دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی در توسعه کسب‌وکار‌های امروز دارد؟

1

در دنیای مدرن امروزی، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال جایگاهی ویژه در گسترش کسب‌وکارها یافته است. امروز توسعهٔ کسب‌وکارها به‌منظور افرایش درآمدزایی، دیگر به‌روش سنتی، میسر نیست. با بهره‌گیری از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، شما شاهد موفقیت و جهشی بزرگ در کسب‌وکارتان خواهید بود. حقیقت آن است که عصر دیجیتال، انتظارات مشتریان را از برندها به‌کلی تغییر داده است. در دنیای تعاملی امروز، مصرف‌کنندگان از یک برند، انتظار تعامل دارند. برندی که نتواند در همه‌ٔ ابعادِ آفلاین و آنلاین، پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان باشد، چندان از فرصت ماندگاری در بازار کسب‌وکار برخوردار نخواهد بود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مزایای دیجیتال مارکتینگ، بهترین روش‌های آن و نمونه‌ای موفق از شرکت‌های ایرانیِ فعال در این حوزه آشنا کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیت‌هایی سازمان‌یافته است که به‌منظور معرفی برند، تبلیغ محصولات و خدمات و بررسی رفتار مشتری با استفاده از ابزار دیجیتال مانند طراحی سایت ، شبکه‌های اجتماعی و… انجام می‌گیرد. امروزه دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان موفق‌ترین و موثرترین شیوه‌ٔ بازاریابی برای رشد کسب‌وکار شناخته شده است.

رونیکس

درست است که پیشرفت فناوری، عامل اصلی پیدایش بازاریابی دیجیتال بوده است؛ اما باید توجه داشت که مدیریت درست هزینه‌ها و تحلیل لحظه‌‌ای نتایج، مهم‌ترین عوامل روی‌آوردن صاحبان کسب‌وکار به این روش شناخته می‌شود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی سنتی شامل روش‌های رایجی است که امروزه ممکن است بازده چندان مؤثری نداشته باشد؛ اما از زمانی‌که عصر دیجیتال گسترش یافته است، نمی‌توان از مزایای مهم بازاریابی اینترنتی چشم‌پوشی کرد. در زیر به برخی از مزایای دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم:

  • کاهش هزینه‌ها: تبلیغات سنتی مانند روزنامه، تلویزیون و بیلبوردهای شهری، هزینه‌‌های بالایی دارد؛ درحالی‌که تبلیغات اینترنتی را می‌توان با هزینه‌های نسبتا کمتری انجام داد.
  • بازدهی سریع و توسعه‌ٔ برند: اگر شما در روزنامه، رادیو و تلویزیون تبلیغ کنید، مشتریان تنها در ساعت‌های مشخصی از روز و به‌مدتی محدود با محتوای تبلیغاتی شما روبه‌رو می‌شوند؛ ضمن آنکه شما نیز باید هزینه‌ٔ بسیار بالایی بپردازید. ازسوی‌دیگر، بررسی اینکه آیا تبلیغات شما مؤثر بوده است، شاید ماه‌ها به‌طول بینجامد. اما یکی از روش‌های نوین و پربازده دیجیتال مارکتینگ، برخورداری از وبسایت رسمی است. با دراختیارداشتن وبسایت، شما هرزمان که بخواهید، می‌توانید بدون محدودیت تبلیغات خود را انجام دهید. همچنین به‌محض اجرای تبلیغات، به اطلاعاتی ازجمله شمار بازدیدکنندگان، نرخ تبدیل (Conversion Rate)، نرخ پرش (Bounce Rate) و پربازدیدترین زمان روز دسترسی دارید. درنتیجه، می‌توانید هرلحظه از میزان بازدهی تبلیغات خود آگاه شوید و با بررسی ضعف‌ها، درجهت اصلاح آنها گام بردارید.
  • گستردگی تبلیغات: در گسترده‌بودن دنیای اینترنت هیچ تردیدی نیست. گستره‌ٔ انتشار در اینترنت، از روزنامه و تلویزیون بسیار بیشتر است. درنتیجه، با بازنشرها و کامنت‌های پی‌در پی، شما هرلحظه شاهد مخاطبانی تازه‌ هستید. توجه داشته باشید که ازطریق ابزار گوگل آنالیتیکس، دسترسی به داده‌های مربوط مانند نرخ‌های پرش، کلیک، بازدید و نیز زمانِ صرف‌شده روی صفحات و پست‌ها بسیار آسان و راهگشاست.

بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ

بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ، روش‌ها و الگوهای گوناگونی مانند شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تشویقی ازطریق ایمیل، بنرهای اینترنتی و پاپ‌آپ، بلاگ‌ها و تله‌کلیک دارد؛ اما از مؤثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ، باید به طراحی سایت و بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (سئو) اشاره کرد.

بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (Search Engine Optimization)

طراحی سایت و سئو از موفق‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ به‌شمار می‌روند. بهبود رتبه‌ٔ سایت و قرارگرفتن آن در بالاترین نتایج گوگل، امکان بازدید سایت را افزایش می‌دهد. درواقع، بهینه‌سازی به دو شیوه‌ٔ داخلی و خارجی صورت می‌گیرد. بهینه‌سازی خارجی مربوط به لینک‌هایی است که به سایت شما ارجاع می‌دهد؛ اما بهینه‌سازی داخلی، به بحثِ به‌کارگیری درستِ کلمات کلیدی و طراحی اصولی سایت اشاره دارد.

سئو بهترین روش تبلیغاتی اینترنتی رایگان است که رقابت بسیاری در آن وجود دارد. بی‌تردید، با بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جست‌وجو، هدفمندترین مخاطبان را خواهید یافت. در این روش، با بهینه‌سازی قالب سایت، سرعت سایت، مسائل فنی و تولید محتوا، وضعیت سایت خود را برای موتورهای جست‌وجو بهینه می‌کنید تا سایت شما پیش‌تر از رقبایتان درمعرض دید مخاطبان قرار گیرد.

درحقیقت، سئو یعنی بهینه‌سازی سایت برای کسب لینک‌ها و ارجاع‌های بیشتر. درنتیجه، هرچه سایت بهینه‌تر باشد، موتورهای جست‌وجو سایت شما را در جایگاه بالاتری قرار می‌دهند.

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

در بازاریابی محتوایی، شما با تولید محتوا، اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را ناخودآگاه به‌سوی خود می‌کشید. در نگارش متن با مناسب‌ترین کلمات، می‌توانید بیشترین تأثیر را روی مخاطب بگذارید. در ارائه‌ٔ محتوا نیز می‌توانید از فرمت‌های گوناگونی مانند اخبار و تحلیل آن، ویدئو، کتاب الکترونیکی، راهنما، اینفوگرافیک، پرسش‌وپاسخ، مقاله‌ها و تصاویر بهره بگیرید. توجه کنید که هریک از این فرمت‌ها تأثیر خاص خود را دارد؛ پس با توجه به متن محتوا باید مناسب‌ترین فرمت را برگزینید.

شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

ازآنجاکه اغلب مردم از گوشی‌های هوشمند برای گشت‌وگذار در دنیای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، یکی از بهترین حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. ظرفیت بالای شبکه‌های اجتماعی در بازخورد تبلیغات باعث شده است تا تمام متخصصان بازاریابی دیجیتال، از قدرت این رسانه‌ها برای برندسازی بهره بگیرند.

اینتن؛ شرکتی موفق در زمینه‌‌ دیجیتال مارکتینگ

بنابر بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم، شرکت اینتن ازجمله با‌تجربه‌ترین و پیشروترین شرکت‌های بازاریابی دیجیتال به‌شمار می‌رود. این شرکت با ده سال سابقه، به‌همراه بهترین متخصصان در گرایش‌های گوناگونِ این زمینه درحال ارائه‌ٔ خدمات به طیف گوناگونی از کسب‌وکارهاست.

شایان ذکر است که اینتن با بهره‌گیری از روش‌های نوین بازاریابی دیجیتال توانسته است اعتماد مشتریان خود را به‌خوبی جلب کند و به نامی برتر در این حوزه بدل شود. اینتن با تکیه بر بهترین خدمات طراحی و بهینه‌سازی داخلی سایت و نیز ارائه‌ٔ خدمات بهینه‌سازی خارجی و سئو توانسته است بسته‌ای جامع و عالی در زمینه‌ٔ خدمات بازاریابی دیجیتال ارائه دهد.

پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبسایت رسمی شرکت اینتن از خدمات جامع و سودمند آن آگاهی پیدا کنید:

https://inten.asia/

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. ثنا محمدی می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر.محتواتون خیلی خوب بود واقعا برا کسی که می‌خواد تازه وارد دیجیتال مارکتینگ بشه عالیه.فقط اگه ممکنه یکمم در مورد برندینگ توضیح بدین.بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و برندینگ رو هم معرفی کنین بتونیم از استراتژی‌های اونا استفاده کنیم.باتشکر