دکوراسیون رنگی؛ ۳۵ ایده خلاقانه برای داشتن خانه‌ای پرانرژی

9

جهانی‌ که در آن زندگی می‌کنیم، پُر از رنگ‌های متنوع و زیباست. به‌ همین‌ دلیل، افراد سلیقه‌ها و علایق متفاوتی در انتخاب رنگ‌ها دارند. از آنجا که هر کسی دوست دارد خانه‌اش را آن‌طور که خودش می‌خواهد بیاراید، عنصر رنگ و داشتن دکوراسیون رنگی نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون پذیرایی کوچک و دکوراسیون خانه های کوچک و بزرگ می‌تواند ایفا کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۳۵ طرح جدید دکوراسیون رنگی برای طراحی دکوراسیون خانه‌ها آشنا کنیم.

راهنمای مطالعه نمایش

۱. حمامی روشن با زمینه‌ی رنگی

دکوراسیون رنگی _ یک حمام روشن با زمینه‌ی رنگی

هنگامی که برای اولین بار پا به خانه‌ای کاملا رنگارنگ می‌گذارید، ممکن است فضا کمی برایتان عجیب و ترسناک به نظر برسد. به‌ همین‌ دلیل احتمالا ترجیح می‌دهید که تنها در برخی از فضاهای کوچک خانه از یک یا دو رنگ روشن استفاده کنید. به‌عنوان‌ مثال، می‌توانید برای شادابی فضای کوچک حمام، از کاشی‌های طرح‌دار استفاده کنید و لوازم جانبی را به‌ رنگ زرد، صورتی یا قرمز انتخاب کنید.

رونیکس

۲. طرح‌های انتزاعی و رنگ‌های ملایم

دکوراسیون رنگی _ اشکال انتزاعی و سایه‌های مصنوعی

اگر از ادغام طرح‌های مینمالیستی با رنگ‌های پاستلی روشن خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید از ترکیب طرح‌های انتزاعی و رنگ‌های ملایم استفاده کنید. به‌عنوان ‌مثال، استفاده از مبلمانی به رنگ آبی بسیار روشن در کنار چند کوسن و صندلی‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های ملایم، برای اتاق نشیمن مناسب است.

۳. اتاق نشیمنی به رنگ جواهرات

دکوراسیون رنگی _ استفاده از رنگ‌های جواهرات برای اتاق نشیمن

در این تصویر، مبلمانی که رنگ‌شان را از جواهرات الهام گرفته‌اند، جلوه‌ای دلپذیر به اتاق نشیمن شیک ما بخشیده‌اند. کاناپه‌ی بنفش پُررنگ کاملا در محیط خودنمایی می‌کند. صندلی‌های سبز و لیمویی‌ نوعی تعادل به‌ وجود آورده‌اند و دو میز سرامیکی فیروزه‌ای، که در دو سمت اتاق قرار گرفته‌اند، باعث شده‌اند اتاق قرینه به‌نظر برسد.

۴. کاغذ دیواری‌های رنگی با طرح پروانه

دکوراسیون رنگی _ کاغذ دیواری‌های رنگی با طرح پروانه

کاغذ دیواری‌هایی با پروانه‌های رنگی، پاف گلدار رنگارنگ، روبالشی‌هایی با طرح اندونزیایی و لحاف گلدوزی‌شده‌ی تخت همگی به دیوارهای سفید این اتاق جلوه‌ی خاصی بخشیده‌اند.

۵. استفاده از فرش‌های رنگی

دکوراسیون رنگی _ استفاده از فرش‌های رنگی

رنگ آبی تیله‌ای دیوار به‌همراه فرشِ پُرنقش و نگار موجود در فضای این عکس، زیبایی چشمگیری به فضای اتاق نشیمن داده است.

