۱۱ نکته خواندنی در مورد شهر دبی

0

دبی شهری پویاست که با ترکیبی زیبا و رنگارنگ از سنت و مدرنیته به یکی از شهرهای مهم جهان در زمینه‌ی گردشگری تبدیل شده است. به همین علت همواره این شهر در میان مهم‌­ترین مقاصد گردشگری جهان قرار دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می­‌کند. این شهر و جاذبه­‌های گردشگری آن مقصد گردشگری بی‌نظیری است که در هر بخشی از آن می‌­توانید با نکات جدید و شگفت­‌انگیزی آشنا شوید. با ما همراه باشید تا با خواندن این مقاله با ۱۱ نکته خواندنی و جالب در مورد دبی و جاذبه‌­های گردشگری آن آشنا شوید.

۱. خور دبی و صید مروارید

اهمیت جمع‌آوری مروارید در دوبی

در اواخر قرن هجدهم میلادی صید مروارید مهم‌­ترین منبع درآمد و تجارت روستاهای اطراف و خود شهر دبی بود. در آن زمان امپراتوری بریتانیا مهم­ترین مشتری و خریدار مرواریدهایی بود که از خلیج فارس به‌دست می‌­آمد و برای ساخت جواهرات به انگلیس ارسال می‌­شد. هرچند در دهه­‌های اخیر در کشف نفت و گسترش بازرگانی جهانی اقتصاد دبی دستخوش تغییر و تحولات شگرفی شده است با وجود این، همچنان جمع‌­آوری مروارید از خلیج فارس و تجارت آن در اقتصاد این شهر دارای اهمیت است. چرا که بسیاری از گردشگرانی که به این شهر وارد می‌­شوند در سودای دیدن مرواریدهای دبی به جاذبه­‌های گردشگری نظیر بازار طلای دبی می­‌روند.

رونیکس

۲. خانواده‌­های سلطتنی امارات و رسانه‌­های اجتماعی

خانواده‌ی سلطنتی آل مکتوم حاکم دبی در میان شهروندان عرب این شهر و امارات متحده عربی به‌شدت محبوب‌اند و در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی دارند و طرفداران زیادی را از میان شهروندان اماراتی به سوی خود جلب کرده‌اند. حمدان بن محمد آل مکتوم یکی از شاهزادگان دبی در صفحه‌ی شخصی اینستاگرامش تعداد زیادی از ساکنان دبی را گرد آورده و همین مسئله باعث شده است که هر فعالیتی از سوی آنان در یکی از نقاط این شهر به الگویی میان جوانان عرب این کشور مبدل شود.

۳. صحراهای داغ و خالی از سکنه

صحراهای خالی از سکنه دوبی

سراسر بخش جنوبی کشور امارات متحده عربی و محدود‌‌‌‌ه گسترده‌ای از اطراف دبی را بیابان‌های داغ و خالی از سکنه ای پوشانده است که امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه­‌های گردشگری شهر دبی در سطح جهان مشهور شده است. این بیابان خالی از سکنه به سبب چشم‌انداز بسیار زیبایش همواره تعداد زیادی از ساکنان محلی و گردشگران جهانی را که به تفریح در قلب بیابان علاقه‌مندند به سوی خود جذب می­‌کند. امروزه این جاذبه گردشگری بی‌نظیر و چشم اندازهای طبیعی آن نقش زیادی در درآمدهای گردشگری این شهر دارد.

۴. فرهنگ سنتی و بدوی

در سال‌های اخیر بسیاری از مردم دبی خود را کاملا از تمام جنبه‌­های زندگی بدوی جدا کرده‌اند اما با این حال همچنان آن را به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگی خود قلمداد می­‌کنند و حتی به یکی از جاذبه­‌های گردشگری دبی مبدل ساخته­‌اند. برای کسانی که با تاریخ بدوی امارات متحده عربی آشنا هستند شاید جالب باشد که بگوییم در میان طبقات مرفه و حاکمان این شهر فرهنگ بدوی آنان و سنت­‌هایی نظیر فرهنگ غذایی، سنت­‌های خانوادگی و… همچنان محبوب است. اهمیت و محبوبیت این فرهنگ سنتی و بدوی در میان حاکمان دبی به‌اندازه‌ای است که در یک دهه‌ی اخیر با سرمایه‌گذاری بسیار گسترده این سنت­‌های فرهنگی را به‌عنوان یک جاذبه گردشگری به مردم جهان معرفی کرده‌­اند و از آن کسب درآمد می­‌کنند و همواره گردشگران بیشتری را برای رزرو تورهای سافاری صحرا و بازدید از فرهنگ بدوی این شهر تشویق می­‌کنند.

۵. دبی مال

دوبی مال

شاید این نکته‌­ای که قرار است به شما بگوییم کمی کلیشه‌­ای باشد، اما باز چندان دور از حقیقت نخواهد بود اگر به شما بگوییم «دبی مال» شهر دبی را بی‌نظیر کرده است. این جاذبه‌ی گردشگری منحصربه‌فرد که بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه مختلف و طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و کافه­‌های متفاوت را در خود جای داده، بزرگترین مرکز خرید جهان است و هر گردشگری را برای خرید به سوی خود جذب می­‌کند. علاوه بر این امکانات تفریحی متنوعی نظیر سینما، شهر بازی و بزرگترین آکواریوم سرپوشیده‌ی جهان نیز در این مرکز خرید بزرگ قرار دارند.

