بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

0

در سال‌های اخیر شهرهای کانادا جزو بهترین شهرها برای مهاجرت بوده‌اند. اما هنگام مهاجرت به کانادا یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید بگیرید این است که در کدام ایالت اقامت کنید. فاکتورهای مهمی وجود دارند که برای انتخاب ایالت محل اقامت‌تان باید در نظر بگیرید. از آن جمله می‌توان به شرایط تحصیلی، نیازهای پزشکی و درمانی، محل اقامت خانواده و دوستان، فرصت‌های شغلی و شاید مهم‌تر از همه هزینه‌های زندگی اشاره کرد. در این مطلب، بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت را براساس این فاکتورها دسته‌بندی خواهیم کرد.

شاخص‌های رتبه‌بندی بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

  • تحصیل؛
  • خدمات درمانی؛
  • خانواده؛
  • فرصت‌های شغلی؛
  • هزینهٔ زندگی.

۱. شرایط تحصیلی

تحصیل در کانادا

رونیکس

مسلما اگر شما برای تحصیل در کانادا از سوی یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور پذیرفته شده باشید، دیگر نیازی به انتخاب ایالت نخواهید داشت! ولی اگر بناست برای مدرسهٔ فرزندان‌تان تصمیم‌گیری کنید، شرایط فرق می‌کند.

کانادا تعداد زیادی دانشگاه، کالج، مؤسسات حرفه‌ای خصوصی و مدارس فنی‌وحرفه‌ای دارد. هریک از این مدارس، رشته‌های منحصربه‌فرد و الزامات مخصوص به خودشان را دارند. اگر در نظر دارید که برای حضور در هریک از این مؤسسات آموزشی درخواست بدهید، باید پیش از آمدن به کانادا اقدام کنید. پذیرش در این مؤسسات برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا الزامی است. همچنین تضمین می‌کند که پیش از انتقال به کانادا یک فرصت آموزشی در یکی از ایالت‌ها خواهید داشت.

اگر هنوز تردید دارید که کدام مؤسسهٔ آموزشی را برای درخواست انتخاب کنید، در فهرست زیر ده مورد از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کانادا را آورده‌ایم که می‌توانید آنها را بررسی کنید.

دانشگاه مکان رشته‌ها
دانشگاه تورنتو تورنتو، انتاریو هنر و دانش، پزشکی و مهندسی
دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور، بریتیش کلمبیا مردم‌شناسی، هنر و دانش
دانشگاه سایمون فریزر برنابی، بریتیش کلمبیا علوم و مهندسی
دانشگاه مگ گیل مونترال، کبک حقوق، پزشکی، مهندسی
دانشگاه آلبرتا ادمونتون، آلبرتا علوم انسانی، علوم، هنرهای خلاق، مهندسی، تجارت، خدمات بهداشت و سلامت
دانشگاه واترلو واترلو، انتاریو ریاضیات، مهندسی، علوم و روانشناسی
دانشگاه کلگری کلگری، آلبرتا تجارت، پزشکی و مهندسی
دانشگاه مک مستر همیلتون، انتاریو علوم و مهندسی
دانشگاه مونترال مونترال، کبک علوم و پزشکی
دانشگاه یورک تورنتو، انتاریو علوم انسانی، هنر و تجارت

۲. خدمات درمانی

فقط شهروندان کانادایی و افرادی که در کانادا اقامت دائم دارند، می‌توانند از مزایای مراقبت‌های بهداشتی تحت سامانهٔ مراقبت‌های بهداشت عمومی کانادا بهره‌مند شوند. خواه برای شهروندی کانادا اقدام کرده باشید یا نه، به‌هرحال پس از مهاجرت به این کشور نیاز دارید که به خدمات درمانی دسترسی داشته باشید.

اگر خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان شرایط پزشکی خاصی دارید، قبل از اقامت در کانادا باید از دسترسی به خدمات درمانی مطمئن شوید. کانادا بیمارستان‌ها و پزشکان فوق‌العاده‌ای دارد، اما اگر شما به نوع خاصی از مراقبت‌های پزشکی نیاز دارید، اطمینان از اینکه در هر ایالت ی که می‌خواهید به آنجا نقل مکان کنید به این خدمات دسترسی دارید یا خیر بسیار مهم است.

