راهنمای ثبت شرکت در استرالیا و اخذ اقامت دائم از این طریق

0

به‌عنوان یک خارجی، راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا ثبت شرکت در استرالیا به‌سادگی برایتان ممکن می‌شود؛ در صورتی که با فرآیند و چالش‌های قانونی آن آشنا باشید. قوانین زیادی در این راه، پیش پای شما قرار دارند که باید به آنها به‌طور دقیق عمل کنید. مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار در استرالیا، به نوع کسب‌وکارتان بستگی دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

دریافت ویزا برای اقامت از طریق ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از این طریق، باید برای دریافت ویزای کارآفرینی که یکی از زیرمجموعه‌های ویزای سرمایه گذاری استرالیا است، اقدام کنید. شما با داشتن ۲۰۰ هزار دلار استرالیا سرمایه شخصی، می‌توانید در هر شهر یا ایالت از استرالیا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و برای خود و اعضای خانواده‌تان اقامت دائم بگیرید.

رونیکس

برای اخذ این ویزای استرالیا شما باید:

  • کمتر از ۵۵ سال داشته باشید؛ البته برخی ایالت‌های استرالیا در موارد زیادی افراد بالای ۵۵ سال را هم قبول می‌کنند؛
  • حداقل دارایی شما ۲۰۰ هزاردلار استرالیا باشد و حداکثر تا دو سال پس از دریافت ویزا به استرالیا انتقال داده شود؛
  • حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنید؛ البته در برخی موارد، گرفتن ویزای کارآفرینی با امتیاز کمتر هم امکان‌پذیر است؛
  • حداقل گردش سرمایه‌ یا فروش سالانه‌تان ۵۰۰ هزار دلار استرالیا، در دو سال از چهار سال اخیر باشد؛
  • حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا (شامل اموال منقول و غیرمنقول) سرمایه داشته باشید؛
  • سابقه کاری موفقی داشته باشید؛
  • اسپانسر ایالتی از یکی از ایالت‌های استرالیا داشته باشید؛
  • متعهد شوید که حداقل تا دو سال پس از ورود به استرالیا کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید.

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

برای ثبت شرکت خود در استرالیا باید پروانه‌ها و مجوزهای تجاری مختلفی کسب کنید. بسته به نوع کسب‌وکار، پروانه‌های مختلفی وجود دارند که باید برای‌شان اقدام کنید.

۱. انتخاب مناسب‌‌ترین ساختار کسب‌وکار

چهار ساختار اصلی زیر، ساختار شرکت‌های استرالیا را تشکیل می‌دهند:

  • فعالیت اقتصادی در قالب شخص حقیقی (Sole Proprietorship): ثبت شرکت درقالب شخص حقیقی مناسب افرادی است که می‌خواهند کسب‌وکار کوچکی در استرالیا راه بیندازند. در این ساختار، کنترل تمام‌وکمال کسب‌وکارتان بر عهده شماست؛ درآمد و هزینه‌های کسب‌وکار در مالیات بر درآمد شخصی شما لحاظ می‌شوند و مالیات شما به حداقل می‌رسد.
  • شراکت (Partnership): ساختارهای شراکتی برای کارهایی مناسب‌اند که بیشتر از یک مالک دارند (یا قصد دارند در آینده چندمالکی شوند). در این حالت ساختار شرکت ممکن است به صور تضامنی (General Partnership) باشد که در این حالت، مالکان در مسئولیت نسبت به بدهی‌ها و سایر تعهدات شراکت با هم سهیم هستند. ساختار شرکت همچنین ممکن است به صورت مختلط غیرسهامی (Limited Partnership) باشد که در این حالت، شرکای با مسئولیت محدود نقشی در اداره‌ی کسب‌وکار ندارند. آنها هیچ کنترلی بر شرکت ندارند و مسئولیتی بر عهده‌شان نیست. شرکای با مسئولیت محدود فقط به عنوان سرمایه‌گذار عمل می‌کنند و مسئولیت اداره کسب‌وکار برعهده‌ی شرکای ضامن است.
  • شرکت سهامی (Corporation): این مدل پیچیده‌ترین ساختار کسب‌وکار برای ثبت شرکت در استرالیاست. موجودیت شرکت سهامی از مالکانش جداست. شرکت سهامی صرف‌نظر از مالکانش بررسی و مشمول مقررات و مالیات‌های بیشتری می‌شود. همچنین انتخاب ساختار شرکت سهامی هزینه‌برتر است.

