جاهای دیدنی آلمان؛ ۱۵ جاذبه گردشگری غول اقتصاد اروپا

4

آلمان یکی از پرگردشگرترین کشورهای اروپایی است که مجموعه‌ی بی‌نظیری از موزه‌ها، قلعه‌ها، کلیساها و بناهای تاریخی زیبا و همچنین طبیعتی بکر و مثال‌زدنی را در اختیار دارد به‌طوریکه هر گردشگری را مشتاق دیدن این کشور زیبا خواهد کرد. آلمان همچنین قوی‌ترین اقتصاد قاره سبز را داراست. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی آلمان آشنا خواهیم کرد.

۱. دروازه‌ی براندِنبورگ برلین

دروازه‌ی براندِنبورگ در سال ۱۷۹۱ به‌دستور فردریک دوم ساخته شد. این بنا از آکروپولیس آتن الگو گرفته شده است و در زمان خودش نخستین بنای نئوکلاسیکی شهر بود. دروازه‌ی براندِنبورگ یکی از جاذبه های گردشگری آلمان محسوب می‌شود و در منطقه‌ی میت برلین واقع است و با ۲۶ متر ارتفاع جلوه‌ای باشکوه دارد.

رونیکس

جاهای دیدنی آلمان - دروازه‌ی براندِنبورگ

مجسمه‌ی ارابه‌ی چهاراسبه‌ای که بر بالای دروازه نصب شده نیز به شکوه آن اضافه کرده است. این دروازه شش ستون و پنج گذرگاه دارد که چهار گذرگاه به تردد مردم معمولی و گذرگاه وسطی به عبورومرور ارابه‌های سلطنتی اختصاص داشت. دو ساختمان طرفین دروازه نیز با ستون‌بندی‌های عظیمی به‌سبک دوریک (یکی از سبک‌های ستون‌سازی در یونان باستان) تزئین شده‌اند و در گذشته مورد استفاده‌ی جمع‌آوران عوارض و نگهبانان بودند.

دروازه‌ی براندِنبورگ بی‌شک نمادین‌ترین بنای برلین است که زمانی نیز جزو دیوار برلین بود و چند دهه در مرز بین برلین شرقی و غربی قرار داشت.

۲. کلیسای جامع کلن

جاهای دیدنی آلمان - کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن که واقع در حاشیه‌ی رودخانه‌ی معروف راین است یکی از چشمگیرترین دیدنی های آلمان و شهر کلن است. این کلیسا جزو بزرگ‌ترین کلیساهای اروپاست و هنر معماری گوتیک را نشان می‌دهد. ساخت این کلیسا در سال ۱۲۴۸ آغاز شد و جزو پروژه‌های بلندپروازانه‌‌ی قرون‌وسطی بود. داخل آن نیز با ۶۱۶۶ مترمربع وسعت و ۵۶ ستون عظیم به‌اندازه‌ی بیرونش دیدنی است. ازجمله دیدنی‌های داخل کلیسا می‌توان به محفظه‌ی طلاکاری‌‌شده‌ی قرن دوازدهمی اشاره کرد که در داخلش از بقایای سه پادشاه نگه‌داری می‌شود.

می‌توانید از بالای برج‌های جنوبی کلیسا منظره‌ی شهر را با دید پانوراما ببینید. سایر دیدنی‌های مهم این کلیسا عبارت‌اند از شیشه‌های رنگی کارشده در نمازخانه‌ی سه پادشاه که قدمت‌شان به قرن دوازدهم و سیزدهم می‌رسد و قسمت خزانه با مجموعه‌ی بزرگی از اشیای قیمتی.

