چرا شرکت‌ها باید حسابداری حقوق و دستمزد خود را برونسپاری کنند؟

0

حقوق و دستمزد عاملی اساسی در حفظ خشنودی و رضایت کارکنان است. بنابراین اگر صاحب کسب‌وکار هستید یا مدیریت شرکتی را به‌عهده دارید، باید به این امر مهم توجه کافی داشته باشید. اجرای درست فرایند حسابداری حقوق و دستمزد، تنها محدود به ثبت منظم و بدون خطای حساب و کتاب پرداخت‌ها نیست؛ حسابداری حقوق و دستمزد چگونگی پاداش‌دهی و جبران زحمات کارکنان را تعیین می‌کند. باید بدانید در صورت بروز خطا با ناخشنودی و بی‌انگیزگی کارکنان روبه‌رو می‌شوید. درعین‌حال امور مالیاتی و مسائل قانونی مربوط به حق بیمه درمانی و بازنشستگی گاهی چنان پیچیده می‌شود که کوچک‌ترین بی‌دقتی پیامدهای پرهزینه‌ای به‌دنبال خواهد داشت. حتی اگر صاحب کسب‌وکاری کوچک با نیروی انسانی محدود هستید و شخصا از عهده‌ی حسابداری حقوق و دستمزد برمی‌آیید، خوب است بدانید بهره گرفتن از خدمات حسابداری حرفه‌ای مزیت‌های گوناگونی برای‌تان دارد. در ادامه با برخی مزیت‌های برون‌سپاری حسابداری حقوق و دستمزد آشنا می‌شوید.

۱. صرفه‌جویی چشمگیر در وقت

یکی از چالش‌های عمده‌ی حسابداری حقوق و دستمزد، زمانبر بودن آن است. هرچه تعداد کارکنان‌تان بیشتر شود، باید زمان بیشتری صرف کنید. هر ماه باید داده‌های بسیاری را ثبت کنید و مطمئن شوید خطایی رخ نداده است، در شرایطی که داده‌های مربوط به هریک از کارکنان با دیگری فرق می‌کند.

به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید این زمان را صرف برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی آن برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان کنید. با بهره‌گیری از خدمات یک شرکت حسابداری، وقت‌ بیشتری برای بهینه‌سازی برنامه‌ی راهبردی‌تان خواهید داشت. اصرار بر اینکه همه‌ی کارها را خودتان انجام بدهید، عادت بدی است که باعث می‌شود از مشاوره‌ مالی حرفه‌ای بی‌بهره بمانید.

رونیکس

۲. افزایش امنیت اطلاعات

حسابداری حقوق و دستمزد

هنگام حسابداری حقوق و دستمزد امکان بروز خطا و سوءِاستفاده‌های گوناگونی وجود دارد. احتمال دزدی هویت افراد، آگاهی از اطلاعات مربوط به کارکنان و دستکاری در اطلاعات برای نفع شخصی توسط افراد مختلفی که ثبت داده‌ها را به‌عهده دارند و حتی احتمال اختلاس وجود دارد. علاوه بر اینها امنیت سیستم یا نرم‌افزار حسابداری‌ شما هم، مسئله‌ای مهم است. حتی اگر از نرم‌افزاری ایمن استفاده می‌کنید، ممکن است محل ذخیره‌ی داده‌هایتان چندان امن نباشد!

با برونسپاری این وظیفه به شرکت‌های معتبر خدمات مالی که دارای کارشناسان حرفه‌ای هستند، احتمال بروز خطای انسانی کاهش می‌یابد. همچنین اطلاعات کسب‌وکارتان معمولا در فضای امن با پشتیبان‌گیری‌های منظم ذخیره می‌شود. فراهم کردن چنین فضای ایمن ذخیره‌سازی برای کسب‌وکارهای کوچک دشوار و هزینه‌بر است.

۳. اجتناب از خطا در امور مالیاتی و بیمه‌ای

اینکه شما چندان از دنیای پیچیده‌ی حسابداری سر در نمی‌آورید یا اطلاعی از تغییر قوانین نداشته‌اید، سازمان مالیات یا تأمین اجتماعی را قانع نمی‌کند. به‌هرحال طبق قانون شما باید جریمه‌ی احتمالی را بپردازید.