۶. استفاده از رنگ زرد خردلی در دکوراسیون

دکوراسیون رنگی _ استفاده از رنگ زرد خردلی در دکوراسیون

در این خانه‌ی مدرن و الهام‌گرفته از سبک روستایی، از دکوری‌هایی با رنگ زرد خردلی استفاده شده است که سبب روشن‌تر شدن فضای منزل شده‌اند. این رنگ می‌تواند به فضاهایی که مملو از وسایل چوبی است، جلوه‌ی روشن‌تری بدهد.

۷. دکوری‌های بانمک

دکوراسیون رنگی _ دکوراسیون خانه‌های عجیب

راستش را بخواهید بیشتر ما از رنگ‌های روشن و طرح‌های عجیب‌و‌غریب خوش‌مان می‌آید. به‌ همین‌ دلیل دکوراسیون این اتاق ما را سرِذوق می‌آورد. در این اتاق پارچه‌های رنگی با طرح‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند و گرمای خاصی به محیط اتاق بخشیده‌اند. به نقاشی اسب روی دیوار توجه کنید. دکوری‌های بانمکی مثل قوهای تزیینی روی زمین و سردیس روی میز به‌درستی در این فضای منحصربه‌فرد قرار گرفته‌اند.

۸. استفاده از پرده‌های رنگی در فضاهای بی‌رنگ

دکوراسیون رنگی _ استفاده از پرده‌های رنگی در فضاهای بی‌رنگ

استفاده از پرده‌ی رنگی و گلدار می‌تواند به روشن‌ شدن فضای خنثی کمک کند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، برای زیباتر شدن فضای اتاق، یک نقاشی انتزاعی را به آن رنگارنگ اضافه کرده‌اند.

۹. تکرار رنگ‌ها

دکوراسیون رنگی _ تکرار رنگ‌ها

می‌توانید به‌‌جای استفاده از رنگ‌های بسیار، دو تا سه رنگ را در برخی از وسایل اتاق تکرار کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، رنگ ارغوانی در کوسن، آباژور و همچنین گلدان دیده می‌شود. در کنار آن، رنگ آبی نیز در برخی از وسایل به چشم می‌خورد. استفاده از وسایل تزیینی مختلف با رنگ ارغوانی می‌تواند یکپارچگی خوبی در محیط ایجاد کند.

۱۰. ایجاد فضایی غیرمتعارف

دکوراسیون رنگی _ ایجاد یک فضای غیرمتعارف

در این تصویر رنگ آبی اولین رنگی است که خودنمایی می‌کند. سقف سرمه‌ای و وسایل رنگارنگ مختلفی که توسط صنعتگران محلی ساخته شده‌اند، به فضای اتاق جان بخشیده‌اند. استفاده از مبل‌های تختخواب‌شو در این فضا بسیار به‌جاست؛ زیرا هم برای خواب و هم برای استراحت مناسب هستند. روی زمینِ چوبی این اتاق نیز یک گلیم کوچک رنگی قرار گرفته است.

۱۱. استفاده از رنگ‌های فسفری

دکوراسیون رنگی _ استفاده از رنگ‌های فسفری

امروزه در طراحی نوینِ دکوراسیون منازل، برای جلوه‌ دادن به اتاق‌های نشیمنِ سنتی از مبلمان خاص استفاده می‌شود. در این تصویر، از مبلمان قهوه‌ای در کنار میز صورتی استفاده شده است. از سوی دیگر، صندلی راحتیِ سبز فسفری‌ به‌خوبی دکوراسیون کلاسیک را با جلوه‌ای نوین ترکیب کرده است.

۱۲. استفاده از رنگ صورتی و زرد

دکوراسیون رنگی _ ستفاده از رنگ صورتی و زرد

شما می‌توانید فضای کوچک خانه‌‌ی خود را با استفاده از وسایلی با رنگ‌های دلنشین، زیبا کنید. در این تصویر دیوارها به رنگ سرمه‌ای و مبلمان به رنگ صورتی و زرد طراحی شده‌اند.

