بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار کدام‌اند؟

2

اگر قصد مهاجرت و زندگی در استرالیا را دارید، اما مطمئن نیستید از میان شهرهای این کشور کدام‌یک را انتخاب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی جامع و مفید دربارهٔ بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار در اختیارتان قرار بدهیم و شما را با فرصت‌ها و موقعیت‌هایی آشنا کنیم که در هریک از این شهرها در اختیار خواهید داشت.

مهم‌ترین تصمیمی که به هنگام مهاجرت به کشوری دیگر باید بگیرید انتخاب شهری است که در آن ساکن خواهید شد. این تصمیم تأثیر بسزایی بر چگونگی زندگی شما در کشور جدید خواهد داشت و میزان رضایت‌مندی شما از زندگی در شرایط جدید، تا حدود زیادی به این تصمیم وابسته است. نظر به این اهمیت، در این مقاله سعی ما بر آن بوده است تا راهنمایی مفید و کاربردی دربارهٔ بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار فراهم کنیم.

رونیکس

ما از میان شهرهای استرالیا مهمترین آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم و هریک از این شهر‌ها را به‌طور جداگانه از لحاظ موقعیت‌های شغلی و فرصت‌هایی که برای زندگی در اختیارتان قرار خواهند داد، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

فرصت‌های شغلی شهرهای استرالیا

مطمئنا در حال حاضر در کشور محل سکونت خود با مدرکی که دریافت کرده‌اید، کار می‌کنید و حالا به این فکر افتاده‌اید که ویزای کار را دریافت کنید و از مهارت‌هایی که در حوزهٔ کاری‌تان به دست آورده‌اید، در استرالیا استفاده کنید. سؤال مهمی که در این مورد پیش می‌آید این است که امکان پیدا کردن کار مرتبط با مهارت‌هایتان در کدام‌یک از شهرهای استرالیا بیشتر خواهد بود؟

طبق آمار منتشر شده در استرالیا، نرخ بیکاری در این کشور در سال ۲۰۱۶ معادل با ۶٫۳٪ بوده است. نرخ بیکاری در استرالیا از گذشته تا امروز تقریبا ثابت بوده است و نوسان چندانی نداشته است (میانگین نرخ بیکاری در این کشور از سال ۱۹۷۸ تا امروز ۶٫۹٪ بوده است). با توجه به این آماروارقام می‌توان به این نکته پی برد که در آینده هم نرخ بیکاری در استرالیا نوسان زیادی نخواهد داشت و به‌طور کلی شرایط از این لحاظ امیدبخش خواهد بود.

بیایید با هم نگاهی جزئی‌تر به نرخ بیکاری در ایالات مختلف استرالیا داشته باشیم:

ناحیه نرخ بیکاری (درصد)
قلمرو پایتختی استرالیا (واقع در جنوب شرقی استرالیا) ۴٫۳
قلمرو شمالی ۴٫۵
استرالیای غربی ۵٫۱
نیو ساوت ولز (یا ولز جنوبی) ۵٫۷
ویکتوریا ۶٫۰
کوئینزلند ۶٫۳
تاسمانی ۷٫۰
استرالیای جنوبی ۷٫۶

چشم‌اندازهای شغلی در حوزه‌های گوناگون کاری

به خاطر داشته باشید که آماروارقام یاد شده کلی هستند و احتمال آن وجود دارد که شرایط برای بعضی از حوزه‌های کاری به گونه‌ای دیگر باشد. برای نمونه ممکن است در ایالتی با نرخ بیکاری بالا، موقعیت‌های شغلی بیشتری برای حوزهٔ کاری شما وجود داشته باشد. به همین خاطر بهتر است نگاهی به آماروارقام مرتبط با موقعیت‌های شغلی حوزه‌های مختلف کاری در استرالیا هم داشته باشیم. در ادامه حوزه‌های مختلف کاری‌ای را مشاهده خواهید کرد که دارای بیشترین تعداد استخدامی در استرالیا بوده‌اند (آمار مربوط به ماهِ میِ ۲۰۱۶ است):

  • مراقبت‌های درمانی (۱۴۳۵۷۰۰ استخدامی)؛
  • تجارت در بازار خرده‌فروشی (۱۲۳۸۰۰۰ استخدامی)؛
  • ساخت‌وساز (۱۰۳۷۵۰۰ استخدامی)؛
  • خدمات تخصصی، علمی و فنی (۹۷۲۳۰۰ استخدامی).

