هزینه زندگی در کانادا که پیش از مهاجرت باید بدانید

0

کانادا به‌خاطر مزایایی چون خدمات بهداشت و درمان عمومی، دولت مترقی از لحاظ اجتماعی و رفتار شایسته و محبت‌آمیز شهروندان آن شهرت پیدا کرده‌اند. چه اهل پیاده‌روی در حومهٔ شهرها باشید، چه اهل ورزش‌هایی از قبیل اسکی یا دریانوردی، چه قصد سکونت در شهرهای بزرگ را داشته باشید، تفاوتی نمی‌کند؛ موقعیت جغرافیایی کانادا به گونه‌ای است که نیازهای سلیقه‌های مختلف را برآورده خواهد کرد و این‌ها، همه و همه ازجمله دلایلی است که باعث شده است بسیاری کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنند. اگر شما نیز در شمار این افراد هستید و قصد مهاجرت به این کشور را دارید، یکی از مهم‌ترین مسائلی که نیازمند توجه شما خواهد بود، برآورد هزینه زندگی در کانادا و هزینه سفر به این کشور است.

فارغ از اینکه قصدتان از مهاجرت به کانادا، سکونت موقت باشد یا بخواهید به شکل دائمی به جمع ساکنین این کشور بپیوندید، پیش از هر چیز باید اطلاعاتی دربارهٔ این مسئله حاصل کنید که سرمایهٔ شما در این کشور چقدر ارزش خواهد داشت. این مقاله در حقیقت راهنمایی است که می‌توانید در آن اطلاعاتی جامع و مفید دربارهٔ هزینه زندگی در کانادا پیدا کنید و اگر قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، پس از مطالعهٔ این مقاله اطلاعاتی دربارهٔ هزینه زندگی در شش منطقهٔ زمانی مختلف این کشور به دست خواهید آورد. با ما همراه باشید.

رونیکس

هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورها

زمانی که صحبت از هزینه‌ها و شرایط مالی می‌شود، یکی از نخستین مسائلی که باید مد نظر قرار بدهید، نرخ ارز است. باید ببینید ارز رایج کشور شما در مقایسه با دلار کانادا چقدر ارزش دارد و با این سرمایه، تا چه زمانی می‌توانید سر کنید. به‌علاوه، باید هزینه‌هایی را که برای تبدیل ارز کشورتان به دلار کانادا مورد نیاز است هم مدنظر قرار بدهید. اگر بخواهید پس از مهاجرت به کانادا، برای گذران زندگی روی درآمدی حساب کنید که از کشور مبدأ دریافت می‌کنید، این هزینه تبدیل ارز، احتمالا کمی شما را تحت فشار قرار خواهد داد، چراکه باید طبق روند زمانی مشخصی اقدام به این کار کنید و هر بار هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنید.

متأسفانه، بیشتر بانک‌ها و سرویس‌های تبدیل ارز رایج کشورها به یکدیگر، معمولا نرخ تبدیل ارز را افزایش می‌دهند تا سود بیشتری نصیب‌شان شود. با تبدیل کردن ارز با توجه به نرخ جدید آن، هزینه تمام‌شدهٔ تبدیل‌شان کمتر خواهد شد. این روش زیرکانهٔ بانک‌ها ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و فکر کنید معاملهٔ خوبی انجام داده‌اید، حال آنکه در نهایت هزینه‌ای که بابت تبدیل ارز پرداخت می‌کنید، کمی گران‌قیمت است. با این تفاسیر بهتر است به هنگام تبدیل ارز، خودتان از قیمت‌های روز کسب اطلاع کنید و نرخ تبدیل ارز بازار را هم بررسی کنید.

پس از آنکه پول رایج کشورتان را به دلار کانادا تبدیل کردید، حسابی در بانک خواهید داشت که پر از دلار کاناداست و از این بابت خیال‌تان راحت خواهد بود. با وجود اینکه در کانادا استفاده از نشانهٔ «$» برای دلار کاملا رایج است، گاهی آن را با نشانه‌هایی نظیر «C$» یا «Can$» مشخص می‌کنند که کاملا معلوم باشد منظورشان دلار کاناداست و از لحاظ ارزش با دیگر دلارهای رایج کمی تفاوت دارد (گاهی هم از نشانهٔ «CAD» برای دلار کانادا استفاده می‌شود.)