جدول زیر برخی از بهترین مؤسسات درمان‌های خاص در ایالت‌های کانادا را نشان می‌دهد:

نام بیمارستان موقعیت تخصص
بیمارستان اطفال تورنتو، انتاریو طب اطفال
مرکز اعتیاد و سلامت روان تورنتو، انتاریو اعتیاد و سلامت روان
بیمارستان زنان (Women’s College Hospital) تورنتو، انتاریو سلامت زنان
بیمارستان توانبخشی کودکان هلند بلورویو (Holland Bloorview) تورنتو، انتاریو توانبخشی کودکان
شبکه سلامت دانشگاهی (University Health Network) تورنتو، انتاریو بیمارستان پژوهشی
انستیتوی کاردیولوژی دانشگاه اتاوا اتاوا، انتاریو کاردیولوژی
انستیتو و بیمارستان عصب‌شناسی مونترال مونترال، کبک عصب‌شناسی
بنیاد بیماری‌های کلیوی کانادا آلبرتای شمالی مونترال، کبک بیماری‌های کلیوی
کیلینیک باروری اوو (Clinique de Fertilite Ovo) مونترال، کبک باروری انسان
مرکز سرطان مانیتوبا وینیپگ، مانیتوبا انکولوژی – سرطان‌شناسی
مرکز بیماری‌های ریوی بریتیش کلمبیا ونکوور، بریتیش کلمبیا ریه‌شناسی

۳. خانواده

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت خانواده

اگر برای نزدیک بودن به خانواده یا دوستان‌تان قصد مهاجرت به کانادا را دارید، مسلما می‌دانید که کدام ایالت را می‌خواهید انتخاب کنید. بااین‌حال، باید به خاطر داشته باشید شرط نزدیک بودن به خانواده یا دوستان ایجاب نمی‌کند که حتما باید در همان ایالت اقامت کنید. برای مثال، اگر خانواده شما در کلییردیل (cleardale)، ایالت آلبرتا زندگی می‌کنند می‌توانید در شهرستانی که به آن نزدیک‌تر است مانند داوسون کریک در بریتیش کلمبیا اقامت کنید.

برای اقدام از طریق خانواده و دوستان دو ویزای توریستی کانادا و سوپر ویزای کانادا وجود دارد که بسته به شرایط‌تان می‌توانید یکی از آنها انتخاب کنید. با فرض اینکه هم تمایل دارید و هم امکانش برای شما فراهم است که در فاصلهٔ معقولی از خانواده و دوستان‌تان زندگی کنید، پس از آن می‌توانید معیارهای دیگر را در هنگام انتخاب ایالت موردنظرتان بررسی کنید.

۴. فرصت‌های شغلی

اگر برای داشتن شغل قصد مهاجرت به کانادا را دارید، به‌شدت توصیه می‌کنیم حتما قبل از حرکت ابتدا از قطعی بودن موقعیت و امنیت شغلی‌تان مطمئن شوید. حتی اگر پیشنهاد شغلی که در نظر دارید، به حدنصاب امتیاز اکسپرس اینتری (Express Entry) نرسد، امنیت شغلی به بهبود امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) شما کمک خواهد کرد، با این کار دیگر مجبور نیستید پس از اقامت به‌دنبال شغل بگردید. اگر واجد شرایط باشید (برای شغل یا تحصیل) می‌توانید بدون داشتن پیشنهاد شغلی به کانادا مهاجرت کنید.

اگر درحال‌حاضر در جست‌وجوی ایالت‌های کانادایی برای فرصت‌های استخدامی می‌گردید، به‌منظور برنامه‌ریزی برای آمدن به کانادا -قبل از استخدام- یا برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان -پس از آمدن به کانادا- باید بدانید کدام ایالت ‌ها بهتر از بقیه با صنعت انتخابی شما جور هستند.

در ادامه فهرستی از ایالت‌های کانادایی و بخش‌های صنعتی با قوی‌ترین شرایط اقتصادی در آن ایالت‌ها آورده شده است.

ایالت بخش صنعتی
انتاریو صنعت خودروسازی، کشاورزی، تولید، روزنامه‌نگاری، مراقبت‌های بهداشتی
کبک فناوری، تولید، معدن، برق
بریتیش کلمبیا ساخت‌وساز، تولید، خدمات حرفه‌ای، فناوری، معدن، صنایع چوب، مراقبت‌های بهداشتی و مددکاری اجتماعی
آلبرتا تولید نفت و گاز، کشاورزی، معدن، جنگلداری و مشاغل دولتی
مانیتوبا کشاورزی، معدن، انرژی، تولید، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی و مددکاری اجتماعی
ساسکاچوآن خدمات شغلی، مراقبت‌های بهداشتی، تولید لبنیات، نفت و گاز و مددکاری اجتماعی
نوااسکوتیا منابع طبیعی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و مددکاری اجتماعی
نیوبرنزویک ساخت‌وساز، تولید، مراقبت‌های بهداشتی، فناوری، صنایع چوب و مددکاری اجتماعی
نیوفاندلند و لابرادور مدیریت دولتی، مراقبت‌های بهداشتی، مددکاری اجتماعی، معدن، منابع طبیعی شیلات و جنگل‌داری
جزیرة پرنس ادوارد مدیریت دولتی، مراقبت‌های بهداشتی و مددکاری اجتماعی
نورثرن تریتوریز معدن، ساخت‌وساز، خدمات بهداشتی، مدیریت دولتی، شیلات، هنر و هنرهای دستی و گردشگری
یوکان خرده‌فروشی، ساخت‌وساز، مدیریت دولتی، صنایع غذایی، کالا، معدن، شیلات، جنگلداری، شکار و کشاورزی
نوناوت معدن، شیلات، هنر و هنرهای دستی

