دریافت ویزای تایلند؛‌ مدارک لازم و راهنمای سفر به این کشور

راهنمای جامع دریافت ویزای گردشگری تایلند

0

ویزای گردشگری و تحصیلی تایلند، یکی از پرطرفدارترین ویزاهای جنوب شرق آسیاست که فرصت‌های گردشگری و تحصیلی بی‌نظیری را برای ایرانیان و سایر گردشگران قارهٔ کهن به ارمغان می‌آورد. سالانه میلیون‌ها تن از هموطنان، راهی پاتایا، سامویی، بانکوک و پوکت می‌شوند و به همین خاطر، مقالهٔ امروز چطور، به توضیح شرایط و نحوهٔ دریافت انواع روادید و ویزای تایلند در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) می‌پردازد.

با داشتن ویزای گردشگری تایلند، امکان ۶۰ روز اقامت غیرقابل‌تمدید خواهید داشت که به این منظور باید از مرزهای هوایی، وارد این کشور شده باشید. امکان اشتغال و تحصیل با این ویزا وجود ندارد. خوانندهٔ گرامی، شما می‌توانید دیدگاه خود را درمورد شیوهٔ دریافت ویزای گردشگری تایلند یا مقصدهای توریستی و طبیعت‌گردی این کشور، از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید.

از کوش آداسی تا پاتایا

تایلند در گوگل - ویزای تایند
روایت گوگل از سؤالات ایرانیان تایلند گرد دربارهٔ مقصد های گردشگری جذاب این کشور. همیشه از گوگل استفاده کنید. سوالاتی که مردم درباره مقصد های گردشگری به خصوص این کشور زیبا دارند، شما را با سایت های جالبی آشنا می کند. مکان های دیدنی، رستوران های خوب، مراکز خرید مجلل را می توان با بازی کلمات در گوگل متوجه شد

ترکیه، گرجستان و تایلند، ۳ مقصد گردشگری مهم ایرانیان در سال‌ های اخیر هستند. علت اصلی این انتخاب، هزینهٔ نسبتا کم سفر به این مقصد ها و همچنین سهولت در دریافت روادید گردشگری آن ها به شمار می رود. با وجود افزایش قیمت دلار به بیش ۱۳هزار تومان، این سه کشور هم چنان از مقاصد پر تقاضای سفر برای هموطنان‌ هستند و به‌ نظر می‌­ رسد که باز هم در فهرست اولویت‌ های مسافرتی قرار بگیرند. در نیمه اول سال نود و هشت، تور تایلند زیر ۷ میلیون تومان به ندرت پیدا می شود.

رونیکس

اگر قصد سفر توریستی به تایلند و آشنایی با مقصد های تحصیلی این کشور را دارید، توجه کنید که فقط ۵ دانشگاه این کشور، مورد تأیید ادارهٔ کل دانش‌ آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و اگر شما خواهان ارزشیابی و معادل‌ سازی مدرک دانش‌ آموختگی در ایران هستید، باید صرفا در این ۶ دانشگاه تحصیل کنید، چرا که دانشگاه‌ های دیگر مورد تأیید ایران نیستند. با ویزای گردشگری تایلند هم امکان تحصیل ندارید و باید ویزای خود را تغییر دهید. البته شما می‌ توانید با ویزای گردشگری کوتا ه‌مدت، در دوره‌ های چند هفته‌ ای یا کارگاه‌ های آموزشی شرکت کنید و با اخذ مدرک، CV (رزومه) خود را تقویت کنید. دانشجویانی که قصد دارند از سپتامبر ۲۰۱۹ در تایلند تحصیل کنند، به نشانی grad.saorg.ir بروند.

  • Asian Institute of Technology (موسسه آسیایی فناوری تایلند)
  • King Mongkut’s University of Technology Thonburi (دانشگاه فناوری تونبوری سلطان مونکوتس)
  • Assumption University (اسامپشن )
  • Chiang Mai University (دانشگاه چیانگ مای)
  • Chulalongkorn University (دانشگاه چولانگکورن)
  • Mahidol Universit (دانشگاه ماهیدول)

دریافت ویزای شنگن برای بازدید از ۲۵ کشور اروپایی، سال‌به‌سال سخت‌تر می‌شود و روند پناهندگی و مهاجرت غیرقانونی، سبب می‌شود تا متقاضیان قانونی نیز، به هیزم این رفتارها بسوزند. بنابراین کوش آداسی، پاتایا، تفلیس و دبی، تبدیل به مسیرهای اصلی گردشگری خارج از کشور برای ایرانیان شده‌اند.

پاتایا - ویزای تایلند
پاتایا یکی از مقصدهای گردشگری معروف جنوب شرق آسیا و مقصد موردعلاقهٔ کوله‌گردها و طبیعت‌دوستان است. تورهای پاتایا در تایلند، گاها به‌صورت ترکیبی هم ارائه می‌شوند تا شما فرصت گردش در سامویی و پوکت را هم داشته باشید.