۳. جنگل سیاه

جاهای دیدنی آلمان - جنگل سیاه

جنگل سیاه با تپه‌هایی سراسر پردرخت یکی از پرگردشگرترین نواحی مرتفع اروپاست که در جنوب‌غربی آلمان و در ۱۶۰ کیلومتری فورتزهایم قرار دارد. اینجا بهشت طبیعت‌گردهاست و از سمت غرب با شیب تند به راین و دره‌های سرسبز و از سمت شرق با شیب آهسته‌تر به دره‌های نِکار و دانوب ختم می‌شود. معروف‌ترین نقاط گردشگری این منطقه عبارت‌اند از توتناو (قدیمی‌ترین محوطه‌ی اسکی آلمان)، اِسپای بادِن‌بادِن، تفریحگاه باد لیبِنزِل، راه‌آهن جنگل سیاه، شهر تریبِرگ و موزه‌ی روباز جنگل سیاه.

۴. قلعه‌ نویشُوانِشتاین

جاهای دیدنی آلمان - قلعه‌ی نویشُوانِشتاین

شهر قدیمی فوسِن تفریحگاهی واقع در کوه‌های آلپ و مرکز ورزش‌های زمستانی است. در نزدیکی این شهر قلعه‌ی افسانه‌ای نویشُوانِشتاین قرار دارد که یکی از معروف‌ترین کاخ‌های سلطنتی اروپا و یکی از جاهای دیدنی آلمان است. این بنای دفاعی با برج‌وباروهای بسیار در سال‌های ۱۸۶۹ تا ۱۸۸۶ به‌دستور لودویگ دوم پادشاه باواریا ساخته شد.

گفته می‌شود که قلعه‌های پارک والت دیزنی نیز از نمای بیرونی این قلعه الهام گرفته شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم همراه با تورهای گردشگری از داخل قلعه بازدید کنید و اتاق تخت پادشاهی و تالار خوانندگان را ببینید. نظاره‌ی طبیعت جادویی اطراف از محل قلعه نیز قطعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

۵. سرزمین عجایب مینیاتوری و بندر تاریخی هامبورگ

جاهای دیدنی آلمان - سرزمین عجایب مینیاتوری

سرزمین عجایب مینیاتوری واقع در قلب بندر تاریخی هامبورگ بزرگ‌ترین ماکت راه‌آهن در جهان است که می‌تواند برای هر سن‌وسالی جذاب باشد و ساعت‌ها سرگرم‌تان کند. این ماکت بیش‌ از ۱۲ هزار متر مسیر ریلی دارد و قسمت‌هایی از آن به مدل‌سازی آمریکا، اسکاندیناوی و همچنین هامبورگ اختصاص داده شده‌ است. این ماکت همچنین شامل ۸۹۰ قطار نمایشی، بیش از ۳۰۰ هزار چراغ و حدود ۲۰۰ هزار آدمک می‌شود که در جای‌جای آن تعبیه شده‌اند. در این سرزمین عجایب حتی فرودگاه‌های مینیاتوری نیز وجود دارند و می‌توانید شاهد ماکت هواپیماهایی باشد که اتفاقا پرواز هم می‌کنند. شهرهای شلوغ، مناظر روستایی و بنادر پرتردد را هم به جاذبه‌های این ماکت دیدنی اضافه کنید.

حالا که حرف از بندرگاه شد، در سفر به آلمان حتما سری هم به بندر بزرگ هامبورگ بزنید که ۱۰۰ کیلومترمربع وسعت دارد و «دروازه‌ی آلمان» لقب گرفته است. تفرجگاه کنار بندر نیز فراموش‌تان نشود و در پیاده‌راه خوش‌منظره‌اش قدم بزنید. منطقه‌ی وِرهاوس هم که به انبارهای نماآجری بلندش شهرت دارد همین‌جاست.