وقتی تمرکز اصلی شما اداره‌ی کسب‌وکار‌تان و توسعه‌ی آن است، بی‌راه نیست که همیشه از آخرین تغییرات قوانین مالیاتی، کار و بیمه آگاه نباشید. با بهره‌گیری از خدمات مالیاتی مؤسسه‌های معتبر، می‌توانید از بروز خطا و پیامدهای هزینه‌بر آن اجتناب کنید. ‌کارشناسان شرکت‌های حسابداری به‌دلیل حرفه‌شان همیشه از آخرین تغییرات این حوزه آگاهند. اگر هم احیانا خطایی مرتکب شوند معمولا به‌پشتوانه‌ی بیمه‌ی مسئولیت خود، زیان را جبران می‌کنند.

۴. کاهش هزینه‌ها

به‌عنوان صاحب کسب‌وکار زمان برای شما ارزش دارد. زمانی‌که صرفه‌جویی و صرف کارهایی مانند بهینه‌سازی برنامه‌هایتان می‌کنید، درنهایت منجر به درآمدزایی بیشتر می‌شود. پس زمانی که هر ماه به حسابداری حقوق و دستمزد اختصاص می‌دهید، می‌تواند شما را عقب بیندازد! اگر هزینه‌ی این زمان ازدست‌رفته را با هزینه برونسپاری این وظیفه به یک شرکت‌ حسابداری حرفه‌ای مقایسه کنید، متوجه صرفه‌ی اقتصادی آن می‌شوید.

درعین‌حال فراموش نکنید بهره‌گیری از مشاوران حرفه‌ای احتمال بروز خطا را کاهش می‌دهد، خطاهایی که ممکن است هزینه‌های دوچندان به‌دنبال داشته باشند. مثلا احتمال اینکه حساب‌ها را بدون اطلاع از تغییر قوانین تنظیم و ثبت کنید، کم نیست؛ مسئله‌ای که برای‌تان مشکل‌ساز می‌شود. به‌ویژه در امور مالیاتی از مشاوره مالیاتی حرفه‌ای‌ها بهره بگیرید؛ گاهی حتی ممکن است براساس قانونی که شما از آن آگاه نیستید، مشمول بخشودگی شوید.

۵. بهره‌گیری از خدمات حرفه‌ای متنوع

حسابداری حقوق و دستمزد

حتی یک حسابدار یا حسابرس حرفه‌ای هم ممکن است در همه‌ی حوزه‌های حسابداری خبره نباشد. با بهره‌گیری از خدمات شرکت‌‌های معتبر دامنه‌ی گسترده‌ای از مهارت‌ها و خدمات در اختیار شماست. علاوه بر حسابداری حقوق و دستمزد می‌توانید از خدمات متنوع دیگر، از امور مالیاتی و ثبت اظهارنامه گرفته تا مشاوره‌‌ی کسب‌وکار که توسط شرکت‌های معتبر ارائه می‌شود، بهره بگیرید. می‌توانید متناسب با نیازهای کسب‌وکارتان از هریک از این خدمات استفاده کنید. به این ترتیب اطلاعات کسب‌وکارتان یکپارچه می‌شوند و خدماتی که در زمینه‌های مختلف دریافت می‌کنید، هماهنگ با یکدیگر خواهند بود.

رسیدگی به امور حقوق و دستمزد، مسائل مالیاتی و بیمه‌ای مربوط به آن کار پرزحمتی است که نیاز به دقت بالایی دارد؛ کاری که اگر دغدغه‌ی رسیدگی به آن را نداشته باشید، می‌توانید وقت و انرژی‌ بیشتری را صرف بهینه‌سازی برنامه‌ها و توسعه‌ی سریع‌تر کسب‌وکارتان کنید. فراموش نکنید که خطای احتمالی در این زمینه می‌تواند پیامد‌های پرهزینه‌ای برای شما داشته باشد. برخی صاحبان کسب‌وکار و شرکت‌ها در هر سررسید مالی، از مشاوران یا مؤسسات خدمات مالی کمک می‌گیرند. اما با‌توجه به مزیت‌های گوناگون این کار، شرکت‌های موفق امور حسابداری حقوق و دستمزد خود را به‌طور کامل برونسپاری می‌کنند. تدبیر حساب در زیرمجموعه‌ی خدمات حسابداری خود به ارائه‌ی این خدمت می‌پردازد. برای دریافت مشاوره از کارشناسان مؤسسه‌ حسابداری تدبیر حساب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره از متخصصان تدبیرحساب

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.