بازدید از ۱۸ مکان اسرارآمیز و ترسناک در سراسر جهان

1

بعضی از مردم بر این باورند که همه‌ی مکان‌های مرموز خالی از سکنه، شبح‌زده و ترسناک‌اند. بسیاری از گردشگران هم مجذوب شگفتی‌های ناشناخته و ترسناک در سراسر جهان می‌شوند و با رزرو هتل در این مکان‌ها، به سفری هیجان‌انگیز در دل رازورمزها می‌روند. اغلب این مکان‌ها پر از هیجان و وحشت بوده یا گذشته‌ی خوفناکی داشته‌اند و گفته می‌شود که توسط ارواح تسخیر شده‌اند. برخی از این مکان‌های هولناک غار، حفره یا زمینی عمیق دارند که توجه گردشگران را به سوی خود جلب می‌کنند.

راهنمای مطالعه نمایش

صرف‌نظر از منشأ و مبدأ، هریک از این جاذبه‌های مرموز و عجیب توانسته‌اند شهرت زیادی در میان مردم پیدا کنند. در ایران هم، «شهر حریره» کیش و «جنگل جیغ» در مشهد، از جمله جاذبه‌هایی هستند که بازدید‌کنندگان را به شگفتی وا می‌دارد. با انتخاب هتل های کیش و هتل های مشهد می‌توانید ماجراجویی و سفر به مناطق مرموزی که گردشگران سراسر جهان را به سوی خود می‌کشانند تجربه کنید.

۱. قلعه کستیس، اسلواکی (Čachtice Castle, Slovakia)

این قلعه یکی از لوکیشن‌های فیلم‌برداری در فیلم معروف «نوسفراتو،‌ سمفونی وحشت» بوده است. گفتنی است که تاریخ ترسناک این قلعه به گذشته‌های دور باز می‌گردد. زمانی که کنتس الیزابت باتوری در آنجا زندگی می‌کرد. قتل‌های زنجیره‌ای بیشماری توسط این ملکه‌ی خونخوار صورت گرفته است. الیزابت باتوری به نام‌های کنتس خون یا ملکه‌ی خون معروف است.

رونیکس

۲. جنگل آئوکیگاهارا، ژاپن (Aokigahara Forest, Japan)

در افسانه‌ها و ادبیات ژاپن این جنگل آمیخته به ارواح مرده است که در سالیان اخیر نیز به‌عنوان جنگل خودکشی شناخته شده است. خودکشی در ژاپن آمار بسیار بالایی دارد و این جنگل یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای خودکشی است. گردشگران زیادی تمایل به بازدید از این مکان ترسناک دارند به همین دلیل نشانه‌های دنباله‌دار در این جنگل قرار داده شده است که راهنمای مسافرین باشند.

۳. دروازه جهنم، ترکمنستان (Door to Hell, Turkmenistan)

از نظر عوام این گودال شعله‌ور راهی به سوی دنیای دیگر است. منشأ این گودال عظیم نامعلوم است، این گودال پر از گازهای سمی و زیان‌آور است و گاز از درون گودال به بیرون نشت می‌کند که توسط دانشمندان به‌طور عمد به آتش کشیده شده است. دروازه جهنم ترکمنستان یکی از مکان‌های اسرارآمیز جهان است که پس از ۴۰ سال شعله‌ور بودن، هنوز هزاران گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند.

۴. کلیسای مومیایی‌های کاپوچین کاتاکومب، ایتالیا (Capuchin Catacomb, Italy)

کلیسای مومیایی‌های کاپوچین

اجساد مومیایی شده بیش از ۲۰۰۰ انسان در راهروهای این صومعه‌ی سیسیلی قرار دارند. این مومیایی‌ها با لباس‌هایی که بر تن دارند مقام و منصب خود را نشان می‌دهند. هرچند در شروع کار، این مومیایی کردن خاص مقامات مذهبی، مردان خدا و راهبان بوده است اما در ادامه اجساد اشراف‌زادگان و خانواده‌های افراد ثروتمند نیز در این صومعه دفن گردید. جسد دختر بچه‌‌ای دو ساله به نام رزالیا لومباردو (Rosalia Lombardo ) نیز در میان دیگر مومیایی‌ها دیده می‌شود که تازه و دست‌نخورده به‌نظر می‌‌رسد. این دختر با چهره‌ای معصومانه در تابوت شیشه‌ای آرمیده است و به زیبای خفته شهرت دارد.