اگر در روزها یا ماه‌ های آینده، مسافر تایلند هستید، نکات پانزده‌ گانه‌ٔ زیر را که تجارب خوبی را در اختیار تایلندگرد ها قرار می‌ دهند، در نظر داشته باشید:

  • اگر می‌ خواهید به‌‌ تنهایی تایلند گردی کنید، پیش از سفر، مقصد های اقامتی ارزان را از طریق اکسپدیا، بوکینگ و هتلز دات کام، بررسی و با کارت اعتباری ارزی بین‌ المللی، رزرو کنید. این سایت‌ ها گاها تخفیف‌ های خوبی (به‌ خصوص در فصل‌های OFF SEASON) را برای اقامت بیش از ۴ شب ارائه می‌ دهند. اگر کارت اعتباری ندارید، از شرکت‌ های پرداخت مجازی داخلی که از وزارت صمت گواهی اعتماد الکترونیک دریافت کرده‌ اند، کمک بگیرید.
  • کاخ بزرگ بانکوک جاذبهٔ شهری خیره‌ کننده‌ ای است که در سال ۱۷۸۲ برای پادشاه تایلند ساخته شد و از آن روز به‌ مدت ۱۵۰ سال به‌ عنوان دادگاه سلطنتی، مقر دولت، پایگاه وزارت جنگ و حتی ضرابخانه مورد استفاده قرار گرفت. حتما از این مکان دیدن کنید. در مجموعهٔ کاخ، چندین ساختمان چشم‌نواز دیگر پیدا می‌ کنید که با هزینهٔ زیادی با رنگ‌ های طلایی، صورتی و آبی تزئین شده‌اند. یکی از مهم‌ ترین ساختمان‌ ها Wat Phra Kaew (مقبرهٔ زمردین بودا) است که در آن مجسمه بودای سبز قرار دارد و ۱۴ قرن است که این بودا محبوب و مورد احترام مردم است.
  • پیمودن راه‌ های پیچ‌ در پیچ از میان رودخانهٔ Chao Phraya، نقش مهمی در زندگی روزمره‌ٔ محلیان دارد و چه راهی بهتر از دیدن شهر با قایق. از خدمات راهنمای تور در سفرتان به تایلند استفاده کنید تا با رسومات تایلندی‌ها آشنا شوید و مناظر جالبی را مشاهده کنید که بدون کمک راهنما امکان بازدید از آنها را نداشتید. یکی از مسحورکننده‌ ترین این مناظر که درحین سفر خواهید دید، Wat Arun یا معبد مرگ است.
سایت تریپ ادوایزر - ویزای تایلند
اگر دوست دارید تا با یک خانواده تایلندی زندگی کنید یا از فرصت اقامت در خانه های لوکس و معمولی و ویلایی و ساحلی این کشور استفاده کنید، سایت airbnb.com یک انتخاب عالی برای شما در سفر بهشهرههای تایلند است
  • شما می‌توانید در سایت تریپ ادوایزر (بزرگ‌ترین شبکهٔ اجتماعی گردشگران)، صد ها مقصد گردشگری فوق‌ العاده و هیجان‌ انگیز و ده‌ ها مقصد شکم‌‌ گردی و نگارخانه‌‌ گردی تایلندی را پیدا کنید و در جریان اولویت‌ های گردشگری این کشور سرسبز و زیبا قرار بگیرید.
  • اگر می‌ خواهید تایلند گردی خود را به‌‌ همراه هموطنان ایرانی یا گردشگران سایر کشور های جهان انجام دهید، از سایت تخصصی لونلی پلنت استفاده کنید. همسفر گردی، یکی از ظرفیت‌ های جدید صنعت گردشگری جهان است که دنیای دیجیتال توریسم، برای ما به ارمغان آورده است و بستری فرصت‌آفرین محسوب می‌شود.

تایلندگردی با میزبان‌های مهمان‌نواز و رایگان - ویزای تایلند
تایلندگردی با میزبان‌های مهمان‌نواز و رایگان

  • اگر می‌ خواهید در شهر های تایلند با گردشگران تخصصی در گرایش‌ های علمی، هنری، فرهنگی، قومی و زبانی ارتباط برقرار کنید و در ایونت‌ های روزانهٔ رایگان شرکت کنید، از سایت اینترنیشن (Internations.org) استفاده کنید و پس از عضویت رایگان، در ایونت‌ ها شرکت کنید. این فرصت‌ها در حدود ۴۰۰ شهر دنیا ازجمله تهران، در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.

ایونت های رایگان در تایلند - ویزای تایلند
تایلندگردی با ایونت‌‌های رایگان، فرصتی عالی برای آشنایی بهتر با گردشگران متخصص و تبادل اطلاعات دربارهٔ فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تحصیلی، پزشکی و آموزشی در این کشور است.

