معرفی کتاب کار را انجام دهید؛ از سر راه خود کنار بروید و موفق شوید

1

اگر خیلی وقت است قصد انجام کاری را دارید، ولی هنوز در انجام دادن آن ناکام مانده‌اید؛ اگر در شناسایی و شکست موانعِ پیش‌رو با مشکل روبه‌رو هستید؛ اگر احساس سردرگمی می‌کنید، اما میل به انجام و رسیدن به هدف موردنظر لحظه‌ای رهایتان نمی‌کند، کتابی که در این مطلب معرفی کرده‌ایم، به شما در حل این مشکل کمک می‌کند. با معرفی کتاب «کار را انجام دهید» همراه ما باشید.

شناسنامهٔ کتاب

  • عنوان کتاب: کار را انجام دهید (Do the work)
  • نویسنده: استیون پرسفیلد (steven pressfield)
  • تعداد صفحات: ۹۰

دربارهٔ کتاب کار را انجام دهید

استیون پرسفیلد داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است و سه کتاب او با عنوان‌های «نبرد هنرمند»، «کار را انجام دهید» و «سفر هنرمند» جزو آثار غیرداستانی و در حوزهٔ موفقیت شخصی هستند. کتاب «کار را انجام دهید» که در اینجا قصد معرفی آن را داریم، بعد از کتاب پرطرفدار و تحسین‌شده‌ٔ نبرد هنرمند منتشر شده است. در این کتاب، پرسفیلد با بیانی صمیمی به معرفی یکی از مرموزترین عواملی پرداخته است که مانع از تحقق اهداف و انجام کارها می‌شود. این عامل «مقاومت» است.

رونیکس

کتاب با مقدمه‌ای از ست گادین معروف (کارآفرین و سخنران اهل ایالات متحده آمریکاست که در زمینهٔ کسب‌وکار فعالیت می‌کند.) آغاز می‌شود و توصیه‌اش خواندن اثر قابل‌تأمل استیون پرسفیلد است.

مثال‌هایی که نویسنده به آنها اشاره کرده است، کاملا قابل تعمیم به هر فردی با هر هدف، کار و فعالیت خلاقانه‌ای است. نویسنده راهنمایی‌هایش را با شناسایی دشمنان‌مان آغاز می‌کند و مقاومت را به‌عنوان یکی از این دشمنان، این‌گونه معرفی می‌کند: «مقاومت به شکل‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد؛ مانند ترس، نداشتن اعتماد به نفس، تعلل، اعتیاد، حواس‌پرتی، کم‌رویی و… .»

پرسفیلد در مورد اینکه مقاومت، کجا و چگونه خود را نشان می‌دهد، می‌گوید: «هر کاری که به‌جای ذات پست‌تر ما از ذات والاتر ما نشئت می‌گیرد، موجب مقاومت می‌شود. به همین دلیل، مقاومت نامرئی است؛ شنیدنی و لمس‌کردنی نیست، ولی مانند یک میدان انرژی که از کار ساطع می‌شود، احساس‌کردنی است. از همین رو، مقاومت مرموز هم هست.»

پس از معرفی مقاومت و هر آنچه باعث ایجاد آن می‌شود، دوستان و متحدان ما را معرفی می‌کند که در واقع همان‌هایی هستند که به کمک ما می‌آیند تا از بند مقاومت رها شویم.

استفاده از فیلم‌نامه‌ها و داستان‌های مختلف و تشریح آنها از دید مقاومت روشی است که نویسنده برای تفهیم بیشتر موضوع به مخاطبانش استفاده کرده است. برای مثال، در جایی از کتاب آمده است: «از خود بپرسید چه چیزی از قلم افتاده‌ است؟» بعد از آن جای خالی را پر کنید. آیا فیلم «اعترافات واقعی» با هنرمندی «رابرت دووال» و «رابرت دنیرو» را دیده‌اید؟ دنیرو کشیشی عالی‌رتبه و درحال ترقی در قلمروی اسقف‌نشین است. دووال نقش برادر او و کارآگاهی جنایی را بازی می‌کند. فیلم‌نامه عالی و کارگردانی محشر بود، اما وسط فیلمبرداری، غریزه به او ندا داد که چیزی کم است. دنیرو به اولو گروسبارد، کارگردان فیلم، مراجعه و درخواست کرد تا صحنه‌ای اضافه شود که تماشاچی‌ها بتوانند جایی را که او می‌خوابد، ببینند. عجیب‌به نظر می‌رسد، نه؟ نتیجه سکانسی ساده و بدون دیالوگ است، اما در آن لحظه ما تماشاچی‌ها همهٔ زندگی آن شخص را می‌بینیم. از خود بپرسید چه‌ چیزی از قلم افتاده، بعد آن خلأ را پر کنید.»

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب به بررسی موانعی از جنس مقاومت در انجام هر کاری می‌پردازد. اگر احساس می‌کنید مشکل شما از این دسته است، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

همچنین اگر در اطراف‌تان افرادی را سراغ داریدکه در وسط مشکلات مقاومتی گیر افتاده‌اند و سردرگم هستند کتاب «کار را انجام دهید» می‌تواند هدیه‌ٔ مناسبی برای آن‌ها باشد.

بخش‌هایی از کتاب

مقاومت مثل سوزن مغناطیسی‌شده‌ٔ شناوری روی سطح روغن، همیشه شمال حقیقی را نشان می‌دهد. یعنی بیشتر از همه می‌خواهد ما را از پاسخ دادن به ندای درونی یا انجام دادن اقدام مدنظرمان بازدارد. ما می‌توانیم از این مسئله استفاده کنیم. می‌توانیم از آن به‌عنوان قطب‌نما استفاده کنیم. می‌توانیم با استفاده از مقاومت مسیریابی کنیم و به مقاومت اجازه بدهیم ما را به سمت ندا یا هدفی راهنمایی کند که پیش از همه باید دنبالش کنیم.

قاعدهٔ کلی: هرچه فعالیت و هدفی برای تکامل روح ما مهم‌تر باشد، در حرکت به سمت آن مقاومت بیشتری احساس می‌کنیم.


در ادامه بخوانید: کتاب چهار میثاق؛ راهنمایی برای خودسازی و اصلاح زندگی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. sharara می‌گوید

    با تشکر از زحمات شما
    این کتاب رو میشه از کجا سفارش داد ؟