ورزش بادی بالانس چیست؛ فواید و تاثیر آن بر کاهش وزن

0

امروزه با وجود کلاس‌های مختلف ورزشی که در بسیاری از شهرهای بزرگ می‌بینیم، دیگر لاغرشدن مثل گذشته فعالیت دشوار و کسالت‌آوری نیست. شرکت لس میلز خالق تمرینات و حرکات ورزشی مختلف از جمله ورزش بادی بالانس است که آنها را در قالب کلاس‌های حضوری یا پخش آنلاین در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. ورزش بادی بالانس ترکیبی از ورزش‌های همراه با تمرکز ذهن مانند یوگاست. در این مقاله شما را با ورزش بادی بالانس و فواید ورزش بادی بالانس و همچنین تاثیر آن بر کاهش وزن و سوخت و ساز بدن آشنا خواهیم کرد.

حقایقی درمورد ورزش بادی بالانس

بادی بالانس نوعی کلاس ورزشی بر پایه‌ی یوگاست که در آن تمریناتی از پیلاتس و تای چی نیز وجود دارد. در این کلاس‌ها بیشترِ حرکات، کششی و قدرتی هستند. هدف تمرینات این ورزش تقویت عضلات مرکزی، افزایش انعطاف‌پذیری و تمرکز است.

براساس اعلام وب‌سایت لس میلز، بادی بالانس برای افراد مختلف در هر سطح از آمادگی بدنی مناسب است. این ورزش می‌تواند شروع خوبی برای کلاس‌های یوگا نیز باشد. کلاس‌های بادی بالانس کلاس‌های کم‌فشاری هستند. بنابراین اگر علاقه‌ای به کلاس‌های پرفشار ندارید، می‌توانید از کلاس‌های بادی بالانس استفاده بکنید.

رونیکس

نکاتی درباره‌ی کلاس های بادی بالانس

کلاس‌های بادی بالانس ۳۰ تا ۵۵ دقیقه طول می‌کشد. این کلاس با تمرینات تای‌چی برای گرم‌کردن آغاز می‌شود. این حرکات ذهن و بدن را برای شروع تمرینات آماده می‌کند. سپس تعدادی تمرین یوگا و پیلاتس برای تقویت و کشش عضلات انجام می‌گیرد. این کلاس همراه با مدیتیشن است و فرد تأثیرات کلاس را بر بدن و حالت روانی خود احساس خواهد کرد.

وسایل موردنیاز برای شرکت در کلاس ورزش بادی بالانس

  • لباس راحتی که مانع از انجام حرکات نشود؛
  • کفش ورزشی مناسبی که سُر نباشد؛
  • یک بطری آب یا نوشیدنی برای تأمین آب ازدست‌رفته‌ی بدن؛
  • یک حوله‌ی کوچک.

فواید ورزش بادی بالانس

هدف کلاس‌های ورزش بادی بالانس افزایش قدرت عضلات، کمک به تحرک مفاصل و افزایش انعطاف‌پذیری ماهیچه‌هاست. همچنین یک هدف مهم دیگر در این کلاس‌ها، کاهش استرس و افزایش سلامت ذهن شرکت‌کنندگان است. با افزایش قدرت عضلات و انعطاف‌پذیری و یک ذهن آرام، آرامش به بدن برمی‌گردد.


حتما بخوانید: کدام ورزش‌ها به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند؟‌

نرخ سوخت و ساز و کالری مصرفی

توانایی بدن در سوزاندن کالری و مصرف انرژی، نرخ سوخت‌وساز نامیده می‌شود. نرخ سوخت‌وسازتان با شرکت منظم در تمرینات، افزایش می‌یابد. البته رژیم غذایی، وزن و سلامت فیزیکی‌تان نیز بر کالری مصرفی‌تان در زمان انجام تمرینات و استراحت تأثیر می‌گذارد.

میزان کالری مصرفی در کلاس‌های بادی بالانس باتوجه به سن، وزن و سطح آمادگی جسمانی متغیر است. به‌طور میانگین زنان در هر کلاس بادی بالانس ۲۶۵ کالری و مردان ۳۰۴ کالری انرژی مصرف می‌کنند.

بادی بالانس و کاهش وزن

کلاس‌های بادی بالانس به کاهش چربی بدن و داشتن بدنی خوش‌فرم کمک می‌کنند. در این کلاس‌ها تمرینات مختلفی به‌کار گرفته می‌شوند که پس از گذشت مدتی نتایج محسوسی به‌همراه دارد. تمرکز اصلی مربیان این ورزش بر تغییر سبک زندگی افراد است.

درحالی‌که عده‌ای برای کاهش وزن به کلاس‌های بادی بالانس می‌روند، هدف اصلی این ورزش ترکیبی روی افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش قدرت عضلات و کاهش استرس استوار شده است. شاید در این کلاس‌ها، کاهش وزن نیز اتفاق بیفتد. اما هدف اصلی این کلاس‌ها کاهش وزن نیست. زیرا در یک کلاس ۵۵ دقیقه‌ای فرد حدودا ۳۹۰ کالری می‌سوزاند. این در حالی است که اگر یک فرد ۷۰ کیلوگرمی همین زمان را با سرعت متوسط پیاده روی بکند، حدود ۳۳۰ کالری انرژی می‌سوزاند. سایر برنامه‌های تمرینی که در آن حرکات شدیدتری وجود دارد، بیش از این ورزش ترکیبی به کاهش وزن کمک می‌کنند.

۳ جلسه کلاس در هفته تنها می‌تواند باعث حدود ۱۵۰ گرم کاهش وزن شود. کالری مصرفی در هر جلسه‌ی بادی بالانس معادل کالری مصرفی در پیاده‌روی یا تمرینات فیزیکی مشابه است. این ورزش بیشتر به سلامت روان و جسم افراد از طریق تمرینات فیزیکی و مدیتیشن اتکا دارد. اگر قصد اصلی‌تان از کلاس‌های ورزشی افزایش سلامت جسم و کاهش استرس‌تان است، این ورزش ترکیبی برای‌تان گزینه‌ی خوبی خواهد بود. اما اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، برنامه‌های ورزشی دیگری را دنبال بکنید.

هشدار

این ورزش به‌گونه‌ای طراحی شده که افراد با مقدار آمادگی مختلف می‌توانند در کلاس‌های آن شرکت کنند. اما به زنان باردار توصیه می‌شود، برای حفظ سلامت خود و جنین‌شان قبل از رفتن به کلاس‌های بادی بالانس با پزشک مشورت بکنند.


در ادامه بخوانید: ۵ کاری که هرگز نباید بعد از ورزش انجام دهید
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.