۱۹ کاری که زوج های خوشبخت بعد از ساعت کاری انجام می‌دهند

3

اگر ازدواج کرده باشید و درگیرِ زندگی دونفره باشید، حتما می‌دانید که مدیریت روابط پستی و بلندی‌های زیادی دارد. زندگی دونفره، همیشه مانند فیلم‌های رمانتیک نیست و داستان همیشه درباره‌ی عشق و لحظات دوست‌داشتنی نخواهد بود. مثلا زمانی را فرض کنید که دو نفر هر دو خسته و درمانده از محل کار به خانه می‌رسند، غذا می‌خورند و با انبوهی از ظرف‌های کثیف و نشسته مواجه می‌شوند. باور کنید در این لحظات، عاشقانه‌ترین کاری که یکی از آنها می‌تواند انجام بدهد، شستن ظرف‌ها است و بس. هدایت و مدیریت رابطه، آگاهی و تلاش می‌خواهد. در ادامه به ۱۹ کاری که زوج‌های خوشبخت بعد از ساعت کاری انجام می‌دهند، پرداخته‌ایم:

۱. از حال هم باخبرند

زوج‌های خوب، از حال هم باخبرند. منظور موضوعات عمقی و ریشه‌ای نیست، هر چند زوج‌های موفق درباره‌ی چنین مسائلی نیز با هم دقیقا گفت‌وگو می‌کنند، اما در این قسمت، منظور این است، زوج‌هایی که خوشبخت هستند و درک خوبی از هم دارند، نسبت به حال‌و‌هوای هم بی‌تفاوت نیستند. مثلا بعد از اینکه از سر کار برمی‌گردند با هم گپ‌و‌گفتی خودمانی و صمیمی دارند و از اوضاع دنیای خود، بچه‌هایشان و… حرف می‌زنند.

رونیکس

۲. خنده را فراموش نمی‌کنند

زوج در حال حرف زدن

خندیدن به موضوعی مشترک در کنار همسر باعث نزدیکی و وحدت زیادی میان زوج‌ها می‌شود. پس سعی کنید برای بهبود رابطه و داشتن اوقاتی خوش، بعد از اینکه از سر کار بازمی‌گردید با چیزی خود و همسرتان را شاد کنید. مثلا برای هم لطیفه بگویید، ماجراهای خنده‌دار تعریف کنید یا به هر طریق دیگری که می‌توانید، شادی و شوخی را به زندگی مشترک‌تان وارد کنید. البته فراموش نکنید که این شوخی‌ها نباید درباره‌ی طرف مقابل‌تان باشد و حتما مرز میان شوخی و بی‌احترامی را بدانید و حفظ کنید.

۳. تمرینات مناسب برای آرامش عضلات‌‌شان انجام می‌دهند

وقتی از سر کار به خانه بازمی‌گردید، معمولا تن خسته‌ای دارید و نیاز به استراحت و آرامش زیادی احساس می‌کنید. برای رفع خستگی بهتر است از ماساژ استفاده کنید. از همسرتان بخواهید، گردن و شانه‌هایتان را ماساژ بدهد و شما نیز همین کار را برای او بکنید. ماساژ پاها نیز به رفع خستگی خیلی کمک می‌کند. این کار به نزدیکی و حفظ رابطه‌ی شما کمک می‌کند، زیرا ضمن اینکه خستگی جسمی از تن‌تان خارج می‌شود، تلویحا به همسرتان این پیام را منتقل می‌کنید که دوستش دارید و برای خستگی‌هایش هم ارزش قائل هستید.

۴. اوقاتی را به‌تنهایی می‌گذرانند

بعد از اینکه از محل کار به خانه رسیدید، زمانی را به‌تنهایی خود اختصاص بدهید. شما باید ضمن تلاش برای گذراندن اوقاتی خوب و بهره‌ور با همسرتان، به فردیت خود نیز توجه داشته باشید. حفظ استقلال درونی برای هر فرد بسیار ضروری است. در این صورت است که می‌توانید رابطه دونفره‌تان را هم بهبود ببخشید.