  • اگر قصد روستاگردی یا جنگل‌ گردی در تایلند را دارید و فرصت و پول زیادی برای این کار ندارید، از خدمات کوچ سرفینگ استفاده کنید. میلیون‌ ها میزبان مهمان‌نواز تایلندی، آمادهٔ ارائهٔ خدمات رایگان به گردشگران هستند. عضویت در سایت رایگان است، اما توصیه می‌ کنیم که حتما پیش از ارائهٔ درخواست و بررسی پیشنهاد های کاربران، هویت آنها را براساس review (توصیه‌ های سایر کاربران)، راستی‌ آزمایی کنید. تایلندی‌ ها ملت خندان، آرام و مهمان‌ دوستی هستند، احتمالا از هم‌ نشینی و اقامت در منازل آنها، خرسند خواهید شد، به‌ خصوص که در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.
  • اگر قصد کوله‌ گردی در شهرها و روستا های این کشور را دارید، از پرتال کوله‌ گرد ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی به این سایت www.thebrokebackpacker.com مراجعه کنید. تمام اطلاعاتی که برای کوله‌ گردی در تایلند نیاز دارید، در این وب‌ سایت ارائه شده است.

سایت رسمی گردشگری تایلند - ویزای تایلند
سایت رسمی گردشگری تایلند دقیق‌ترین اطلاعات دربارهٔ نحوهٔ دریافت انواع ویزاها، شرایط سرمایه‌گذاری و مقصدهای گردشگری این کشور را در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد.

  • اگر قصد اقامت در هتل‌ های ۵ ستارهٔ لوکس با اسپاهای آن‌چنانی، دوش‌های آبشاری و رستوران ۲۴ ساعته را ندارید، می‌ توانید از فرصت اقامت در خانه‌ های معمولی تا لوکس شهروندان تایلندی استفاده کنید و با سبک زندگی مردمان این دیار، بهتر و بیشتر آشنا شوید. برای این کار، از خدمات ایر بی ان بی (AIRBNB)، بزرگ‌ترین سایت معرفی خانه‌های اجاره‌ای استفاده کنید.
  • سایت رسمی گردشگری تایلند به نشانی www.tourismthailand.org، شما را با همهٔ اطلاعات موردنیاز برای سفری ارزان و جذاب آشنا می‌کند.

تالیند گردی در اینستاگرام با هشتگ - ویزای تایلند
از طریق هشتگ‌های اینستاگرام، دیدنی‌های تایلند را دنبال کنید تا به اطلاعات فوق‌العاده‌ای که در کتاب‌ها هم به آن اشاره نشده است، دست پیدا کنید.

  • اگر می‌ خواهید پیش از سفر به تایلند، با مقصد های گردشگری آن آشنا شوید، هشتگ‌ گردی در اینستاگرام را فراموش نکنید. حتما از هشتگ‌ هایی مثل: THAILANDTRAVEL ،THAILANDVISIT ،THAILAND استفاده کنید. هر ساعت، ده‌ ها عکس و ویدئو از گردشگران بین‌ المللی این کشور به اشتراک گذاشته می‌ شود که این هشتگ‌ ها را به منبع اطلاعاتی فوق‌العاده مستندی تبدیل می‌ کند.
  • اگر قصد سفر به تایلند را دارید، در فصل‌ های مهم که جشنواره‌های رنگارنگ و تخفیف‌ های خوبی برای گردشگران دارد به این کشور سفر کنید و تعطیلات نوروزی خود را در کشور های ارزا ن‌تر و خلوت‌ تر، سپری کنید.
  • جزیرهٔ سامویی دومین جزیرهٔ بزرگ و توریستی تایلند، در تعطیلات سال نو میلادی گردشگران خارجی بسیاری را به خود جذب می‌ کند و یکی از مهم‌ت رین نقاطی است که بیشترین آسیب را از طوفان‌ های فصلی می‌ بیند. لذا برای سفر به این نقطه از تایلند، هشدار های هواشناسی را جدی بگیرید.
  • زیبایی و سرسبزی طبیعت تایلند از شهرت زیادی برخوردار است. خلیج فانگ نای پوکت یکی از مکان‌ های بی‌ نهایت زیباست که هیچ گردشگری شگفتی‌ های آن را از یاد نخواهد برد. آب‌ های زلال زمردین که صخره‌ های آهکی جلوهٔ آن را دو چندان کرده‌اند، غار های اسرارآمیز، سواحل ماسه‌ ای و دیدنی‌ های بی‌شمار دیگر، نام این خلیج را در کتاب گینس به ثبت رسانده‌اند.
  • باغ گرمسیری نونگ نوچ در شهر پاتایا با بخش‌ های مختلفی هم چون باغ فرانسوی، باغ بونسای، باغ گیلاس، باغ رز ایتالیایی و حدود ۶۵۰ نوع ارکیدهٔ رنگارنگ از دیگر مکان‌ های دیدنی تایلند است که حتما باید سری به آن بزنید.
  • باغ گل رز بانکوک با بیش از ۲۰۰ نوع گل ازجمله کوکب، میخک، نیلوفر و… یکی از کم‌ نظیر ترین دیدنی‌ های تایلند است. در کنار این گل‌های رنگارنگ و زیبا، دریاچه‌ای وجود دارد که جلوه‌ای تماشایی به باغ بخشیده است.
  • در روزگار دلار ۱۵ هزار تومانی با توجه به افت شدید ارزش پول ملی در مقابل بت تایلند، شما بایستی سفر خودرا مدییت کنید. سفر گروهی این حسن را دارد که در هزینه غذا و اقامت، صرفه جویی می کنید.
  • بسیاری از شهروندان تایلندی در اینستاگرام و لینکدین حضور فعالی دارند و پاسخ‌ گوی سوالات شما درباره فرصت های گردشگری، اقامتی، تحصیلی، تجاری و هنری این کشور هستند.
  • توصیه م ی‌شود که چند روز قبل از سفر به تایلند، بهترین صفحات گردشگری این کشور در اینستاگرام را فالو کنید تا از لنز دوربین گردشگران تایلندی، سفر به نقاط مختلف این کشور زیبا را تجربه کنید.
  • سالانه ده ها میلیون توریست به نقاط مختلف این کشور سفر می کنند. استفاده از تجارب لذت بخش آن ها، شما را با بهترین رستوران های تایلند و هم چنین بهترین مراکز فروش و ظرفیت های لاکچری گردی تایلند آشنا می کند.
  • اگر قصد اقامت در هاستل را دارید، توصیه می‌ کنیم که به سایت هاستل ورلد بروید و در جریان فعالیت صد ها هاستلی که در شهر های این کشور فعال هستند قرار بگیرید. اقامت در هاستل این فرصت را به شما می‌د هد که دوستان زیادی پیدا کنید و تایلند گردی هیجان‌ انگیزی را تجربه کنید. مخصوصا که امکان پخت‌ و پز آسان را در اختیار خواهید داشت. فرق هاستل با هتل این است که شما، آشپزخانه دارید و قیمت خدمات در آن، بسیار پایین است.

