همه چیز دربارهٔ رنگ سال ۲۰۱۹: رنگ مرجانی و طراحی مد

توصیه‌های هیجان‌انگیز برای طراحی مد و لباس مرجانی

0

مؤسسه پنتون (PANTONE) که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون به معرفی رنگ سال می‌پردازد، رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ مرجانی زنده (LIVING CORAL) با کد ۱۶-۱۵۴۶ معرفی کرده است. اکنون عاشقان مد و لباس در تلاشند تا استایل‌های فصلی خود را با توجه به این رنگ شاد که زمینهٔ مناسبی برای ترکیب با رنگ‌های مختلف دارد، سِت کنند. در ادامه برای دنبال کردن داستان رنگ سال 2019 و هرچیزی که باید درباره آن بدانید، همراه ما باشید.

پنتون در سال ۲۰۱۸، رنگ باشکوه و فاخر بنفش تیره (ULTRA VIOLET) را به‌عنوان رنگ سال معرفی کرد که ازجمله رنگ‌های سلطنتی و دوست‌داشتنی برای تیپ‌های شیک و مجلسی به‌شمار می‌رفت.

از زمان اعلام رنگ مرجانی به‌عنوان رنگ سال، طراحان مد و دکوراسیون در تلاشند تا از این رنگ در تولید محصولات خود استفاده کنند. نقطهٔ کانونی این تولیدات را باید در پالت‌‌های لوازم آرایشی همچون رژلب‌ها، سایه‌های چشم و همچنین جعبه‌های کراوات و پاپیون مردانه که برای علاقه‌مندان به فست فشن (FAST FASHION) گزینه‌ای محبوب به‌شمار می‌روند، جست‌وجو کرد.

رونیکس

در این مقاله از چطور، شما را با آنچه باید دربارهٔ رنگ سال ۲۰۱۹ بدانید آشنا می‌کنیم و همچنین پیشنهادهای هیجان‌انگیزی را برای طراحی استایل مرجانی با الگوبرداری از لباس سلبریتی‌ها به شما ارائه خواهیم کرد. اگر شما هم نظر و دیدگاهی دارید، از طریق بخش نظرات در پایین این صفحه با ما در ارتباط باشید.

رنگ سال ۲۰۱۹
(تصویر بیانیهٔ مؤسسه پنتون دربارهٔ انتخاب رنگ مرجانی زنده به‌عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی)

داستان PANTONE

ششم دسامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۱۵ آذر ۹۷، مؤسسهٔ پنتون آمریکا با صدور بیانیه‌ای که بازتاب‌ گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت، رنگ مرجانی زنده را به‌عنوان رنگ سال معرفی کرد. این رنگ به این دلیل انتخاب شد که مصداق مهربانی، عطوفت، گرما، خوش بینی و از همه مهم‌تر، توجه به محیط‌ زیست است؛ محیط‌ زیستی که به‌خاطر کم‌توجهی و بی‌توجهی ساکنان کرهٔ زمین، هر روز حالش بدتر از دیروز می‌شود.

رنگ سال ۲۰۱۹

رنگ‌ها درواقع لنزهایی هستند که با آن می‌توان دنیا را بهتر دید. واقعیت‌های طبیعی و دیجیتالی از طریق رنگ‌ها بر ما آشکار می‌شوند و هر رنگ، مأموریت، ظرفیت و انرژی خاص خود را دارد. سیستم تطبیق رنگ پنتون تلاش دارد تا با کددار کردن هر رنگ و طیف‌هایش، ما را در شناخت و خلق رنگ‌ها یاری دهد.

یکی از دلایلی که مؤسسهٔ پنتون را بر آن داشت تا رنگ صورتی مرجانی یا مرجانی سایه‌سرخ با کد رنگی را به‌عنوان رنگ سال معرفی کند، توجه به اکوسیستم دریایی است که در معرض نابودی قرار دارد. با توجه به تغییرات اقلیمی و تهدیدات زیست‌محیطی، به‌نظر می‌رسد که این انتخاب باید عاشقان رنگ را به اهمیت محیط‌‌ زیست و تبلیغ برای آن متقاعد کند.

