به حیات‌ وحش نیاز به توانبخشی دارند. شکارچیان این میمون‌ها را در کودکی از مادران‌شان جدا می‌کنند و به‌ عنوان حیوان خانگی می‌فروشند یا در نمایش‌های خیابانی از آنها بهره‌کشی می‌کنند. امکان بازدید از میمون‌هایی که قرار است به حیات وحش بازگردانده شوند، محدود است چرا که نباید به انسان‌ها عادت کنند. اما می‌توانید از آن‌ دسته از میمون‌هایی که به‌ واسطه‌ی وضعیت‌شان باید تا همیشه در این مرکز اقامت کنند، بازدید کنید. ورود به خود مرکز رایگان است، اما برای ورود به پارک باید ورودی بپردازید.

۱۸. وات چالونگ (Wat Chalong)

جاهای دیدنی پوکت - وات چالونگ

معبد وات چالونگ یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین معابد پوکت است که بنای فعلی آن در سال ۱۸۳۷ ساخته شد. در این معبد تکه‌ای از استخوان بودا نگهداری می‌شود که در داخل محفظه‌ای شیشه‌ای در مقبره‌ای گنبدی‌شکل به‌ ارتفاع ۶۰ متر قرار داده شده است. دیواره‌های داخلی ساختمان معبد با تصاویری از جاتاکا (داستان‌هایی پیرامون زندگی بودا) نقاشی شده‌اند. کف معبد نیز با انبوهی از مجسمه‌های طلایی تزئین شده است. در این معبد نباید با کفش وارد شوید و خانم‌ها نیز باید نبستا پوشیده‌تر لباس بپوشند.

۱۹. بوکس تایلندی (Thai Boxing)

جاهای دیدنی پوکت - بوکس تایلندی

بوکس تایلندی ورزش ملی تایلند است که مسابقات آن در استادیوم پاتونگ برگزار می‌شوند. در این ورزش خشن، مبارزان می‌توانند با پا، مشت، زانو و بازو به یکدیگر حمله کنند. از آنجایی که بوکس تایلندی با موسیقی سنتی و همچنین تشریفات خاصی پیش از آغاز مبارزه همراه است، به هزینه‌ی ورودی سالن می‌ارزد و می‌تواند تجربه‌ی جالبی را برای ورزش‌دوستان رقم بزند.

۲۰. دماغه‌ی پرومتِپ (Promthep Cape)

جاهای دیدنی پوکت - دماغه‌ی پرومتِپ

در دماغه‌ی پرومتپ می‌توانید شاهد یکی از وصف‌ناپذیرترین چشم‌اندازهای کل پوکت باشید. این مکان با چشم‌انداز دریا و سرسبزی‌های فراوان، محیطی رؤیایی و خاطره‌انگیز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. به‌ویژه تماشای غروب آفتاب از این مکان می‌تواند بسیار چشم‌نواز باشد.

۲۱. دهکده‌ی راوای (Rawai Village)

جاهای دیدنی پوکت - دهکده‌ی راوای

در این دهکده که در کرانه‌ی شرقی جزیره واقع شده است، می‌توانید از نزدیک شاهد سبک زندگی موکِن‌ها یا کولی‌های دریا باشید. این مردمان که ریشه‌ی آنها به جزایر آندامان و نیکوبار برمی‌گردد، مصرانه به عقاید و رسوم خود پایبند مانده‌اند. شغل اغلب مردان دهکده ماهی‌گیری است. بنابراین بی‌دلیل نیست که راوای را به‌خاطر بازار صید دریایی می‌شناسند. اجاره‌ی قایق یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در این دهکده‌ی محلی داشته باشید.

۲۲. موزه‌ی تریک‌آی (Trickeye Museum)

جاهای دیدنی پوکت - موزه‌ی تریک‌آی

در این موزه می‌توانید از ۹۵ نقاشی که با تکنیک خطای چشم کار شده‌اند، بازدید کنید. طراحی ویژه‌ی این آثار که به‌ دست هنرمندان کره‌ای خلق شده‌‌اند، به‌گونه‌ای است که خود را جزئی از اثر حس خواهید کرد. این مکان می‌تواند تفریح خانوادگی مفرحی در روزهای بارانی پوکت باشد.

۲۳. پارک ملی سیرینات (Sirinat National Park)

جاهای دیدنی پوکت - پارک ملی سیرینات

پارک ملی سیرینات که در گذشته به‌ اسم نای یانگ شناخته می‌شد، یک پارک ساحلی به مساحت۹۰ کیلومتر مربع است که در کرانه‌ی شمال غربی جزیره قرار دارد. این پارک از چهار ساحل نسبتا بکر و دست‌نخورده تشکیل شده است که از این میان دو ساحل هات نای یانگ و هات مای خائو تنها سواحلی هستند که شب‌ها میزبان لاک‌پشت‌های پشت‌چرمی برای تخم‌گذاری هستند. بهترین زمان برای دیدن این لاک‌پشت‌ها نوامبر تا فوریه است. در این زمان گشت محلی در ساحل از تخم‌ها محافظت می‌کند.

۲۴. معبد وات فرا تونگ (Wat Phra Thong)

جاهای دیدنی پوکت - معبد وا فرا تونگ

در این معبد از مجسمه‌ی نصفه‌ی بودا نگهداری می‌شود که در زمان حمله‌ی برمه‌ شکسته شد. طبق افسانه‌ها در این محل پسرکی گاومیشی را به تکه فلزی که از زمین بیرون زده بود بست و ناگهان جان باخت. سپس به خواب پدرش آمد و به او درباره‌ی آن تکه فلز گفت. همین شد که پدر پسرک به زمین برگشت و محل مشکوک را کَند تا اینکه به مجسمه‌ای از طلای ناب رسید. این مجسمه مجسمه‌ی بودا بود و از آنجا که نتوانستند آن را کامل از زمین خارج کنند، در سال ۱۷۸۵ معبدی در این محل بنا شد. پس از حمله‌ی برمه‌ای‌ها به تالانگ نیز مجددا سعی شد تا مجسمه را کامل از زمین خارج کنند، اما این‌ بار مجسمه دو نیم شد. نیمی از مجسمه همچنان مفقود است، اما نیمه‌ی دیگر آن هنوز در این معبد نگهداری می‌شود.

۲۵. مجمع‌الجزایر فی‌ فی (Phi Phi Islands)

جاهای دیدنی پوکت - مجمع‌الجزایر فی‌ فی

مجمع‌الجزایر فی فی متشکل از شش جزیره است که در ۴۶ کیلومتری پوکت قرار دارند. این جزایر با صخره‌های آهکی و آب‌های زلال‌شان از منظره‌ی بدیعی برخوردارند که در جنوب تایلند بی‌نظیر است. خلیج مایا در جزیره‌ی «کُه فی فی» یکی از زیباترین نقاط این مجمع‌الجزایر است که پس از اکران فیلم هالیوودی «ساحل» (The Beach) که در این مکان فیلم‌برداری شده بود، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفت.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی مالزی؛ ۲۴ مکانی که نباید فرصت دیدن‌شان را از دست داد

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع theculturetrip planetware
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.