سفر به استانبول؛ یکی از بهترین تجربه‌های سفرهای خارجی را رقم بزنید

7

ترکیه و شهرهای پرتردد آن مثل استانبول، آنکارا و آنتالیا از جمله مقاصد گردشگری هستند که برای همه‌ی ایرانیان نام‌آشناست. در بین شهرهای مشهور ترکیه، استانبول با قدمتی دیرینه و البته به‌عنوان پایتخت قدیمی ترکیه و پایتخت فرهنگی فعلی این کشور، ویژگی‌های خاصی دارد که آن را برای گردشگران ایرانی و اروپایی مقصدی منحصربه‌فرد کرده است.

شهر استانبول یا همان قسطنطنیه‌ی معروف، بزرگ‌ترین شهر ترکیه از لحاظ وسعت و یک مرکز اقتصادی و گردشگری مهم برای کشور ترکیه به‌حساب می‌آید. موقعیت استراتژیک اقتصادی، آب‌و‌هوایی و جغرافیایی این شهر موجب شده تا همه‌ساله از چند جنبه میزبان مسافران باشد.

هزینه‌های نسبتا پایین در مقایسه با سفرهای اروپایی، قرارداشتن هم‌زمان در دو قاره اروپا و آسیا، آب‌وهوای مدیترانه‌ای و معتدل و همچنین مراکز تجاری جهانی و تولیدات پوشاک باکیفیت، تنها اقدام لازم گردشگران و تجار برای رسیدن به استانبول را تنها به خرید بلیط هواپیما محدود کرده است.

رونیکس

هرچند شاید تا همین‌جا هم با چنین توصیفاتی هیجان و تمایل لازم برای سفر به استانبول را پیدا کرده باشید، اما در این مقاله قصد داریم از چند موضوع دیگر که باعث علاقه بیشتر شما برای چنین سفری می‌شود، حرف بزنیم.

هر زمانی می‌تواند بهترین زمان برای سفر به استانبول باشد

بهترین زمان‌های سفر به استانبول

شاید این عبارت برای شما عجیب باشد یا حتی با آن مخالف باشید، اما ما آن را به شما ثابت می‌کنیم. برای اینکه بهترین زمان سفر به استانبول را برای خودتان مشخص کنید، باید هدف سفرتان را بدانید. عمده دلایل ایرانیان برای سفر به شهر استانبول و ترکیه، سیاحت، خرید یا تجارت است. به همین خاطر برای هر کدام از دلایل شما، خبرهای خوبی درباره پرواز به استانبول خواهیم داشت.

سفر سیاحتی و گردشگری به استانبول

استانبول شهری مدیترانه‌ای است که از لحاظ آب‌وهوایی معتدل و در فصولی از سال پرباران یا همراه با برف است. اما نه شرجی هوای این شهر در تابستان و نه باران‌هایش نمی‌تواند مانع لذت بردن شما از سفر به استانبول شود.

اگر به قصد تفریح، استانبول را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید، از اواخر زمستان تا مهرماه بدون تجربه‌ی گذراندن روزهای سفر در آب‌و‌هوای آزاردهنده، می‌توانید از این شهر دیدن کنید. بهترین ماه‌ها برای سفر از فروردین تا تیر و در نهایت در مهر و آبان خواهد بود.

با این تفاسیر، اگر از سرما بیزار باشید، زمستان استانبول برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود. نکته مهم اینجاست که اگر با سرمای هوا مشکلی ندارید، تجربه سفر به استانبول در فصول سرد می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر باشد. چراکه با کاهش تعداد گردشگران، علاوه‌بر کاهش هزینه‌های سفر و اقامت‌تان، می‌توانید از آرامش این شهر در این فصول نیز لذت ببرید.

زمان مناسب برای سفر تجاری به استانبول

استانبول به‌دلیل دو قاره‌ای بودنش، دروازه‌ای برای ورود به بازارهای اروپایی به‌حساب می‌آید. بسیاری از سفرها به این شهر به دلایل تجاری و البته خرید از مراکز خرید متعدد و جشنواره‌های تخفیفی آنهاست.

جذاب‌ترین بخش سفر به استانبول به‌قصد خرید در این است که مسافرت شما در هر فصلی از سال می‌تواند بهترین زمان ممکن باشد. دلیل این موضوع هم به حراج‌های فصلی برندهای مختلف بین‌المللی در این شهر برمی‌گردد. علاوه‌براین در حراج‌های فصلی، بسیاری از تولیدی‌های پوشاک این کشور که جزو برترین‌های جهان به‌شمار می‌روند، قیمت‌های بسیار ایده‌آلی برای خرید پوشاک باکیفیت خواهند داشت.

مناسب‌ترین زمان برای جا نماندن از حراج‌های زمستانه استانبول، ماه پایانی سال میلادی یعنی دسامبر و بهترین زمان برای حراج‌های تابستانه از ژولای تا آگوست خواهد بود.