۵. در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند

منظور از اینکه با هم در مسابقات ورزشی شرکت کنید، آمادگی پیداکردن برای حضور در مسابقات المپیک نیست. منظور این است که با همسرتان، برنامه‌هایی ورزشی تدارک ببینید و درواقع، به فکر سلامت جسمی و شادابی همدیگر باشید. مثلا غذاهای سالم درست کنید و بخورید، دونفره ورزش کنید و سعی کنید ابعاد مختلف رابطه‌تان را در انجام کارهای مفید و متنوع بهبود ببخشید. حتی نظافت در کنار هم نیز می‌تواند شما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند. مهم این است که در عمل به هم ثابت کنید که اهداف و مسیر مشترکی در زندگی دارید و برای رسیدن به مقصد هم را یاری می‌کنید.

۶. نوازش یکدیگر و محبت به هم را فراموش نمی‌کنند

زوج همراه

خستگی‌های کاری شما باید پس از بازگشت به خانه از تن و روح شما زدوده شوند. پس تلاش کنید با ابراز محبت، نوازش و…، بار خستگی‌ها را از دوش همسرتان بردارید و همدیگر را حمایت کنید.

۷. بازی‌های فکری و رقابتی انجام می‌دهند

زمانی را به انجام بازی‌های فکری و بامزه اختصاص بدهید. سعی کنید در برنده‌شدن با هم رقابت کنید و هم را به چالش بکشید. انجام بازی‌هایی که به هر یک از شما اجازه‌ی استفاده از قدرت فکر می‌دهد، اوقات خوشی را برای‌تان فراهم می‌کند و به شما و همسرتان کمک می‌کند تا تنوع بیشتری در رابطه‌تان ایجاد کنید. کمی رقابت مختصر نیز هیجان‌انگیز خواهد بود.

۸. به پیک‌نیک می‌روند

باور کنید رفتن به پیک‌نیک معجزه می‌کند. اگر هوا خوب است، ساندویچی ساده درست کنید و به‌اتفاق همسرتان به پارکی زیبا بروید و غذای خود را نوش جان کنید. اگر هوا سرد است، کف منزل‌تان زیراندازی بیندازید و پیک‌نیک خانگی برگزار کنید. پیک‌نیک باعث می‌شود حس‌وحال خوبی داشته باشید و آرامش و استراحتی خوب برای خودتان ایجاد کنید. لازم نیست مثل تصاویر کارت‌پستال‌ها، پیک‌نیکی تجملاتی و لوکس داشته باشید. سادگی و راحتی بهترین است.

۹. به باشگاه می‌روند

سعی کنید وقتی از محل کار باز می‌گردید، زمانی را به انجام تمرینات ورزشی اختصاص بدهید. معمولا وجود فردی دیگر که همراه باشما هدفی را برای تحقق تعیین می‌کند، انگیزه زیادی برای رسیدن به هدف در اختیارتان می‌گذارد. با هم ورزش کردن، اهمیت دادن به نشاط و سلامت جسم با هم نیز می‌تواند بسیار مؤثر واقع بشود.

۱۰. سرگرمی مشترک دارند

زوج شاد

انجام تفریح و سرگرمی مشترک نیز برای تداوم و حفظ رابطه بسیار مفید است. وجود سرگرمی‌ای مشترک نیز در نزدیک شدن زوج‌ها به یکدیگر نقش مهمی دارد. فرض کنید هر دو پس از انجام کار بیرون به منزل می‌آیید و شروع به تعمیر بخشی از خانه‌ی خود می‌کنید. مثلا با هم برنامه‌ریزی کرده‌اید که انباری بی‌استفاده منزل‌تان را رنگ و آن را زیباتر کنید. وقتی هر دو با هم دست به کار می‌شوید و نه به‌عنوان کاری جدی و یک بنایی سنگین، بلکه به چشم نوعی سرگرمی هدفمند برای گذراندن اوقات خوب با هم هستید، پایه‌های روابط‌تان، قوی و قوی‌تر می‌شود.

۱۱. قدم زدن شبانه را فراموش نمی‌کنند

شب‌ها برای قدم زدن با همسرتان به بیرون از خانه بروید. تاریکی و آرامش شب باعث می‌شود که صمیمیت رابطه‌ی شما هم بیشتر و دروازه قلب‌تان برای هم گشوده‌تر شود. آرامشی که قدم زدن در کنار همسر، زیر نور ماه و به همراهی نسیمی خنک به شما می‌بخشد، تکرارنشدنی است.