۵. منطقه انفجار هسته‌ای رآکتور چرنوبیل، اوکراین (Chernobyl Exclusion Zone, Ukraine)

بدترین فاجعه‌‌ی هسته‌ای تاریخ در این مکان رخ داده است. اطراف چرنوبیل منطقه‌ی ممنوعه است و محله‌ها همگی متروکه و بی‌روح گشته‌اند. در بخش‌هایی از این ناحیه تشعشع رو به کاهش است و مسافران اجازه‌ی بازدید دارند ولی بخش‌های زیادی هنوز هم ممنوعه و خطرناک هستند.

۶. قلعه امید نیک یا گود هوپ، آفریقای جنوبی (Castle of Good Hope, South Africa)

این قلعه یادگاری از دورانی است که آفریقا مستعمره‌ی هلند بود و در قرن 17 توسط هلندی‌ها ساخته شد. مدتی مقر عملیات نظامیان و دولت به شمار می‌رفت و مکانی برای شکنجه و اعدام نیز بوده است. امروزه گزارش‌هایی از وجود روح در این قلعه به‌دست رسیده است.

۷. شهر عروسک‌ها، ژاپن (Doll Town, Japan)

شهر عروسک‌ها

ساکنین روستا مهاجرت کردند و تنها ۳۵ نفر باقی ماند، یک هنرمند محلی به نام آیانو سوکیمی (Tsukimi Ayano) بانوی ۶۶ ساله ژاپنی تصمیم گرفت تا با ساخت عروسک‌هایی با چهره‌ی واقعی، آنها را با اهالی روستا جایگزین کند. این هنرمند در مکان‌های مختلف و منازلی که ساکنانش مرده بودند یا روستا را ترک کرده بودند، عروسک‌ها را پراکنده کرد. هم اکنون تقریبا ۳۵۰ عروسک ساکن روستای ناگارو هستند که این روستا را به یک جاذبه‌ی گردشگری خاص برای مسافران ماجراجو تبدیل کرده‌اند.

۸. سردابه سِدلِک، جمهوری چک (Sedlec Ossuary, Czech Republic)

در میان جاذبه‌های گردشگری کشور جمهوری چک کلیسای کوچکی قرار دارد که در طبقه‌ی زیر آن بیش از ۷۰ هزار اسکلت وجود دارد و فضای داخلی کليسا نیز با اين استخوان‌ها تزيين شده است.

۹. سنترالیا، ایالات متحده آمریکا (Centralia, United States)

این منطقه در ایالت پنسیلوانیای آمریکا قرار دارد که پس از حادثه‌ی آتش‌‌سوزی گسترده‌ی زیرزمینی معادن زغال در دهه‌ی ۱۹۶۰، به شهر مدرن ارواح تبدیل شد. خانه‌های متروکه و خیابان‌های فرو پاشیده و پر از دود آتش این ناحیه را که قبلا نماد صلح بود به مکانی هولناک تبدیل کرده است.

۱۰. خانه مخوف لیزی بوردن، ایالات متحده آمریکا (Lizzie Borden House, United States)

در آگوست سال ۱۸۹۲، اجساد اندرو و همسر دومش ابی بودرن در این منزل مخوف در ماساچوست کشف شد. لیزی دختر جوان خانواده‌‌ی بوردن به‌عنوان مظنون اصلی معرفی شد ولی در نهایت دادگاه به دلیل کمبود مدارک رأی به بی‌‌گناهی و تبرئه‌ی لیزی داد و از آن زمان تاکنون شخص دیگری به جرم قتل این زوج دستگیر نشده است. امروزه منزل لیزی به‌عنوان یک مهمان ‌خانه B&B ( تختخواب و صبحانه ) کاربرد دارد. بسیاری از مسافران ترجیح می دهند در اتاقی استراحت کنند که آقا و خانم بوردن در آن، آخرین روز حیات‌شان را گذرانده بودند.