درنهایت اگر از همه این حراجی‌ها و برندهای جهانی جا بمانید، فستیوال‌های خرید بزرگی که در استانبول برگزار می‌شود، شما را در کسب یک تجربه سفر خارجی بی‌نظیر غافلگیر خواهد کرد. با قرارگرفتن در ماه‌های پایانی سال میلادی اگر مشتاق رسیدن به حراج‌های پایان فصل ترکیه هستید، با مراجعه به صفحه خرید بلیط هواپیمای خارجی از مناسب‌ترین قیمت‌های بلیط هواپیما در روزهای آتی اطلاعات کسب کنید.

هزینه عامل بازدارنده سفر شما به ترکیه نخواهد بود

هزینه‌های سفر به استانبول

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر، کم‌کردن هزینه‌ها در عین داشتن بهترین خدمات است. اگرچه هزینه‌های خرید بلیط هواپیما و هزینه‌های اقامت به ارز ترکیه برای کشورهای اروپایی آن‌قدر پایین است که استانبول را به سومین شهر توریستی جهان تبدیل کرده، اما ناگفته نماند که حداقل قیمت بلیط هواپیما نیز برای ایرانیان با در نظر داشتن چند راهکار ساده می‌تواند بسیار منطقی و به‌صرفه باشد.

کاهش هزینه‌های سفر با تهیه بلیط چارتر

پیگیری روزانه قیمت‌های بلیط و خرید بلیط چارتری هواپیما به‌خوبی می‌تواند هزینه رفت‌وآمد شما را تا بیش از نصف قیمت واقعی کاهش دهد. با این حساب، درحال‌حاضر با افزایش قیمت بلیط‌ها می‌توانید بلیط این مسیر هوایی را گاها تا کمتر از 800 هزار تومان نیز تهیه کنید.

برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها، سامانه فروش آنلاین بلیط سامتیک ارزان‌ترین نرخ‌ها را به‌صورت تاریخی در اختیار مسافران عزیز قرار داده است. در صفحه خرید بلیط هواپیما تهران استانبول با انتخاب فیلتر چارتری در تاریخ مد نظرتان می‌توانید بهترین قیمت بلیط‌ها را مشاهده کنید.

هزینه اقامت و خرید، از جذابیت‌های سفر به استانبول

در نهایت، آخرین چیزی که برای کاهش هزینه‌های سفر و لذت بردن از تجربه سفر خارجی‌تان خواهید داشت، کاهش هزینه‌های اقامت در استانبول و البته خرید در این شهر خواهد بود. درمورد بهترین زمان‌ها برای خرید در ترکیه گفتیم که در هر زمانی می‌توانید با بهترین تخفیف‌ها، خریدهای مد نظرتان را در ترکیه انجام دهید.

برای ماندن در این شهر تاریخی نیز اگر علاقه‌مند به اقامت در هتل هستید، با هزینه‌ی حداقل 200 هزار تومان برای هر شب، می‌توانید در مدت سفرتان، در هتل اقامت کنید. اگر هم مایل به کاهش بیشتر هزینه‌هایتان هستید، اقامت در هاستل‌ها از پایه 15 لیر ترکیه یعنی 40 هزار تومان با امکانات مناسب امکان‌پذیر خواهد بود.

شما هم می‌توانید بهترین تجربه‌هایتان از سفر به استانبول را با خوانندگان این مقاله درمیان بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 7 دیدگاه)
  1. مهدی رئوف می‌گوید

    واقعا به نظرم نمیشه گفت هر زمانی بهترین زمان برای سفر به ترکیه محسوب میشه. من چندین بار تاحالا به ترکیه و مخصوصا استانبول و آنالیا سفر داشتم و به تجربه میگم که اگر قصد سفر به ترکیه رو دارید بهار یا پاییز رو انتخاب کنید. هم آب و هوا جذابیت خاص خودش رو داره هم برای گردش اذیت نمیشید. ولی ممنون مقالتون خوب بود

  2. ناشناس می‌گوید

    ترکیه واقعا کشور قشنگیه. من یکبار کلا رفتم و چندتا از کاخ های استانبول رو دیدم که به نظرم فوق العاده بودن. استانبول اینقدر جاذبه های گردشگری داره که شما هر زمانی هم به ترکیه سفر کنید کلی سوژه گردشگری پیش روتون دارید. یکی دیگه از جاذبه های فوق العاده ترکیه پاموکاله هست. بعید میدونم جایی شبیه به پاموکاله هیچ کجای دنیا پیدا کنید.

  3. معین می‌گوید

    سلام. یکی از خوبی های ترکیه به نظر من اینه که نسبت به بقیه کشورهای همسایه، فضا و فرهنگ اروپایی تری داره و واقعا مکان خیلی مناسبی برای یک سفر خاظره انگیز؛ و البته مهمتر از همه؛ ارزون قیمته.
    ولی خب با این نظرتون که گفتید همه فصل ها واسه رفتن به ترکیه خوبه؛ خیلی موافق نیستم! مثلا زمسون چه جذابیتی ممکنه داشته باشه الا هوای سرد؟؟ اینم اضافه کنم که از سرما بیزارم، شایدم نظر من خیلی جانب دارانه است.
    بهرحال ممنوه از مقاله خوبتون