رنگ سال ۲۰۱۹

«لوری پرسمن»، قائم‌ مقام پنتون، چند روز پیش از انتخاب این رنگ گفته بود که این مؤسسه الگوی استفاده از رنگ‌ها در جوامع و مردم، چه در محیط واقعی و چه در فضای مجازی را زیر نظر می‌گیرد و با توجه به فرضیهٔ تمرکز، پیش‌بینی می‌کنند که مردم به چه رنگی بیشتر تمایل دارند. به‌ این دلیل که تنوع رنگی بسیار است، پیش‌بینی رنگی که از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، سخت است. طبق گفته‌های مدیران پنتون، ایده‌ٔ الهام‌بخش برای انتخاب رنگ سال ۲۰۱۹، خوردن بود.

رنگ سال ۲۰۱۹
(ماکارون‌های مرجانی‌ رنگارنگ و خوشمزه)
(ٖآب‌نبات‌های مرجانی‌، همواره محبوب کودکان هستند)

این گروه در سایت خود نوشته است که وجود رنگ‌های گرم در خانه‌ها اشتها را افزایش می‌دهد و ذهن‌ را فعال می‌کند. ناگفته پیداست که رنگ‌هایی مثل قرمز فلفلی، نارنجی تند، بنفش تیره (رنگ سال ۲۰۱۸)، رنگ‌های گرمی هستند که در طراحی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها جذاب به کار می‌روند و تمایل به خوردن و نوشیدن را زیاد می‌کنند. غذاهای متنوعی با این رنگ‌‌ها درست می‌شوند و از نگاه روان‌شناختی و بازاریابی صنعتی (INDUSTRIAL MARKETING)، علاقه‌ٔ مردم را به استفاده از آن خوراکی افزایش می‌دهند.

رنگ سال 2019 - مرجانی

شاید شما هم با این نظریه موافق باشید که رنگ‌‌‌هایی با تناژ کاراملی، کرم و صورتی، فضا را جذاب و دلچسب می‌کنند. حضور سبز کم‌رنگ هم باعث تعدیل این رنگ می‌شود. اگر رنگ کرم و کاراملی و سبز را باهم ترکیب کنید، محصولی با رنگ بی‌نظیر خلق می‌شود که مسیر را برای نوآوری‌های جدیدِ ترکیب رنگ در سال ۲۰۱۹ هموار می‌کند.

انرژی رنگ مرجانی

رنگ مرجانی، رنگی شاد، جذاب و دوست‌داشتنی است که تیپ را جوان و سیگنال‌های مثبتی به بیننده منتقل می‌کند رنگ مرجانی را می‌توان صورتی، سایه‌سرخ یا هاله‌ای از رنگ نارنجی دانست که در طبیعت به‌وفور دیده می‌شود. درواقع یکی از دلایل انتخاب این رنگ، وجود صخره‌های مرجانی در دریاها و اقیانوس‌هاست که نمادی از طبیعت زنده هستند.

پالت رنگی رنگ مرجانی - رنگ سال ۲۰۱۹
(پالت صورتی مرجانی: PINK CORAL COLOR PALETTE)
(طیف‌های رنگ مرجانی که در بدن فلامینگوهای زیبا نیز به چشم می‌خورند)

رنگ مرجانی رنگ طبیعت است و ما را به حفاظت از طبیعت و محیط‌‌ زیست که در قرن بیست‌ویکم در بالاترین سطح تهدید قرار دارد، ترغیب می‌کند. مرجانی رنگی گرم است و می‌توان آن را با طیف‌های مختلفی از رنگ‌های گرم سِت کرد. رنگ‌های گلبهی، صورتی‌ مرجانی، مرجانی روشن، مرجانی تیره و مرجانی قرمز ازجمله تناژهای رنگ مرجانی هستند که همواره آنها را در طراحی لباس‌های مردانه و زنانه مشاهده می‌کنیم. این رنگ، تنها محبوب علاقه‌مندان به تیپ روزمره (casual) نیست، بلکه در طراحی لباس‌های مجلسی اوت کوتور (HAUT COUTURE) زنانه، بارها در فشن ویک‌های لندن، پاریس و نیویورک دیده شده است.