دریافت ویزای گردشگری تایلند - ویزای تایلند
پس از دریافت ویزای گردشگری تایلند، اطلاعات مندرج روی استیکر ویزا را به‌دقت چک کنید. اگر با ایرادی مواجه شدید، حتما به کنسول اطلاع دهید و با ویزایی که اطلاعات مندرج در آن با اطلاعات هویتی شما در تضاد است، به این کشور سفر نکنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای گردشگری تایلند

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تایلند سالانه دستخوش تغییر می‌شوند؛ لذا اطلاعات تکمیلی و به‌روز را در بخش ویزای سایت رسمی سفارت تایلند در تهران به دست آورید.

  • گذرنامهٔ معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحهٔ خالی داشته باشد.
  • ترجمهٔ رسمی شناسنامه و کارت ملی در برگهٔ A۴
  • فرم تکمیل‌شدهٔ درخواست ویزای تایلند به زبان انگلیسی یا تایلندی به‌ صورت تایپ‌شده.
  • یک قطعه عکس ۳ در ۴ که مربوط به شش ماه اخیر باشد.
  • رونوشت بلیط هواپیما که تاریخ رفت و برگشت آن، دقیقا منطبق با فرم درخواست ویزای تایلند باشد.
  • امضا و اثر انگشت متقاضی
  • گذرنامه باید سالم باشد و هیچ صفحهٔ مخدوش یا پاره‌ای نداشته باشد.
  • اگر تاریخ بیست‌ و نهم فوریه در گذرنامهٔ شما قید شده است، باید اعلام کنید که سال کبیسه است یا خیر. این موضوع در بخش تاریخ صدور (DATE OF ISSUE) یا تاریخ تولد (DATE OF BIRTH) یا تاریخ انقضا (EXPIRY DATE) درج شده است.
  • اگر مهر یا علامت مشکوکی در گذرنامهٔ شما قید شده است، به کنسول اطلاع دهید.
  • امضای گذرنامه‌ای شما باید با امضای فرم درخواست ویزای گردشگری تایلند، یکی باشد.
  • فرم تأییدیهٔ مؤسسهٔ گردشگری مجاز با گواهی از سازمان گردشگری ایران (در صورت اقدام با آژانس)
  • پرداخت هزینهٔ روادید به قیمت سال ۲۰۱۹
  • گواهی تمکن مالی (BANK STATEMENT) که نشان دهد شما پول کافی برای سفر در اختیار دارید. مبلغ آن را از سفارت تایلند استعلام کنید.
  • در سال ۲۰۱۹ هزینهٔ دریافت ویزای گردشگری تایلند برای یک بار ورود، ۳۰ یورو و دو بار ورود، ۶۰ یورو است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری تایلند

مدارک زیر، بخشی از مدارک موردنیاز برای درخواست ویزای گردشگری، تجاری و دیداری این کشور هستند و شما موظفید در صورت درخواست کنسول برای بررسی بیشتر پرونده، مدارک دیگری را در اختیار مسئولان سفارت قرار دهید. توجه کنید که ویزایی به نام ویزای تجاری و گردشگری تضمینی تایلند، وجود ندارد.

