چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟

۱۳ روش برای اینکه از تبلیغات بنری‌تان بهترین نتیجه را بگیرید

0

تبلیغات بنری که به نمایشی یا تصویری هم معروف‌اند، تصویرمحورند و در فضای آنلاین طرفداران بسیاری دارند. اما این نوع تبلیغات چرا تا این اندازه محبوب و مورد توجه هستند؟ تبلیغات بنری روشی به‌صرفه و جذاب برای نمایش دادن محصولات و خدمات تبلیغ‌کنندگان، در وبسایت‌های متعدد است. علاوه‌بر‌آن، با استفاده از تبلیغات بنری می‌توان برند و هر هدف تبلیغاتی را بهتر شناخت و با آن آشنا شد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا روش‌هایی را برای افزایش بازدهی تبلیغات بنری، با شما در میان بگذاریم.

پیش از اینکه فورا برای تولید و طراحی بنر دست به کار شوید، ابتدا بهتر است به چند توصیه توجه کنید. هنگام ایده‌پردازی و طراحی تبلیغات بنری، چه از نوع تبلیغات بنری ثابت و چه تبلیغات کلیکی، باید اندازه و محل قرارگیری تبلیغ، محتوای آن و اجزاء دیگری چون CTA (Call To Action) یا فراخوان عمل و اندازه فایل را درنظر بگیرید. همچنین بهترین حالت این است که دوسوم محل تبلیغ را به عکس یا پیشنهاد ارزش (Value Proposition) اختصاص دهید. (پیشنهاد ارزش یا گزاره ارزش، مطلوبیت محصولات و خدمات ارائه‌شده را نشان می‌دهد). بخش سوم محل تبلیغ هم باید به فراخوان عمل، اختصاص داده شود. فراخوان عمل، دعوت از افراد برای انجام کاری است.

رونیکس

۱. انتخاب اندازه مناسب برای نمایش بنرتان

تبلیغات بنری اندازه‌های مختلفی دارند و در مکان‌های مختلف یک صفحه قرار می‌گیرند. به‌طور کلی، هر وب‌سایت دربرگیرنده اندازه و محل قرارگیری تبلیغات گوناگونی است که می‌توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بیش از یک تبلیغ با اندازه یا مکان قرارگیری متفاوت در یک صفحه داشته باشید. انتخاب دقیق اندازه و محل تبلیغ، بخش مهم ارائه تبلیغ است، زیرا این دو ویژگی روی مقدار موفقیت‌آمیز بودن آن اثر می‌گذارد.

وقتی صحبت از اندازه تبلیغ می‌شود، هر وب‌سایت شرایط خود را درنظر می‌گیرد. در حقیقت اندازه تبلیغات بنری، برمبنای استانداردهایی است که سال‌ها در فضای آنلاین به‌کار گرفته شده‌اند. تعیین اینکه چه اندازه‌ای برای پربازده‌ترین بودن تبلیغ یک محصول یا خدمات مناسب است، به محصول یا خدماتی که می‌خواهید معرفی کنید، بستگی دارد.

برخی از اندازه‌های استاندارد تبلیغات بنری در سایت‌های ایرانی در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نوع بنر تبلیغاتی محل نمایش در سایت سایز بنر
نمایش در دسکتاپ سایدبار باریک 120*600
میان متن و پایین مطلب 728*90
میان‌متن، سایدبار و پایین مطلب 300*250
بالا و پایین سایت در سایز بزرگ 970*250
بالا و پایین مطلب در سایز کوچک 728*90
بنر تبلیغاتی برای نمایش در موبایل بالا و پایین سایت در سایز بزرگ 300*100
میان‌متن و پایین مطلب 300*250

۲. انتخاب مناسب‌ترین محل برای نمایش تبلیغات بنری

محل برای نمایش تبلیغات بنری

مکان قرار گرفتن تبلیغ هم درست مانند اندازه آن، به خود وب‌سایتی که قرار است تبلیغ مورد نظر در آن قرار گیرد، بستگی دارد. بررسی‌ها نشان داده که موفق‌ترین محل قرارگیری تبلیغ در سایت‌ها، درون محتوای سایت ( با ۴۴,۶۶٪ واکنش) است. احتمال واکنش نشان دادن به تبلیغات در مکان‌های مختلف دیگر سایت هم به قرار زیر است:

درون مقدمه مطالب سایت (۲۷,۳۲٪ واکنش)، در ستون‌های چپ (۷,۸۸٪ واکنش) و راست (۹,۲۸٪ واکنش)، تبلیغات چرخشی (۴,۷۴٪ واکنش) و تبلیغات زیر صفحه Below the fold (۱,۹۳٪). تبلیغات زیر صفحه، زمانی که در صفحه وب‌سایت حرکت می‌کنید، مشاهده می‌شوند.

