محبوب ترین غذاهای دنیا؛ ۱۱ غذای خوشمزه که احتمالا شما هم دوست دارید

2

دنیای امروز، دنیای سرعت است. همه‌چیز با شتاب و عجله پیش می‌رود. بیشتر ما مدام درحال کار و فعالیت هستیم و زمان اندکی از شبانه‌روز را در منزل می‌گذرانیم. برای اینکه به انجام تمام برنامه‌هایمان در طول روز برسیم، باید خودمان را با دور سریع وقایع هماهنگ کنیم. در چنین اوضاعی، غذا خوردن هم با گذشته‌ها فرق کرده است. دیگر خبری از سفره‌های بلندی نیست که ساعت‌ها دور آن می‌نشستیم و از هر دری، سخن می‌گفتیم. حالا غذاهایمان هم فرق کرده‌اند و فست‌فودها در سرتاسر جهان به محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین غذاهای دنیا تبدیل شده‌اند. در حوالی سال‌های دهه‌ٔ ۱۹۴۰ بود که رستوران‌دارها هم به فکر هم‌سو شدن با این جهان پرشتاب افتادند و به فکر تولید و تهیه غذاهایی افتادند که امکان بردن آنها به منزل، اداره و… وجود داشت و تغییر بزرگی در عادات غذایی مردم در سرتاسر دنیا به‌وجود آورند. در ادامه با محبوب ترین غذاهای دنیا آشنا می‌شوید.

۱. همبرگر

همبرگر

همبرگر یکی از محبوب‌ترین فست‌فودهای دنیاست. ریشه‌ٔ این غذای دوست‌داشتنی احتمالا به کشور آلمان و شهر هامبورگ بازمی‌گردد. از محل شکل‌گیری و تهیه‌ٔ این فست‌فود که بگذریم، رشد محبوبیت این غذا در آمریکا اتفاق افتاد؛ یعنی جایی که گوشت‌های گِرد خوشمزه را درون نان مخصوصی به‌شکل ساندویچ درمی‌آوردند. از سال‌های دهه‌ٔ ۱۹۴۰ میلادی به بعد، همبرگر به یکی از ویژگی‌های اصلی فرهنگ عامه و تغذیه‌ٔ آمریکایی‌ها تبدیل شده است؛ فرهنگی که خیلی سریع، چمدان خود را برای سفر به نقاط مختلف دنیا بست و امروز در همه‌جای دنیا پذیرفته شده است. این روزها، همبرگر در سطح بین‌المللی هم طرفداران زیادی دارد. ترکیب ساندویچ‌های همبرگر در هر شهر و کشوری تابع عادات غذایی آن منطقه است.

رونیکس

همبرگر ازجمله غذاهایی است که به‌رغم ظاهری ساده،‌ نیازمند مهارت و زمان زیادی برای درست کردن است. ولی به لطف وبسایت و اپلیکیشن سفارش غذای چیلیوری می‌توانید هرجایی که هستید، منوی رستوران‌های اطراف خود را مشاهده کنید و یک غذای خوشمزه سفارش بدهید.

برای سفارش اینترنتی همبرگر کلیک کنید

۲. غذای چینی

غذای چینی

در بازه‌ای میان سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۹۲۰ میلادی، شهرت غذاهای چینی در دنیا افزایش پیدا کرد. شروع افزایش این شهرت، هم‌زمان با ورود مهاجران چینی به کشور آمریکا بود. تعداد زیادی از مهاجران چینی در رستوران‌های آمریکایی مشغول به فعالیت شدند و برخی از آن‌ها برای خود، رستوران‌هایی مستقل راه‌اندازی کردند. البته سرعت محبوبیت و شهرت غذاهای چینی در آمریکا با روندی کُند پیش می‌رفت. حدودا یک قرن طول کشید تا رستوران‌های چینی توانستند در کشور آمریکا به گستردگی فعالیت کنند و از سوی آمریکایی‌ها پذیرفته شوند. این روزها در نقاط مختلف جهان، غذاهای چینی محبوب شده است و رستوران‌های مختلف، سفارشات مشتریان را در رستوران‌ها یا با ارسال به منازل‌شان به دست آنها می‌رسانند. برای درک محبوبیت غذاهای چینی، کافی است بدانید که فقط در کشور آمریکا حدد ۴۵ هزار رستوران چینی وجود دارد. تعداد رستوران‌های چینی در نقاط مختلف دنیا و در کشور خودمان هم به‌شدت جالب‌توجه است.