  • گذرنامهٔ معتبر که حداقل ۳ ماه بیشتر از مدت اقامت احتمالی شما در تایلند، اعتبار داشته باشد.
  • گذرنامه باید حداقل ۲ صفحهٔ خالی داشته باشد.
  • رونوشت گذرنامه و شناسنامه و کارت ملی
  • دعوت‌ نامهٔ معتبر از شخصیت حقوقی تایلندی که شما را برای کار مشخص در مدت مشخص دعوت کند.
  • کد اقتصادی و شناسهٔ مالیاتی شرکت دعوت‌کننده در تایلند باید مشخص باشد.
  • حضور شخص متقاضی در زمان درخواست روادید تجاری، الزامی است و حضور وکیل غیر قابل‌ قبول خواهد بود.
  • اصل و رونوشت بلیط هواپیما به‌ همراه تاریخ سفر و برگشت که باید منطبق با فرم درخواست ویزا باشد
  • مبلغ ویزای گردشگری-تجاری تایلند در سال ۲۰۱۹ برای یک بار ورود (SINGLE)‌ و چند بار ورود (MULTIPLE) متفاوت است.
  • فرم درخواست ویزا را دانلود کنید.
  • شخص متقاضی دریافت ویزای تجاری تایلند، باید شخصا به سفارت مراجعه کند.

نحوهٔ پر کردن فرم درخواست ویزای تایلند

همان‌ طور که در عکس زیر مشاهده می‌ کنید، یکی از اقدامات مور دنیاز برای درخواست ویزای تایلند، تکمیل فرم APPLICATION است که باید تایپ‌ شده و به زبان انگلیسی باشد. اگر قصد تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند را دارید، توضیحات زیر را در نظر داشته باشید.

فرم درخواست ویزای گردشگری-تجاری-تحصیلی تایلند - ویزای تایلند
نمونهٔ فرم درخواست ویزای گردشگری-تجاری-تحصیلی تایلند

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، باید در قسمت فوقانی این فرم در سمت راست، یک قطعه عکس الصاق کنید که اندازهٔ این عکس باید سی‌ و پنج در چهل‌ و پنج میلی‌ متر باشد. اگر درخواست شما گردشگری است، بخش TOURIST VISA را تیک بزنید و اگر درخواست‌ تان، برای یک بار ورود است بخش SINGLE ENTRY و اگر قصد دو بار ورود دارید بخش DOUBLE ENTRY و اگر چند بار قصد ورود و خروج به تایلند دارید، بخش MULTIPLE ENTRY را تیک بزنید. بخش IMMIGRATION VISA و DIPLOMATIC VISA مربوط به ویزاه ای مهاجرتی و دیپلماتیک هستند.

  • در بخش MR/MRS/MISS نام خود را مطابق با اطلاعات گذرنامه وارد کنید.
  • در بخش FAMILY NAME نام‌ خانوادگی را مطابق با اطلاعات گذرنامه وارد کنید.
  • در بخش NATIONALITY، ملیت خود را مطابق با اطلاعات گذرنامه وارد کنید.
  • در بخش DATE OF BIRTH تاریخ تولد خود را مطابق با تاریخ درج‌ شده در پاسپورت بنویسید.
  • در بخش PLACE OF BIRTH، شهر محل تولد براساس اطلاعات گذرنامه درج شود.
  • در بخش PROFESSION تخصص خود را بنویسید. مثلا مهندس هستید یا پزشک یا . . .
  • در بخش PRESENT ADDRESS & TEL آدرس و شمارهٔ تماس خود را بنویسید.
  • در صورت داشتن آدرس یا شماره‌ای دیگر آن را در بخش PERMANENT ADDRESS، قید کنید (اجباری نیست).
  • در بخش EMAIL آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید. همواره بخش SPAM FOLDER ایمیل خود را چک کنید تا در جریان مکاتبات احتمالی سفارت تایلند در تهران قرار بگیرید.
  • در بخش PASSPORT NUMBER‌ اطلاعات گذرنامه‌ای خود را بنویسید.
  • درصورتی که سابقهٔ سفر به تایلند را دارید، در بخش PREVIOUS VISIT TO THAILAND، گزینهٔ YES و اگر ندارید NO را انتخاب کنید.
  • در بخش PURPOSE OF VISIT هدف سفر خود را بیان کنید.
  • در بخش DATE OF ARRIVAL IN THAILAND تاریخ سفر به تایلند را وارد کنید.
  • در بخش DURATION OF PROPOSED VISIT مدتی را که در تایلند خواهید بود، به‌ روز وارد کنید.
  • در بخش PROPOSED ADDRESS IN THAILAND آدرس محل اقامت خود در تایلند را وارد کنید. مثلا نشانی هتل.
  • در بخش LOCAL GUARANTOR IN IRAN اطلاعات ضمانت‌کنندهٔ خود در ایران را وارد کنید.
  • درصورتی که برای تجارت به تایلند سفر می‌کنید، در بخش GUARANTOR AND ADDRESS IN THAILAND اطلاعات دعوت‌ کنندهٔ خود را وارد شود.
  • در بخش ACCOMPANYING PERSONS اطلاعات همراهان خود را وارد کنید.
  • تاریخ انقضا و صدور گذرنامهٔ خود را در بخش DATE OF ISSUE / DATE OF EXPIRY وارد کنید.