لباس‌ سنتی - رنگ سال ۲۰۱۹
(تصویری از لباس‌ سنتی پرزرق‌وبرق پاکستانی/هندی که تناژ رنگ مرجانی دارد)
اوت کوتور - رنگ سال ۲۰۱۹
(تصویری از اوت کوتورهای بلند و پوشیده از برند «ELIE SAAB» که در مراسم PRIMAVERA VERANO در سال ۲۰۱۲ میلادی رونمایی شدند و الگوی خوبی برای علاقه‌مندان به طراحی لباس شب به این رنگ هستند)
(تصویری از یکی از اوت کوتورهای دوست‌داشتنی که «کارل لاگرفلد»، طراح آلمانی خانهٔ مد شانل در سال ۲۰۱۷ میلادی از آن رونمایی کرد و الگوی جالبی برای لباس‌های پرچین و پرزرق‌وبرق توردار مرجانی‌ برای بانوان جوان است)
(اسکارلت جوهانسون، یکی از پردرآمدترین سوپراستارهای هالیوود در سال ۲۰۱۸ میلادی، در عکس سمت راست، محصولی مرجانی‌ از «DIOR» را در مراسم MTV ۲۰۱۵ بر تن داشت. در عکس سمت چپ، لباسی پوشیده با این رنگ سال مشاهده می‌شود)
(ایده‌هایی برای طراحی لباس عروس بلند، به رنگ سال ۲۰۱۹ که سرشانه‌های ظریف‌کاری‌شده با کریستال و پولک دارد)

مرجانی، رنگی محبوب برای افراد مشکل‌پسند است و اکثر شیک‌پوشان همواره برای طراحی آرایش صورت و تیپ‌های شاد و دوست‌داشتنی بهاره و حتی پاییزهٔ خود، از رگه‌هایی از آن بهره می‌برند. مرجانی را می‌توان مصداق انرژی مثبت، تبلور شاد زیستن، نماد خوش‌بینی و خوش‌باوری و البته بازیگوشی دانست؛ رنگی جسورانه و دارای سیگنال‌های خنک که حس شادی را تداعی می‌کند. پس اگر در تابستان ۹۸ به‌دنبال انتخاب رنگی برای مانتو و کیف و کفش‌تان هستید، رنگ مرجانی را فراموش نکنید.

(ترکیبی شاد و دوست‌داشتنی که رنگ مرجانی-قرمز را به‌نمایش می‌گذارد و در آن اصل سادگی و تناسب رنگ کاملا به چشم می‌خورد. مشاهده کنید که اکسسوری بزرگ، چگونه این تیپ را زیباتر کرده است)
(در این عکس، کت‌ بلند زنانه‌ای به‌ رنگ مرجانی را می‌بینید که با بوت بلند جیر مشکی‌ ست شده است)
(در این عکس، تیپ پاییزی اولویا پالمرو (OLIVIA PALERMO) را می‌بینید که کت پاییزهٔ مرجانی‌ را با شلوار جین طرح‌دار از برند لی وایز ست کرده است)

بعضی از طراحان عطر، از شیشه‌هایی به‌رنگ مرجانی استفاده می‌کنند تا حس خنکی و شادی را القا کنند. رنگ مرجانی، آینده‌ای روشن را تداعی می‌کند و از آنجا که رنگی شاد است، باعث خوشحالی بیننده و تلقین شادی به فردی می‌شود که لباسی به این رنگ بر تن دارد. شهروندان جوان تا میانسال و حتی پیرِ پایتخت‌های مد دنیا از لندن و پاریس گرفته تا میلان و نیویورک، همواره لباس‌هایی به‌رنگ مرجانی در کمد لباس‌شان دارند.

روان‌شناسی رنگ مرجانی

روان‌شناسی علم تجربه است و برخلاف فیزیک، اصول قطعی ندارد. صنعت مد نیز از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی‌کند و کاملا سلیقه‌ای است. پس با این حساب، می‌توان علاقه‌مندان به رنگ مرجانی را اینگونه توصیف کرد:

  • علاقه‌مندان رنگ مرجانی، نگاه مثبتی به اطراف دارند.
  • سیگنال‌های انرژی مثبت کیهانی که در قانون راز و قانون جذب (Law of Attraction) بارها درباره‌ٔ آنها خوانده‌ و شنیده‌ایم، از طریق رنگ‌های شاد مثل مرجانی ساطع می‌شوند.
  • در استایل فردی که لباسی به‌رنگ مرجانی بر تن کرده است، غم و اندوه، عصیان و انرژی منفی جایگاهی ندارد.
  • اتاق کودکی که به‌رنگ مرجانی و شاد رنگ‌آمیزی شده است، حس آرامش‌بخشی به کودک و والدین می‌دهد. این ظرفیت رنگ را نشان می‌دهد.
  • معمولا عاشقان رنگ مرجانی، افرادی احساساتی و پرعاطفه و به‌قول امروزی‌ها رمانتیک هستند!
  • اینکه مرجانی‌پوش‌ها یا شادپوش‌ها، مهارت‌های ارتباط جمعی و روابط عمومی بهتری دارند، به هیچ‌وجه اثبات‌شده نیست، اما موضوع باورپذیر این است که هرچه شادتر لباس بپوشید، شادتر هستید و افراد شاد، نسبت به افراد غمگین روابط عمومی بهتری دارند.
  • مرجانی‌پوش‌ها و به‌طور کلی کسانی که رنگ شاد می‌پوشند، افرادی جسور و نوگرا هستند.
  • افرادی که لباس‌هایی با رنگ شاد می‌پوشند، اغلب خوش‌بین هستند و جوانب مثبت قضایا را می‌نگرند.
(از استایل‌های خیابانی در فشن ویک لندن ۲۰۱۷ میلادی که ترکیب جذاب و شادی از رنگ مرجانی و رنگ‌های مکمل را به‌نمایش می‌گذارد)
(اگر به‌دنبال کت زیبایی با رنگ مرجانی هستید، این الگو را در نظر داشته باشید)
(رنگ پنتون سال ۲۰۱۹ میلادی، رنگی شادی‌آفرین است که باید سبب افزایش دوستی‌ها و علاقه‌ٔ شما به محیط زیست شود)
(رنگ مرجانی، پلی بین زندگی دریایی و زندگی روزمرهٔ مردمان عصر دیجیتال)
(رنگ مرجانی رنگی نزدیک به گلبهی است. طیفی از نارنجی که منعکس‌کنندهٔ گرما و نیروی موجودات دریایی است. چون رنگ‌ها با امواج الکترومغناطیسی بر چشم و مغز ما اثر می‌گذارند، در احساسات و رفتارهای ما تأثیرگذارند. پس می‌توانیم با کمک رنگ مرجانی، زندگی شادی داشته باشیم)

نکتهٔ دیگری که باید دربارهٔ این رنگ بدانیم، این است که رنگ مرجانی اشتهاآور است و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. اگر به‌دنبال رنگی تأثیرگذار در تقویت حافظه، خلاقیت و نوآوری هستید، استفاده از رنگ‌های شادی همچون مرجانی در طراحی لباس، دکوراسیون و… عاملی فرصت‌آفرین است.

رنگ مرجانی نشانهٔ چیست؟

رنگ مرجانی را می‌توان علاوه‌بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد، رنگ زندگی مدرن دانست. دکوراسیون‌ مرجانی، بژ، صورتی و نارنجی که در کنار رنگ‌های شکلاتی و نسکافه‌ای و چوبی خانه‌های لوکس دیده می‌شوند، خود مبین این واقعیت هستند که استفاده از این تنالیته، روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. این رنگ چه برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکان و نوجوانان و چه طراحی دکوراسیون پذیرایی و نشمین یا حتی آشپزخانه، طیف‌های عالی و جذابی دارد. می‌توان محصولاتی با این طیف رنگ را، از کوسن و بالش گرفته تا ماگ و ظروف پذیرایی، تهیه و در مراسم گوناگون از آنها استفاده کرد.

رنگ مرجانی هم‌رنگ گل رز، گل کوکب، گل صدتومانی، ادریسی، گل میمونی و ارکیده‌ٔ شاپرکی است؛ پس شما می‌توانید در طراحی لباس خود از طرح این گل‌ها استفاده کنید. هندوانه، هلو و گیلاس از میوه‌هایی هستند که رنگ مرجانی‌ دارند و از رایحهٔ آنها در طراحی نت‌های خنک، سرد و جذاب عطرهای مناسب برای نیمه‌ٔ اول سال استفاده می‌شود.

چه رنگ‌هایی با رنگ مرجانی ست می‌شوند؟

اگر به‌دنبال طراحی استایلی به‌رنگ مرجانی هستید، باید بدانید که کارتان زیاد سخت نیست. فقط کافی است از رنگ‌های خیلی تیره دوری کنید تا از انرژی این رنگ کاسته نشود و شادابی و جذابیت آن منعکس شود. رنگ‌های خنثی، گزینه‌های خوبی برای همراهی با رنگ مرجانی هستند. در عکس بالا، به لباس «کیت میدلتون» توجه کنید. او یک کت مرجانی را با پیراهن بژ ست کرده است.

