طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه با ایده های خلاقانه

0

هنگام افتتاح آرایشگاه زنانه، صاحب آن نه‌تنها باید محل مناسب و تجهیزات حرفه‌ای آرایشگاه را درنظر بگیرد، بلکه باید به نوع دکوراسیون آن هم فکر کند. ظاهر آرایشگاه تأثیر بسزایی روی مشتریان دارد؛ به‌همین‌دلیل باید به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه شود. ایده‌های بسیاری برای دکوراسیون آرایشگاه‌ زنانه وجود دارد، اما در اینجا قصد داریم روی پوسترهای زیبایی مناسب آرایشگاه و تزئینات دیوار متمرکز شویم. نصب پوستر یکی از آسان‌ترین و البته مؤثرترین روش تزئین دیوارهای آرایشگاه است.

ایده‌های کلی برای دکوراسیون آرایشگاه

برای راه‌اندازی یا تغییر دکوراسیون تمام آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی اصول مشترکی وجود دارد که به‌راحتی می‌توان با توجه به این اصول، محیط خاص و منحصربه‌فردی در آرایشگاه‌تان ایجاد کنید.

رونیکس

دکوراسیون آرایشگاه زنانه مدرن

دکوراسیون آرایشگاه زنانه، مدرن

آرایشگاه زنانه فقط جایی نیست که در آنجا صرفا موها طبق جدیدترین مد روز، کوتاه شده یا طراحی ناخن انجام شود. درواقع آرایشگاه مکانی است که بیشتر مردم از آن برای استراحت، بالا بردن روحیه و دور شدن موقتی از زندگی و مسائل روزمره استفاده می‌کنند. پیشنهاد‌های اثرگذار متفاوتی برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه‌ها وجود دارد که می‌توان با به‌کارگیری آن‌ها دکور خاصی برای محیط آرایشگاه رقم زد.

بااین‌حال، هنگام انتخاب نوع دکوراسیون آرایشگاه‌تان، بیش از همه باید به نیازهای مشتریان‌تان فکر کنید. اینکه مشتریان‌تان در آرایشگاه احساس آرامش بکنند، بسیار مهم است. چراکه آنها با روحیه شاد، مثبت و حال خوبی از آرایشگاه‌تان بیرون می‌روند. تقریبا تمام سبک‌های دکوراسیون را که در تزئینات داخلی استفاده می‌شوند می‌توان در تزئینات آرایشگاه نیز به‌کار برد. اگر آرایشگاه شما، پذیرای مشتریان خاصی است، باید ببینید آنها چه سلیقه‌ای دارند. به طور مثال، اگر آرایشگاه‌تان مخصوص مشاهیر است، طراحی آن باید لوکس و ظریف باشد اما اگر بیشتر مشتریان‌تان، جوان خواهند بود، پس دکوراسیون باید پراغراق و هنری باشد. سبک‌های کلاسیک مدرن، وینتژ (vintage) و مناسب محیط‌زیست، جهانی هستند.

پس از انتخاب سبک مورد نظرتان، باید به دکوراسیون آن بیندیشید. معمولا در دکوراسیون آرایشگاه‌‌ها، از پوستر، نقاشی و عکس استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که خرید تابلوهای واقعی نقاشی، گران است و عکس‌ها هم معمولا چندان به چشم نمی‌آیند، بهترین انتخاب پوستر خواهد بود. پوسترها نه‌‌تنها گران نیستند، بلکه جذاب و مؤثرند. هنگام انتخاب آنها، باید طراحی کلی فضای داخلی آرایشگاه را در نظر گرفت تا همه‌چیز عالی و درست به‌نظر بیاید.

سبک آرت دکو (Art Deco)

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - آرت دکو

جسورترین و مبتکرترین صاحبان آرایشگاه‌ها، سالن‌‌های زیبایی‌شان را با سبک آرت دکو (شناسه این سبک به‌کارگیری اشکال هندسی دقیق و جسورانه و رنگ‌های روشن است. این سبک آمیخته‌ای است از نوگرایی و طراحی‌های زینتی و گران‌بها) تزئین می‌کنند. البته این کار، نسبتا پرمخاطره است. زیرا برخی از مشتریان در چنین فضایی، احساس آرامش نمی‌کنند. اگر این سبک را دوست دارید اما می‌ترسید مشتریان‌تان را از دست بدهید، می‌توانید فقط بخشی از فضای داخلی آرایشگاه‌تان را به آرت دکو، مزین کنید. مثلا، پوستری به سبک آرت دکو روی دیوار آرایشگاه‌تان نصب کنید. بدین ترتیب می‌توانید بخشی از سبک آرت دکو را در آرایشگاه خود داشته باشید و در عین حال مشتریان‌تان هم کلافه نشوند.