۶. ذخایر نفتی و گازی فراتر از شهر دبی

در دهه ۱۹۶۰ میلادی با کشف نفت در دبی اقتصاد این شهر و امارات متحده عربی به‌صورت کامل دگرگون شد. در طی یک مدت بسیار اندک این شهر شاهد سرمایه‌گذاری­‌های گسترده‌­ای شد که از هر نظر دبی را پذیرای شهروندان جهانی و گردشگران مختلف ساخته است. در طی ۵۰ سالی که از کشف نفت می­‌گذرد چشم‌اندازهای جغرافیایی دبی به قدری تغییر یافته است که حتی برای خود شهروندان عرب حاشیه‌ی جنوبی خلیج فارس نیز باورپذیر نیست و همین رشد اقتصادی منحصربه‌فرد این شهر را در میان مقاصد گردشگری جهان بی‌نظیر ساخته است.

۷. بالاترین درصد جمعیت مهاجر جهان

این شهر بیش از هر نقطه‌ی دیگری از جهان جمعیت مهاجر خارجی را در دل خود جای داده است. در حال حاضر برآوردها از آن حکایت دارد که بیش از ۸۰ درصد ساکنان دبی متولد یک کشور خارجی هستند و همین مسئله باعث شده است که شهر دبی به یکی از بین­‌المللی‌ترین شهرهای جهان مبدل و به آن یک رنگ جهانی بخشیده شود. اگر در تور دبی خود در هر جاذبه‌ی گردشگری متفاوت، یک شهروند از کشوری بسیار دور را ملاقات کردید نباید زیاد تعجب کنید.

۸. غذاهای خیابانی

اگر در تور لحظه آخری دبی خود در هنگام بازدید از جاذبه‌­های گردشگری متوجه شدید که گرسنه هستید نباید زیاد احساس نگرانی به خود راه بدهید چرا که در شهر غذاهای خیابانی در طول همه‌ی ساعات شبانه‌روز در دسترس است. این همان نکته‌­ای است که باعث شده ساکنان شهر دبی و گردشگران به گشت‌وگذار در خیابان‌های این شهر علاقه­‌مند شوند. آن دسته از گردشگرانی که پیش از این به شهر نیویورک سفر کرده‌­اند در هنگام تجربه این غذاهای خیابانی و دسترسی شبانه‌روزی به آنها به این نکته اشاره می‌­کنند که تنها در شهر نیویورک شما می‌­توانید شاهد این تعداد از دکه‌­های اغذیه‌فروشی، رستوران­‌های شبانه‌­روزی و کافه‌­هایی باشید که در همه‌ی ساعات شبانه‌روز به ارائه خدمات می‌­پردازند.

۹. تلفیق سنت و مدرنیته

ترکیب سنت و مدرنیته در دوبی

یکی از موضوعاتی که باعث شده است شهر دبی بسیار محبوب شود به قابلیت این شهر درباره‌ی تلفیق و تطبیق سنت و مدرنیته باز می‌­گردد. ترکیب و هم‌خوانی سنت و مدرنیته در جاذبه‌های گردشگری این شهر چنان زیاد است که در هر گوشه‌­ای از این شهر شما می­‌توانید شاهد ترکیب زیبای عناصر سنتی فرهنگ دبی و مدرنیسم باشید. شاید یکی از دلایل این رنگارنگی در جاذبه‌های گردشگری شهر دبی را باید در تنوع فرهنگی مهاجرانی جست‌وجو کرد که هرکدام با خود سوغاتی متفاوت و جالب از یک فرهنگ بیگانه را به این شهر آورده‌اند و باعث تنوع و زیبایی جاذبه‌های گردشگری شهر دبی شده‌­اند.

۱۰. کارآفرینی

دبی به‌عنوان یکی از کارآفرین­‌ترین شهرهای جهان همواره درهای خود را به سوی ابداعات جدید، خلاقیت و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باز نگاه داشته است. به همین دلیل بسیاری از کسانی که در جست‌وجوی یک تجربه یا فعالیت اقتصادی جدید هستند سر از این شهر در می‌­آورند. بخش­‌های ویژه‌­ای از این شهر نظیر شهر رسانه‌­ای، شهر ورزشی و شهر مالی یکی از بهترین­ بسترهای اقتصادی موجود در سطح جهان را در این شهر به وجود آورده­‌اند و باعث شده‌­اند که این شهر از نظر اقتصادی به یکی از نقاط مهم جهان مبدل شود. ضمن اینکه همین قابلیت­‌ها زمینه‌ساز آن شده است که عنصر اقتصاد و نوآوری نیز به فهرست جاذبه‌­های گردشگری این شهر اضافه شود.

۱۱. فرهنگ غذایی امارات

فرهنگ غذایی امارات

هر چند جمعیت بومی شهر دبی در مقایسه با جمعیت مهاجر بسیار اندک هستند اما همچنان همین مردم بومی یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین فرهنگ‌­های غذایی جهان را به خود اختصاص داده‌­اند. در سراسر این شهر می‌­توانید شاهد طیف متنوعی از جاذبه‌های گردشگری غذایی باشید که در آنها انواع مختلفی از غذاهای محلی و سنتی امارات برای مسافران، گردشگران و بازیدکنندگان سرو می‌­شود. علاوه بر این همین فرهنگ غذایی یکی از مهم‌­ترین عناصری است که شهر دبی برای تبلیغ گردشگری و جذب آژانس های مسافرتی از آن بهره می‌برد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.