۵. هزینهٔ زندگی

هزینهٔ زندگی نقش مهمی در تصمیم‌گیری شما برای اقامت در یکی از ایالت‌های کانادایی خاص دارد. هزینهٔ زندگی به توانایی شما برای تأمین مایحتاج زندگی مانند مواد غذایی، مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، مالیات‌ها و نظایر آنها برمی‌گردد. براساس مقدار پس‌انداز، شغل و برنامه‌های آیندهٔ شغلی‌تان باید قادر باشید به‌راحتی از پسِ این هزینه‌ها بربیایید تا در وطن جدیدتان از زندگی شاد و سعادتمندی برخوردار باشید.

براساس کالاها و خدماتی که با ۱۰۰ دلار کانادایی ۲۰۰۲ در سال ۲۰۱۸ می‌توان خرید، آلبرتا یکی از بهترین ایالت‌های کانادا برای مهاجرت است. در سال ۲۰۱۸، ۱۰۰ دلار کانادا از سال ۲۰۰۲ برای خرید کالاها و خدمات ۶۰/۱۳۲ دلار ارزش دارد.

آلبرتا تنها ایالتی نیست که در این زمینه بهترین است. جدول زیر چهار تا از بزرگترین ایالت‌ها از نظر جمعیت را نشان می‌دهد که با ترتیب نزولی مرتب شده‌اند.

ایالت ارزش کالا و خدمات که می‌تواند با دلار ۲۰۰۲ کانادایی خریداری شود
آلبرتا ۸۰/۱۳۹ دلار
انتاریو ۲۰/۱۳۴ دلار
کبک ۶۰/۱۲۸ دلار
بریتیش کلمبیا ۱۰/۱۲۷ دلار

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

درست است که انتخاب یکی از شهرهای کانادا به اولویت‌ها و شرایط شما متناسب با شاخص‌های ذکر شده بستگی دارد، اما دانستن رتبه‌بندی عمومی بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت خالی از لطف نیست. در ادامه ۱۰ شهر برتر در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۰. ونکوور

ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

ونکوور پرجمعیت‌ترین شهر کانادا در ایالت بریتیش کلمبیاست که از هر طرف در دریا محصور شده است و در بین شهرهای کانادا معتدل‌ترین آب‌وهوا را دارد. اقتصاد ونکوور درحال‌رشد و تنوع جمعیتی در آن زیاد است. این شهر مکانی محبوب برای مهاجران جنوب آسیا و چین است و بهترین شرایط زندگی در آنجا مهیاست. ونکوور به‌عنوان یک مرکز فرهنگی فعال و منطقهٔ پرجمعیت اجتماعی، جواهری در ساحل غربی کاناداست. از بیشترین تعداد اقلیت‌های جمعیت در کانادا را به ترتیب چینی‌ها (۴۴%) و مهاجران آسیای جنوبی (۲۴%) تشکیل می‌دهند.

۹. مارکهام

مارکهام حومهٔ شمال تورنتوست. از مارکهام به آسانی می‌توانید از طریق بزرگراه و ترانزیت به تورنتو رفت‌وآمد کنید. این منطقه درست پس از ریچموند هیل واقع شده است. مارکهام مهاجران بسیاری را در خود جای داده است که بیشترین اقلیت آن را چینی‌ها (۴۵%) تشکیل می‌دهند. دومین اقلیت بزرگ متعلق به مهاجران آسیای جنوبی (%۱۷.۸) و پس از آن متعلق به سیاه‌پوستان (۲۹%) است. اگرچه قبلا مارکهام به‌عنوان جامعهٔ کشاورزی مشهور بوده است، اکنون به‌عنوان «مرکز فناوری‌های پیشرفته» کانادا شناخته می‌شود.