در ادامه جدولی را مشاهده خواهید کرد که در آن هزینه‌های اصلی زندگی در کانادا با چهار کشور بزرگ دیگر مقایسه شده است (هزینه‌ها در تمامی جدول‌ها به دلار کانادا عنوان می‌شود). با مطالعهٔ آن درک بهتری از هزینه‌های روزمرهٔ زندگی در کانادا، در مقایسه با دیگر کشورها به‌دست خواهید آورد:

هزینه‌های ضروری زندگی در شهر، کشور واحد یک‌خوابهٔ آپارتمان در مرکز شهر (اجارهٔ ماهانه) (دلار کانادا) غذای دو نفر (رستوران متوسط، سه وعدهٔ غذایی) (دلار کانادا) حمل‌ونقل (هزینهٔ ماهانه) (دلار کانادا)
تورنتو، کانادا ۱۶۳۲٫۹۲ ۷۰ ۱۴۳٫۲۵
مونترآل، کانادا ۹۸۶٫۸۲ ۶۰ ۸۳
لندن، انگلستان ۲۷۸۱٫۱۱ ۹۱٫۰۸ ۲۱۸٫۵۹
نیویورک، آمریکا ۳۸۰۹٫۱۲ ۹۴٫۸۶ ۱۵۱٫۷۸
برلین، آلمان ۱۰۹۴٫۷۴ ۵۸٫۳۲ ۱۱۸٫۱۰
سیدنی، استرالیا ۲۶۲۲٫۲۲ ۷۹٫۹۸ ۱۵۹٫۹۶

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای اصلی کانادا

ارزان ترین شهرهای کانادا

هزینه زندگی در کانادا بسته به شهری که برای سکونت انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. در ادامه می‌توانید فهرست گران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی را مشاهده کنید:

  1. ونکوور، بریتیش کلمبیا؛
  2. تورنتو، انتاریو؛
  3. ویکتوریا، بریتیش کلمبیا؛
  4. کالگاری، آلبرتا؛
  5. همیلتون-برلینگتون، انتاریو.

هزینه‌های زندگی در کانادا بدون احتساب هزینه مسکن

در ادامه هزینه زندگی در دو شهر تورنتو و مونترآل را به‌صورت کلی و براساس تعداد نفرات بررسی کرده‌ایم. توجه داشته باشید که هزینه‌های عنوان شده بدون احتساب هزینه اجاره خانه است.

مجموع هزینه زندگی در تورنتو میانگین هزینه (دلار کانادا)
یک نفر، در ماه ۱۰۳۸٫۷۸
یک نفر، در سال ۱۲۴۶۴٫۷۶
محصل، در ماه ۸۷۹٫۹۵
خانوادهٔ چهارنفره، در ماه ۳۷۹۰٫۹۱
خانوادهٔ چهارنفره، در سال ۴۵۴۹۰٫۹۲

 

مجموع هزینه زندگی در مونترآل میانگین هزینه (دلار کانادا)
یک نفر، در ماه ۹۴۴٫۶۶
یک نفر، در سال ۱۱۳۳۵٫۹۲
محصل، در ماه ۶۷۵
خانوادهٔ سه‌نفره، در ماه ۳۴۸۱٫۹۸
خانوادهٔ سه‌نفره، در سال ۴۱۷۸۳٫۷۶

میانگین حقوق‌های پرداختی در کانادا

حالا که درک بهتری از هزینه زندگی در کانادا و شهرهای مختلف آن پیدا کردید، نوبت می‌رسد به بررسی عامل مالی مهم دیگری که باید مد نظر قرار بدهید: حقوقی که در کانادا دریافت خواهید کرد. بسته به این مسئله که پس از مهاجرت به کانادا، کدام شهر را برای سکونت و کار انتخاب کنید، حقوق دریافتی شما تفاوت بسیاری خواهد داشت، چراکه کارفرمایان برخی شهرهای کانادا، در مقایسه با شهرهای دیگر مجبور هستند هزینه بیشتری بابت مسائلی چون اجاره یا پول برق و آب و … پرداخت کنند و این هزینه‌ها، در حقوق نهایی پرداختی از سوی آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود. اگر منبع درآمدتان، حقوقی که در کشور مبدأ دریافت می‌کنید، نیست و قصد کار کردن در کانادا را دارید، در ادامه جدولی مشاهده خواهید کرد که در آن اطلاعاتی دربارهٔ میانگین حقوق دریافتی سالانه در حوزه‌های گوناگون کاری، در دو شهر تورنتو و مونترآل وجود دارد:

حوزهٔ کاری میانگین حقوق پرداختی در تورنتو (دلار کانادا) میانگین حقوق پرداختی در مونترآل (دلار کانادا)
صندوق‌دار ۲۱۱۰۱ ۱۶۲۷۳
کپی‌رایتر ۳۵۱۳۰ ۳۳۵۳۴
تحلیلگر مالی ۵۲۰۶۷ ۴۲۷۲۲
طراح گرافیکی ۳۷۹۶۶ ۳۳۸۳۱
توسعه‌دهندهٔ موبایل ۵۳۲۵۷ ۵۷۹۵۶
مدیر تولید ۶۹۴۰۲ ۵۹۳۹۸
مسئول پذیرش ۲۳۷۶۳ ۲۲۴۸۶
مهندس نرم‌افزار ۵۷۶۷۳ ۵۲۱۲۷
معلم ۴۰۴۳۹ ۳۷۸۸۹
توسعه‌دهندهٔ وب ۴۳۶۶۳ ۴۲۰۱۵

هزینه اجاره خانه و آپارتمان

هزینه مسکن در کانادا

تفاوتی نمی‌کند قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، یا کشوری دیگر، به هر عنوان هزینه اجاره واحد مسکونی عامل مهم دیگری است که حتما باید مد نظر قرار بدهید. معمولا بین ۳۵٪-۵۰٪ هزینه ماهانه صرف پرداخت اجارهٔ آپارتمان می‌شود. در ادامه می‌توانید جدولی را مشاهده کنید که هزینه‌های ماهانهٔ اجارهٔ آپارتمان (به‌علاوهٔ خوابگاه محصلین و هزینه اینترنت)، در سه شهر بزرگ کانادا در آن درج شده است:

نوع واحد میانگین اجارهٔ ماهانه در مونترآل (دلار کانادا) میانگین اجارهٔ ماهانه در تورنتو (دلار کانادا) میانگین اجارهٔ ماهانه در کالگاری (دلار کانادا)
آپارتمان بزرگ ۱۱۰۰ ۱۷۰۰ ۱۴۰۰
آپارتمان متوسط ۸۶۰ ۱۴۰۰ ۱۱۰۰
آپارتمان کوچک ۶۴۰ ۱۱۰۰ ۸۹۰
اتاق خوابگاه محصلین ۵۵۰ ۶۰۰ ۴۶۳
هزینه اینترنت ۳۸ ۴۱ ۴۶

هزینه مراقبت‌های درمانی در کانادا

یکی از جذابیت‌های مهم کانادا، مراقبت‌های درمانی رایگان آن است؛ به این معنا که به هنگام ملاقات با پزشک متخصص، دندان‌پزشک، معاینه چشم و اساسا هر فعالیتی که به مراقبت‌های درمانی ارتباط داشته باشد، ملزم به پرداخت هزینه‌ای به‌طور مستقیم نخواهید بود.

همانند اکثریت کشورهایی که مراقبت‌های درمانی در آن‌ها رایگان است، در کانادا هم هزینه لازم برای این کار از مالیات دریافتی تأمین می‌شود. ساکنین کانادا به‌طور میانگین در طول سال مبلغی معادل با ۴۲۲۲ دلار کانادا بابت خدمات درمانی رایگان پرداخت می‌کنند (یک خانوادهٔ چهارنفره در این کشور سالانه چیزی حدود ۱۱۷۳۵ دلار کانادا برای این منظور پرداخت می‌کند). با وجود اینکه چنین مالیاتی ممکن است برای اتباع خارجی و کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، بیش از حد به نظر برسد، خودِ کانادایی‌ها با پرداخت آن مشکلی ندارند و بر این باورند که دریافت مراقبت‌های درمانی رایگان و داشتن اوضاع خوب از لحاظ سلامتی، در ازای پرداخت چنین مبلغی عادلانه و معقول است.

هزینه سفر و حمل‌ونقل در کانادا

کانادایی‌ها نیز مانند همتای جنوبی‌شان، ساکنین ایالات متحدهٔ آمریکا، عادت دارند به نقاط مختلف رانندگی کنند. با وجود این طی سالیان اخیر استفاده از دوچرخه برای رفتن به محل کار روندی روبه افزایش داشته است. این در حالی است که در شهرهایی نظیر هلیفکس، ونکوور و کبک، حتی برای انتقال کامپیوتر به محل کار بعضا از دوچرخه استفاده می‌شود (۲۰٪ کامپیوترها به این طریق به محل کار منتقل می‌شوند). البته این آمار در فصل زمستان و با سردی هوا با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو می‌شود.