۳. پیتزا

پیتزا

تاریخچه‌ٔ پیتزا هم مانند انواع پاستا به ایتالیا برمی‌گردد. کمتر کسی هست که میلی به خوردن پیتزا نداشته باشد. این غذای پرطرفدار و محبوب بین فست‌فودها، در آغاز بسیار ساده و با مواد بسیار محدودی تهیه می‌شد. کافی بود تا کمی پنیر موتزارِلا را همراه با سُس و گوجه روی خمیر پیتزا قرار بدهید و آن را در فِر بپزید. این غذای مشهور و پرطرفدار در سال ۱۹۰۰ وارد آمریکا شد و به‌محض ورود، به‌دلیل طبخ آسان و طعم خوب سریعا در دل آمریکایی‌ها جای گرفت. سِیر تکاملی پیتزا طوری در جهان پیش رفت که امروز، صدها نوع پیتزا با طعم‌های مختلف و در اندازه‌های گوناگون در سراسر دنیا طبخ و تهیه می‌شود. حتی پیتزاهایی با طعم شیرین هم در منوی بعضی رستوران‌ها وجود دارد. هر کشوری بنابه ذائقه و سلیقه‌ٔ غذایی مردمانش، پیتزا به شکل و طعمی خاص درآورده است.

برای سفارش آنلاین پیتزا از چیلیوری کلیک کنید

۴. مرغ سوخاری

مرغ سوخاری

اخیرا، مرغ سوخاری هم جای خود را میان محبوب‌ترین غذاهای دنیا باز کرده است. این روزها در رستوران‌ها، فودکورت‌ها و فست‌فودها می‌توان به‌وفور شاهد مشتریانی بود که جعبه‌های مرغ سوخاری را در دست دارند و با وَلَع مشغول خوردن کردن این غذای جهانیِ محبوب هستند. اولین نسل از مرغ‌های سوخاری در سال‌های ۱۹۵۰ در دنیا رواج پیدا کرد. این غذای خوشمزه که به ناگِت هم معروف است، گزینه‌ای مناسب برای کسانی خواهد بود که عجله دارند و مجبور هستند در تردد غذای خود را میل کنند. مخصوصا با سرویس سفارش غذای چیلیوری که سفارش مرغ سوخاری به سرعت انجام می‌شود.

۵. قهوه

قهوه

قهوه… بله! عجیب است اما واقعیت دارد. قهوه هم در دسته‌ٔ فست‌فودها جای می‌گیرد. قهوه هم از قوری‌ها و قهوه‌سازهای خانگی به مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در خیابان‌ها کوچ کرده است. این روزها، قهوه‌فروشی‌هایی که انواع مدل‌های قهوه را به شکل‌های جالب و متنوع برای مشتریان سِرو می‌کنند، بسیار زیاد شده‌اند. فروش قهوه در لیوان‌های بزرگی که به‌راحتی می‌توان آنها را از فروشگاه خرید و با خود بُرد، بسیار محبوب و متداول است. قهوه برای برخی از افراد، معنایی بیشتر از یک نوشیدنی ساده دارد. انتخاب نوع قهوه برای این افراد می‌تواند حکم تعیین مسیر روزشان را داشته باشد یا روی خلق و خوی آن‌ها اثر بگذارد.

۶. غذای مکزیکی

غذای مکزیکی

پودر چیلی، فلفل، ذرت؛ اینها برخی از مواد لازم برای تهیه‌ٔ غذاهای مکزیکی هستند. غذاهای مکزیکی مانند تاکو و بوریتو در سراسر دنیا طرفدار دارند. این غذاهای خوش‌آب و رنگ در نقاط مختلف جهان، تغییراتی هم پیدا کرده‌اند، اما وجه مشترک همه‌ٔ آنها یک‌چیز است: تندی شدید. البته علت تندی غذاهای مکزیکی به‌دلیل آب‌وهوای گرم این کشور است. به‌گفته‌ٔ مکزیکی‌ها، تندی غذاها باعث می‌شود تا تحمل دمای هوا ممکن شود. برای کسانی که به‌دنبال امتحان کردن غذاهای متنوع با طعم‌های گوناگون هستند، غذای مکزیکی بهترین انتخاب است.