به طورکلی وقتی صحبت از مکان تبلیغ در وب‌سایت می‌شود، تبلیغاتی که به محتوا، بالای صفحه و دیگر محتواهای جذاب نزدیک هستند، عملکرد مطلوبی دارند. به گزارش یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین ایران و با توجه به تجربه و آماری که از هزارها برند تبلیغ‌کننده به دست آورده است، اگر هدف شما از تبلیغات بنری ایجاد آگاهی بیشتر از برندتان (Brand Awareness) در جامعه است بهتر است تا جایگاه‌های بالای سایت‌های نمایش‌دهنده را هدف قرار دهید، چراکه بسیار بیشتر و مؤثرتر به‌چشم می‌آیند. اگر هم هدف شما از تبلیغات بنری فروش بیشتر است، جایگاه‌های میان مطلب و پایین مطلب بسیار بیشتر کلیک می‌خورند و شما می‌توانید راحت‌تر کاربران این سایت‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

۳. ایجاد عنوانی قدرتمند

عناوین قوی می‌توانند به‌سرعت، علاقه کاربر را به خود جلب کنند. مثلا اگر می‌خواهید وسایل مورد نیاز حیوانات خانگی را بفروشید، صرفا نوشتن «اینجا را ببینید!» به‌اندازه «وسایل ویژه حیوانات خانگی» مؤثر نیست. با به‌کار بردن عناوین جذاب و کوتاه، نظر کاربران را به خود جلب کنید. با استفاده از اندازه قلم و رنگی متفاوت از باقی تبلیغ، می‌توانید به‌خوبی روی عنوان تبلیغ‌تان تأکید کنید.

۴. خلاقیت در کپی‌ رایتینگ

کاربران معمولا به نوشته‌هایی مانند «رایگان»، «فروشی»، «فقط امروز» و غیره جذب می‌شوند. نوشته‌های اغواکننده‌ای که از عنوان تبلیغ پشتیبانی می‌کند، به‌کار برید. پیام‌تان کوتاه و به‌جا باشد و در عین‌ حال، اطلاعات کافی برای کاربر فراهم کند. با نوشته خوب و خلاقانه، توجه کاربر را به خود جلب کنید. سپس به سرعت پیام‌تان را به او برسانید.

۵. استفاده از تصاویر مرتبط

برای اینکه تبلیغ‌تان میان باقی محتوای سایت برجسته شود، بهتر است آن را با محتوای بصری کوتاه و/یا تصاویر، کمی بیارایید. هنگام انجام این کار مراقب باشید که محتوا و تصاویر استفاده‌شده، به محتوایی که برای معرفی تبلیغ نوشته شده است، مرتبط باشد. به‌طور مثال، قرار دادن تصویر فردی خوش‌پوش یا خوش‌چهره می‌تواند توجه‌ها را به خود جلب کند و در نتیجه تعداد کلیک‌های روی تبلیغ را افزایش دهد. اما گذاشتن چنین تصویری روی محتوای تبلیغی که سعی در فروش انواع سموم کنترل آفات دارد، درست نیست. محتوا و تصاویر باید هم‌جهت با موضوع تبلیغ باشند.