آمار بعدی مربوط به آن دسته از حوزه‌های کاری‌ است که کمترین میزان استخدامی را داشته‌اند:

  • خدمات مربوط به برق، گاز، آب و پسماندها (۱۴۳۱۰۰ استخدامی)؛
  • رسانه های اطلاعاتی و مخابرات (۲۱۲۰۰۰ استخدامی).

علاوه بر نرخ بیکاری، بد نیست در مورد میزان درآمد مشاغل مرتبط با رشته و مهارت‌تان تحقیق کنید. منابع معتبری فهرست شغل های پردرآمد استرالیا را اعلام کرده‌اند. اگر قصد مهاجرت کاری را دارید باید بدانید نوعی از ویزای استرالیا وجود دارد که صرفا افرادی واجد شرایط دریافت آن خواهند بود که در یکی از حرفه‌های کاری مشخص‌شده از سوی دولت استرالیا تخصص و مهارت داشته باشند. فهرستی از این حوزه‌های کاریِ مشخص‌شده وجود دارد که به‌طور جزئی‌تر حرفه‌های مورد نیاز در استرالیا را مشخص می‌کند. در واقع داشتن تخصص و مهارت در این حوزه‌های کاری نویدبخش آینده‌ای بهتر و امیدوارکننده‌تر در استرالیا خواهد بود.

در ادامه می‌توانید تعدادی از حوزه‌های کاری موجود در فهرست یاد شده را ببینید: مدیر پروژهٔ ساختمانی؛ مدیر مهندسی؛ مدیر مراکز مراقبت از کودکان؛ سرپرست پزشکی؛ متصدی کلینیک پرستاری؛ مأمور احصائیه (یا آمارگیر؛ وظایفی دارد که از آن جمله می‌توان به ارزیابی احتمال وقوع رخدادهای آینده و طراحی روش‌هایی به منظور کاهش احتمال وقوع حوادث نامطلوب اشاره کرد.)؛ معمار؛ نقشه‌بردار؛ مهندس شیمی؛ مهندس سازه؛ دام‌پزشک؛ معلم نیازهای ویژه؛ پزشک عمومی؛ ماما (شغل مامایی یا قابلگی)؛ پرستار متخصص؛ مهندس نرم‌افزار؛ وکیل مدافع؛ مددکار اجتماعی؛ نجار استادکار؛ دندان‌پزشک.

در نهایت، اگر زندگی در یکی از بهترین شهرهای استرالیا را برای آینده انتخاب کرده‌اید و ترجیح می‌دهید پیش از ورود به این کشور، از بابت کاری که آنجا خواهید داشت اطمینان حاصل کنید، می‌توانید از پورتال‌های جست‌وجوی شغلی نظیر jobsearch.gov.au استفاده کنید و به این صورت علاوه بر شروع مراحل اولیهٔ ثبت درخواست مهاجرت، ایدهٔ بهتری در مورد شغل‌هایی که هم‌اکنون برای آن‌ها تقاضا وجود دارد پیدا کنید. با این اطلاعات اولیه می‌توانید با اعتمادبه‌نفس بیشتری شهر محل سکونت و زندگی خود را انتخاب کنید.

