راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

9

از آنجایی که این روزها کشورهای توسعه‌یافته مهاجران کمتری می‌پذیرند، مهاجرت کار بسیار سختی شده است. درصورتی‌که دارای تخصص و مهارت حرفه‌ای نباشید، به‌سختی می‌توانید شانس زندگی در کشورهایی همچون آمریکا و کانادا را که جزو بهترین کشورها برای مهاجرت هستند پیدا کنید. حتما می‌پرسید که پس اگر تصمیم به مهاجرت داشته باشیم، چاره چیست و آسان ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟ در شرایطی که مهاجرت به کشورهای توسعه‌یافته برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به‌راحتی ممکن نیست، شاید بد نباشد که به مهاجرت به کشورهای کمتر توسعه‌یافته فکر کنید! در این مقاله شما را با راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت آشنا می‌کنیم.

بسیاری از کشورها به مهاجران‌شان درصورت احراز شرایط اجازه‌ی اقامت دائم می‌دهند. اقامت دائم به این معنی است که می‌توانید تا همیشه در کشور مقصد اقامت داشته باشید. اما اقامت دائم با شهروندی فرق دارد. اگر بتوانید امتیاز شهروندی کشوری را که به آنجا مهاجرت کرده‌اید دریافت کنید، از تسهیلات به‌خصوصی بسته به اینکه در چه کشوری اقامت دارید برخوردار خواهید شد. کشورهایی که درادامه نام می‌بریم نیز مزایای قابل توجهی به مهاجرانی که شهروند می‌شوند اعطا می‌کنند.

رونیکس

همچنین باید بدانید که برخی کشورهای فهرست زیر خیلی توسعه‌یافته نیستند، اما گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت محسوب می‌شوند. ضمنا تأکید می‌کنیم که اگر قصدتان برای مهاجرت جدی است، حتما پیش از هر اقدامی با وکلای قابل اعتماد مشورت کنید.

۱. اروگوئه

راحت ترین کشورها برای مهاجرت - اروگوئه

اروگوئه کشور کوچک و کم‌جمعیتی در آمریکای جنوبی است و به‌لحاظ خدمات مراقبت‌های بهداشتی در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای جنوبی در رده‌ی بالایی قرار دارد. مردم اروگوئه خیلی خونگرم‌اند و از خارجی‌ها خوب استقبال می‌کنند. همچنین در اروگوئه سطح آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی بسیار پایین است و به‌همین خاطر این کشور به‌عنوان یکی از پاک‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی شناخته می‌شود.

شرایط اخذ اقامت و شهروندی اروگوئه

برای اخذ شهروندی اروگوئه باید حداقل ۵ سال مقیم این کشور بوده (این مدت زمان برای متأهلان ۳ سال است) و دارای اقامت اروگوئه باشید. به‌عبارتی شمارش معکوس برای تقاضای شهروندی اروگوئه از زمانی که پا به خاک این کشور می‌گذارید آغاز می‌‌شود. مراحل اخذ اقامت اروگوئه عبارت‌اند از:

  • اعلام کتبی درخواست مهاجرت به دولت اروگوئه؛
  • ارائه‌ی مدرک شناسنامه که به تأیید دولت این کشور رسیده باشد؛
  • ارائه‌ی مدرک تأییدشده‌ی سند ازدواج درصورت تأهل؛
  • اثبات درآمد ماهیانه‌ی ثابت و مورد اطمینان؛
  • انجام معاینات پزشکی؛
  • اثبات آدرس حقیقی محل سکونت در اروگوئه‌.

فرایند رسیدگی به پرونده‌های اقامت اروگوئه معمولا بین ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد.

۲. اکوادور

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت - اکوادور

اکوادور کشور سرسبزی واقع در خط استواست و از خوش‌منظره‌ترین مقاصد گردشگری آمریکای جنوبی به‌شمار می‌رود. جزایر گالاپاگوس نیز به قلمروی این کشور زیبا تعلق دارند. واحد پول اکوادور دلار آمریکاست و ازجمله مزایای مهاجرت به اینجا می‌توان به هزینه‌های نسبتا پایین زندگی اشاره کرد.