سبک وینتژ

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - وینتژ

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، سبک وینتژ، مناسب طیف وسیعی از مشتریان است، زیرا سبکی خنثی است و سالن آرایشگاه را زیبا و جذاب می‌کند. می‌توانید آرایشگاه‌تان را با سبک‌های قدیمی و آثار سبک وینتژ تزئین کنید، اما فراموش نکنید که باید تجهیزات کارتان کاملا به‌روز باشند تا بتوانید خدمات باکیفیتی ارائه دهید.

پوسترهای به‌سبک وینتژ آرایشگاه‌های زیبایی اغلب برای دکور دیوارها به‌کار می‌روند، اما تهیه آنها کمی سخت است. خوشبختانه، این روزها می‌توان افرادی را پیدا کرد که سفارش تولید پوستر‌هایی با سبک‌های قدیمی را می‌پذیرند. می‌توانید در کنار پوسترهای مدل موهای جدید، از پوسترهای قدیمی‌تر هم برای جذاب شدن ظاهر آرایشگاه‌تان استفاده کنید.

پوسترهای آموزنده

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - آموزنده

هنگام انتخاب پوستر برای آرایشگاه، باید ببینید چگونه می‌توانید مشتریان‌تان را سرگرم کنید. این کار برای وقتی که آنها منتظر آرایشگر هستند یا روی صورت‌شان ماسک گذاشته‌اید، خیلی مهم است. معمولا در آرایشگاه‌ها تعدادی مجله و روزنامه روی میز می‌گذارند یا با تلویزیون یا پخش موسیقی مشتری را سرگرم می‌کنند. درهرحال در کنار این موارد، می‌توانید کاری کنید که در این مدت، مشتریان‌تان چیز تازه‌ای یاد بگیرند. بنابراین می‌توانید پوسترهای آموزشی روی دیوارهای آرایشگاه نصب کنید که در خصوص موضوعی، مانند مراقبت از پوست یا درست کردن ساده مو، اطلاعاتی در اختیار مشتری می‌گذارند. بدین‌ترتیب، علاوه‌براینکه پوستر، شما را از شر دیوارهای خالی و بی‌روح رها می‌کند، بلکه جلوی بی‌حوصلگی و کسل شدن مشتریان‌تان را هم می‌گیرد.

دکوراسیون الهام‌بخش دیوار آرایشگاه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - الهام‌بخش

بدون تردید، دکوراسیون آرایشگاه‌ زنانه می‌تواند روی کارکنان و مشتریان اثر بگذارد. شما این فرصت را دارید که با انتخاب پوسترهای الهام‌بخش، روی افرادی که قدم به آرایشگاه‌تان می‌گذارند، اثر بگذارید. به‌طور مثال، برچسب‌های دیواری که گفته‌های الهام‌بخش و انگیزشی دارند، در بازار به‌فروش می‌رسند که می‌توانید به دیوار آرایشگاه‌تان بچسبانید.

دکوراسیون سالن آرایش مو

در ادامه، محبوب‌ترین ایده‌های دکوراسیون سالن آرایش مو که می‌توانند مناسب هر نوع سبک دکوراسیون داخلی و طرح رنگی باشند، آورده شده است.

پوسترهای سبک مو برای آرایشگاه‌های زنانه

معمولا برای دکوراسیون سالن آرایش مو، از تصاویر سبک‌های مختلف مو استفاده می‌شود. این پوسترها نه‌تنها دیوارهای سالن آرایش مو را تزئین می‌کنند، بلکه به مشتریان امکان انتخاب مدل موی دلخواه خود را می‌دهند. شما می‌توانید عکس‌های کارهای آرایشگرهایتان و همچنین عکس‌های مشاهیر را روی دیوار آرایشگاه‌تان بچسبانید. می‌توانید از جالب‌ترین مدل موها برای آرایشگاه‌تان عکس‌های حرفه‌ای آماده کنید.