۱۳. استفاده از طرح‌های متفاوت

دکوراسیون رنگی _ استفاده از طرح‌های متفاوت

در این اتاق از پارچه‌هایی با طرح‌های شاد استفاده شده است. پارچه‌ی راه‌راه روی میز، تمام رنگ‌های به‌کاررفته در فضای اتاق را در خود جای داده است.

۱۴. دیوارِ رنگی

دکوراسیون رنگی _ دیوارِ رنگی

یکی از راه‌های ایجاد دیوارِ رنگی، پاشیدن رنگ‌های مختلف روی دیوار است که می‌تواند جالب توجه باشد.

۱۵. کابینت‌های رنگی غیرمنتظره

دکوراسیون رنگی _ کابینت‌های رنگی غیرمنتظره

گاهی کافی است که تنها با یک تضادِ رنگیِ کوچک فضای خانه‌ی خود را دگرگون کنید. در تصویر بالا می‌بینید که کابینت‌های صورتی تغییر جالبی در فضای طوسی‌ اتاق به‌ وجود آورده‌اند.

۱۶. ایده‌ای برای اتاق نشیمن

دکوراسیون رنگی _ ایده‌ای برای اتاق نشیمن

پرده‌های زرد و صندلی‌هایِ راحتی انرژی و هیجان بسیاری را به این اتاق هدیه داده‌اند.

۱۷. استفاده از زرد لیمویی در آشپزخانه

دکوراسیون رنگی _ استفاده از زرد لیمویی در آشپزخانه

آشپزخانه‌ای که به‌طور کامل با رنگ سفید تزیین شده باشد، کمی بی‌روح خواهد بود. در این عکس از کاشی‌های طرح‌دار با رنگ‌های جذاب استفاده شده است. همچنین صندلی‌های لیمویی به شاداب‌تر شدن فضا کمک می‌کنند.

۱۸. استفاده از فرشی با طرح‌های زیبا

دکوراسیون رنگی _ استفاده از فرش با طرح‌های زیبا

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، اتاق نشیمن با رنگ‌های بسیار زیبایی تزیین شده است، از ارغوانی کم‌رنگ گرفته تا صورتی مرجانی که می‌توان تلفیقی از تمام آنها را در فرش کف اتاق که مسئول متعادل‌سازی فضاست، مشاهده کرد.

۱۹. استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگی برای روشن کردن فضا

دکوراسیون رنگی _ استفاده از کاغذدیواری‌های رنگی برای روشن کردن فضا

پشت این تخت سفید از یک کاغذ دیواری طرح‌دار و رنگی استفاده شده است که به گرم شدن فضا کمک می‌کند. همچنین بالش طلایی‌ روی تخت و چراغ طرح‌دارِ روی میز گرمایی مضاعف به فضای اتاق بخشیده‌اند.

۲۰. دکوراسیونی با طرح‌های الهام‌گرفته‌شده

دکوراسیون رنگی _ دکوراسیون با طرح‌های داستانی

شما می‌توانید برای دکوراسیون خانه‌ی خود از هر چیزی الهام بگیرید. به‌عنوان‌ مثال، دکوراسیون تصویر بالا از سایه‌‌سار درختان الهام گرفته شده است. کاغذ دیواری اتاق، موجودات کوچک یک جنگل داستانی را به تصویر می‌کشد.

۲۱. ایجاد هماهنگی در رنگ‌های منحصربه‌فرد

دکوراسیون رنگی _ ایجاد هماهنگی در رنگ‌های منحصربه‌فرد

ترکیب رنگ‌های سبز نعنایی و کهربایی چندان مطلوب نیست اما در این آشپزخانه‌ی زیبا استفاده شده است. بااین‌حال تابلوی نقاشی روی دیوار به هماهنگی رنگ‌ها کمک می‌کند و گل‌های ارغوانی و چراغ‌آویز مِسی تضادی ایجاد می‌کنند که جذابیت بصری این فضا را افزایش می‌دهد.