۶. ایجاد یک CTA قوی و مرتبط با اهداف‌تان

CTA قوی در تبلیغات بنری

تبلیغات بنری باید فراخوان عمل، قوی و مؤثری داشته باشند تا دیده شوند. باور کنید یا نه، برخی از کاربران تبلیغات درون سایت‌ها را درست مانند تبلیغات روی دیوارهای دو طرف جاده‌ها می‌دانند. آنها این تبلیغات را می‌بینند و در حافظه‌شان ذخیره می‌کنند و نمی‌دانند که می‌توانند روی آن تبلیغات کلیک کنند و محتوای تبلیغ را ببینند. با کاربران خود صحبت کنید و به آنها بگویید که مثلا، «اینجا کلیک کنید تا لیست ارزان‌ترین بلیط‌ها را ببینید» یا هر چه را که تبلیغ، قصد معرفی آن را دارد، بیان کنید. همچنین بخش فراخوان عمل باید از نظر بصری کاملا مشخص باشد. بنابراین اندازه، شکل و رنگ آن را متفاوت از محتوای تبلیغ انتخاب کنید. رنگ‌های روشن و اشکالی که به‌طور طبیعی می‌شود روی آن‌ها کلیک کرد، مناسب هستند.

۷. ارائه پیشنهاد ویژه با مدت زمان محدود

ارائه تعداد بسیاری پیشنهاد در یک تبلیغ، کاربران را گیج می‌کند و بدین ترتیب آنها به هیچ یک از تبلیغات‌تان توجه نشان نخواهند داد. به جای فهرست کردن تمام مدل‌های دیگر محصولی که می‌خواهید بفروشید، نوشته‌ای با مضمون «اندازه‌ها و مدل‌های محصول» برای کاربر ایجاد کنید. این روش برای کاربر جذاب‌تر است، زیرا می‌تواند از مدل‌های دیگر محصول‌تان، سریع‌تر مطلع شود. البته اگر لازم باشد تمام محصولات‌تان را فهرست کنید، شاید بهتر است در همان کمپین تبلیغاتی وب‌سایت، از چند تبلیغ استفاده کنید.

۸. انتخاب اندازه مناسبی برای فایل بنر

حداکثر اندازه فایل توصیه شده برای یک تبلیغ بنری، با توجه به ابعاد بنر مورد نظر، حداکثر ۱۵۰ کیلوبایت است. البته اندازه فایل هرقدر کمتر باشد، بهتر است. افزودن چند رنگ، تصویر و انیمیشن باعث می‌شود که اندازه فایل به سرعت افزایش یابد. به خاطر بسپارید که هرچه اندازه فایل کمتر باشد، تبلیغ‌تان سریع‌تر در صفحه باز می‌شود و فرصت جلب توجه کاربر را پیدا می‌کند. البته باید تعادل خوبی میان جذابیت و اندازه فایل در نظر بگیرید. در دنیای امروز با افزایش سرعت ااینترنت اهمیت اندازه فایل کم‌تر شده است.

۹. استفاده درست از انیمیشن و تصاویر متحرک

استفاده از انیمیشن در تبلیغات بنری

کاربران به سرعت جذب انیمیشن و تصاویر متحرک موجود در صفحه می‌شوند. زیرا کارکرد تبلیغات انیمیشن‌ بسیار بیشتر از تبلیغات ثابت و بدون حرکت است. تصاویر متحرک، محوشونده، تعاملی و … به سرعت توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. اما استفاده زیاد از این تصاویر، آزاردهنده خواهد بود. از انیمیشن‌های خوشایند استفاده کنید و مراقب باشید، کل نمایش انیمیشن بیش از ۱۵ ثانیه طول نکشد. البته توجه داشته باشید که، هرچه تعداد انیمیشن‌ها بیشتر شوند، اندازه فایل‌تان هم بیشتر خواهد شد. نکته مهم‌تر اینکه شما زمان کمی برای جلب توجه مخاطب‌تان دارید پس به درستی از آن استفاده کنید. اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید یا پلتفرم آنلاین هستید، بنرهای HTML5 قطعا گزینه جذاب‌تری هستن و مانند یه ویترین، محصولات شما را به کاربران نمایش می‌دهند که با انتخاب هر محصول می‌توانند به صفحه مربوط به آن وارد شوند.