پوسترهای موهای رنگ‌شده

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - رنگ مو

پوسترهایی که موهای بلوند، قرمز و سیاه را نشان می‌دهند، همه‌جا به‌فروش می‌رسند، اما تعدادی پوستر وجود دارد که رنگ‌ موهای دیگری را به‌نمایش می‌گذارند. مثلا می‌توانید روی دیوار سالن آرایش مو پوستری نصب کنید که دربرگیرنده انواع رنگ‌ موها باشد. معمولا این نوع پوسترها را شرکت‌های تولیدکننده رنگ مو تهیه می‌کنند و مشتری می‌تواند از میان رنگ‌های پیشنهادی، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند. بهتر است پوستری از انواع رنگ موی جالب مانند بالیاژ، آمبره، روشن و غیره، در آرایشگاه‌تان نصب کنید.

پوسترهای بامزه برای سالن آرایش مو

میان تمام پوسترهایی که برای سالن آرایش مو تهیه شده است، می‌توان پوسترهای بامزه‌ای هم پیدا کرد. اگر شما و کارکنان‌تان تا حدی شوخ‌طبع باشید، حداقل یک پوستر بامزه یا خنده‌دار، برای آرایشگاه‌تان استفاده کنید.

پوسترهای تبلیغاتی

اگر می‌خواهید روش کار یا برند خاصی را در آرایشگاه‌تان تبلیغ کنید، پس باید به سراغ پوسترهای تبلیغاتی بروید. البته نباید از این پوسترها بیش‌ازحد لازم استفاده کنید، زیرا مشتریان‌تان کلافه می‌شوند. یکی دو تا پوستر کافی است.

دکوراسیون سالن خدمات ناخن

اگر سالن خدمات ناخن دارید، باید دکوراسیونی متفاوت از دکوراسیون‌های قبلی درنظر بگیرید. در ادامه چند ایده در مورد تزئینات دیوار چنین سالنی ارائه شده است.

پوسترهای مانیکور

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - مانیکور

مانیکور نوعی کار زیبایی و بهداشتی است که به سبب آن، بیشتر مشتریان به سالن‌های خدمات ناخن مراجعه می‌کنند. بنابراین استفاده از پوسترهای مانیکور برای چنین سالنی، ضروری است. البته خیلی مهم است که ناخن‌های درون تصویر عالی و بدون نقص باشند. همچنین استفاده از طرح‌های ناخن، ایده خوبی است.

پوسترهای پدیکور

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - پدیکور

سالن‌هایی که خدمات ناخن را انجام می‌دهند، در زمینه پدیکور هم فعال هستند. بنابراین اگر می‌خواهید علاوه بر ناخن، خدمات مربوط به پا هم ارائه دهید، حتما با استفاده از پوسترهای پدیکور، این موضوع را به مشتریان خود یادآور شوید.

پوسترهای مربوط به کارهای انجام‌شده در سالن خدمات ناخن

بیشتر سالن‌های خدمات ناخن، عکس خدماتی را که به‌وسیله مانیکوریست‌شان انجام شده، در کاتالوگ یا آلبوم‌های خود قرار می‌دهند. اما بهتر است که برخی از بهترین کارهای خود را به‌شکل پوستر، روی دیوار سالن‌تان بچسبانید. با این نوع پوستر، به‌سرعت می‌توانید توجه مشتری خود را جلب کنید.

تزئینات کاربردی سالن خدمات ناخن

همیشه وسایلی وجود دارد که بیشتر مانیکوریست‌ها از آنها استفاده می‌کنند. به‌طور مثال می‌توان به لامپ اشاره کرد. لامپ می‌تواند طراحی ناخن را بسیار جذاب‌تر نشان دهد. بنابراین می‌توانید از لامپ‌های زیبا و خلاقانه که هماهنگ با دکوراسیون سالن‌تان باشد، استفاده کنید.

