پیشگیری از دیابت با رژیم لاغری

0

یکی از معضلات سلامت جامعه امروز دیابت است که آمار ابتلا به آن در کشور حدود ۱۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال است. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که بدن توانایی استفاده از قند خون (گلوکز) را نداشته باشد و به‌جای سوزاندن آن و تبدیلش به انرژی، آن را به خون بازگرداند. دیابت با علائمی مانند گرسنگی شدید، تشنگی زیاد، تکرر ادرار، خستگی و تاری دید خود را نشان می‌دهد.

انواع دیابت

آشنایی با دیابت نوع یک و دو

دیابت نوع یک

در دیابت نوع یک بدن به هیچ وجه قادر به تولید انسولین نیست و آن را از طریق تزریق دریافت می‌کند. عامل این بیماری هنوز ناشناخته است و در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد اما به نظر می‌رسد که عامل محیطی و ژنتیک بیشترین تأثیر را در ابتلا به دیابت نوع یک داشته باشد.

رونیکس

دیابت نوع دو

در دیابت نوع دو بدن به مقدار کافی انسولین تولید نمی‌کند یا قادر نیست به خوبی از انسولین استفاده کند. این نوع از دیابت معمولا افراد بالای ۴۰ سال را درگیر می‌کند که یا سابقه‌ی خانوادگی دارند یا دچار اضافه وزن‌اند.

البته شرایطی نیز وجود دارد که احتمال ابتلا به دیابت در آن وضعیت بالاست؛ زمانی که قند خون بالاتر از حد طبیعی باشد ولی هنوز به مرحله‌ی دیابت نوع یک و دو نرسیده است که به آن پیش‌دیابت گفته می‌شود و وضعیت دیگر، دیابت دوران بارداری است که به دلیل تغییرات هورمونی و اضافه‌وزن بانوان به وجود می‌آید و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را در سال‌های پس از زایمان افزایش می‌دهد.

عوارض ابتلا به دیابت

دیابت تمامی اندام‌های بدن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به سرعت در بدن گسترش می‌یابد. هرچه سطح قند خون بالاتر رود، احتمال ابتلا به سایر بیماری‌ها نیز بیشتر می‌شود. عوارض شایع دیابت عبارتند از:

  • تاری دید؛
  • بیماری‌های کلیوی؛
  • فشار خون؛
  • چربی خون؛
  • مشکلات پوستی؛
  • آسیب پا و از دست دادن پا؛
  • بیماری آلزایمر.

چه کسانی در معرض ابتلا به دیابت هستند؟

  • افرادی که سابقه‌ی خانوادگی دارند؛
  • افرادی با توده‌ی بدنی بالاتر از ۲۵ و دارای اضافه‌وزن؛
  • زنانی که به دیابت بارداری دچار شده‌اند؛
  • کسانی که به پیش‌دیابت مبتلا هستند.

درمان دیابت

تحقیقات نشان می‌دهد که تغییر سبک زندگی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. اصلاح برنامه غذایی، کنترل وزن و داشتن برنامه‌ی ورزشی منظم و فعالیت جسمانی می‌تواند شروع دیابت را به تأخیر بیندازد.

پیشگیری از دیابت با رژیم لاغری

پیشگیری از دیابت با کاهش وزن

تزریق انسولین و سایر اقدامات درمانی برای بهبود عوارضی که به آنها اشاره شد، هزینه‌های درمانی بالایی دارد که فرد مبتلا به دیابت متحمل پرداخت آنها می‌شود. علت اصلی بیماری دیابت هنوز مشخص نشده است ولی عوامل محیطی چون عدم تحرک و چاقی بخصوص چربی شکمی در ابتلا به دیابت و خصوصا دیابت نوع دو تأثیر بسزایی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد کاهش حدود ۱۵ کیلوگرم از وزن می‌تواند دیابت نوع دو را کنترل و درمان کند.

پس بهتر است شعار «پیشگیری بهتر از درمان است» را سرلوحه‌ی سبک زندگی خود قرار دهید و با رعایت رژیم غذایی صحیح و اصولی هم به وزن ایده‌آل برسید و هم مصرف انسولین و دیگر داروهای دیابت را کاهش بدهید.

از این رو، مجموعه به اندام دکتر کرمانی در نظر دارد تا با هدف «پیشگیری از دیابت با رژیم لاغری» از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ آبان ماه با ارائه تکنیک‌های کاهش وزن و لاغر شدن با رژیم غذایی، بهترین و کاربردی‌ترین روش را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

راهکارهای ارائه شده در این کمپین نه‌تنها افراد دیابتی بلکه غیردیابتی‌ها را نیز هدف قرار داده و متضمن لاغری ۲۰ کیلویی تا عید نوروز، برای آنهایی است که همین حالا برای دریافت رژیم لاغری دکتر کرمانی اقدام کنند.

رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.