آکادمی هاروارد سرت؛ گامی برای حرفه‌ای تر شدن

0

اگر قصد دارید فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای را در کشورهای خارجی پیگیری کنید یا برنامه‌ای برای گسترش فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه‌های بین‌المللی دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با آکادمی هاورارد سرت آشنا کنیم. این مؤسسه‌ در زمینهٔ افزایش توانمندی حرفه‌ای افراد و مؤسسات در سطوح بین‌المللی فعالیت می‌کند. حوزهٔ کاری این مؤسسه در دو بخش صدور گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به مؤسسات و بین‌المللی کردن گواهینامه‌های فنی افراد خلاصه می‌شود.

بین‌المللی کردن گواهینامه‌های فنی‌ و حرفه‌ای

مهاجرت برنامه‌ای است که بسیاری از افراد، برای ادامهٔ زندگی خودشان در نظر دارند. امکانات بهتر، عرصهٔ بازتر برای پیشرفت و بهره‌مندی از گستردگی و تنوع خدمات اجتماعی باکیفیت، از دلایل مهم افراد برای زندگی در کشوری دیگر است. پیگیری اهداف آینده در بستر کشوری متفاوت، تجربه‌ٔ جذابی است که می‌تواند توانایی افراد را عمیقا به چالش بکشد.

رونیکس

یکی از این چالش‌ها، کار کردن در کشور پذیرنده است. پیدا کردن شغلی متناسب با مهارت و تخصص‌، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که به کشوری دیگر مهاجرت می‌کنند. شما نمی‌توانید بدون داشتن تخصص و مهارت خاص، حتی اقدام به مهاجرت کنید؛ چه برسد به اینکه بتوانید در آن کشور کار پیدا کنید.

یکی از عوامل مؤثر در موفقیت برای مهاجرت و اشتغال بعد از مهاجرت، داشتن مهارت‌های فنی است. درصد زیادی از افرادی که موفق به اخذ اقامت در کشورهای مهاجرپذیر می‌شوند، دارای مدارک فنی و حرفه‌ای هستند که اصطلاحا نیروی کار متخصص نامیده می‌شوند.

برای اینکه نیروی متخصص به‌حساب بیایید، به گذراندن دوره‌های فنی و مهارت‌افزایی نیاز دارید. شما پس از گذراندن این دوره‌ها، مدرکی دریافت می‌کنید که می‌توانید با بین‌المللی کردن آن، در تمامی نقاط دنیا، به‌عنوان نیروی کار متخصص شناخته شوید و کار کنید.

آکادمی هاروارد سرت، مؤسسه‌ای فعال و معتبر در زمینهٔ صدور مدرک بین المللی برای مهاجرت است. این مؤسسه با شناسایی نیازهای روز دنیا و بازارهای جهانی کار، اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی و ایجاد ارتباط میان مؤسسه‌های فنی و حرفه‌ای با شرکت‌ها و مؤسسات خارجی می‌کند. صدور گواهینامه‌های معتبر فنی متناسب با مهارت، تخصص این مؤسسه است.

اعطای گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به مؤسسات و پیمانکاران

اعطای گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به مؤسسات و پیمانکاران

علاوه‌بر بین‌المللی کردن گواهینامه‌های فنی، آکادمی هاروارد سرت، خدمات مهمی را در رابطه با صدور گواهینامه‌های عمومی بین‌المللی برای شرکت‌ها ارائه می‌کند. از خدمات مهم این مؤسسه می‌توان به صدور دو گواهینامه‌ مهم و معتبر HSE و گواهینامه HACCP برای پیمانکاران اشاره کرد.

اخذ گواهینامه HSE

گواهینامه سیستم مدیریت زیست‌محیطی و ایمنی و بهداشت که به‌اختصار HSE نامیده می‌شود، سندی است که نشان می‌دهد مجموعه‌ای، دارای نظام مدیریتی منسجم است که توانایی پیشگیری از بروز حوادث حین کار دارد. همچنین، این گواهینامه، نشان از رعایت اصول زیست‌محیطی مطابق با استانداردهای تعریف‌شده را دارد. گواهینامه HSE ترکیب دو استاندارد است:

  • استاندارد سیستم مدیریت زیست‌محیطی ISO14001
  • سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای OHSAS18001

درواقع، گواهینامه HSE که در بسیاری از مناقصات از سوی کارفرمایان، از پیمانکار تقاضا می‌شود، از ترکیب دو استاندارد بالا به دست می‌آید. می‌توان گفت گواهینامه HSE چیزی جز ترکیب دو استاندارد بالا نیست و به‌تنهایی چنین استاندارد و گواهینامه‌ای وجود ندارد. مجموعه‌های متقاضی کسب این گواهینامه، باید استانداردهای سیستم مدیریت زیست‌محیطی (همان ISO14001) و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OHSAS18001) را کسب کنند تا بتوان گفت که در اصطلاح، متقاضی دارای گواهینامه HSE است. نکته مهم‌تر اینکه برای پیاده‌سازی این دو استاندارد، پیاده‌سازی استاندارد عمومی یا همان ISO 9001 ضروری است.