اگر ویزای شما به هر دلیلی رد شود، شما متعهد خواهید شد که هیچ درخواستی مبنی‌بر استرداد وجه پرداختی برای درخواست ویزا (۳۰ تا ۶۰ یورو) نداشته باشید. بدینوسیله اعلام می‌ کنم که هدف سفرم به تایلند، فقط به‌ منظور تفریح است و در این مدت قصد اشتغال در تایلند را نخواهم داشت.

اگر می‌خواهید نسخهٔ WORD فرم درخواست ویزای تایلند را در اختیار داشته باشی د و آن را تایپ کنید، به آدرس thaiembassy-tehran.org بروید.

مؤسسات گردشگری ایران که خواهان همکاری با سفارت پادشاهی تایلند در تهران هستند، باید کد ثبت دریافت کنند و فرمی را که در نشانی thaiembassy-tehran.org منتشر شده است، تکمیل کنند. از سال ۲۰۱۱، کد ثبت به‌ صورت سالانه صادر می‌ شود و هر سال باید از طریق ارسال یادداشتی رسمی به سفارت، تمدید شود. اگر آژانس، کد ثبت سالانهٔ خود را پیش از ۱۵ ژانویه، تمدید نکند، کد ثبت صفر می‌ شود و آژانس گردشگری، قادر به معرفی مسافر به کنسول سفارت پادشاهی تایلند نخواهد بود.

سایت دانشگاه بین‌المللی تایلند - ویزای تایلند
دانشگاه بین‌المللی تایلند یکی از مقصدهای تحصیلی بزرگ و معروف این کشور است که از سال ۱۹۶۲ میلادی به پذیرش دانشجو اقدام کرده است. اگر خواهان تحصیل در این کشور هستید، حتما دانشگاه‌های موردتأیید ادارهٔ کل دانش‌آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بررسی کنید. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است.

آنچه مسافران گردشگری تایلند باید بدانند

در سال‌های اخیر، یکی از مشکلاتی که ایرانیان در سفر به مالزی و تایلند و سنگاپور و اندونزی، با آن روبه‌رو هستند، عدم اطلاع کافی دربارهٔ مقررات ورود و خروج کالا از مرز های این کشورهاست که مشکلاتی را برای هموطنان ایجاد کرده است. اگر مأمور گمرک تایلند، پس از ورود شما از مرز های هوایی به این کشور، شما را برای بازرسی متوقف کند، این کار به‌ معنای مشکوک شدن به انجام عملی خلاف توسط شما نیست، بلکه اعمال قوانین گمرکی، ازجمله موارد مربوطه است.

هنگام دریافت ویزای گردشگری تایلند به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • اگر کالا هایی با ارزش تقریبی بیش از ۱۰هزار بت تایلند وارد این کشور می‌ کنید، مشمول مالیات و عوارض است. اگر این کالا ها برای مصرف شخصی باشند، مشمول عوارض و مالیات نخواهند بود.
  • اگر کالا هایی که به تایلند وارد می‌ کنید، مصرف شخصی داشته باشند، مشمول عوارض نخواهند بود. اما ارزش کل آنها نباید از ۸۰‌هزار بت تایلند تجاوز کند.
  • مسافران تایلند می‌ توانند عوارض و مالیات خود را به‌صورت نقدی پرداخت کنند.
پول تایلند - ویزای تایلند
مراقب پول های تقلبی تایلند باشید. همواره از صرافی نسبت به خرید و فروش ارز در تایلند استفاده کنید.
  • اگر ارزش اقلام مشمول عوارض از ۸۰هزار بت بیشتر باشد، این اقلام جهت اجرای مراحل رسمی گمرک واردات، به انبار منتقل می‌شوند. این کالاها تا زمان اعمال قانون، در گمرک نگهداری می‌شوند.
  • اگر در سفر به تایلند، بیش از ۲۰هزار دلار آمریکا یا معادل آن، ارز خارجی به همراه دارید، باید به گمرک تایلند اطلاع دهید. سازمان کنترل ارز خارجی تایلند، به اجرای این قانون، نظارت دارد. شما باید در نقطهٔ ورود، این موضوع را به اطلاع افسر فرودگاه یا بندر ورودی برسانید و فرم اظهارنامهٔ ارز خارجی را تکمیل کنید. درصورتی که بیش از بیست‌هزار دلار آمریکا یا معادل آن، اسکانس یا سکه به‌ همراه دارید، باید فرم را پر نمایید. این اطلاعات باید به‌درستی ارائه شوند، چرا که راستی‌آزمایی خواهند شد.
  • اگر قصد دارید بیش از ۵۰‌هزار بت را از این کشور خارج کنید، باید هنگام خروج از تایلند، این موضوع را گزارش کنید. اما اگر مقصد شما مالزی یا میانمار است، از این قاعده مستثنی خواهید بود.
  • اگر دربارهٔ ورود و خروج کالا و ارز از این کشور با سؤالی مواجه شدید، در کشور تایلند، با شمارهٔ ۴ رقمی ۱۱۶۴ تماس بگیرید. همچنین از طریق نشانی سایت گمرک تایلند: GO.TH‌ اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • اگر قصد دارید به‌صورت موقت کالایی را در قالب مسافر به تایلند وارد کنید، باید کارانه داشته باشید تا بدون پرداخت عوارض و مالیات، اجازهٔ ورود کالا به این کشور را پیدا کنید. این کارانه، جواز یا قرارداد گمرکی، T.A نام دارد. صاحبان کارانه باید پس از ورود به گمرک، به قسمت RED CHANNEL بروند.