۸. سانیچ

سانیچ بزرگترین شهر در منطقهٔ ویکتوریای بزرگ است و چشم‌اندازهای متنوع زیادی دارد. تنوع جمعیتی سانیچ به‌اندازهٔ تنوع سرزمینش است و هزاران سال به‌عنوان سرزمین بومی‌های اولیهٔ کانادا شناخته شده است. بزرگترین اقلیت سانیچ شامل چینی‌ها (۳۳%)، مهاجران جنوب آسیا (۲۵%) و پس از آن فیلیپینی‌ها (۱۸%) است. نرخ اشتغال در بین جمعیت مهاجر و نیز درآمد خانوارها بالاست. اگرچه در چهار سال گذشته میزان جرم و جنایت در سانیچ با افزایش روبه‌رو بوده است، اما هنوز منطقه‌ای نسبتا امن به شمار می‌رود.

۷. ونکوور غربی

ثروتمندترین شهر در این فهرست ونکوور غربی است که حومه‌ای از ونکوور است. بزرگترین بخش‌های صنعتی در این ناحیه خدمات شغلی و املاک و مستغلات است و متوسط درآمد خانوار بسیار بالاست. نرخ بیکاری در ونکوور بسیار پایین است. اگرچه قیمت مسکن در ونکوور غربی افزایش داشته است، اما در آگوست ۲۰۱۷ با یک کاهش سریع روبه‌رو شد. جمعیت مهاجر ونکوور غربی ۴۴% کل جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند که چینی‌ها (۳۵%) بیشترین میزان جمعیت مهاجر را تشکیل می‌دهند. پس از چینی‌ها مهاجران آسیای غربی (۲۵%) در رتبهٔ دوم قرار دارند و پس از آنها کره‌ای‌ها (۱۱%) هستند.

۶. آکویل، انتاریو

این شهر در چند سال گذشته جمعیت روبه‌رشدی داشته است. بیشترین درصد جمعیت آکویل را مهاجران آسیای غربی (۳۴%)، چینی‌ها (۱۸%) و پس از آنها جامعهٔ سیاه‌پوستان (۱۲%) تشکیل می‌دهند. نرخ بیکاری حدود ۱/۶ درصد و بسیار پایین است، اگرچه متوسط هزینهٔ اجاره در طی ۲۴ سال گذشته افزایش یافته است. با وجود افزایش در هزینهٔ مسکن، آکویل انتخاب خوبی برای خانواده‌های مهاجر است.

۵. تورنتو، انتاریو

تورنتو یکی از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

تورنتو در انتاریو، محبوب‌ترین شهر از بین پرجمعیت‌ترین شهرهای کاناداست. درصد زیادی از جمعیت متنوعِ تورنتو مهاجران هستند که تقریبا ۵۰ درصد آنها در خارج از این کشور متولد شده‌اند. جمعیت همیشه درحال‌افزایشِ تورنتو در آیندهٔ نزدیک بیش از ۶۰% اقلیت در آیندهٔ نزدیک خواهد داشت. درحال‌حاضر، بیشترین درصد از اقلیت‌های تورنتو به مهاجران آسیای جنوبی (۲۶%)، چینی‌ها (۲۵%) و جامعهٔ سیاهان (۱۸%) تعلق دارد. متوسط درآمد خانوار در این منطقه به‌طور مداوم از سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است و نرخ بیکاری در این منطقه در حال کاهش است. بااین‌حال با افزایش درآمد در این منطقه، اجاره و هزینهٔ هر متر مربع از املاک نیز افزایش می‌یابد. تورنتو به‌عنوان مکانی با تنوع فرهنگی برای زندگی کردن پرهزینه است، اما به دلیل وجود امنیت شغلی، این موضوع چندان مشکل‌ساز نیست.

۴. ریچموند هیل، انتاریو

جمعیت ریچموند هیل از سال ۲۰۰۶ تا کنون شیب پایداری داشته است و اکثریت قریب به اتفاق محله‌های این منطقه به‌عنوان ثروتمند شناخته شده‌اند. در رابطه با اقلیت‌ها، بزرگترین گروه قومی در ریچموند هیل، چینی‌ها (۳۰%) هستند. پس از آنها رتبهٔ دوم متعلق به مهاجران آسیای غربی (۴/۱۰%) و سپس آسیای جنوبی (۷/۷%) است. ریچموند هیل یکی از بالاترین نرخ‌های اشتغال در این ایالت را دارد. بیشتر کسب‌وکارها در این منطقه کوچک‌اند و فقط تعداد کمی از افراد در آنها استخدام می‌شوند. املاک و مستغلات صنعت پررونقِ این منطقه است، اما مسکن چندان ارزان نیست. در واقع، ریچموند هیل از نظر قیمت املاک در بالاترین رتبه از ۲۰% از شهرهای کانادا قرار دارد. این یعنی میزان جرم و جنایت در آنجا بسیار کم است و این منطقه برای خانواده‌ها ایمن است.