اعطای گواهینامه HSE، یکی از خدمات مهم آکادمی هاروارد سرت است. مدیران مجموعه‌ها و پیمانکاران محترم می‌توانند برای اخذ این گواهینامه یا دریافت مشاوره به‌منظور اخذ آن، با متخصصان آکادمی هاروارد سرت تماس بگیرند.

گواهینامه HACCP

HACCP یا سیستم کنترل نقطهٔ بحرانی تجزیه و تحلیل خطر، سیستم کنترل فرایند است که خطرات احتمالی در فرایند تولید مواد غذایی را شناسایی می‌کند و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع خطرات در هر مرحله از فرایند تولید را کاهش می‌دهد. این سیستم، برای اولین بار توسط شرکت Pillsbury در دهه ۶۰ میلادی استفاده شد. هدف از به‌کارگیری این سیستم، تولید ایمن‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد غذایی برای فضانوردان در برنامه‌های فضایی بوده است. امروزه، این سیستم به‌طور گسترده در صنایع غذایی استفاده و برای تولیدکنندگانی که خواهان فعالیت در سطوح بین‌المللی هستند، امتیاز محسوب می‌شود.

این فرایند دارای سه برنامه عمده است. مرحله اول این فرایند، شامل شرایط اساسی و فعالیت‌هایی است که برای حفظ بهداشت در فرایندهای تولید و توزیع مواد غذایی، ضروری به‌حساب می‌آیند. این مرحله به‌اختصار، PRP نامیده می‌شود. مرحله دوم که کنترل نقاط بحرانی یا CCP نامیده می‌شود، به‌منظور جلوگیری، نابودی و یا کاهش خطرات ایمنی مواد غذایی به یک سطح مقبول صورت می‌گیرد. در پایان، عوامل بیولوژیکی، شیمیایی یا فیزیکی که منجر به آلودگی غذا می‌شود، شناسایی، کنترل یا نابود می‌شود.

دستاوردها و مزایای سیستم HACCP به شرح زیر است:

  • استقرار، اجرا، نگهداری و به‌روزآوری تولید محصول ایمن؛
  • انطباق با الزامات قانونی و دولتی موجود و مرتبط با ایمنی غذایی؛
  • افزایش رضایت مشتری و تشخیص نیازمندی‌های آنان؛
  • ارتباط اثربخش در مورد مسائل ایمنی غذایی با تأمین‌کنندگان و مشتریان؛
  • تطابق با خط مشی ایمنی غذایی تعریف‌شده سازمان؛
  • گواهی یا ثبت سیستم مدیریت ایمنی غذایی خود از یک سازمان معتبر خارجی.

تولیدکنندگان محترم و پیمانکارانی که قصد دریافت این گواهینامه از طریق آکادمی هاروارد سرت را داشته باشند، از خدمات زیر برخوردار می‌شوند:

  • تعیین و تدوین خط مشیHACCP؛
  • تحت کنترل درآوردن، یکپارچه‌سازی، طبقه‌بندی و بهینه‌سازی مستندات و سوابق سازمان؛
  • برنامه‌ریزی برای تأمین منابع موردنیاز ازجمله نیروی انسانی، تجهیزات و… جهت پیشگیری از بروز آلودگی متقاطع، نظافت و بهداشت، کنترل آفات و بهداشت فردی؛
  • ایجاد طرح HACCP، دربرگیرنده اطلاعات هر یک از نقاط کنترل بحرانی شناسایی‌شده؛
  • تهیه و تدوین مشخصات بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی مرتبط با ایمنی مواد غذایی؛
  • تدوین دستورالعمل شرایط انبار، چیدمان و نگهداری، زمان ماندگاری محصول و مرجوعی در انبار؛
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از انواع نمودارها، گزارشات آماری از تمامی واحدهای سازمان؛
  • برنامه‌ریزی، تهیه چک‌لیست‌ها، اجرا و ثبت مشاهدات ممیزی و موارد عدم انطباق ممیزی؛
  • مسئولیت انجام، مهلت اجرا، بررسی اقدامات اجراشده و اثربخش بودن اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه؛
  • بهبود مداوم در تمام واحدها و بخش‌های سازمان.

برای دریافت خدمات اخذ گواهینامه‌های مذکور و آگاهی از نحوهٔ دریافت آن‌ها، می‌توانید با مشاوران آکادمی هاروارد سرت تماس بگیرید تا از خدمات تخصصی این شرکت بهره‌مند شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.