البته هم‌اکنون، همه مسئولیت‌ها و تعهدات پس از ثبت شرکت به عهده متقاضی ویزای کارآفرینی خواهد بود. بنابراین شما می‌توانید ابتدا به عنوان شخص حقیقی فعالیت کسب‌وکارتان را شروع کنید و در آینده تا ۵۰ سهامدار را به شرکت خود اضافه کنید.

۲. ثبت درخواست برای دریافت کد اقتصادی (ABN)

برای شروع کسب‌وکارتان باید یک کد اقتصادی انحصاری ۱۱ رقمی دریافت کنید. این کد باید روی تمام صورتحساب‌ها و سایر مدارک مرتبط با فروش درج شود.

برای دریافت این کد باید ریز اطلاعات شخصی خود و کسب‌وکارتان را به همراه اظهارنامه‌ای که اطلاعات ارائه شده را تصدیق می‌کند به اداره مربوطه ارائه دهید.

۳. استعلام نام‌های تجاری در سامانه ASIC

در قدم بعدی باید نام برند یا شرکت‌تان را انتخاب کنید. برای این کار سری به سامانه‌ی کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) بزنید و نام مورد نظرتان را جست‌وجو کنید. در صورتی که این نام توسط شخص دیگری دریافت نشده باشد و در دسترس باشد می‌توانید آن را برای شرکت خود ثبت کنید.

برای حفاظت از این نام تجاری باید آن را در وب‌سایت «خدمات ثبت کسب‌وکار» هم ثبت کنید. همچنین شما باید شرکت‌تان را به‌عنوان یک علامت تجاری ثبت کنید تا افراد دیگر نتوانند از اسم‌تان سوءاستفاده و کلاهبرداری کنند. می‌توانید با آی پی استرالیا تماس بگیرید تا تحقیق کنید که چه نوع علامت تجاری برای کسب‌وکارتان مورد نیاز است. بسیار مهم است که نام دامنه‌ی «.com.au» داشته باشید. نام دامنه‌ی «.au» توسط اداره‌ی دامنه‌ی اِی‌یو (auDA) کنترل می‌شود. به‌منظور درخواست برای یک نام دامنه، باید واجد شرایط مورد نظر این اداره باشید.

مدارک مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار در استرالیا

مدارک ثبت شرکت در استرالیا

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در استرالیا یا اداره‌ی کسب‌وکارتان به شکل قانونی به قرار زیر است:

  1. گواهی ثبت شرکت (Certificate of Incorporation): دریافت گواهی ثبت شرکت نیازمند تأیید و پشت سر گذاشتن مراحل زیادی است. می‌توانید این مراحل را به وکیل مهاجرت استرالیا بسپارید.
  2. توافقنامه‌ عملیاتی (Operating Agreement): توافقنامه‌ی عملیاتی سندی است که تصمیم‌های مالی و عملکردی یک کسب‌وکار مثل قوانین، شروط و دستورالعمل‌ها را شرح می‌دهد. اهمیت این مدرک به‌دلیل کنترلی است که بر عملیات داخلی کسب‌وکار دارد.
  3. طرح کسب‌وکار (Business Plan): طرح کسب‌وکار نشان‌دهنده‌ی جدیت شما درباره‌ی کسب‌وکارتان است. همچنین از طریق آن، سرمایه‌گذاران از ایده‌ها و سود تخمینی شما آگاهی پیدا می‌کنند.
  4. بیمه‌نامه (Insurance Policy):‌ انواع مختلفی از بیمه‌نامه‌ها هستند که برای کسب‌وکارهای متفاوت مناسب‌اند. برای انتخاب مناسب‌ترین بیمه‌نامه، بهترین کار مشورت با یک شرکت بیمه است.
  5. توافقنامه‌ی محرمانه بودن اطلاعات (Non Disclosure agreement): این مدرک هنگام ثبت شرکت در استرالیا بسیار ضروری است و از اطلاعات شرکت شما و همکاری‌‌تان با شرکت‌های دیگر محافظت می‌کند. بسته به شرایط‌‌‌تان باید پیمان‌نامه‌ی مناسب کسب‌وکارتان را داشته باشید.
  6. پروانه‌ی کسب (Business License): پروانه‌ی کسب برای هر نهاد تجاری متفاوت است. پس باید برای اخذ پروانه‌ی کسب مربوط به حوزه‌ی کاری خودتان تحقیق کنید.
  7. اسناد و مدارک قرارداد (Contract Documents): اسناد و مدارک قرارداد تمام اسنادی هستند که به قانونی کردن یک قرارداد کمک می‌کنند.

ادارات دولتی مسئول صدور و ثبت مجوزها و پروانه‌ها

وقتی به‌عنوان یک فرد خارجی می‌خواهید در استرالیا شرکتی ثبت کنید، باید بدانید کدام ادارات پروانه‌ها را صادر و شرکت‌ها را ثبت می‌کنند. مهم‌ترین ادارات در استرالیا که باید آنها را بشناسید عبارتند از:

  1. مرکز تحلیل و گزارشات تراکنش‌های مالی استرالیا (AUSTRAC)
  2. هیئت بررسی سرمایه‌گذاری خارجی (FIRB)
  3. مرکز ارتباطات و رسانه‌ استرالیا (ACMA)
  4. آی پی استرالیا
  5. کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC)
  6. کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا (ACCC)

چطور باید با یک مؤسسه‌ی خارجی تجارت کرد؟

به عنوان یک کسب‌وکار خارجی تعدادی گزینه‌ی قانونی در اختیار دارید. این گزینه‌ها به کسب‌وکارتان اجازه می‌دهد در سرزمین استرالیا تجارتی قانونی داشته باشید.

  • شعبه‌ی محلی: یک کسب‌وکار خارجی می‌تواند شعبه‌ی استرالیای خودش را بازگشایی کند. برای اینکه کل معامله را قانونی کنید، باید ترتیب ملاقاتی با یک نماینده‌ی محلی بدهد که می‌تواند هر نوع فرآیند قانونی و حقوقی را از طرف مؤسسه‌ی خارجی قبول کند.
  • دفتر نمایندگی استرالیا: اگر شرکت شما قصد ندارد کسب‌وکاری در استرالیا راه‌اندازی کند شاید در فکر تاسیس یک دفتر نمایندگی هستید. دفتر نمایندگی نهادی عالی برای شرکتی است که علاقه‌مند به انجام تجارت در استرالیاست. دفاتر نمایندگی می‌توانند تحقیقات بازار انجام دهند و کارهای نمایندگی برای یک برند را اجرا کنند.

ثبت شرکت شما در استرالیا در سریع‌ترین زمان و بدون ریسک

از آنجایی که مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت شرکت پیچیدگی‌های خود را دارد و پای سرمایه‌ی شما در میان است، می‌توانید از دکتر دانیال شبرخ، وکیل رسمی مهاجرتی و پایه یک استرالیا کمک بگیرید. دکتر شبرخ علاوه بر اخذ ویزای کارآفرینی، در همه مراحل ثبت شرکت و خدمات حقوقی پس از آن؛ اعم از افتتاح حساب بانکی، بیمه، مالیات و حتی ارائه معرفی‌نامه برای اجاره یا خرید ملک، همراهتان خواهد بود.

چنانچه قصد ثبت شرکت در استرالیا را دارید برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان از مهاجرت پلاس

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.