برای مهاجرت به اکوادور تمام چیزی که نیاز دارید عبارت است از ارائه‌ی ضمانت درآمد ماهیانه‌ی ۸۰۰ دلار برای خودتان و مبلغ ۱۰۰ دلار اضافه‌تر به‌ازای هریک از همراه‌هان‌تان. این نوع اجازه‌ی اقامت ویژه‌ی بازنشستگان مستمری‌بگیر است، اما این کشور صحت مستمری‌بگیربودن متقاضی را بازبینی نمی‌کند. بنابراین همین که فقط به دولت اکوادور ثابت کنید ماهیانه درآمد ثابت ۸۰۰ دلاری دارید برای مهاجرت‌تان کافی است. پس اگر بازنشسته‌اید و ماهیانه مبلغی معادل ۸۰۰ دلار مستمری می‌گیرید، به‌راحتی می‌توانید برای اخذ اقامت اکوادور اقدام کنید. اگر هم بازنشسته نیستید، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا سپرده‌‌‌ی ثابت به‌مبلغ لازم اقدام کنید.

درصورتی که متقاضی اخذ شهروندی اکوادور هستید، مراحل دیگری را نیز باید طی کنید. اگر موفق به اخذ ویزای مستمری‌بگیران شدید، پس از ۲۱ ماه اقامت در اکوادور می‌توانید برای اخذ اقامت این کشور درخواست بدهید و سپس مراحل اخذ شهروندی را پشت سر بگذارید.

شرایط اخذ شهروندی اکوادور

  • حداقل ۳ سال اقامت در اکوادور؛
  • ارائه‌ی مدرک شناسنامه‌ی صادره از کشور مبدأ که به تأیید دولت اکوادور رسیده باشد؛
  • ارائه‌ی فرم‌ها و برگه‌های اثبات اقامت؛
  • قبولی در آزمون شهروندی و مصاحبه.

۳. آرژانتین

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت - آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای بزرگ اما کم‌جمعیت آمریکای جنوبی است و به‌لحاظ استاندارهای زندگی در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد. تراکم جمعیت در این کشور فقط ۱۵ نفر در هر کیلومتر مربع است و ازجمله مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت به‌شمار می‌رود.

این سرزمین همچنین تنوع آب‌وهوایی گسترده‌ای دارد، به‌طوری‌که در نواحی شمالی دارای آب‌وهوای معتدل و در نواحی جنوبی تقریبا قطبی است. برای مهاجرت به آرژانتین فقط کافی است تضمین کنید که ماهیانه ۸۵۰ دلار درآمد دارید. اما برای اینکه اقامت دائم یا شهروندی این کشور را بگیرید، به شرایط دیگری نیز نیاز است.

شرایط اخذ اقامت و شهروندی آرژانتین

برای اخذ اقامت و شهروندی آرژانتین باید حداقل ۲ سال در این کشور زندگی کرده باشید و مدارک و برگه‌های لازم را به اداره‌ی مهاجرت آرژانتین ارائه دهید.

  • ارائه‌ی مدرک شناسنامه که به تأیید سفارت آرژانتین در کشور مبدأ رسیده باشد؛
  • اثبات اقامت در کشور قبلی؛
  • ارائه‌ی کپی مدارک هویتی؛
  • اثبات تمکن مالی از طریق ارائه‌ی قراردادهای کاری یا گردش حساب بانکی؛

۴. برزیل

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت - برزیل

برزیل کشوری با فرهنگ غنی و شاخص توسعه‌ی انسانی بالاست و به‌لحاظ وسعت زمین و جمعیت بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. این کشور پهناور طبیعت متنوعی دارد. ازجمله مناظر شگفت‌انگیز برزیل می‌توان به جنگل‌های بارانی آمازون و سواحل طلایی ریو دو ژانیرو اشاره کرد. همچنین مردم این کشور بسیار مهربان‌اند و از خارجی‌ها خوب استقبال می‌کنند.

