رازهای زیبایی؛ کتابی مفید برای آموزش زیروبم زیبایی پوست

0

حفظ سلامت پوست، افزون بر کاهش روند پیری، نقشی کلیدی در زیبایی دارد. در دنیای امروز، با دگرگونی سبک زندگی و افزایش آلودگی‌های محیطی، مراقبت از پوست کمی دشوارتر از گذشته ‌است و شما باید برای نگهداری از پوست‌تان بیشتر بکوشید. اگر می‌خواهید از مهم‌ترین راه‌های حفظ زیبایی پوست آگاه شوید، خواندن کتابِ رازهای زیبایی را از دست ندهید.

شناسنامهٔ کتاب

  • عنوان کتاب: رازهای زیبایی

کاری از تیم تحریریهٔ چطور

دربارهٔ کتاب رازهای زیبایی

حتما دغدغهٔ سلامتی و زیبایی پوست‌تان بارها فکر شما را به خود مشغول کرده است. حق دارید! پوست، یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی هر فرد است و گام نخست برای حفظ زیبایی، رسیدگی به پوست است. به‌هیچ‌وجه فکر نکنید که رسیدگی به پوست و نگرانی برای سلامتی آن، جزو دغدغه‌های بی‌ارزش و سطح پایین به‌ شمار می‌رود. همهٔ ما وظیفه داریم تا جایی که می‌توانیم، از زیبایی و ظاهرمان مراقبت کنیم. پوست، بزرگ‌ترین اندام بدن ماست که همچون لایه‌‌ای محافظتی، ما را دربرگرفته‌ است. حفظ سلامت اولین لایهٔ دفاعی بدن، از ضروریات زندگی ماست که باید بیشتر به آن توجه کنیم.

رونیکس

چه راهکارهایی برای مراقبت از پوست وجود دارد؟ برای حفظ زیبایی آن، چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ گام نخست در مراقبت از پوست، شناخت آن است. شما پیش از هر چیزی، باید پوست‌تان را به‌خوبی بشناسید و نوع آن را بدانید؛ وگرنه ممکن است راهی را که برای حفظ سلامتی پوست‌تان درپیش گرفته‌اید، اشتباه بروید.

به‌یقین، بهترین راه برای شناخت پوست، مراجعه به متخصصان است؛ اما مهم‌ترین نکاتِ مربوط به آن را می‌توانید به‌سادگی در خانه، بیاموزید. نویسندهٔ کتاب رازهای زیبایی هم، با همین رویکرد کتابی را برای شما آماده کرده‌ است؛ کتابی که اطلاعات مفیدی دربارهٔ پوست، زیبایی، نکات آرایشی و بهداشتی در اختیارتان قرار خواهد داد.

محتوای کتاب رازهای زیبایی

کتاب رازهای زیبایی در ۱۷ فصل نوشته شده‌ است. هر فصل کتاب به یکی از مهم‌ترین مباحثِ مربوط به اصول مراقبت و زیبایی، اختصاص دارد. مسائل مهمی مانند باورهای نادرست دربارهٔ زیبایی، از جمله مهم‌ترین نوشته‌های این کتاب هستند. این کتاب همچنین به نکاتی مانند مراقبت از انواع پوست، مراقبت از پوست‌ در شرایط آب‌وهوایی گوناگون و نیز مراقبت از پوست‌ در دوران میان‌سالی و یائسگی هم پرداخته‌ است.

ازبین‌بردنِ موهای زائد، لایه‌برداری پوست و نیز ازبین‌بردنِ جوش و آکنه، از دیگر موضوعاتی هستند که نویسنده به آنها اشاره کرده است.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر دغدغهٔ بهره‌مندی از پوستی زیبا و شفاف را دارید و می‌خواهید دانش‌تان را دراین‌باره از مراجع معتبر و قابل‌اعتماد کسب کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب را بخوانید. کتاب رازهای زیبایی حاوی نکات مفید، مهم و ضروری دربارهٔ اصول زیبایی و مراقبت از پوست است که هر کسی باید آنها را بداند.

بخشی از کتاب

به‌طور کلی، افراد باید همیشه از محصولاتی استفاده کنند که شرایط نامطلوبی را برای پوست‌شان رقم نزند. صابون‌های قالبی، پاک‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌های انسدادی، محصولاتِ مراقبت از پوست که حاوی اجزای زیان‌آور هستند؛ همچون سفت‌کننده‌های پوست و تونرهای حاوی الکل زیاد، همگی جزو محصولات تحریک‌کننده به‌ شمار می‌روند. همهٔ اینها می‌توانند سبب تحریک و حساسیت گستردهٔ پوست شوند. اگر پاک‌کننده، تونر و مرطوب‌کننده‌ای که به‌ کار می‌برید با نیازهای پوست‌تان سازگار باشد؛ یعنی تا حد امکان ملایم باشد و فرمول خوبی داشته‌ باشد، عالی است. مقصود از فرمول خوب این است که همهٔ اجزای ضروری برای پوست را در خود داشته‌ باشد. حتی اگر تاکنون‌ این‌گونه نبوده‌ است، از اینجا به بعد می‌توانید با شناسایی نوع پوست‌تان، بهترین روش‌های مراقبت از پوست را در پیش بگیرید و از محصولاتی استفاده کنید که واقعا برای پوست‌تان مفید هستند.

هرگز پس از شستن صورت، دربارهٔ نوع پوست‌تان قضاوت نکنید؛ زیرا احساس اولیه‌ای که پس از شستن صورت دارید، واکنشی است که پوست نسبت به آب یا تمیزکننده‌ها از خود نشان می‌دهد.

دستِ‌کم باید چهار ساعت از شستن صورت بگذرد تا بتوانید به‌درستی دربارهٔ آنچه روی پوست‌تان رخ می‌دهد، قضاوت کنید. تلاش کنید در روز، هنگامی که آرایش نکرده‌اید، پوست‌تان را ارزیابی کنید؛ در این‌ صورت، کرم‌پودرها و مواد آرایشیِ دیگر روی ارزیابی‌تان تأثیر نخواهند گذاشت.

تهیه کتاب «رازهای زیبایی»


در ادامه بخوانید: کتاب تسلی بخشی های فلسفه اثر آلن دوباتن؛ با کمک فیلسوفان از سختی‌ها عبور کنید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.