پیش از آنکه به سراغ تحقیقات جامع‌تر در این مورد بروید، اطلاعاتی را که ما از بهترین شهرهای استرالیا گردآوری کرده‌ایم مطالعه کنید و ببینید از میان این شهرها، کدام‌یک با شخصیت شما بیشتر جور درمی‌آید و پاسخ‌گوی نیازهایتان خواهد بود. این اطلاعات بر اساس وضعیت حمل‌ونقل، فرصت‌های شغلی و هزینه زندگی در استرالیا به تفکیک شهرها تقسیم‌بندی شده‌اند.

سیدنی

سیدنی

از ساحل بوندی گرفته تا منظرهٔ زیبای بندرگاه مشهور سیدنی، جزو جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند که باعث شهرت جهانی آن شده‌اند. سیدنی یکی از بهترین شهرهای استرالیاست و به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز شناخته می‌شود. زیبایی مناظر طبیعی و تنوع فرهنگی ساکنان این شهر دو عامل اصلی شهرت جهانی آن هستند. سیدنی شهری است که باید در آن انتظار تجربهٔ همهمه و شلوغی رایج در تمامی شهرهای بزرگ و مدرن دنیا را داشته باشید و به‌علاوه، شاهد ساختمان‌های مجلل و زیبایی خواهید بود که زبانزد خاص‌وعام هستند و ظاهر دل‌پذیری به این شهر داده‌اند.

از لحاظ آب‌وهوایی گرم‌ترین فصل سال در سیدنی تابستان استرالیایی (نوامبر تا فوریه یا آبان تا بهمن) است که دمای هوا در آن تا ۴۰ درجهٔ سلسیوس می‌رسد. در زمستان هم هوا نسبتا معتدل است و در شب‌های زمستان دمای هوا نهایتا به ۶ درجهٔ سلسیوس می‌رسد.

سیدنی دارای پررفت‌وآمدترین فرودگاه استرالیا است، بنابراین اگر بنا به دلایلی زیاد سفر می‌کنید، می‌تواند گزینهٔ خوبی برای شما باشد.

حمل‌ونقل در سیدنی

سیستم حمل‌ونقل سیدنی یکی از مسائلی است که شهروندان چندان از آن رضایت ندارند و بحث‌های زیادی در این مورد شکل گرفته است. بسیاری از ساکنین سیدنی از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند. این در حالی است که معمولا آن دسته از افرادی که مقصدشان مرکز تجاری سیدنی است، با ترافیک سنگین روبه‌رو می‌شوند. البته سیستم حمل‌ونقل سیدنی تمامی نواحی شلوغ و مهم شهر را پوشش می‌دهد. امکان استفاده از قطار، اتوبوس، تراموا و کشتی‌های حمل مسافرین، برای دسترسی به نقاط مختلف شهر وجود دارد. اخیرا دولت استرالیا اقدام به معرفی کارت شهروندی‌ای کرده است (با نام اوپال کارد، به انگلیسی Opal Card) که امکان استفادهٔ آن در تمامی سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی وجود دارد و کار شهروندان را از این لحاظ ساده‌تر خواهد کرد.

کار کردن در سیدنی

سیدنی از لحاظ اقتصادی پررونق‌تر از مناطقی چون هنگ‌کنگ و سنگاپور است و از این لحاظ، نه‌تنها در شمار بهترین شهرهای استرالیا، که یکی از بهترین نقاط جهان به شمار می‌رود. ارزش میزان خدمات عرضه‌شده و محصولات تولیدی این شهر سالانه به مبلغی بالغ بر ۳۰۶ میلیارد دلار می‌رسد. ازجمله مهمترین صنایع و فعالیت‌های اقتصادی در این شهر می‌توان به خدمات تخصصی و مالی، تولیدات، فناوری‌های اطلاعات و مخابرات، گردشگری، آموزش و تحقیق و صنایع خلاق اشاره کرد. سیدنی، با موقعیت‌های شغلی زیادی که در اختیار ساکنینش قرار می‌دهد و نرخ بیکاری پایینی که دارد، از لحاظ کاری و اقتصادی چشم‌انداز نسبتا خوب و نویدبخشی دارد. به‌علاوه اقتصاد پررونق این شهر باعث شده است تا بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا را دارند، سیدنی را در اولویت‌های خود قرار بدهند.