در شهرهای بزرگ کانادا، بسیاری از ساکنین از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس و مترو، استفاده می‌کنند، اما استفاده از اتومبیل‌های شخصی، هنوز هم وسیلهٔ بی‌رقیب مورد استفادهٔ کانادایی‌ها برای رفت‌وآمد است. از آنجاکه کانادا کشور نسبتا بزرگی است، استفاده از هواپیما نیز در این میان طرفدران بسیاری دارد، بخصوص اگر قصد سفر از ساحلی به ساحل دیگر را داشته باشند. در ادامه می‌توانید برخی از ارقام مربوط به هزینه حمل‌ونقل در کانادا را مشاهده کنید:

قیمت خودرو و هزینه حمل‌ونقل در کانادا میانگین هزینه (دلار کانادا)
بنزین (یک لیتر/۰٫۲۵ گالن) ۱٫۰۲
استفاده از اتوبوس و حمل‌ونقل عمومی (ماهانه) ۹۱
بلیط اتوبوس (یک بار استفاده) ۳٫۱۵
تعرفهٔ تاکسی (به ازای سی دقیقه) ۱۶
مدل جدید تویوتا کرولا ۲۱٫۴۴۹
مدل جدید گلف، وی دبلیو ۲۳۰۰۰

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

در کنار عوامل مهم دیگری که مرتبط با هزینه زندگی در کانادا هستند و با یکدیگر آن‌ها را برشمردیم، بهتر است بخشی را هم به هزینه تحصیل در کانادا اختصاص بدهیم، چراکه بخش قابل‌توجهی از مهاجران به قصد تحصیلات کشور خود را ترک می‌کنند؛ البته این هزینه صرف‌نظر از چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. مانند اکثریت کشورهای جهان، در کانادا هم تحصیلات تا سن ۱۸ سالگی رایگان است. هزینه تحصیل در سطوح بالاتر در مقایسه با این هزینه در ایالات متحدهٔ آمریکا، نسبتا کمتر است، اما کشورهای اروپایی از این لحاظ مناسب‌ترند، چرا که معمولا دولت‌های این کشورها برای دانشجویان کمک‌هزینه‌هایی در نظر می‌گیرند. با استفاده از جدول زیر می‌توانید ایده‌ای کلی دربارهٔ هزینه تحصیل در کانادا پیدا کنید:

نوع مؤسسهٔ آموزشی میانگین هزینه سالانه (دلار کانادا)
پیش‌دبستانی/مهدکودک ۱۲۲۰۴
مدرسهٔ خصوصی برای سطوح پایین‌تر آموزشی ۱۶۰۰۰
شهریهٔ دانشگاه تورنتو ۶۴۰۰ برای کسانی که مقیم کانادا هستند/ ۴۴۰۲۰ برای خارجی‌ها
شهریهٔ دانشگاه یورک ۷۳۱۲ برای کسانی که مقیم کانادا هستند/ ۲۲۴۱۷ برای خارجی‌ها

هزینه زندگی در کانادا، در مقایسه با کیفیت بالای زندگی‌ای که ساکنین این کشور از آن بهره می‌برند، نسبتا کم است و بسته به شهری که برای سکونت خود انتخاب می‌کنید حتی ممکن است هزینه‌های زندگی به نظرتان ارزان بیاید و این یکی از مهمترین عواملی است که کانادا را به کشوری ایده‌آل برای مهاجرت و زندگی بدل می‌کند. حتی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ کانادا هم در مقایسه با هزینه زندگی در شهرهای مهم و پررونق اروپایی نسبتا کمتر است و این هم عامل دیگری است که به مزیت‌های این کشور برای مهاجرت اضافه می‌کند. این‌ها همه در حالی است که می‌توانید از کوهستان‌ها و مسابقه‌های هیجان‌انگیز هاکی این کشور دیدن کنید و برای صرف غذا، به یکی از شعبه‌های رستوران‌های زنجیره‌ای معروف تیم هورتونز بروید.

سخن آخر

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، شاید ایدهٔ بدی نباشد که برای دریافت ویزای مولتی یا همان ویزای توریستی کانادا اقدام کنید و تعدادی از شهرهای این کشور را ببینید. به این صورت، می‌توانید شهر محل سکونت خود را بسته به نیازها و صلاحدید خود انتخاب کنید. بسیاری از مهاجران در ابتدا از طریق همین ویزا یا ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند.

اگر قصد ورود به کانادا و زندگی در این کشور فوق العاده را دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب ایران کانادا کمک بگیرید. متخصصان این مجموعه با بیش از ۱۰ سال تجربه در این زمینه، می‌توانند در تمامی مراحل اخذ انواع ویزای کانادا شما را همراهی کنند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع ویزای کانادا به لینک زیر مراجعه کنید.

ویزای کانادا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.