۲۲. دکوراسیون دیوارهای مشکی

دکوراسیون رنگی _ دکوراسیون دیوارهای مشکی

درست مثل فضاهای سفید، دیوارهای مشکی نیز پس‌زمینه‌ای ایده‌آل برای نمایش رنگ‌های زنده هستند. دکوراسیونی شاد با رنگ‌هایی خیره‌کننده به‌راحتی می‌تواند به فضای خشن و سیاه دیوارها جلوه‌ای لطیف ببخشد.

۲۳. استفاده از هنر مدرن رنگارنگ

دکوراسیون رنگی _ استفاده از هنر مدرن رنگارنگ

در این اتاق نشیمن،نقاشی بزرگ و رنگارنگی روی دیوار کشیده شده است. به وسایل به‌کاررفته در اتاق و عروسک بادکنکی نارنجی روی میز توجه کنید.

۲۴. اتاق نشیمن بنفش

دکوراسیون رنگی _ اتاق نشیمن بنفش رنگ

صورتی، ارغوانی و سبز رنگ‌های اصلی به‌کاررفته در این اتاق هستند. دیوارهای این اتاق با کاغذ دیواری بنفش که یادآور گل‌های ارکیده است، پوشیده شده‌اند. کوسن‌های روی مبل در طرح‌ها و سایزهای مختلفی انتخاب شده‌اند. همچنین فرشی با طرح مشبک در کف اتاق قرار دارد.

۲۵. استفاده از خال‌های رنگی روی دیوار

دکوراسیون رنگی _ استفاده از لکه‌های رنگی روی دیوار

شما می‌توانید برای ایجاد نشاط از خال‌های رنگی در تزیین دیوار استفاده کنید. این تصویر طراحی دکوراسیون اتاق کودک را نشان می‌دهد که برای تزیین دیوارهای آن از خال‌های رنگی استفاده شده است.

۲۶. استفاده از رنگ صورتی

دکوراسیون رنگی _ استفاده از رنگ صورتی

بسیاری از طراحانِ دکوراسیون داخلی علاقه‌ی خاصی به استفاده از رنگ صورتی دارند. استفاده از رنگ صورتی در این فضا جلوه‌ی زیبایی به مبلمانِ چوبیِ از‌مُدافتاده بخشیده است.

۲۷. دیوارهای چشم‌نواز

دکوراسیون رنگی _ دیوارهای چشم‌نواز

ستون اصلی این اتاق نشیمنِ رنگارنگ دیوارهای چشمگیرِ آن است. مبلمان آبی، فرش نارنجیِ کف اتاق و کوسن‌های رنگی در سمت راستِ تصویر نشان‌دهنده‌ی رنگ‌های به‌کاررفته در این اتاق هستند.

۲۸. اتاق خوابی شاد

دکوراسیون رنگی _ یک اتاق خواب شاد

در این عکس، اتاق‌خواب بزرگسال با رنگ‌های آب‌نباتی تزیین شده است. تاجِ فیروزه‌ای‌ بالای تخت، مهره‌ی اصلی در توازن رنگ اتاق است. تخت‌خواب رنگی به‌همراه روبالشی و ملافه‌های رنگی و سایر وسایل، این اتاق را روشن ‌تر کرده‌اند.

۲۹. مبلمانی به رنگ جواهرات

دکوراسیون رنگی _ استفاده از رنگ جواهرات در مبلمان

با اینکه بسیاری الماس را جواهر موردعلاقه‌ی خانم‌ها می‌دانند، اما هنگامی که بحث دکوراسیون چندرنگ در میان باشد، ترجیج هر بانویی سنگ‌های قیمتی رنگارنگ است! در این اتاق نشیمن از مبلمانی به رنگ جواهراتی همچون یاقوتِ کبود، کهربا و توپاز صورتی برای ایجاد غنای بصری استفاده شده است.

