فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

2

فینگرفودها، غذاهایی جذاب در اندازه‌های کوچک‌اند که که علاوه‌بر سرو آسان، بسیار خوشمزه هم هستند. شما در سراسر جهان می‌توانید انواع مختلف فینگرفود را ببینید. در ادامه، همراه ما باشید تا با خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا آشنا شوید.

۱. بروسکتا

بروسکتا یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پیش‌غذاهای ایتالیایی با ترکیباتی تازه و روش تهیهٔ آسان است.

فینگرفود

رونیکس

برای تهیهٔ بروسکتا برش‌های نان را به روغن زیتون و نمک آغشته کرده و آن را تست می‌کنیم. سپس گوجه فرنگی و ریحان روی آن قرار می‌دهیم. البته می‌توان از مواد مختلف دیگری مانند ژامبون ایتالیایی، تن ماهی یا صدف هم استفاده کرد.

۲. بوفالو وینگز

فینگرفود

بال مرغ تند و خوشمزه، اولین‌بار در رستورانی در بوفالوی نیویورک سرو شد و درحالِ‌حاضر جز محبوب‌ترین فینگرفودها در آمریکاست؛ تاجایی‌که طبق تخمین شورای ملی مرغ آمریکا در سال ۲۰۱۴ تنها ظرف چند ساعت، بیش از ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون بال فروخته شد.

۳. امپاندا

فینگرفود

امپاندا در اصل پیش‌غذای اسپانیایی است که در آمریکای لاتین و اروپا طرفداران بسیاری دارد. امپاندا یا نان مغزدار نوعی خمیر خاص است که با گوشت و برخی مواد دیگر پر می‌شود و در نقاط مختلف جهان همراه با شام سرو می‌شود.

۴. فلافل

فینگرفود

تاریخچهٔ فلافل به زمان فرعون و مصر باستان برمی‌گردد. فلافل از نخود خردشده که به‌صورت توپی کوچک درآمده، تهیه می‌شود و در سراسر خاورمیانه محبوبیت فراوان دارد.

۵. پاتاتاس براواس

فینگرفود

درست مانند بوفالو وینگز در آمریکا، رستوران‌های اسپانیایی به‌خاطر این سیب‌زمینی ترد سرخ‌شده معروف‌اند. این پیش‌غذا که با پاپریکا، نمک و سیر و سس گوجه‌فرنگی طعم‌دار می‌شود، یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین پیش‌غذاهاست.

۶. ساندویچ سالمون دودی

فینگرفود

غذای دانمارکی بسیار خوشمزه‌ای که از پنیر خامه‌ای، کرفس، خیار و برش‌های نازک سالمون دودی تهیه و همراه با نان چاودار سرو می‌شود.

۷. سمبوسه

فینگرفود

سمبوسه غذایی بسیار قدیمی، خوش‌طعم و پرطرفدار، برای علاقه‌مندان به غذاهای هندی است. برای تهیهٔ آن خمیری مثلثی شکل را با سیب‌زمینی، پیاز، نخودفرنگی، عدس و گوشت بره پر کرده و آن را سرخ می‌کنند.

۸. کوکتل میگو

فینگرفود

در طول دههٔ ۶۰ تا ۹۰ میلادی کوکتل میگو یکی از پرطرفدارترین فینگرفودها در انگلستان بود. البته ریشهٔ آن به کشور آمریکا، شهر بوستون و سان فرانسیسکو برمی‌گردد.

کوکتل میگو اغلب همراه با سس کچاپ تند سرو می‌شود.

۹. دلمه

فینگرفود

دلمه غذای سنتی یونانی است که از برگ موی پرشده با برنج، سیر، پیاز و سبزیجاتی مانند جعفری تهیه می‌شود و البته در ایران هم طرافداران زیادی دارد.

۱۰. ولوان

فینگرفود

ولوان غذایی قدیمی و محبوب در فرانسه است که از خمیری دایره‌ای‌شکل، پر شده با گوشت یا ماهی طعم‌دار تهیه می‌شود.

۱۱. بیچک

فینگرفود

غذایی محبوب در افغانستان، مراکش و کشورهای خاورمیانه است. برای تهیهٔ آن خمیری مثلثی‌شکل را با گوشت یا پنیر و حتی در برخی موارد با چیزهای غیرعادی مثل کدو تنبل پر می‌کنند.

۱۲. نان یوکا

فینگرفود

نان یوکا، یک نان پنیری گرد، تهیه‌شده از آرد یوکا، غذای محبوب مردم اکوادور است که در دیگر کشورهای آمریکای لاتین با اسامی دیگری شناخته می‌شود.

۱۳. کانچا

فینگرفود

میان‌وعده‌ای که در آمریکای شمالی تحت عنوان آجیل ذرت می‌شناسند، یکی از محبوب‌ترین‌ها در کشور پرو است. کانچا در پرو با نوعی ذرت با نام مایز چاپل تهیه می‌شود. به این شکل که دانه‌های خشک‌شدهٔ ذرت را درون روغن سرخ می‌کنند تا ترد شده و پف کند.


حتما بخوانید: طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه با ۲ روش ساده، سریع و خوشمزه

۱۴. کوشینا

فینگرفود

کوشینا میان‌وعده‌ای محبوب در برزیل است. غذایی به‌شکل ران مرغ که افسانه‌ای معروف دارد. در برزیل معتقدند زمانی در دربار، آشپزی به‌جای پختن ران مرغ که غذای موردعلاقهٔ شاهزاده بود، خمیری را با مرغ پر کرده و به‌شکل ران مرغ درآورده و به‌عنوان غذایی مخصوص برای شاهزاده سرو کرده‌ است.

۱۵. ذرت

فینگرفود

ذرت کباب‌شده یک پیش‌غذای مکزیکی لذیذ است. برای تهیهٔ آن، ذرت را با سسی از سیر، پودر چیلی، سیب‌زمینی به‌اضافهٔ پنیر مخصوص کباب می‌کنند.

۱۶. رومئو و ژولیت

فینگرفود

دسر مورد علاقهٔ برزیلی‌ها که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. این دسر که بر اساس تراژدی معروف شکسپیر نام‌گذاری شده است با برش‌های نازک پنیر سفید و گوادا درست می‌شود.

۱۷.باو

فینگرفود

پیش‌غذایی چینی است که با خمیری نرم و گوشت بخارپزشده، به‌همراه یک سس طعم‌دار شیرین سرو می‌شود.

اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع www.foodnetwork.ca
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. فهیمه می‌گوید

    سلام. من امروز با سایت شما آشنا شدم. واقعا عالیه. خیلی کم پیش میاد من یه مقاله رو از اول تا آخر بخونم. ولی مقالات سایت شما منو واقعا جذب کرد و پیح اینستاتونو هم فالو کردم.
    خسته نباشید و پرانرژیتر از همیشه به کارتون ادامه بدین☺

  2. sadaf می‌گوید

    من که از این همه فینگر فود با طعم ها و طرح های متنوع شگفت زده شدم ممنون.