کتاب باشگاه کتابخوانی بانی؛ داستانی مهیج و جذاب برای کودکان

0

تشویق و ترغیب کودکان برای کتاب خواندن یکی از دغدغه‌های همیشگی والدینی بوده است که خودشان انس و الفتی همیشگی با کتاب داشته‌اند. بنابراین چنین پدرومادرهایی در تلاش هستند تا از همان سنین کودکی، فرزندان‌شان را با این یار مهربان مأنوس کنند. در این مقاله سایت چطور به معرفی کتاب باشگاه کتابخوانی بانی اثر آنی سیلوسترو پرداخته‌ایم که شوق کتاب‌خواندن را در فرزندان‌تان دوچندان می‌کند. با ما همراه باشید.

شناسه‌ی کتاب

  • عنوان کتاب: باشگاه کتابخوانی بانی
  • نویسنده: آنی سیلوسترو
  • تصویرگر: تاجا مای ویس
  • مترجم: میترا نوحی جهرمی
  • نشر: بازی و اندیشه

درباره‌ی کتاب باشگاه کتابخوانی بانی

تصور کنید در نزدیکی خانه شما خرگوش زبل و بامزه‌ای زندگی می‌کند که عاشق کتاب‌خواندن است و هر وقت شما مشغول خواندن کتابی برای دختر یا پسرتان هستید تا قبل از خواب با شنیدن قصه‌ای، چشمانش را ببندد، خرگوشی پشت پنجره ایستاده است تا صدای شما را بشنود و او هم در لذت شنیدن قصه‌ای از یک کتاب شریک باشد.

رونیکس

بانی، قهرمان این قصه کوتاه، عاشق کتاب خواندن است. برای همین، نویسنده کتاب نیز، قصه‌اش را با این جمله آغاز کرده است: «بانی عاشق کتاب‌هاست. در روزهای گرم تابستان، بانی دوست دارد با همه بچه‌ها بیرون از کتابخانه بنشیند و به قصه‌ها گوش کند.»

ماجرای اصلی قصه زمانی شروع می‌شود که هوا سرد می‌شود. با سرد شدن هوا بچه‌ها برای شنیدن قصه به داخل کتابخانه می‌روند و همین باعث می‌شود که بانی نتواند مثل قبل پشت سبزه‌ای خودش را پنهان کند و یواشکی قصه قشنگی را که خانم کتابدار روایت می‌کند، با اشتیاق زیاد بشنود. برای همین بعد از مدتی به‌خاطر دور بودن از کتاب‌ها توی دلش غصه‌ای می‌نشیند و تصمیم می‌گیرد تا کاری کند. تا اینکه یک شب چراغ قوه‌اش را برمی‌دارد و با قلبی امیدوار از روی تخت می‌پرد و پاورچین‌پاورچین در میان تاریکی به راه می‌افتد.

ادامه کتاب، روایت ماجراجویی‌های بانی و دوستانش برای رفتن به کتابخانه و مواجهه با خانم کتابدار است که جذابیت کتاب را چند برابر کرده است.

آیا این کتاب برای شماست؟

آیا باشگاه کتاب خوانی بانی برای شماست

باشگاه کتاب‌خوانی بانی کتابی است که شما را در ماجراجویی بانی شریک می‌کند و شوق دوباره کتاب خواندن را در هر فردی، چه کودک و چه بزرگسال، زنده می‌کند.

این کتاب با تصویرسازی‌های بامزه و جذابی که دارد شما را برای چند دقیقه از دنیای واقعیت دور می‌کند و صحنه‌هایی از عالم جذاب حیوانات عاشق کتاب و دنیای کتاب‌ها را جلوی چشم‌تان می‌آورد. شما با خواندن این کتاب، همراه با بانی و دوستانش، وارد یک کتابخانه می‌شوید و از پیدا کردن کتاب‌هایی که شوق خواندنش را دارید و مدت‌ها دنبالش بودید، به‌وجد می‌آیید.

نویسنده در این کتاب علاوه بر پرداختن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی با ظرافت خاصی به دنیای دوستی‌های کودکانه نیز اشاره می‌کند و با زبان روایی غیرمستقیمی به کودک می‌آموزد که برای دوستان واقعی باید فداکاری کرد و آنان را در تجربه لذت‌های دوست‌داشتنی مثل کتاب خواندن سهیم کرد.

درآخر اینکه خواندن کتاب باشگاه کتاب‌خوانی بانی با آن تصویرسازی‌های منحصربه‌فرد و قهرمان بامزه داستانش، نه‌تنها شوق کتاب خواندن را در شما دوبرابر می‌کند که حتی دل‌تان می‌خواهد، خودِ این کتاب را هم چندباره بخوانید. پس تا دیر نشده از نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی نزدیک خانه‌تان این کتاب را بخرید و لذت خواندنش را به خود و فرزندتان هدیه کنید.

قشنگ‌ترین جمله‌های کتاب

  • بانی نمی‌دانست که آیا حیوانات اجازه دارند وارد کتابخانه شوند یا نه، اما می‌دانست که بدون کتاب نمی‌تواند زندگی کند.
  • وقتی برای اولین‌ بار صدای خانم کتابدار را شنید که با عینکی قرمز بیرون از کتابخانه برای بچه‌ها با صدای بلند کتاب می‌خواند، عاشق کتاب شد.
  • وقتی کتابی را باز می‌کنی، دنیایی را کشف می‌کنی. (نوشته پشت جلد)

در ادامه بخوانید: کتابخوانی برای کودکان با ۱۱ ترفندی که آنها را جذب کتاب می‌کند
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.