هزینهٔ زندگی در سیدنی

سیدنی در میان بهترین شهرهای استرالیا به‌عنوان گران‌ترین مکان برای زندگی شناخته می‌شود (نام این شهر در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان هم دیده می‌شود). برای نمونه کرایهٔ ماهانهٔ آپارتمانی یک‌خوابه در خارج از مرکز شهر سیدنی ۱۶۲۴٫۲۲ دلار است. این در حالی است که کرایهٔ ماهانهٔ چنین آپارتمانی در لندن ۹۴۶٫۱۶ دلار و در نیویورک، ۱۷۱۹٫۴۴ دلار است (کرایهٔ ماهانهٔ این دو شهر را به خاطر داشته باشید تا در ادامهٔ مقاله با قیمت کرایهٔ خانه در سایر شهرهای استرالیا مقایسه کنید). طبق آمار منتشر شده توسط بنگاه مشاورین املاک استرالیا، میانگین قیمت خرید خانه در سیدنی در سال ۲۰۱۴، ۷۶۳۱۶۹ دلار بوده است که بیشترین رقم در میان دیگر شهرهای مهم و بزرگ استرالیاست.

ملبورن

ملبورن

در میان بهترین شهرهای استرالیا ملبورن به‌عنوان دومین شهر بزرگ شناخته می‌شود. ملبورن پایتخت فعالیت‌های ورزشی و پایتخت فرهنگی استرالیاست. چهار میلیون شهروند ملبورن به‌شدت به فعالیت‌های ورزشی و هنرهای این شهر علاقه نشان می‌دهند. مسائل دیگری که سبب شهرت ملبورن شده‌اند، خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزهٔ آن و منظرهٔ زیبا و قابل‌توجه شب‌هنگام این شهر است. البته با وجود تمامی این‌ها، زندگی در ملبورن از لحاظ اقتصادی نسبتا مقرون‌به‌صرفه است. از لحاظ آب‌وهوایی ملبورن به تجربهٔ چهار فصل سال در طول یک روز شهرت پیدا کرده است. در واقع با وجود اینکه روال عادی فصل‌ها در ملبورن هم طی می‌شود، شرایط آب‌وهوایی اغلب در طول روز (البته به‌گونه‌ای نیست که غیرمنتظره باشد) تغییر می‌کند و ثابت نیست. ملبورن از لحاظ جغرافیایی جنوبی‌تر از سیدنی است و به همین خاطر زمستان‌ها و تابستان‌های نسبتا سردتری دارد. گاهی هم در طول ماه‌های زمستان دمای هوا به صفر درجه و حتی گاهی زیر صفر درجه می‌رسد.

حمل‌ونقل در ملبورن

طراحی نقشهٔ شهری ملبورن دارای سیستم شبکه‌ای است (در واقع خیابان‌ها به‌گونه‌ای طرح‌ریزی شده‌اند که از تقاطع آن‌ها فضاهای مربع‌شکل در نقشه به وجود آمده است). این مسئله باعث شده است تا رفتن از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر در شهر نسبتا آسان باشد. به‌علاوه سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر نیز بسیار کارآمد است، بخصوص در نواحی داخلی شهری و استفاده از آن سریع و بی‌دردسر است. امکان دسترسی به نقاط اصلی شهر با استفاده از قطار یا تراموا وجود دارد و مناطق دیگری که دارای ایستگاه قطار نیستند، با استفاده از اتوبوس به یکدیگر مرتبط شده‌اند. برای استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی ملبورن از کارت اعتباری‌ای به نام میکی (myki) استفاده می‌شود.