۳۰. استفاده از وسایل دورنگ

دکوراسیون رنگی _ استفاده از وسایل دورنگ

اگر به‌دنبال راهی ساده و هوشمندانه برای شادتر کردن محیط هستید، می‌توانید از وسایلی کمک بگیرید که در آنها از دو ترکیب رنگی استفاده است. در این تصویر از صندلی‌هایی با ترکیب رنگ قرمز و سفید استفاده شده است که نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند.

۳۱. استفاده از ترکیب رنگی جدید برای تغییر محیط

دکوراسیون رنگی _ استفاده از ترکیب رنگی جدید برای تغییر محیط

استفاده از لحاف رنگی می‌تواند به‌تنهایی فضای اتاق را تغییر دهد. در این تصویر از یک پارچه‌ی کتانِ رنگارنگ برای تغییر فضای سفید اتاق استفاده شده است. تابلوهای هنری بالای تخت تمام رنگ‌های به‌کاررفته در ملافه را در خود جای داده‌اند.

۳۲. دسته‌بندی قفسه‌ی کتاب با استفاده از رنگ

دکوراسیون رنگی _ دسته‌بندی قفسه‌ی کتاب با استفاده از رنگ

حتما متوجه شده‌اید که طراح این اتاق، کتاب‌ها را براساس رنگ درون قفسه چیده است و کتابخانه را به مرکز توجه اتاق تبدیل کرده است. اگر شما هم اهل کتاب‌خوانی هستید و تمایل دارید که دیگران را به این کار تشویق کنید، می‌توانید از این ایده در خانه‌ی خود استفاده کنید.

۳۳. استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف

دکوراسیون رنگی _ استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف

اگر به‌دنبال دکوراسیونی هستید که محیط زندگی شما را سرزنده نگه دارد، می‌توانید از رنگ بنفش و طیف رنگ‌های مختلف استفاده کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید می‌توانید رنگ‌های گرم و سرد را در کنار هم به‌ کار ببرید. اگر به تابلوهای روی دیوار توجه کنید، متوجه می‌شوید که تمام ترکیب‌های رنگی به‌کاررفته در اتاق در تابلو نیز وجود دارند.

۳۴. استفاده از رنگ تیره

دکوراسیون رنگی _ استفاده از رنگ تیره

در این تصویر، رنگ تیره‌ی دیوار سبب شده است تا دکوراسیون رنگی اتاق خودی نشان دهد. به رنگ‌های داخل اتاق توجه کنید.

۳۵. استفاده از رنگ‌های سرد برای بزرگ نشان دادن فضا

دکوراسیون رنگی _ استفاده از رنگ‌های سرد برای بزرگ نشان دادن فضا

شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های سرد، فضایی کوچک را بزرگ نشان دهید. رمز این کار استفاده از رنگی براق برای بازتاب نور است. در تصویر بالا، دیوارهای سرمه‌ای براق در کنار وسایل رنگی و سقف سفید، بار بزرگ‌نمایی اتاق را به دوش می‌کشند.


در ادامه بخوانید: رنگ سال 2018 و اصول به‌کارگیری آن در مُد و دکوراسیون
چطور در فضای آنلاین جذاب و حرفه‌ای بنویسیم؟
راهکارهایی برای اینکه جذاب، حرفه‌ای و تاثیرگذار بنویسیم.

منبع thespruce.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 9 دیدگاه)
  1. محمد می‌گوید

    ایده های خوبی گرفتم. ممنون از سایت چه طور

    1. فرناز تاج بخش می‌گوید

      سلام دوست عزیز، از لطف شما ممنونم. امیدوارم همچنان با «چطور» همراه باشید.

  2. اکبر می‌گوید

    آموزنده بود. سپاس

    1. فرناز تاج بخش می‌گوید

      از لطف شما ممنونم

  3. Mahdi می‌گوید

    مطلب خیلی باحالی بودXD