۳. کلگری

کلگَری بزرگترین شهر آلبرتا و سومین شهر بزرگ در منطقهٔ شهرنشین کاناداست. در این منطقهٔ بزرگ وابسته به پایتخت، اقتصاد بسیار متنوع است و شامل خدمات مالی، حمل‌ونقل و تدارکات، فناوری و انرژی است. به‌ویژه این منطقه یک مقصد عالی برای مهندسان، مکانیک‌ها، معدن‌چیان و متخصصان در کسب‌وکار است. همچنان که جمعیت کلگری روبه‌رشد می‌رود، فروش مسکن افزایش می‌یابد و قیمت اجاره به آهستگی کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا دسترسی به اجارهٔ منزل آسان‌تر می‌شود. کلگری اقلیت‌های متعددی را در خودش جای داده است که بیشترین آنها را چینی (۲۸%)، مهاجران آسیای جنوبی (۲۴%) و فیلیپینی‌ها (۱۱%) تشکیل می‌دهند. جرم و جنایت در این منطقه پایین و نرخ بیکاری در حال کاهش است.

۲. وان

وان (یا وُن Vaughan) پنجمین شهر بزرگ در منطقهٔ تورنتوست. این شهر رتبه دوم را در بین بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کسب کرده است. از بیشترین اقلیت جمعیت این منطقه، درصد قابل‌توجهی به مهاجران آسیای جنوبی (۳۳%) اختصاص دارد. پس از آنها چینی‌ها با ۱۶% دومین گروه اقلیت هستند و سپس افرادی هستند که به آنها «دیگران» می‌گویند و ۱۲% از اقلیت‌ها را به خودشان اختصاص می‌دهند. نرخ اشتغال در وان کمی بیشتر از انتاریوست. بخش کسب‌وکار بزرگترین بخش استخدام در وان است. درآمد متوسط در این منطقه کمی بالاتر از متوسط ایالت است. قیمت املاک در منطقه در حال کاهش است، اما همچنان بالاست. بااین‌حال، قیمت اجاره برای سال گذشته کاملا پایدار بوده است. وان منطقه‌ای امن برای خانواده‌هاست و نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. این شهر مخصوصا برای افرادی که به‌دنبال اشتغال در بخش خرده‌فروشی و تولید هستند بسیار جذاب است.

۱. برلینگتون

کیفیت زندگی در برلینگتون عالی و منطقه‌ای امن برای خانواده‌هاست، چرا که جرم و جنایت در آن بسیار کم است. قیمت املاک و مستغلات در برلینگتون درحال‌حاضر در حال کاهش است و فرصت‌های زیادی برای یافتن مسکن وجود دارد. همان‌طور که اغلب دربارة املاک و مستغلات مشاهده می‌کنیم، با کاهش فروش مسکن افزایش جزئی در قیمت خانه‌های اجاره‌ای دیده می‌شود؛ چرا که دسترسی به مسکن سخت‌تر می‌شود. همان‌طور که جمعیت در برلینگتون رشد می‌کند، تنوع این منطقه از نظر اقلیت‌ها افزایش می‌یابد. از جمعیت کنونی برلینگتون، بیشترین تعداد به مهاجران آسیای جنوبی (۳۳%)، جامعهٔ سیاهان (۱۶%) و چینی‌ها (۱۵%) تعلق دارد. درآمد در برلینگتون بالاتر از درآمد متوسط ایالت است و نرخ بیکاری نیز از میانگین ایالت پایین‌تر است. اشتغال به‌ویژه در بخش فروش و شغل‌های خدماتی بالاست و بزرگترین صنعت به خدمات کسب‌وکار مربوط می‌شود.

از آنجایی که فرایند اخذ ویزای کانادا هر سال با سختگیری بیشتری انجام می‌گیرد، ارائه مدارک در قالب‌های استاندارد و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا اهمیت زیادی دارد. از این رو، متخصصان ایران کانادا با بیش از ۱۰ سال تجربه در این زمینه، می‌توانند ۰ تا ۱۰۰ خدمات تهیهٔ مدارک و ترجمهٔ رسمی آنها، اخذ ویزای کانادا و پیکاپ پاسپورت را به شما عزیزان ارائه کنند. کارشناسان مجرب این مجموعه پس از ورود شما به کانادا نیز شما را همراهی خواهند کرد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ویزای کانادا روی لینک زیر کلیک کنید.

ویزای کانادا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.