برای دریافت اجازه‌ی اقامت در بزریل باید بازنشسته باشید و نشان دهید که ماهیانه ۲۰۰۰ دلار مستمری می‌گیرید. به‌علاوه می‌توانید دو نفر همراه خودتان داشته باشید، اما به‌ازای هر همراه به ماهیانه ۱۰۰۰ دلار دیگر نیاز دارید. اگر متقاضی اخذ اقامت دائم و شهروندی برزیل باشید، شرایط اضافه‌تری لازم است.

شرایط اخذ اقامت و شهروندی برزیل

یکی از سریع‌ترین راه‌های اخذ اقامت برزیل این است که با یک برزیلی ازدواج کنید یا بچه‌دار شوید و فرزندتان ملیت برزیلی داشته باشد. اگر دانشمند یا پژوهشگر سطح بالا هستید نیز سریع‌تر می‌توانید اقامت بگیرید. از دیگر راه‌های اخذ اقامت سریع برزیل عبارت‌اند از اثبات درآمد پولی ثابت یا سرمایه‌گذاری به‌مبلغی مشخص. کسانی که حداقل ۴۵۰٬۰۰۰ رئال برزیل (معادل حدود ۱۲۶٬۰۰۰ دلار) در یکی از شرکت‌ها یا املاک‌ومستغلات این کشور سرمایه‌گذاری کنند، سریع‌تر موفق به اخذ اقامت و شهروندی برزیل خواهند شد.

برای اخذ شهروندی برزیل باید ۱۵ سال به‌طور مداوم در این کشور زندگی کرده باشید. اما اگر دانش کافی از زبان پرتغالی و همچنین شغلی با درآمد مکفی داشته باشید، این مدت زمان به ۴ سال کاهش خواهد یافت.

۵. سِوالبار

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت - سوالبار

سوالبار (Svalbard) مجمع‌الجزایری در شمال نروژ با جمعیتی چندملیتی است که ساکنان آن را مردم کشورهایی همچون هند، آمریکا، کانادا، ژاپن و آفریقای جنوبی تشکیل می‌دهند. با اینکه سوالبار به‌لحاظ مرزی به نروژ تعلق دارد، اما دولت نروژ اختیارات زیادی به سوالبار برای زمامداری و خودگردانی این منطقه داده است. باتوجه‌به موقعیت مکانی سوالبار در مدار قطب شمال جای تعجب نیست که آب‌وهوای سختی بر این منطقه حاکم است. شرایط آب‌وهوایی و نیز دورافتادگی سوالبار دست‌به‌دست هم داده‌اند تا اینجا با جمعیتی در حدود ۲٬۶۶۷ نفر یکی از کم‌جمعیت‌ترین نقاط دنیا باشد.

جالب است بدانید که هرکسی می‌تواند به سوالبار مهاجرت کند، چراکه برای ورود به این منطقه به ویزا یا هیچ نوع اجازه‌ای نیاز نیست. اما سوالبار جای گرانی است و باید نشان بدهید که می‌توانید از پس مخارج‌تان بربیایید. بنابراین برای زندگی در سوالبار باید ثابت کنید که درآمد قابل توجهی دارید. بیکاری و بی‌خانمانی به‌خاطر شرایط خاص منطقه در این مجمع‌الجزایر پذیرفتنی نیست. همچنین درنظر داشته باشید که سوالبار حدود ۱۶۰۰ کیلومتر از خاک اروپا فاصله دارد و حمله‌ی خرس‌های قطبی اتفاقی طبیعی است! خلاصه اینکه سردی و دوردستی سوالبار شوخی‌ نیست. اینجا به‌ویژه مناسب کسانی است که قصد فرار از زندگی مدرن را دارند، اما برای زندگی در سوالبار قبل از هر چیزی باید بتوانید که سختی‌ها و هزینه‌هایش را به جان بخرید.