کار کردن در ملبورن

ملبورن از لحاظ موقعیت‌های شغلی‌ای که در اختیار مهاجران قرار می‌دهد شرایط مناسبی دارد و پیدا کردن کار در این شهر چندان دشوار نیست. مهمترین صنایع و فعالیت‌های اقتصادی ملبورن (و ایالت ویکتوریا به‌طور کلی) عبارت‌اند از: صنعت خودروسازی، صنعت هواپیمایی، ساخت‌وساز، آموزش، مهندسی، پرستاری، خدمات مالی و فناوری و مخابرات و اطلاعات. ملبورن و شهروندانش با آغوش باز از مهاجرانی که به‌دنبال کار به این شهر می‌آیند استقبال می‌کنند و نرخ پایین بیکاری در این شهر، پیدا کردن کار را برای مهاجران ساده‌تر می‌کند.

هزینهٔ زندگی در ملبورن

همان گونه که پیش‌تر عنوان شد، سیدنی در میان بهترین شهرهای استرالیا گران‌ترین شهر برای زندگی است. هزینهٔ زندگی در ملبورن به اندازهٔ سیدنی نیست، اما چندان هم کم نیست. کرایهٔ ماهانهٔ آپارتمانی یک‌خوابه که در خارج از مرکز شهر ملبورن قرار گرفته باشد، به چیزی حدود ۱۲۳۷٫۱۵ دلار می‌رسد.

بریزبن

بریزبن

بریزبن در میان بهترین شهرهای استرالیا به‌عنوان سومین شهر بزرگ شناخته می‌شود و آب‌وهوای مطلوب آن باعث شده است تا بسیاری از مهاجران این شهر را برای اقامت خود انتخاب کنند. هوای بریزبن در مقایسه با سیدنی و ملبورن نسبتا گرم‌تر است و هوای بی‌ثبات و متغیر ملبورن و سرمای زمستان‌های سیدنی از شاخصه‌های آب‌وهوایی این شهر نیست. به‌علاوه گرفتگی و شرایط سنگین جوی که از شاخصه‌های شهرهای بزرگ و پرجمعیت دنیا به شمار می‌رود، در بریزبن رایج نیست و نظر به این که این شهر از قطب‌های بزرگ شهری استرالیا به شمار می‌رود، این ویژگی مزیتی است که به‌سادگی نمی‌توان از آن گذشت. بریزبن در مقایسه با بهترین شهرهای استرالیا نسبتا گرم‌تر است، چراکه در منطقه‌ای نیمه‌گرمسیری واقع شده است. میانگین دمای هوا در این شهر بین ۱۶ تا ۲۵ درجهٔ سلسیوس است. مزیت دیگر بریزبن نزدیکی آن به مناطق تفریحی تابستانی محبوبی نظیر گولد‌کوست (Gold Coast، ساحل طلایی) است. شرایط مطلوب آب‌وهوایی بریزبن آن را از بهترین شهرهای استرالیا تا حدودی متمایز کرده است و همه‌ساله افراد زیادی به این خاطر وارد بریزبن می‌شوند، اما به اندازهٔ کافی در مورد آن صحبت شد و بهتر است به دیگر جنبه‌های شهر هم نظری داشته باشیم.

حمل‌ونقل در بریزبن

در طراحی نقشهٔ بریزبن از سیستم شبکه‌ای استفاده شده است (همانند ملبورن؛ در این طراحی از تقاطع خیابان‌ها فضاهای مربع‌شکل به وجود می‌آید) و مرکز تجاری این شهر مساحت چندان گسترده‌ای را در بر نمی‌گیرد: این دو عامل باعث شده‌اند تا رفتن از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر در بریزبن کار نسبتا ساده‌ای باشد. البته اگر برای این منظور از خودروی شخصی استفاده کنید، به خاطر وجود خیابان‌های یک‌طرفه احتمال دارد کمی به دردسر بیفتید. از لحاظ حمل‌ونقل عمومی هم شرایط در بریزبن مساعد است و می‌توان از قطار، کشتی یا قایق و اتوبوس برای رفتن به نقاط مختلف شهر استفاده کرد. برای استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی باید بلیطی خریداری کنید که از آن با نام ترَنس‌لینک یاد می‌شود (این بلیط دو نوع دارد: نوع اول دو ساعت اعتبار دارد و نوع دیگر برای مدت یک روز کامل اعتبار دارد).