ویزای تایلند - درج در پاسپورت
ویزای تایلند به‌صورت برچسب روی گذرنامهٔ شما درج می‌شود. تعدد ویزای تایلند، نقشی در افزایش شانس شما جهت دریافت ویزای شنگن از سفارت‌خانه‌های اروپایی در تهران ندارد.

  • اگر اقامت مالزی ندارید، برای سفر به تایلند، باید ویزای این کشور را در تهران تهیه کنید.
  • امکان سفر زمینی یا دریایی به تایلند وجود ندارد. شما باید به‌ عنوان شهروند ایران، از راه هوایی وارد این کشور شوید. لذا، یکی از شرایط اصلی دریافت ویزای تایلند، داشتن بلیط رفت و برگشت هواپیما برای هر مسافر است.
  • توجه داشته باشید که اقامتی تحت عنوان ازدواج با اتباع این کشور وجود ندارد و با ازدواج با یکی از اتباع این کشور، می‌ توانید درخواست ویزای NON-0 بدهید که قابل‌ تمدید است و برای خروج از این کشور نیازی به تمدید روادید نخواهید داشت.
  • حضور صاحب گذرنامه در زمان دریافت ویزای گردشگری و تجاری در سفارت این کشور در تهران الزامی است. بنابراین، داشتن وکیل یا ارسال گذرنامه برای دوست و آشنا به‌منظور دریافت روادید تایلند، غیرقانونی خواهد بود.
  • زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی این کشور، ۷۲ ساعت است.

آنچه برای دریافت ویزا و سفر به تایلند باید بدانیم

  • با داشتن ویزای گردشگری ترکیه، شما می‌توانید ۹۰ روز در این کشور اقامت کنید. اما با داشتن ویزای گردشگری تایلند، می‌ توانید به‌مدت ۶۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید و حتما باید از مرزهای هوایی وارد شده باشید.
  • ویزای گردشگری تایلند نیز هم چون ویزای گردشگری ترکیه، گرجستان و شنگن، به‌ هیچ‌ وجه امکان کار، تجارت و تحصیل را به شما نمی‌ دهد و برای این ۳ کار، باید ویزا های مربوطه را پیش از سفر به تایلند، دریافت کنید.
  • اگر ویزای گردشگری شما به اتمام برسد و شما هم چنان در این کشور باشید، تخلف کرده‌اید و با شما مثل مجرمین برخورد قانونی خواهد شد.
  • آژانس‌ های گردشگری در تهران و مراکز استان‌ ها، تنها برای متقاضیان سفر تفریحی به تایلند، درخواست روادید می‌ کنند.
  • میزان کلاهبرداری از ایرانیان به منظور مهاجرت به استرالیا از طریق تایلند، افزایش یافته است. مراقب کلاهبرداران و مجرمان سایبری باشید.
  • توجه داشته باشید که طبق قانون تایلند، دارندهٔ ویزای گردشگری، اجازهٔ کار موقت یا ساعتی در این کشور ندارد. اگر خواهان دریافت ویزای کار تایلند هستید، باید ویزای غیر مهاجرتی نوع B با اعتبار ۳‌ماهه را از سفارت دریافت کنید. با داشتن ویزای کار، می‌ توانید درخواست مجوز کار مناسب داشته باشید و اقامت خود را تمدید کنید. برای کار در این کشور، باید مالیات و عوارض پرداخت کنید.
  • اگر قصد مهاجرت به تایلند را دارید، باید بدانید که این امر با ویزای گردشگری امکان‌پذیر نخواهد بود. برای کسب اطلاعات تکمیلی به نشانی www.immigration.go.th بروید.

ایندکس سایت اداره مهاجرت تایلند - ویزای تایلند
تصویر ایندکس سایت ادارهٔ مهاجرت تایلند که شرایط و مدارک موردنیاز برای مهاجرت به این کشور را به زبان انگلیسی اطلاع‌رسانی کرده است.