۶. پاناما

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت - پاناما

پاناما دارای قوانین مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای نیست و به‌ویژه گزینه‌ی مناسبی برای کسانی به‌شمار می‌رود که شهروندی آمریکا را دارند. واحد پول این کشور دلار آمریکاست و چون ایالات متحده در فهرست کشورهای دوست پاناما قرار دارد، اخذ ویزای بلندمدت این کشور برای مهاجرانی که از آمریکا می‌آیند کار راحتی است. کسانی که ماهیانه حداقل ۱۰۰۰ دلار درآمد دارند، می‌توانند از طریق ویزای بازنشستگی بلندمدت اقدام کنند. اما اگر هنوز در سن بازنشستگی نیستید، فقط کافی است به‌مبلغ ۵۰۰۰ دلار در یکی از بانک‌های پاناما حساب باز کنید تا مجاز به تقاضای ویزای ملت‌های دوست شوید.

اگر مایل به دریافت شهروندی پاناما هستید، باید ۵ سال به‌عنوان مقیم در این کشور زندگی کرده باشید. گفتنی است که در پاناما نمی‌توانید دوتابعیتی باشید و باید از شهروندی کشور خودتان صرف‌نظر کنید.

۷. بلغارستان

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت - بلغارستان

بلغارستان جزو راحت ترین کشورها برای مهاجرت است. بلغارستان شرایط اقامت و شهروندی را در کل اتحادیه‌ی اروپا دارد و با ورود به این کشور می‌توانید از مزایای اقامت در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا بهره‌مند شود. سریع‌ترین راهش هم اقدام از طریق سرمایه‌گذاری است. برای اخذ شهروندی بلغارستان باید در مرحله‌ی اول مبلغ ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ لِو بلغاری (معادل حدود ۶۰۰٬۵۶۴ دلار آمریکا) در این کشور سرمایه‌گذاری کنید تا ابتدا ویزای اقامت بگیرید و یک مرحله‌ی دیگر نیز باید مجددا به‌همین مبلغ سرمایه‌گذاری کنید. کل فرایند اخذ شهروندی بلغارستان فقط حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد و اگر مایل نباشید، مجبور نیستید که در این کشور زندگی کنید. ضمنا به‌جای خرید ملک می‌توانید اوراق قرضه‌ی دولتی بخرید و مبلغی را که سرمایه‌گذاری کرده‌اید پس از ۵ سال و نیم پس بگیرید.

۸. بِلیز

راحت‌ ترین کشورها برای مهاجرت - بِلیز

بلیز (Belize) کشوری با سواحل و مناظر خیره‌کننده در آمریکای جنوبی است که جمعیت کم و قوانین مهاجرتی راحتی دارد. وسعت این سرزمین اندازه‌ی ولز و جمعیت آن نیز اندازه‌ی شهر بِیکِرزفیلد در کالیفرنیاست. پس از یک سال زندگی در بلیز می‌تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. برای این کار فقط کافی است ویزای مسافرتی ۳۰ روزه‌ی خود را به‌طور مداوم تمدید کنید تا اینکه به حدنصاب ۵۰ هفته برسید. سپس باید امور اداری لازم را انجام بدهید و ۱۰۰۰ دلار بپردازید. برای تقاضای شهروندی نیز باید ۵ سال در بلیز زندگی کرده و اقامت دائم داشته باشید.

اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع wanderwisdom.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 9 دیدگاه)
  1. قاطع می‌گوید

    سلام دوست عزیز
    من شهروند افغانستان هستم وشغل مهندسی صنایع ونفت دارم میخواهم با خانواده خویش مهاجرت کنم اما نمیدانم کجا ؟
    با توجه به کم هزینگی مصارف مهاجرت یکی ازکشورهای دنیا را برای من به بررسی بگیرید و شاید ازطریق شرکت شما من موفق به این تصمیم گردم.

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      دوست عزیز سلام،
      این موضوع رو باید با کسانی که خدمات مشاوره درزمینه‌ی مهاجرت ارائه می‌دن مطرح کنید.

  2. 3sotcard می‌گوید

    ممنون از این پست مفیدتون

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      سپاس که با ما همراه هستید.

  3. مریم می‌گوید

    سلام..شده برام یه ارزو که بتونم برم خارج از ایران …کاش کسی بود حمایت میکرد …