دکوراسیون سالن آرایش صورت

اگر آرایشگاه‌تان صرفا ویژه آرایش صورت است، بهتر است از پوسترهایی با مضامین آرایش صورت استفاده کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

پوسترهای نشان‌دهنده روند کار

می‌توانید از پوسترهایی استفاده کنید که مربوط به اصلاح ابرو هستند یا فرایند پاکسازی پوست با امواج فراصوتی را نشان می‌دهند یا پوسترهایی به‌کار ببرید که کارهای دیگر مربوط به آرایش صورت را به‌تصویر می‌کشند. این پوسترها به مشتریان نشان می‌دهند که روند کار صورت آنها چگونه است. اگر سالن‌تان خدمات کاشت مژه هم ارائه می‌دهد، می‌توانید از پوسترهایی استفاده کنید که انواع طراحی و فرم‌های مژه‌های مصنوعی را نشان می‌دهد.

پوسترهای مربوط به صورت

پوستر مربوط به آرایش صورت را می‌توان به‌گونه‌ای انتخاب کرد تا نتیجه کاری را که روی صورت مشتریان انجام می‌شود، به‌تصویر بکشد. به‌طور مثال، برخی از روند کار را توضیح یا در مورد خطوط ماساژ صورت آگاهی دهد.

پوسترهای طراحی ابرو

دکوراسیون آرایشگاه زنانه - طراحی ابرو

اگر آرایشگاه‌تان، خدمات تتو، رنگ یا اصلاح ابرو هم ارائه می‌دهد، پس بهتر است پوستری به دیوار آرایشگاه نصب کنید که تمام طراحی‌های ممکن ابرو را در خود داشته باشد. بدین ترتیب مشتریان‌تان می‌توانند فرم ابرویی را که دوست دارند، به شما نشان دهند.

دکور اسپا برای آرایشگاه

دکوراسیون آرایشگاه زنانه، اسپا

تقریبا در هر مرکز اسپایی، از پوسترهای ماساژ، آیورودا و پوسترهایی که فرایند سالن‌های اسپا را به تصویر می‌کشند، استفاده می‌شود. آیورودا، علمی کهن است که با استفاده از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا به درمان افراد می‌پردازد. ماساژ آیورودا در برخی از سالن‌های زیبایی نیز استفاده می‌شود. اگر آرایشگاه‌تان چنین خدماتی هم ارائه می‌دهد، پس بهتر است پوسترهای مربوط به آن را روی دیوارهای آرایشگاه‌تان داشته باشید. علاوه‌برآن، می‌توانید از پوسترهای بی‌نظیر مناظر و طبیعت استفاده کنید و به مشتریان‌تان حس آرامش هدیه بدهید. از پوسترهای طبیعت می‌توان به آب، کوهستان، گیاهان، پوستر گیاهان دارویی و هر چیزی که فکر می‌کنید دیدن آنها هنگام وقت گذراندن در سالن اسپا، خوشایند است، استفاده کنید.

پوسترهای برنزه کردن

انتخاب پوستر برای سالن‌های برنزه کردن، نسبتا سخت است. در این سالن‌ها معمولا از پوستر افرادی که خود را برنزه کرده‌اند یا درون سولاریوم هستند، استفاده می‌شود. البته این سالن‌ها از پوسترهای تبلیغاتی محصولات ضد‌آفتاب هم استفاده می‌کنند. پوسترهای آموزنده در زمینه چگونه برنزه کردن هم یکی دیگر از پوسترهای انتخابی سالن‌های برنزه کردن است.

همان‌طور که دیدید پوسترهای بسیار زیادی برای آرایشگاه‌های زنانه وجود دارد که از آنها می‌توان در فضاهای عمومی آرایشگاه یا فقط برای سالن‌های خاصی استفاده کرد. آرایشگاه‌تان هر نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، از پوستری استفاده کنید که مناسب آن باشد. علاوه‌براین، به‌جای استفاده از دکوراسیون ساده، با تزئینات زیبای دیگر به جذابیت آرایشگاه‌تان بیفزایید.


در ادامه بخوانید: معیارهای انتخاب سالن زیبایی
چطور در فضای آنلاین جذاب و حرفه‌ای بنویسیم؟
راهکارهایی برای اینکه جذاب، حرفه‌ای و تاثیرگذار بنویسیم.

منبع printmeposter.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.