بهترین سال زندگی تو؛ کتابی الهام‌بخش برای دستیابی به اهداف بزرگ

3

چقدر در برنامه‌ریزی برای دستیابیِ به‌موقع به اهداف‌تان مهارت دارید؟ تا چه اندازه از اهمیت و تأثیرِ برنامه‌ریزی آگاه هستید؟ آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که اهداف‌شان غالبا در حد رویا و آرزو باقی می‌مانند و سرانجام به افسوس و حسرت بدل می‌شوند؟ خواسته‌ها و اهداف‌تان تا چه اندازه در ذهن‌تان شفاف و قابل‌دستیابی هستند؟ امروز می‌‌خواهم شما را با یکی از کتاب‌های تأثیرگذار در این زمینه آشنا کنم؛ کتابِ بهترین سال زندگی تو به شما کمک می‌کند که با عزمی راسخ در جهت تحقق اهداف‌تان گام بردارید. پس فرصت را از دست ندهید و با ما همراه شوید.

شناسنامهٔ کتاب

  • عنوان: بهترین سال زندگی تو (Living Your Best Year Ever)
  • نویسنده: دارن هاردی (Darren Hardy)
  • شمار صفحات: ۲۷۲

دربارهٔ کتاب بهترین سال زندگی تو

موفقیت هنگامی حاصل می‌شود که همهٔ آنچه آموخته‌ایم، به‌همراه تجربه‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم، همگی در راستای تحقق هدفی از‌پیش‌تعیین‌شده متمرکز و هدایت شوند. بدون هدف، برخورداری از بهترین امکانات هم کاری از پیش نمی‌برد. کتاب بهترین سال زندگی تو به ما می‌آموزد که چطور اهداف‌مان را به دقیق‌ترین حالت ممکن مشخص کنیم و در جهت دستیابی به آن‌ها گام برداریم.

دارن هاردی، نویسندهٔ موفقِ دو کتابِ پرفروش «اثر مرکب» و «دیوانگان ثروت‌ساز»، توانایی‌اش را در حوزهٔ نگارش کتاب‌های موفقیت به‌خوبی به اثبات رسانده است. او این بار در کتاب «بهترین‌ سال زندگی تو» قصد دارد که به خوانندگانش این‌گونه کمک کند: «در این کتاب به شما نشان‌ می‌دهم که چگونه در چند ماه به چیزی برسید که بقیهٔ مردم در یک‌ عمر زندگی به آن می‌رسند. چنانچه انگیزه و شوری فراوان برای بازطراحیِ آینده‌تان دارید، این برنامه برای شماست».

رونیکس

شایان ذکر است که کتابِ بهترین سال زندگی تو کتابی انگیزشی نیست که به خواننده روحیه و انگیزه‌ای برای موفق‌شدن بدهد؛ بلکه کتابی آموزشی برای مهارت‌یابی در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی است.

کتاب بهترین سال زندگی تو؛ فراخوانی به عمل‌گرایی در زندگی

ویژگی بارز این کتاب، دعوت به عمل‌گرایی و نوشتن اهداف و خواسته‌ها به شفاف‌ترین روش ممکن است. پیش از شروع، باید دفترچه‌ای برای انجام تمرین‌های هر فصل تهیه کنید. آنچه بر تأثیرگذاری این کتاب می‌افزاید، این است که نویسنده گام‌به‌گام، با تمرین‌هایی هدفمند که در هر فصل قرار داده است، مخاطب را دست‌به‌قلم می‌کند تا جایی که در پایان، علاوه بر داشتن هدفی روشن و مشخص، کل مسیری را هم که به هدف ختم می‌شود، برنامه‌ریزی کرده است. شیوه‌ٔ به‌کاررفته و تمرین‌های طراحی‌شدهٔ هر فصل این‌گونه است که در گام نخست، مشخص می‌کند فرد در کجای زندگی‌اش قرار دارد یا به عبارتی با خودش چندچند است؟ و در ادامه کمک می‌کند که فرد، اهداف اصلی و فرعی را که همگی به‌شکلی آشفته، ذهنش را درگیر کرده‌اند، از یکدیگر تمیز دهد.

پس از انتخاب و تعیین هدف، حالا نوبتِ دست‌به‌کارشدن و تحقق آن طی یک برنامه‌ریزیِ حساب‌شده است که شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌شود.

انجام‌دادن تمرین‌های هر فصل گاهی حس انجام‌دادن یک بازی را دارد. گاهی هم در عینِ سادگی، پاسخ‌گویی به آنها بسیار دشوار است و این همان‌ نقطه‌ای است که خواننده به ضرورت و اهمیتِ هدف‌گذاری روشن و مشخص پی می‌برد.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر حس می‌کنید در مورد آینده و خواسته‌هایی که دارید، بر سر دوراهی قرار گرفته‌اید و نمی‌توانید بین مسیرهای پیش‌ِ رو به‌راحتی تصمیم‌گیری کنید، این کتاب برای شماست؛ چراکه مشخص می‌کند خواستهٔ اصلی‌تان چیست و چگونه می‌توانید به آن دست یابید. این کتاب حتی برای کسانی که اهداف مشخصی دارند ولی در برنامه‌ریزی برای دستیابی به آنها با مشکل روبه‌رو هستند، بسیار راه‌گشا خواهد بود.

بخش‌هایی از کتاب

وقتی هیچ چشم‌اندازی نباشد، مردم از بین می‌روند. چشم‌اندازتان برای زندگی چیست؟ برای این است که از خودتان بزرگ‌تر شوید؟ می‌خواهید برای چه چیزی بجنگید؟ برای چه کسانی؟ یا برای چه زندگی می‌کنید؟ اسم من دارن هاردی است. در این کتاب کمک‌تان می‌کنم جواب بعضی سؤال‌ها را پیدا کنید و زندگی‌تان را عوض کنید: چه چیزهایی به شما انگیزه می‌دهد و راه‌تان می‌اندازد؟ چه چیزی کمک می‌کند تا شور و اشتیاق‌تان دوام بیاورد تا به عجیب‌ترین و دست‌نیافتنی‌ترین اهداف‌تان برسید؟

آیا تمام رؤیاهای بزرگِ کودکی‌تان را به یاد‌ می‌آورید؟ رؤیاهایی که برای رسیدن به آنها نمی‌توانستید صبر کنید تا بزرگ شوید؟ می‌خواهم کمک‌تان کنم تا این رؤیاها را دوباره بکارید و نشان دهید نه‌ تنها ممکن‌اند بلکه دست‌یافتنی هم هستند.


در ادامه بخوانید: بهترین سال زندگی تو؛ کتابی الهام‌بخش برای دستیابی به اهداف بزرگ
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. من می‌گوید

    بسیار پر معنا بود این معرفی میشه با روند این کتاب به چیزای جالبی پی برد

  2. می‌گوید

    سلام چطور کتاب رو دانلود کنم؟

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام
      اینجا لینکی برای دانلود این کتاب نذاشتیم اما شما می‌تونید با یه جست‌وجوی ساده در گوگل، وب‌سایت‌هایی رو پیدا کنید که بهتون این امکان رو میدن که کتاب رو دانلود کنید.