۶. دره‌ی راین

جاهای دیدنی آلمان - دره‌ی راین

راین مهم‌ترین مسیر آبی اروپاست و منظره‌ی محشری هم دارد. این رودخانه‌ی نام‌آشنا با ۱۳۲۰ کیلومتر طول از سوئیس آغاز می‌شود و درادامه به آلمان و هلند می‌رسد. می‌توانید راین زیبا را در نقاط مختلف آلمان ببینید، اما دره‌ی راین در قسمت میانیِ رو به بالا قطعا یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های آن است. این قسمت ۶۵ کیلومتر از راین را شامل می‌شود و اغلب هم جوش‌وخروش زیادی دارد. در همین یک تکه بیش از ۴۰ قلعه و حدود ۶۰ شهر قرون‌وسطایی برای بازدید وجود دارند و با قایق یا ماشین قابل دسترسی‌اند. شاید بهتر باشد که بازدیدتان را از بینگِن، قسمتی که راین پیش از ورود به دره‌ی باخاراخ از گلوگاهی عمیق می‌گذرد، آغاز کنید.

۷. جزیره‌ی موزه‌‌ها

جاهای دیدنی آلمان - جزیره‌ی موزه‌‌ها

جزیره‌ی موزه‌‌ها که یکی از جاهای دیدنی آلمان محسوب می‌شود، بین رودخانه‌ی شِپری و کوپفِرگِرابِن در مجاورت کانالی ۴۰۰ متری قرار دارد و مجموعه‌ی ارزشمندی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های برلین را شامل می‌شود. در قلب این منطقه موزه‌ی قدیم واقع است که در سال ۱۸۳۰ به‌عنوان محلی برای نمایش گنجینه‌های سلطنتی بنا شد. مدتی کوتاهی پس از ساخت این بنا زمین پشت موزه به موزه‌‌ی دیگری ویژه‌ی معرفی هنر و آشنایی با دانش دوران باستان اختصاص یافت. در سال‌های ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۵ هم موزه‌ی نو برپا شد و سپس در سال ۱۸۷۶ گالری ملی در کنار سایر موزه‌ها جا گرفت. در سال ۱۹۰۴ هم موزه‌ی بوده که شامل کلکسیونی از آثار باستانی است ساخته شد. در جزیره‌ی موزه‌ها حتما از موزه‌ی پِرگامون نیز با آن ساختمان‌های نماقدیمی که از روی بناهای خاورمیانه‌ای بازسازی شده‌اند دیدن کنید.

خلاصه اینکه دیدنی‌های جزیره‌ی موزه‌ها به‌قدری زیاد است که احتمالا بیش از یک روز باید برای گشت‌وگذار کامل در آن وقت بگذارید.

۸. بامبِرگ و بِرگِراِشتات

جاهای دیدنی آلمان - بامبِرگ و بِرگِراِشتات

شهر قدیمی بامبِرگ واقع در دره‌ی رِگنیتس مهم‌ترین شهر فرانکونیای علیا بود و خیلی خوب حفظ شده است. ازجمله دیدنی‌های بامبِرگ می‌توان به یک کلیسای جامع قرن سیزدهمی اشاره کرد که محل اقامت اسقف اعظم شهر بود. صومعه‌ی بِنِدیکتین میچِلزبِرگ هم واقعا دیدنی است. درست در محل انشعاب رودخانه بِرگِراِشتات قرار دارد که جزو روستاهای کوچک بامبِرگ بوده است. در این منطقه می‌توانید از کلیسای قرن هفدهمی سِنت مارتین دیدن کنید که به سبک باروک ساخته شده است. در قسمت شمالی شهر نیز تالار شهر نو قرار دارد که قدمت آن به سال ۱۷۳۶ می‌رسد. اما مهم‌ترین بنای شهر را می‌توان تالار شهر قدیم دانست که روی پل علیا ساخته شده است.

