ترفندهایی برای تجربه‌ آرایش‌های ماندگار و بی‌عیب‌ونقص

0

هر روز ترفندهای متنوعی برای آرایش صورت پیشنهاد می‌شود که امتحان خود را پس داده‌اند و با کمک آن‌ها می‌توان به آرایشی زیبا و ماندگار دست یافت.

چنانچه شما هم در پی آشناشدن با ترفندهایی هستید که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، تأثیرگذار نیز باشند، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

رونیکس

۱. آماده‌سازی پوست

بیشتر زیبارویان به‌خوبی می‌دانند ترتیب و توالی مراحل آرایش صورت، امری مهم است که تأثیر مستقیمی بر نتیجه کار دارد.

اولین مرحله برای آرایش، آماده‌سازی پوست است. منظور از آماده‌سازی پوست این است که قبل از شروع به آرایش و استفاده از مواد آرایشی، پوست باید تمیز باشد. خانم‌هایی که پوست آن‌ها در دسته پوست‌های چرب، خشک یا مختلط قرار می‌گیرد نباید فقط به شستشوی معمولی پوست اکتفا کنند.

چنانچه شما هم از داشتن پوست معمولی محرومید و خشکی یا چربی پوستتان مانع از داشتن آرایش بی‌عیب‌ونقص می‌شود، بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار (متناسب با نوع پوست) از ماسک‌های صورت استفاده کنید.

استفاده از ماسک‌ صورت بسیار آسان است. همچنین نسبت به سایر روش‌های مراقبتی، علاوه بر هزینه کم، اثربخشی چشمگیری دارد؛ همچنین پس از استفاده از ماسک، شاهد شادابی و طراوت پوست خواهید بود. استفاده از ماسک صورت برای پوست‌های مختلف (حتی معمولی) هیچ مانعی ندارد و در کنار آبرسانی پوست، چربی آن را متعادل کرده و منافذ پوستی را در شرایطی بهینه‌ قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، ماسک صورت یکی از بهترین گزینه‌ها برای ازبین‌بردن آلودگی‌هایی است که به منافذ پوست نفوذ کرده‌اند. تمامی این ویژگی‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا استفاده از این ماسک‌ها به‌صورت هفتگی، به یک اصل رسیدگی به پوست تبدیل شوند. اهمیت استفاده از ماسک صورت به اندازه‌ای است که آن را برای آقایان نیز توصیه می‌کنند.

۲. آبرسانی پوست

آبرسانی پوست

اهمیت استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها بر کسی پوشیده نیست. استفاده از کرم‌ مرطوب کننده نه‌تنها باعث آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌شود؛ بلکه نقش پایه آرایش را نیز بر عهده دارد تا مواد آرایشی روی پوست ماندگاری بهتری داشته باشند. بنابراین هیچ‌چیز به اندازه یک مرطوب‌کننده خوب و باکیفیت نمی‌تواند سلامت و زیبایی پوست را تضمین کند.

از طرفی، احتمالاً برای شما هم پیش آمده باشد که هر بار قصد خرید یک کرم مرطوب‌کننده را داشته‌اید با طیف گسترده‌ای از محصولات روبه‌رو شده‌اید و در نهایت با یک انتخاب نامناسب نه‌تنها به سلامت و زیبایی پوست خود کمکی نکرده‌اید؛ بلکه استفاده از مرطوب‌کننده‌ها را کنار گذاشته‌اید. بنابراین بهتر است در زمان خرید کرم مرطوب‌کننده توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • انتخاب بر اساس نوع پوست و ترکیبات به‌کاررفته در آن؛
  • توجه به کیفیت به‌جای قیمت (همیشه گران‌تر بودن محصولات به معنای باکیفیت بودن آن‌ها نیست)؛
  • شرایط آب و هوایی و تغییرات فصلی.

اگر پوست شما چرب، مختلط، خیلی خشک یا دارای منافذ باز است که تأثیر منفی روی ماندگاری آرایش شما می‌گذارد، پیشنهاد می‌کنیم در این مرحله از پرایمر آرایشی مناسب پوست خود استفاده کنید. از طرفی برای افزایش ماندگاری آرایش چشم و لب نیز می‌توانید از پرایمر مخصوص استفاده کنید.

۳. پوشش عیوب صورت

پوشش عیوب صورت

تا به این‌جا با مراحل لازم برای آماده‌سازی پوست و زیرسازی آرایش آشنا شدید. اگر به این توصیه‌ها عمل کنید، دیگر جایی برای نگرانی درباره ماندگاری آرایش صورت نخواهد بود.

گاهی عارضه‌هایی مانند جوش، جای جوش، لک و سیاهی دور چشم دیده می‌شود که رفع و درمان آن‌ها زمان‌بر است؛ بنابراین باید در زمان آرایش تدبیری برای پنهان‌کردن آن‌ها اندیشید.

احتمالاً تابه‌حال نام «کانسیلر» را برای هماهنگ‌کردن رنگ پوست و پوشاندن عارضه‌های پوستی شنیده‌اید. شما از کانسیلر می‌توانید قبل یا بعد از زیرسازهای آرایشی استفاده کنید. آیا با ساختار و شیوه عملکرد آن آشنایید یا می‌دانید چطور می‌توان مناسب‌ترین کانسیلر را انتخاب کرد؟

  • جنس پوست شما حرف اول را در خرید کانسیلر می‌زند. برای نمونه اگر پوست خشکی دارید نباید سراغ کانسیلرهای مایع و مات بروید؛ چراکه این کانسیلرها خشکی پوست را بیشتر جلوه می‌دهند.
    از طرف دیگر بانوانی که پوست چرب با منافذ بزرگ دارند، بهتر است از کانسیلرهای کرمی پرهیز کنند؛ چراکه جنس مواد این کانسیلرها به گونه‌ای است که منافذ پوستی را بزرگ‌تر و پوست را چرب‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند.
  • برای نواحی زیر چشم، طیف رنگی را انتخاب کنید که خیلی روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما نباشد. اگر کانسیلر خیلی روشن برای این قسمت انتخاب کنید حالتی دایره‌ مانند و گود دور چشم دیده خواهد شد.
  • برای پوشاندن جوش و جای جوش صورت نیز پیشنهاد می‌کنیم یک کانسیلر هم‌رنگ با زیرساز آرایش انتخاب کنید. ترجیحاً از کانسیلرهای رنگی استفاده نکنید؛ چراکه در صورت انتخاب رنگ نامناسب، کانسیلر، پوشش خوبی برای مخفی نگه‌داشتن عارضه‌های پوست صورت شما نخواهد داشت و ظاهری غیرطبیعی ایجاد می‌کند.

به شما اطمینان‌خاطر می‌دهیم با رعایت توصیه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، بتوانید عارضه‌های پوست صورت را به‌خوبی پنهان کنید. پس از این مرحله با خیال راحت می‌توانید از سایر اقلام آرایشی استفاده کنید و اصلاً بابت ماندگارنبودن یا خراب‌شدن آرایشتان نگران نباشید.

در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که ممکن است این توصیه‌ها پیش‌‌پاافتاده به نظر برسند؛ اما تجربه نشان داده‌ است در نظرنگرفتن همین اصول معمولی، به خراب‌شدن آرایش نهایی منجر می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.