«تیلور سوئیفت»، خوانندهٔ معروف پاپ و یکی از ۱۰ کاربر پرفالوئر ۲۰۱۸ در اینستاگرام، عاشق رنگ مرجانی است و ست‌های لباس روزمره و مجلسی متعددی با این رنگ دارد که نمونه‌ای از آن را در تصویر می‌بینید. بسیاری از سلبریتی‌های جهان از لوپز و بیانسه گرفته تا مگان مارکل (عروس جدید ملکه‌ٔ انگلیس)، طرفدار این رنگ در طراحی لباس و انتخاب کیف و کفش خود هستند.

(تیلور سوئیفت و استایل‌های مرجانی‌ در سال‌های اخیر)

رنگ‌های خنثی برخلاف اسم خود رنگ‌های مهمی هستند که همچون اکسسوری‌هایی که برای تکمیل و جذابیت تیپ‌ها کاربرد دارند، هارمونی خوبی را با رنگ‌های گرم پدید می‌آورند. این رنگ‌های مهم حس منفی‌ القا نمی‌کنند، درنتیجه شما به‌راحتی‌ می‌توانید رنگ مرجانی را با رنگ‌های خنثی ست کنید.

رنگ سال ۲۰۱۹ - دکوراسیون
(در طراحی دکوراسیون با رنگ مرجانی، دقت شود که از شلوغ کردن دیزاین با رنگ‌های مختلف پرهیز شود)
(دکوراسیون مرجانی، می‌تواند ساده و آرامش‌بخش باشد)

در گروه رنگ‌های خنثی، رنگ سفید با رنگ شتری ترکیب خوبی می‌سازد. زرد طلایی، کهربایی و نارنجی طلایی نیز ازجمله رنگ‌هایی هستند که در کنار رنگ‌های خنثی مثل سیاه و خاکستری، ترکیب باشکوهی را برای دکورهای خاص و اعیانی به‌ارمغان می‌آورد. پس جای تعجب نیست اگر ترکیب‌هایی از رنگ‌های خنثی و مرجانی را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها ببینید.

( از زمان اعلام رنگ مرجانی به‌عنوان رنگ سال ۲۰۱۹، بیش از پانزده‌هزار عکس در هشتگ livingcoral اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد و به نظر می‌رسد که به‌زودی از مرز ۱۰۰هزار عکس فراتر برود)
(نگاه کنید که کاربران اینستاگرام از چه هشتگ‌هایی برای دیده شدن بیشتر آرایش‌هایی با این کد رنگ استفاده می‌کنند)