۱۱. جزیره پوویجلیا، ایتالیا (Poveglia, Italy)

این مکان وحشتناک‌ترین جزیره در جهان است که بیش از یک قرن، هزاران تن به دلیل شیوع طاعون و دیگر بیماری‌ها در این مکان قرنطینه و سوزانده شدند. بعدها جزیره پوویجلیا به یک بیمارستان برای بیماران روانی تبدیل شد. از سال ۱۹۶۸ ورود به جزیره ممنوع اعلام شد و این ناحیه خالی از سکنه گشت تا به خانه‌ی ارواح آزار دیده تبدیل شود.

۱۲. هتل مورگان، هند (Morgan House, India)

این عمارت نشان از استعمار کشور انگلستان دارد که امروزه به‌عنوان یک هتل، از گردشگران ماجراجو و شجاع در ناحیه‌ی کوهستانی کالیمپونگ هند پذیرایی می‌کند. گفته می‌شود که این مکان توسط روح بانوی قبلی خانه، تسخیر شده است.

۱۳. تپه صلیب‌ها، لیتوانی (Hill of Crosses, Lithuania)

تپه صلیب‌ها

با وجود اینکه علت ساخت این مکان یک راز باقی مانده است، بیش از هزار صلیب و دیگر نمادهای مذهبی حدود دو قرن پیش در این تپه قرار گرفته‌اند. این ناحیه نماد صلح در لیتوانی و نیز یکی از رمزآلودترین مقاصد گردشگری در جهان است.

۱۴. تابوت‌های آویزان، فیلیپین (Hanging Coffins, Philippines)

مردم معتقد بودند که با آویزان کردن قبر مردگان، به بهشت و روح اجدادشان نزدیک‌تر خواهند بود. اهالی منطقه‌ی ایگوروت در کوهستان‌های استان ساگادا تابوت مرده‌ها را از تپه‌ها آویزان می‌کنند.

۱۵. جزیره عروسک‌ها، مکزیک (Island of Dolls, Mexico)

یکی از وحشتناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره عروسک‌هاست. عروسک‌های دور انداخته شده، در اطراف دریاچه شوچیمیلکو (Xochimilco) از درخت‌ها در سراسر جزیره آویزان شده‌اند. هدف از آویزان کردن عروسک‌ها، آرامش بخشیدن به روح دختر بچه‌ای بود که در اعماق جزیره غرق شد. چهره‌های وهم آور و رنگ‌پریده‌ی عروسک‌ها به یک جاذبه‌ی محبوب و ترسناک گردشگری برای مسافران ماجراجو تبدیل شده است.

۱۶. هتل استنلی، ایالات متحده آمریکا (Stanley Hotel, United States)

داستان وحشتناک کتاب معروف درخشش (The Shining) استیفن کینگ از حال و هوای این هتل الهام گرفته است. این هتل با ۱۴۲ اتاق در بخش پارک شرقی ایالت کلرادوی آمریکا واقع شده است و برای پدیده‌های غیر طبیعی شهرت یافته است. گردشگران با شهامت و ماجراجویی که شبانه در این هتل اقامت می‌کنند همراه با تورهای راهنما از بخش‌های مختلف هتل دیدن می‌کنند. گفته می‌شود که فعالیت‌های خارق‌العاده و غیرطبیعی زیادی توسط مسافران گزارش شده است.

۱۷. دره پادشاهان، مصر (Valley of the Kings, Egypt)

دره پادشاهان محل دفن اشراف مصر بوده است و دست کم ۶۳ تن از مومیایی‌های کشف شده شناسایی شده‌اند ازجمله گورگاه توتنخآمِن از نامدارترین فراعنه مصر باستان که عامه‌ی مردم او را با نام پادشاه توت (King Tut) می‌‌شناسند. مرگ تعدادی از کاوشگرانی که پادشاه توت را شناسایی کردند به نفرین فرعون نسبت داده شده است.

۱۸. برج لندن، انگلستان (Tower of London, England)

برج لندن یکی از جاذبه‌های تاریخی معروف لندن است. این قلعه‌‌ی سلطنتی و تاریخی قبلا ‌زندان معروف و مکان اعدام بوده است که برای نمونه می‌توان به اعدام همسران هنری هفتم اشاره کرد. امروزه گردشگران از حضور ارواح ساکن در این برج گزارش‌های زیادی داده‌اند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. نسیبه می‌گوید

    خیلی جالب بود واقعا لذت بردم.ممنون