۹. کوه تِسوگ‌اِشپیتسه

جاهای دیدنی آلمان - کوه تِسوگ‌اِشپیتسه

تِسوگ‌اِشپیتسه بخشی از رشته‌کوه‌های وِتِراِشتاین است که در مرز بین آلمان و اتریش قرار دارد و با دره‌های پرشیب احاطه شده است. قله‌ی شرقی این کوه ۲٬۹۶۲ متر ارتفاع دارد و بر فراز آن صلیبی طلایی نصیب است. برای اینکه سفر خاطره‌انگیزی به نواحی مرتفع تِسوگ‌اِشپیتسه داشته باشید و از طبیعت این منطقه نهایت لذت را ببرید، می‌توانند سوار قطار کوهستانی یا تله‌کابین شوید تا فراموش‌نشدنی‌ترین چشم‌اندازهای آلمان را در طی مسیر ببینید.

۱۰. جزیره‌ی روگِن

جاهای دیدنی آلمان - جزیره‌ی روگِن

روگِن بزرگ‌ترین و زیباترین جزیره از جزایر بالتیک آلمان است. از مزارع هموار و تپه‌های جنگلی گرفته تا سواحل شنی و مرداب‌ها و شبه‌جزیره‌های خوش‌منظره همه در اینجا گرد هم آمده‌اند تا روگِن را به جزیره‌ای با مناظر طبیعی بسیار متنوع تبدیل کنند. ازجمله دیدنی‌های روگِن می‌توان به شبه‌جزیره‌ی یاسموند اشاره کرد که بلندترین نقطه‌ی آن ۱۶۱ متر ارتفاع دارد. جنگل راش اِشتوبنیتس نیز حرف ندارد. انتهای این جنگل به صخره‌ای گچی ختم می‌شود که با ارتفاع ۱۱۷ متر سر از دریا بیرون آورده است. در این حوالی همچنین می‌توانید از شهر تفریحی کوچک و قدیمی پوتبوس دیدن کنید که اقامتگاه شاهزاده پوتبوس بود و پر از ساختمان‌های نئوکلاسیک و پارک‌ است.

۱۱. دریاچه‌ پادشاه

جاهای دیدنی آلمان - دریاچه‌ی پادشاه

این دریاچه‌ی زیبای باواریایی یکی از خوش‌منظره‌ترین نواحی منطقه‌ی برشتِس‌گادِنِر لَند است و به‌اسم دریاچه‌ی پادشاه شناخته می‌شود. این ناحیه در نزدیکی سالزبورگ قرار دارد و برای پیاده‌روی همچون بهشتی تمام‌عیار است. محبوب‌ترین مسیری که گردشگران برای پیاده‌روی در اینجا انتخاب می‌کنند، گذرگاهی در امتداد کرانه‌ی شرقی دریاچه است که کنج نقاشان نام دارد و دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده از کوه و دریاست. همچنین می‌توانید با قایق به کلیسای سِنت بارتولومیو در قسمت جنوبی دریاچه بروید و از آنجا به‌سمت اوبِرسی قدم بزنید. برشتِشس‌گادِن نیز شناخته‌شده‌ترین شهر گردشگری و محبوب‌ترین تفرجگاه کوهستانی کوه‌های آلپ در باواریاست.

۱۲. روتِنبِرگ

جاهای دیدنی آلمان - روتِنبِرگ

شهر قدیمی روتِنبِرگ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آلمان جاده‌ای زیبا معروف به جاده‌ی رمانتیک است که در کرانه‌‌های پرشیب رودخانه‌ی تاوبِر قرار دارد. دیوار‌ها و برج‌های این شهر تاریخی از زمان جنگ‌های سی ساله در سال ۱۶۱۸ دست نخورده‌ باقی مانده‌اند و نمای قرون‌وسطایی شهر کاملا حفظ شده است. مهم‌ترین بناهایی که در اینجا به‌چشم می‌خورند عبارت‌اند از تالار شهر، آب‌نمای سِنت جورجز برونِن و کلیسای سِنت جیمز و موزه‌ی ایمپریال سیتی. فقط کافی است در خیابان‌های قدیمی روتِنبِرگ قدم بزنید تا این بناهای تاریخی زیبا را که قدمتی چند صد ساله دارند ببینید. اگر به روتنبرگ رفتید، حتما سری هم به پلونلاین بزنید که عکاس‌پسندانه‌ترین نقطه‌ی اینجاست.

