چالش‌های پیش روی صنعت کافی شاپ را بشناسید

0

صنعت قهوه و کافی شاپ در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و اگر به‌عنوان یک صنعت بزرگ و حرفه‌ای به آن نگاه شود، سودآور نیز خواهد بود.

تب کافه دار شدن و هیاهوی بازار کافی شاپ و راه‌اندازی آن، همه‌ی شهر و حتی کشور را فراگرفته و هر روز شاهد راه‌اندازی یک کافی شاپ جدید در محله‌های مختلف شهر هستیم. اما

  • آیا یک کافی شاپ می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد؟
  • آیا عرضه و تقاضا در این صنعت متعادل است؟
  • آیا به‌واقع کسب سود زیاد در صنعت کافی شاپ واقعیت است یا رؤیا؟

برای یافتن پاسخ سؤالات به سراغ مدیر اولین مدرسه قهوه ایران رفته‌ایم تا بدانیم راه‌اندازی کافی شاپ و کافه‌داری، کسب‌وکار پر سودی است یا صرفا یک سراب است؟

رونیکس

آقای علی زعفری عضو هیئت مدیره اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ تهران اینگونه پاسخ دادند:

صنعت قهوه و کافی شاپ در سال‌های اخیر رشد چشم گیری داشته و صنعت سودآوری نیز هست، اما به این شرط که به‌عنوان یک صنعت بزرگ و حرفه‌ای به آن نگاه شود.

همزمان با روند افزایش نرخ ارز، قیمت اجناس مرتبط با این صنعت نیز به‌شدت افزایش داشته است و امروزه نمی‌توان با سرمایه‌های اندک اقدام به راه‌اندازی کافی شاپ نمود.

آقای علی زعفری در ادامه افزودند:

افراد بسیاری با سرمایه های زیاد وارد این صنعت می شوند اما به دلیل نداشتن دانش کافی، در این صنعت شکست می‌خورند، پس می‌بایست دانش و سرمایه توأم با یکدیگر باشند تا افراد بتوانند به موفقیت در این صنعت چشم بدوزند.

اما برای کسب دانش و مهارت نیازمند یک منبع با تجربه و قابل اعتماد هستیم:

ما پس از سال‌ها فعالیت در این صنعت و کسب تجارب بسیار برآن شدیم تا با ارتقای سطح دانش و مهارت علاقه‌مندان، از هدر رفت سرمایه‌های آنها جلوگیری کرده و در کسب‌وکار قهوه و کافی شاپ رونقی ایجاد نماییم.

مدرسه قهوه ایران با ارائه‌ی مشاوره و انتقال تجربیات خود به علاقه‌مندان، می‌کوشد دانش و مهارت آنها را بالاببرد و نقش مهمی در پیشبرد صنعت قهوه و کافی شاپ کشور ایفا کند.

مدرسه‌ای تخصصی برای صنعت قهوه و کافی‌شاپ

این مجموعه از نظر امکانات و تجهیزات، اولین، بزرگترین و مجهزترین مجموعه در خاورمیانه است و تاکنون بالغ بر ۵۰۰۰ نفر فارغ‌التحصیل داشته است.

از نظر آقای علی زعفری چشم‌انداز این صنعت بسیار روشن است و با توجه به فراگیر شدن فرهنگ کافه‌نشینی، آینده‌ی خوبی در انتظار آن است؛ به این شرط که افراد با دید باز و دانش و مهارت بالایی به آن ورود پیدا کنند.

ما در این مسیر از مشاوره‌ی قبل از تصمیم‌گیری تا انتقال دانش و مهارت، ارزیابی نقشه راه و راه‌اندازی و بهره برداری در کنار علاقه‌مندان خواهیم بود.

 

پس از گفت‌وگو با یکی از افراد باتجربه‌ی این صنعت در می‌یابیم، راه‌اندازی کافی شاپ و کافه‌داری، مهارت و دانش بالایی می‌طلبد؛ پس اگر صرفا با تکیه بر سرمایه‌ی زیاد و بدون دانش و مهارت به امید کسب موفقیت هستید، ورود به صنعت کافی شاپ ممنوع!

www.irancoffeeschool.com | اولین مدرسه قهوه ایران

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.