نرم افزار حسابداری قیاس همراه شما در مدیریت کسب‌وکارتان

0

نرم افزار حسابداری (accouniting softwear) یکی از برنامه های کامپیوتری است که شما را قادر به مدیریت معاملات مالی خود می کند. نرم افزار حسابداری می‌توانند به طور گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند، برخی برنامه‌ها برای حسابداری در کسب‌وکارهای ساده و برخی نیز برای مدیریت کل امور مالی و فعالیت‌های بزرگ طراحی شده‌اند. با استفاده از نرم افزار حسابداری، شرکت‌ها می‌توانند به راحتی از منابع در بخش های حسابداری خود استفاده کنند و اشتباهات حسابداری را کاهش دهند.

بعلاوه نرم ‌افزار حسابداری یک نوع نرم‌افزار کاربردی را توصیف می‌کند که پردازش‌های حسابداری را درون ماژول‌های کاربردی مانند حساب‌های قابل پرداخت، حساب‌های دریافتنی، سند حسابداری، اسناد عمومی، حقوق و دستمزد و تراز حساب، ثبت و پردازش می‌کند. این سیستم به عنوان یک سیستم اطلاعات حسابداری عمل می‌کند. این ممکن است در داخل سازمان توسط سازمان استفاده شود، یا ممکن است از سوی شخص ثالث خریداری شود یا ممکن است ترکیبی از یک بسته نرم‌افزاری شخص ثالث با تغییرات محلی باشد.

استفاده از نرم افزار حسابداری باعث افزایش دقت در انجام محاسبات و افزایش سرعت و همینطور کاهش هزینه‌ها و مالیات می شود.

رونیکس

نرم افزار حسابداری کمک می کند تا اطلاعات مالی، دقیق و به موقع در اختیار کارکنان قرار بگیرد. ممکن است بر اساس نوع، در هر زمان و با هر وسیله ای فعال‌سازی شود، یا بر روی دسکتاپ قابل دسترسی باشد. این به شدت در میزان پیچیدگی و هزینه آن تفاوت ایجاد می‌کند.

بهترین نرم افزار حسابداری، در واقع نرم افزاری است که بتواند نیازهای شما را در حوزه تولید کالا و خدمات بر طرف کرد و بتواند مدیریت بهینه و اثر بخش شما را در کنترل و مدیریت هوشمندانه دخل و خرج، یاری دهد..

چند نمونه از نرم افزارهای معتبر موجود در بازار

از نمونه های نرم افزار حسابداری موجود در بازار می توان از : نرم افزار حسابداری قیاس ، سپیدار ، هلو و پارمیس و … نام برد.

انواع نرم افزارهای حسابداری

نرم افزار حسابداری قیاس

نرم افزار حسابداری برای رصد مستمر و مداوم و اثربخش معاملات مالی درون یک سازمان بوده و معمولا پکیج های پنج گانه‌ای را دنبال می‌کند که عبارتند از: دفتر کل، حساب‌های دریافتی، حساب‌های قابل پرداخت (بستانکار)، حقوق و دستمزد و گزارش‌گیری جامع مبتنی بر نیازهای مدیریت ارشد.

برخی از آن‌ها به منظور مدیریت موجودی طراحی می‌شود تا به شرکت‌ها کمک کند تا سطوح موجودی صحیح را برای به حداکثر رساندن سود و کاهش اتلاف هزینه و کاهش استهلاک و افزایش ضرر و زیان، تحت نظر قرار بگیرند.

یکی از متداول‌ترین سیستم‌های حسابداری، مدیریت فاکتور و صدور صورتحساب است که از مغازه‌های کوچک تا شرکت‌های چند ملیتی به این سیستم نیاز مبرم دارند.

نرم افزار بودجه‌بندی و پیش‌بینی از دیگر نرم‌افزار های حسابداری است که کاربرد بسیار دارد. پیش‌بینی هزینه‌ها، چشم‌انداز خوبی را در اختیار مدیریت ارشد قرار می‌دهد تا فاصله خود با ماموریت و چشم‌اندازها را بهتر ردیابی کند. این سیستم‌ها به طور معمول در کسب‌وکار هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پیش‌بینی‌های مختلف را با بودجه ادغام می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌های چند متغیره، دیتا محور باشند.

برخی دیگر از نرم افزار های حسابداری، دارایی ثابت را بررسی می کند. این نوع از سیستم‌های حسابداری، دارایی‌های ثابت را با ارائه یک پایگاه دیتا مرکزی از دارایی از زمان ورود و خروج گرفته تا تاریخچه حسابداری و استهلاک و امثالهم کنترل می‌کنند که در شرکت های سهامی عام، کاربرد زیادی دارد.

و برخی، مدیریت حقوق و دستمزد هستند که فیش حقوق صادر می کنند. پرداخت مالیات‌های دارایی ماهانه و ارزش افزوده فصلی و حق بیمه پرسنل و بررسی ماموریت و مزایای منابع انسانی از جمله مسئولیت‌های این نرم افزارها به شمار می‌روند.

پس توجه به کسب و کار و پیرو آن انتخاب نرم افزار حسابداری مرتبط با آن کسب‌وکار امری مهم است که نباید نادیده گرفت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.