  • پس از دریافت ویزای تایلند، اطلاعات گمرکی تایلند را برای اطلاع از قوانین ورود کالا، در نظر داشته باشید.
  • اگر متقاضی سفر به تایلند هستید، به‌ منظور دریافت روادید و مصاحبهٔ احتمالی کنسول، در تهران باشید.
  • اگر تبعهٔ افغانستان هستید، به‌منظور دریافت روادید تایلند در تهران، باید اجازهٔ اقامت ۱۸۰ روزه در ایران را داشته باشید.
  • اگر از درخواست ویزای گردشگری تایلند انصراف دهید، هیچ پولی به شما عودت نخواهد شد.
  • تعدد دریافت ویزای تایلند، شرط لازم یا شرط کافی برای دریافت ویزای تضمینی تایلند جهت اشتغال یا تحصیل نیست و باید شرایط دریافت ویزای تایلند در هر بخش را رعایت کنید.
  • تعدد دریافت ویزای تایلند، شرط لازم یا کافی برای دریافت ویزای گردشگری یا دیداری شنگن نیست.
  • به‌ منظور آشنایی با فرصت‌ ها ی گردشگری، تجاری، تحصیلی، اقتصادی و سیاسی تایلند، به سایت سفارت جمهوی اسلامی ایران در بانکوک مراجعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. درصورتی که در این کشور، با مشکل حقوقی رو به‌رو شدید، مراتب را به سفارت اطلاع دهید. توییتر سفارت ایران در تایلند را دنبال کنید.
  • تورهای پوکت، بانکوک و پاتایا، در تابستان و ایام غیرپیک، نرخ‌ های متفاوتی دارند. همواره سعی کنید رزرو بلیط هواپیما و هتل را در اسرع وقت انجام دهید تا با قیمت کمتری رهپسار سرزمین برنج و لبخند در جنوب شرق آسیا شوید.
  • در سال ۲۰۱۹ میلادی، با توجه به افزایش قیمت ارز، سفر در زمان های غیر پیک توصیه می شود. اما دریافت اطلاعات درباره محدودیت ها و شرایط سفر توریستی به این کشور را نباید در سرزمین برنج و لبخند فراموش کنید.

تابلوی به تایلند خوش آمدید - ویزای تایلند

آدرس، تلفن و وب‌سایت سفارت پادشاهی تایلند در تهران

  • آدرس سفارت تایلند در تهران: بهارستان، روبه‌روی بیمارستان طرفه، کوی استقلال شمارهٔ ۳
  • تلفن سفارت تایلند در تهران: ۷۷۵۳۱۴۳۳
  • فکس سفارت تایلند در تهران: ۷۷۵۳۲۰۲۲
  • ساعت کار سفارت تایلند در تهران: یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ تا ۱۶
  • زمان دریافت مدارک سفارت تایلند در تهران: ۸ تا ۱۱
  • ساعت کار بخش ویزای سفارت تایلند در تهران: ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰
  • سایت رسمی سفارت پادشاهی تایلند در تهران: thaiembassy-tehran.org
  • نشانی پست الکرونیک سفارت تایلند در تهران: info@thaiembassy-tehran.org
  • آدرس سایت وزارت خارجه تایلند: http://www.mfa.go.th/main/en
  • آدرس سایت رسمی دولت تایلند : http://www.mfa.go.th/main/en
  • آدرس توییتر رسمی دولت تایلند: https://twitter.com/mfathai

تصویر ایندکس سایت وزارت امور خارجه تایلند - ویزای تایلند
تصویر ایندکس سایت رسمی وزارت امور خارجهٔ تایلند. اگر ویزای گردشگری، تجاری یا تحصیلی شما رد شد، توصیه می‌کنیم که به سایت وزارت خارجهٔ این کشور شکایت کنید و دلایل رد درخواست و مستندات لازم برای بررسی مجدد پرونده را ارائه کنید.

چگونه به سفارت تایلند در تهران برویم؟

سفارت پادشاهی تایلند در تهران، در اطراف میدان بهارستان قرار دارد. منطقه‌ای که در محدودهٔ طرح ترافیک تهران است و عزیمت به آنجا قبل از ساعت ۷ عصر امکان ندارد. لذا به شما توصیه می‌کنیم که از خط ۱ متروی تهران استفاده کنید و در ایستگاه بهارستان که روبه‌روی ساختمان مجلس شؤرای اسلامی است توقف کنید و پیاده به سمت سفارت بروید.

همراهان گرامی

اگر شما هم قصد سفر به تایلند و دریافت ویزای گردشگری، تجاری یا تحصیلی این کشور را دارید یا می‌خواهید با یکی از اتباع این کشور ازدواج کنید، همواره به اطلاعات رسمی منتشرشده در سایت وزارت خارجه، ادارهٔ مهاجرت و همچنین سفارت پادشاهی تایلند در تهران رجوع کنید و مراقب مجموعه‌های کلاهبرداری که به‌منظور اخاذی، اطلاعات غلط را در شبکه‌های اجتماعی در اختیار مسافران ایرانی قرار می‌دهند، باشید.

هر روز دنیای بورسیه تحصیلی، گردشگری و تحصیل در خارج از کشور را با چطور دنبال کنید.


در ادامه بخوانید: سواحل تایلند؛ ۲۵ ساحل شگفت‌انگیز در سرزمین هزار معبد

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.