۱۰. ایجاد هماهنگی بین تبلیغات‌تان با وب‌سایت نمایش‌دهنده

هنگام طراحی بنر تبلیغاتی برای یک وب‌سایت خاص، از رنگ‌هایی استفاده کنید که با وب‌سایتی که تبلیغ درون آن قرار می‌گیرد، ترکیب شود. اگر چنین به نظر آید که تبلیغ مربوط به وب‌سایتی است که در آن قرار گرفته، اعتمادها را بیشتر به خود جذب می‌کند و کاربران بیشتری تشویق به کلیک کردن آنها می‌شوند. اگر تبلیغ با محتوا و ظاهر وب‌سایتی که در آن قرار می‌گیرد، بسیار متفاوت باشد، کاربران می‌فهمند که تبلیغ‌دهنده با ایجاد چنین تبلیغی، سعی دارد محصول یا خدمتی را بفروشد و کاربران علاقه‌ای به کلیک کردن آن را نخواهند داشت. با وب‌سایتی که قرار است تبلیغ‌تان درون آن قرار گیرد، هماهنگ شوید تا کاربران به شما اعتماد کنند.

۱۱. به کارگیری چند بنر مختلف

اندازه‌گیری موفقیت یک کمپین تبلیغاتی، فقط با یک تبلیغ بنری، سخت است. هر وب‌سایت، مخاطبان متفاوتی دارد که به تبلیغات بنری، به شکلی متفاوت واکنش نشان می‌دهند. بنابراین برای هر کمپین تبلیغاتی، چند بنر بسازید. به مرور زمان چند نوع بنر در سایت‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید تا به موثر و بهترین بنر تبلیغاتی دست یابید.

۱۲. تعیین عوامل کلیدی عملکرد کمپین بنری (KPI)

تنها روشی که به شما کمک می‌کند، بفهمید تبلیغات بنری‌تان چقدر مؤثر بوده است، تعیین مقدار موفقیت خودتان است. از بنرها و نرخ کلیک و هزینه آنها گزارشی تهیه کنید. عواملی را که برای‌تان اهمیت دارد مانند نمایش، کلیک، مدت زمانی که کاربران پس از کلیک در وب سایت شما می‌گذرانند، خرید و … مشخص و اولویت‌بندی کنید. عوامل مؤثر و همچنین موارد ناکارآمد را یادداشت کنید. موارد خاصی را که چندان مؤثر نبودند، حذف کنید اما آن بخش از عوامل مؤثر در عملکرد تبلیغات بنری را نگه دارید. وقتی توانستید عوامل موفقیت خود را در معرفی محصولات‌تان بررسی و تعیین کنید، کمپین تبلیغاتی خود را براساس آن دسته از عوامل مؤثر تنظیم کنید.

۱۳. از شبکه‌های تبلیغاتی کمک بگیرید

اکنون که اصول اولیه ایجاد تبلیغات بنری را یاد گرفتید، می‌توانید بنر تبلیغاتی خود را بسازید. تنها پرسشی که در اینجا باقی می‌ماند، این است که چگونه می‌توانید وب‌سایت‌هایی را که اجازه تبلیغ به شما می‌دهند، پیدا کنید و بهترین آنها را متناسب با اهداف و بودجه تبلیغاتی‌تان انتخاب کنید؟

ممکن است، از قبل وب‌سایت‌های خاصی را در ذهن داشته باشید. اما بسیار کار سخت و زمان‌بری است اگر بخواهید با تک‌تک آن‌ها صحبت کنید و درباره انواع مختلف جایگاه‌ها و قیمت‌های آن مذاکره کنید و چانه بزنید. اگر هم زمان این کار را داشته باشید، هزینه‌ای که می‌پردازید، زیادتر از استفاده از پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت است. یکتانت با پربازدیدترین و معتبرترین رسانه های ایرانی قرارداد دارد که علاوه برسهولت دسترسی و کاهش هزینه‌ها، به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌دقت آمارهای کلیک و بازدیدتان و به‌طور کلی، شاخص‌های کلیدی عملکردتان را کنترل کنید. همچنین خودتان می‌توانید روی هر کلیک قیمت پیشنهادی‌تان را بگذارید و به همان میزان پرداخت داشته باشید. از بنری‌های کلیکی ریتارگتینگ هم غافل نشوید. این بنر‌ها به کاربرانی نشان داده می‌شوند که قبلا به وب‌سایت شما مراجعه کرده‌اند.

اگر می‌خواهید همین الان بنر تبلیغاتی شما در معرض دید ۵۰ میلیون کاربر ایرانی قرار گیرد، روی لینک پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت کلیک کنید.

پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.