حتما بخوانید: طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه با ۲ روش ساده، سریع و خوشمزه

۷. میلک‌شِیک و بستنی

بستنی

کسی هم در دنیا وجود دارد که به بستنی و مشتقاتش عشق نورزد؟ این دسر خوشمزه می‌تواند کوچک‌ترین بچه‌ها را هم سر ذوق بیاورد، اما تعداد بزرگسالانی که دیوانه‌وار دوستش دارند هم کم نیست. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که هیچ‌ نقطه‌ای از دنیا خالی از بستنی‌فروشی نیست. حتی در سردترین دمای هوا هم، گذشتن از بستنی، کار ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد. طعم بستنی در نقاط مختلف جهان بنا به مواد لازم برای تهیه‌ٔ آن و ذائقه‌ٔ مردم متفاوت است.

۸. ماست

ماست

ماست هم به‌عنوان ماده‌ٔ غذایی کم‌کالری و دسری سالم در تمام دنیا طرفدار دارد. البته شاید برایتان عجیب باشد که ماست را نوعی دسر بدانید، اما واقعیت این است که ماست در ترکیب با مواد غذایی مختلف مانند غلات صبحانه، عسل یا میوه می‌تواند به دسری تمام‌عیار تبدیل شود. در دنیا، فروشگاه‌های بسیار معروفی برای فروش دسرهای ماستی وجود دارند.

۹. انواع ساندویچ

ساندویچ

شکل و شمایل ساندویچ و کاربردهای آن باعث شده تا در تمام دنیا عزیز و محبوب باشد. ترکیبات مواد در دنیای ساندویچ‌ها هیچ محدودیتی ندارد. به‌طور سنتی، برای تهیه‌ٔ ساندویچ از نان، ژامبون و پنیر استفاده می‌شده است، اما این روزها محتویات ساندویچ‌ها بسیار متنوع شده‌اند؛ میوه، گوشت، پنیر، مایونز، تخم‌مرغ، کباب و… . اگر طرفدار تغذیه‌ سالم باشید، انتخاب‌های متنوعی برای تهیه‌ٔ ساندویچ پیش روی‌تان خواهد بود؛ مانند تهیه‌ٔ ساندویچ با کاهو، نان قهوه‌ای یا همان نان سبوس‌دار، گوجه، خیارشور و… .

۱۰. هات‌داگ

هات داگ

هات‌داگ هم از آن دسته فست‌فودهای آمریکایی است که به‌خاطر نان و سوسیس بلندی که با سُس کچاپ یا خردل تزئین شده، معروف است. گفته می‌شود که مبتکر تهیه‌ٔ این غذا، مهاجری آلمانی در آمریکا بوده که به‌خاطر شباهت غذا به نژادی از سگ‌های آلمانی پاکوتاه، آن را هات‌داگ (سگ داغ) نام‌گذاری کرده است. قیمت اندک و سهولت خوردن ساندویچ هات‌داگ از جمله دلایل محبوبیت آن است. در آمریکا، ساندویچ‌های هات‌داگ شامل نان، سوسیس و سُس است، اما در کشورهای دیگر ذرت و سیب‌زمینی هم در ساندویچ گذاشته می‌شود.

۱۱. سیب‌زمینی سرخ‌کرده

سیب‌ زمینی سرخ کرده

سیب‌زمینی سرخ‌کرده که در کنار غذاهای ایرانی به‌وفور دیده می‌شود، یکی از غذاهای محبوب در کل دنیا به‌شمار می‌رود. این غذای محبوب عنوان‌های مختلفی دارد؛ مثلا فرانسوی‌ها به آن فیقیت (FRITE) می‌گویند یا انگلیسی‌ها از عنوان فرنچ‌فرایز (FRENCH FRIES) برای آن استفاده می‌کنند. سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم به‌طور مستقل در کنار نوشابه ترکیبی ایده‌آل است و هم در کنار همبرگر و ساندویچ‌های مختلف خورده می‌شود.

احتمالا شما هم برای خرید غذا،‌ با دردسرهایی مثل مراجعهٔ حضوری و تلفن زدن مواجه شده‌اید. با حضور سرویس آنلاین چیلیوری،‌ این موانع برای همیشه برطرف شده است. سفارش غذا در تهران یا هر شهری که تحت پوشش این سرویس است،‌ صرفا با چند کلیک انجام می‌شود.

تغذیه مناسب، روشی مؤثر برای پیشگیری و درمان بیماری‌هاست. 


۱۰،۰۰۰ تومان

منبع getsmag.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. علیرضا می‌گوید

    عالی

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      سپاس