توصیه‌هایی برای طراحی استایل با رنگ سال ۲۰۱۹

  • اگر علاقه‌مند به انتخاب رنگ مرجانی برای لباس‌تان هستید، طیف‌های از پررنگ تا کم‌رنگ آن را در نظر داشته باشید.
  • طراح لباس (STYLIST) ماهری که هارمونی و روانشناسی رنگ ها را تشخیص دهد و تناسب تناژ پوست را با جنس، رنگ و طرح لباس درک کند، گزینهٔ خوبی برای مشاوره جهت ست کردن استایل‌های مرجانی خواهد بود.
  • اگر تولیدکنندهٔ محصولات مد، صنایع دستی، جعبه، کیک، شیرینی و فینگرفود هستید، از این رنگ در تولید محصولات خود استفاده کنید که ابزار تبلیغاتی ارزش‌آفرینی برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط به‌خصوص استارت‌آپ‌ها ایجاد می‌کند.
  • سیستم‌های تطبیق رنگی که مؤسسهٔ پنتون در قالب PMS در دستور کار دارد، سبب می‌شوند تا ناشران و طراحان پارچه و لباس، در فرآیند‌های رنگ‌دهی، شناسه‌ای داشته باشند تا رنگ موردنظر در مکان‌های مختلف و روی اشیاء گوناگون، متفاوت نباشد. شما می‌توانید این سیستم‌ها را در کسب‌و‌کار خود در نظر بگیرید.
  • برخی از برندهای سرشناس مد جهان از «LANCOME» گرفته تا «CK» و حتی «HUDA BEAUTY»، پالت‌های لوازم آرایش و لباس‌های خود را با این رنگ روانهٔ بازار کرده‌اند که الگوی جذابی برای تولیدکنندگان و همچنین مشکل‌پسندان ایرانی است.
  • بانوانی که از سایهٔ چشم مرجانی استفاده می‌کنند، باید تلاش کنند تا رنگ سایه، با رنگ مو و لباس‌شان هارمونی داشته باشد تا شکست رنگی، سبب عدم جذابیت استایل نشود.
  • تناژهای رنگ مرجانی، درصورتی که به‌درستی انتخاب شوند، به هر تناژ پوستی می‌خورند.
  • رنگ مرجانی را می‌توان با رنگ‌های مختلفی ست کرد. این کار جسارت شما را نمایان خواهد کرد. کمک گرفتن از اکسسوری‌ها برای تکمیل تیپ‌تان، راهکاری برای به جا گذاشتن ردپایی از رنگ سال، در استایل شماست.
  • زیورآلاتی که سنگ‌های مرجانی خوش‌نقش و نگاری دارند، گزینه‌‌های خوبی برای استایل‌های زمستانی و بهارهٔ پیش‌ِرو، به‌خصوص برای بانوان جوان هستند.
  • لاک‌های مرجانی، درصورتی که با پاپوش و پابندهای خوش‌رنگ ست شوند، ترکیبی فوق‌العاده را به ارمغان می‌آورند.
  • به لباس‌های مرجانی سلبریتی‌های پرطرفدار اینستاگرام دقت کنید. از آنجا که این افراد از طراحان لباس حرفه‌ای مشاوره می‌گیرند، تصاویر آنها می‌تواند شما را برای فهم بهتر ترکیب رنگ‌های مختلف یاری کند.
(الگویی پاییزه برای آقایان شیک‌پوش)
 تیپ اسپرت مردانه - رنگ سال 2019
تیپ اسپرت مردانه
(۲ نمونه از ترکیب رنگ‌های تیپ اسپرت مردانه را در این عکس مشاهده می‌کنید)
  • مرجانی با صورتی، ترکیب جذابی خلق می‌کند.
  • مرجانی با بژ، ترکیب خوبی برای ست‌های روزمره و حتی مجلسی برای افراد ریسک‌گریز است.
  • همانطور که گفتیم، رنگ مرجانی با رنگ‌های خنثی ترکیب خوبی می‌سازد. ترکیبی دوست‌داشتنی و متعادل که حس صمیمیت را تداعی می‌کند.
  • هم بانوان و هم آقایان خوش‌پوش، می‌توانند ست‌های بهاره و تابستانی روزمرهٔ خود را از طیف این رنگ انتخاب کنند تا حس خنکی و شادابی را منتقل نمایند.
  • رنگ مرجانی، رنگی شاد و گزینهٔ خوبی برای استایل‌های نیمهٔ اول سال است. بنابراین به‌همراه آن از عطرهایی با رایحهٔ خنک مثل میوه‌ای و گلی استفاده کنید.
  • کت و شلوار تیره با اکسسوری مرجانی، زمانی جذابیت دارد که دارای هارمونی باشد.
  • کیف و کفش مرجانی زنانه با طیف‌های مختلفی از رنگ‌ها قابل ست شدن هستند. توجه کنید که سبب شلوغ شدن تیپ خود نشوید.
  • سادگی، اصلی مهم در طراحی لباس‌های فاخر و جذاب است و انتخاب این رنگ، در طراحی استایل‌های مبتنی‌بر این اصل، مغایرتی ایجاد نمی‌کند.
  • ترکیب مرجانی با بژ یا صورتی کم‌رنگ، برای لباس‌های شب و مجلسی کوتاه یا بلند زنانه، درصورتی که میمیک چهره و رنگ پوست در طراحی تیپ لحاظ شده باشد، انتخابی هوشمندانه به نظر می‌رسد.
  • شما می‌توانید در هشتگ LIVINGCORAL اینستاگرام، طوفانی از محصولات مد و دکوراسیون را مشاهده کنید که الگوهایی الهام‌بخش برای عاشقان این رنگ هستند و شما را با علایق دوستداران مد در اینستاگرام آشنا می‌کنند.
  • ترکیب رنگ سال ۲۰۱۸ با رنگ سال ۲۰۱۹، ترکیبی بنفش و مرجانی است که شکوه خاصی دارد و نمونه‌های زیادی از این ترکیب در طراحی استایل مشاهده می‌شود.

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.