۱۲. با هم تلویزیون تماشا می‌کنند

بعد از بازگشت به منزل و غذا خوردن و…، می‌توانید در کنار همسرتان بنشینید و برنامه‌ی موردعلاقه‌تان را کنار هم نگاه کنید. موقع تماشای تلویزیون دست هم را بگیرید و به هم توجه کنید. از هر فرصتی برای عشق ورزیدن و توجه به هم استفاده کنید تا روزبه‌روز به محبت‌تان افزوده بشود.

۱۳. با هم چای می‌نوشند

زوج در حال نوشیدن چای

کمتر کسی پیدا می‌شود که تمایلی به نوشیدن چای نداشته باشد و چای را عاملی برای رفع خستگی‌ نداند. با همسرتان چای و قهوه درست کنید و در کنار هم آن را بنوشید و گفت‌وگو کنید. فرصتی برای درددل کردن در کنار یکدیگر دست‌وپا کنید و از روزی که گذرانده‌اید، حرف بزنید. اگر اهل چای هم نیستید، چیزهای دیگری را امتحان کنید: قهوه، شیر و… .

۱۴. نیایش می‌کنند

برای داشته‌های‌تان شکرگزار باشید. این شکرگزاری را ازطریق دعا کردن با هم ابراز کنید. توجه به معنویت در کنار هم نیز بخش مهمی از تقویت رابطه شما با همسرتان است.

۱۵. با هم غذا می‌خورند

زوج در حال غذا خوردن

تحت هیچ شرایطی، خوردن شام در کنار هم را ترک نکنید. سعی کنید، برنامه‌هایتان را طوری تنظیم کنید که با هم شام بخورید و در کنار باشید.

۱۶. برنامه‌ریزی‌ می‌کنند و از آرزوها می‌گویند

زمانی را برای برنامه‌ریزی برای آینده اختصاص بدهید و از آرزوهای دور و دراز خود بگویید. حتی اگر آرزوهایی که در سر می‌پرورانید، عملی نباشند باز هم از آنها برای همسرتان بگویید و سعی کنید، چشم‌اندازی شیرین از آینده برای خود و همسرتان متصور بشوید. این کار باعث می‌شود به آینده‌ای که در کنار هم هستید، خوش‌بین‌تر بشوید و شادتر زندگی کنید.

۱۷. کارهای خانه را تقسیم می‌کنند

کارهای منزل را تقسیم کنید. به‌هیچ‌وجه نگذارید که تنها به یک نفر فشار بیاید و در حق همدیگر اجحاف نکنید. البته این مورد بیشتر قابل‌توجه آقایان محترم است. باید بپذیرید که همسرتان نیز اندازه‌ی شما خسته است و انجام همه‌‌ی کارهای خانه او را خسته‌تر هم خواهد کرد. پس با همکاری هم به غذا درست کردن، نظافت آشپزخانه و… مشغول شوید. در حین انجام کار نیز می‌توانید با هم گپ بزنید.

۱۸. به نظافت و زیبایی اهمیت می‌دهند

به خودتان برسید. شب‌ها حمام کنید و به بهانه‌ی اینکه سرتان شلوغ است و خسته هستید، نگذارید ظاهرتان کثیف و به‌هم‌ریخته باشد.

۱۹. گفت‌وگوهایی جدی دارند

مثل روزهای اول آشنایی‌تان شروع به صحبت درباره‌ی علایق و خواسته‌هایتان کنید. در کنار هم بنشینید و درباره‌ی موضوعاتی جدی حرف بزنید. شناخت همدیگر را هیچ‌وقت متوقف نکنید.


در ادامه بخوانید: ۱۱ کاری که زوج‌های موفق هر روز انجام می‌دهند
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع rd
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. بنیتا می‌گوید

    سلام واقعاً عالی بود.خداقوت بهتون میگم

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      سپاس دوست خوب.

  2. عیسی می‌گوید

    مقاله جالب و خوبی بود.