قوانین مراقبت از پوست در فصل پاییز

0

پس از گذر از تابستان زیبا و تعطیلات طولانی‌اش، نوبت به پاییز طلایی و برگ‌ریزان می‌رسد. پوست انسان در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا و تابش آفتاب، بیش‌تر از سایر فصل‌ها آسیب می‌بیند. صدمه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی، ترک لب و بسته‌شدن منافذ پوستی را می‌توان از آسیب‌های پوستی احتمالی در فصل تابستان دانست که با ورود به فصل پاییز همچنان به یادگار می‌مانند و لزوم مراقبت از پوست در این فصل دل‌انگیز را دوچندان می‌کنند.

به همین خاطر، تصمیم گرفتیم در این مقاله ۴ قانون مهمِ مراقبت از پوست در فصل پاییز را با شما مرور کنیم:

۱. پوست را لایه‌برداری کنید

ماسک صورت

رونیکس

گرما، تعریق و آلودگی‌های محیطی از عواملی هستند که پوست را در فصل تابستان به شدت آسیب‌پذیر می‌کنند و باعث بزرگ‌تر نشان‌دادن منافذ پوستی می‌شوند. بنابراین بهتر است در روزهای آغازین فصل پاییز که قدرت تابش آفتاب، کم‌تر و طول روزها کوتاه‌تر از تابستان است، پوست را به کمک لایه‌بردارهای قوی، لایه‌برداری کنید.

برای لایه‌برداری پوست می‌توانید از ماسک صورت، برس‌های برقی شستشوی صورت یا میکرودرم ابریژن کمک بگیرید.
(برای خرید ماسک صورت Freeman می‌توانید به فروشگاه آرایشی اُردمی مراجعه کنید.)

چنانچه برای لایه‌برداری پوست از ماسک صورت استفاده می‌کنید، بهتر است در انتخاب آن، میزان آلودگی و نوع پوست خود را مدنظر داشته باشید. همچنین این فرآیند را باید به اندازه‌ای انجام بدهید که منافذ پوستی کاملا باز شوند و به اصطلاح، پوست شما نفس بکشد.

۲. بیش‌تر از قبل کرم مرطوب‌کننده بزنید

از آن‌جا که پوست بدن در فصل تابستان در معرض آب شور، پرتوهای آفتاب، کلر و آلودگی‌های محیطی قرار دارد و به‌شدت آسیب‌پذیر می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای آغازین فصل پاییز، هر فرصتی را برای استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده غنیمت بشمارید.

برای تأمین رطوبت پوست در این فصل، بهتر است شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب و صبح‌‌ها پس از بیدارشدن، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین پس از دوش‌گرفتن که منافذ پوستی در معرض آب گرم بازتر شده‌اند، استفاده از لوسیون‌های مرطوب کننده، گزینه‌ی مناسبی برای جذب رطوبت بیش‌تر به پوست است.

توجه: با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز، می‌توانید رطوبت پوست را از داخل بدن تأمین کنید.

۳. مراقب آفتاب و پرتوهای خطرناک آن باشید

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که فقط در فصل تابستان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و در روزهای ابریِ پاییز و زمستان لزومی به استفاده از ضدآفتاب نیست؛ اما بهتر است بدانید در روزهای ابری، میزان ۸۰ درصد از پرتوهای خورشید به پوست شما راه می‌یابند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم با استفاده‌ی منظم از کرم‌های ضدآفتابی که میزان SPF آنها بیش‌تر از ۳۰ است، سلامت پوست خود را در تمام طول سال تضمین کنید.

ساعت‌هایی که خورشید بیش‌ترین میزان تابش را دارد (۱۰ صبح تا ۴ عصر) در معرض مستقیم نور آن قرار نگیرید، با پوشیدن لباس‌های آستین‌بلند و استفاده از عینک آفتابی نیز در فصل پاییز از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید.

همچنین اگر در تابستان دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید، به کمک لوسیون‌های هماهنگ‌کننده‌ی رنگ پوست و ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها دوباره سلامتی و زیبایی پوست را به آن بازگردانید.

۴. لب‌های خود را لایه‌برداری کنید

در پوست لب میزان کمی ملانین وجود دارد. به همین دلیل، لب‌ها هم در معرض آفتاب‌سوختگی قرار دارند. از طرفی با تغییرات فصلی در شروع پاییز، لب‌ها دچار خشکی و تَرَک‌خوردگی می‌شوند. در این بین، بهترین شیوه‌ی مراقبت از لب‌ها، استفاده از اسکراب‌های لایه‌بردار لب است. این اسکراب‌ها لایه‌ی خشک و سلول‌های مرده‌ی آن را از بین‌می‌برند و سطح لب را برای دریافت ترکیبات آبرسان آماده می‌کنند.

پس از لایه‌برداری، از بالم لب کمک بگیرید. بهتر است بالم لبی را انتخاب کنید که در آن ویتامین E و ترکیبات ضدآفتاب وجود داشته باشد.

حالا که از میان انبوهی از نکات و توصیه‌ها، اصلی‌ترین‌ها را برای شما خلاصه کرده‌ایم، می‌توانید با رعایت موارد گفته‌شده در این مقاله، تا حد قابل قبولی آسیب‌های واردشده به پوست خود را بهبود ببخشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.