۱۳. پارک و کاخ سانسوسی

جاهای دیدنی آلمان - پارک و کاخ سانسوسی

پارک سانسوسی در سال‌های بین ۱۷۴۴ تا ۱۷۵۶ برای فردریک کبیر طراحی شد و یکی از عالی‌ترین نمونه‌های سبک روکوکو در پوتسدام آلمان است. این پارک یک باغ گل به سبک باروک و همچنین بیش از ۳ هزار درخت میوه و چندین گلخانه‌ را در خود جای داده است. حیف است به آلمان سفر کنید و لذت قدم‌زدن در سانسوسی را نچشید. علاوه‌بر فضای سبز رؤیایی این پارک از گالری پیکچِر و آثار هنری آن نیز دیدن کنید و عمارت چینی‌ پارک را هم ببینید. مجموعه‌ی حمام‌های رمی نیز فراموش نشود.

خود بنای کاخ ساختمانی یک‌طبقه با گنبدی بیضی‌شکل در قسمت مرکزی سقف است و در دو انتهای ساختمان نیز یک اتاق مدور وجود دارد. این کاخ بیشتر به‌خاطر تالار سنگ‌مرمری بیضی‌شکل و آپارتمان‌های مجللش معروف است.

۱۴. جزیره‌ی گل‌های دریاچه‌ی کُنستانس

جاهای دیدنی آلمان - جزیره‌ی گل‌های دریاچه‌ی کُنستانس

جزیره‌ی گل‌های دریاچه‌ی کُنستانس با وسعتی حدود ۱۱۰ هکتار شامل پارک‌ها و باغ‌های روح‌نوازی است که از گونه‌های گیاهی نیمه‌استوایی و استوایی پر شده‌اند. برای رسیدن به این جزیره باید قایق بگیرید یا از راه پل با پای پیاده گذر کنید. خلاصه اینکه باید چند ساعتی برای رسیدن و گردش در جزیره وقت بگذارید. یک کاخ قرن هجدهمی نیز در اینجا وجود دارد که به تالار سفید، برج دفاعی قدیمی و اتاق دربانش معروف است.

۱۵. دیوار برلین

جاهای دیدنی آلمان - دیوار برلین

دیوار برلین شاید به‌اندازه‌ی کاخ‌ها و باغ‌های آلمان دیدنی نباشد، اما به‌خاطر وقایعی که بر آن رفته است یکی از جاهایی است که در سفر به آلمان حتما باید ببینید. این دیوار پرماجرا در سال ۱۹۶۱ ساخته شد و مشهودترین مظهر جنگ سرد در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بود. دیوار برلین حدودا ۱۵۵ کیلومتر طول داشت و درنهایت در سال ۱۹۹۰ تخریب شد. هنوز هم قسمت‌هایی از دیوار پابرجاست و بقایای آن مردمانی را یادآوری می‌کند که هنگام تلاش برای فرار از آلمان شرقی کشته شدند. اگر به تاریخ آلمان علاقه‌مندید، می‌توانید با بازدید از نمایشگاه دائمی دیوار برلین از جزئیات بیشتری دراین‌باره مطلع شوید.


در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی وین؛ ۱۵ جاذبه دیدنی پایتخت موسیقی جهان

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع planetware.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. رقیه می‌گوید

    به نظرم شرایط آب و هوایی رو مخ انسانها تاثیر زیادی داره
    آب و هوای خوب موجب کارکرد بهتر مغز میشه

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      منم فکر می‌کنم همین‌طوره 🙂

  2. دنیا می‌گوید

    ممنون از مقاله خوبتون که کمکم کرد ?

    1. صدف دژآلود می‌گوید

      چقدر عالی!