تمامی نقاط مهم و پررفت‌وآمد شهر با استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی قابل‌دسترس‌اند و هر چه شهر پیشرفت می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود، سیستم حمل‌ونقل عمومیِ آن هم همپای شهر گسترده‌تر می‌شود.

کار کردن در بریزبن

بریزبن از لحاظ رشد اقتصادی هم چیزی از بهترین شهرهای استرالیا کم ندارد و اقتصاد پررونقی دارد که که روزبه‌روز بهتر می‌شود. به‌علاوه در این شهر آزادی عمل نسبتا زیادی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد که وجه تمایز و مزیت دیگری برای بریزبن است. ازجمله مهم‌ترین صنایع و فعالیت‌های اقتصادی این شهر می‌توان به صنعت مهمان‌نوازی (از زیرشاخه‌های گردشگری است و شامل فعالیت‌هایی چون حمل‌ونقل گردشگران، فراهم کردن امکانات لازم برای آن‌ها و … می‌شود)، گردشگری، مراقبت‌های درمانی، تجارت و تولیدات اشاره کرد. بریزبن شهری است که با سرعتی قابل‌توجه و به‌طور بی‌وقفه در حال پیشرفت و ترقی است و این مسئله نویدبخش آینده‌ای امیدوارکننده برای این شهر است، بنابراین آن دسته از مهاجرانی که از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشند، برای پیدا کردن کار، مشکلی نخواهند داشت.

هزینهٔ زندگی در بریزبن

هزینهٔ زندگی در بریزبن در مقایسه با ملبورن و سیدنی نسبتا کمتر است. البته هرچه از مرکز شهر دورتر شویم، هزینهٔ خرید و کرایهٔ خانه پایین‌تر می‌آید و به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که وارد بریزبن می‌شوند، به سمت نواحی شمالی این شهر، در ایالت سان‌شاین می‌روند و آنجا را برای سکونت انتخاب می‌کنند. کرایهٔ ماهانهٔ آپارتمانی یک‌خوابه در خارج از مرکز شهر بریزبن به‌طور میانگین ۱۲۳۴٫۰۴ است.

هوبارت

هوبارت

وجه تمایز هوبارت از بهترین شهرهای استرالیا مناظر زیبا و آرامش‌بخش اطراف آن است. در خود شهر هم از شلوغی و رفت‌وآمد مداوم شهرهایی نظیر سیدنی و ملبورن خبری نیست و زندگی در آن، برای کسانی که دوست دارند به دور از همهمه زندگی کنند، می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. خانواده‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنند می‌توانند اوقات فراغت به‌یادماندنی‌ای در مناطق حومهٔ این شهر داشته باشند و از صرف غذاهای معروف و خوشمزهٔ آن لذت ببرند. هوبارت جنوبی‌ترین پایتخت استرالیاست (هر ایالت استرالیا یک پایتخت یا شهر مرکزی و مهم دارد) و این مسئله باعث شده است تا در میان بهترین شهرهای استرالیا سردترین آب‌وهوا را داشته باشد: در فصل زمستان (جولای یا تیر) دمای هوای این شهر به ۴ درجهٔ سلسیوس می‌رسد و در تابستان دمای هوا گرم‌تر از ۲۲ درجهٔ سلسیوس نمی‌شود.

حمل‌ونقل در هوبارت

ساکنین هوبارت برای رفتن به مکان مورد نظرشان در شهر یا باید از خودروی شخصی استفاده کنند یا از اتوبوس. طراحی نقشهٔ شهری هوبارت، همانند بسیاری از شهرهای استرالیا به‌گونه‌ای است که امکان رفتن از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر تا حدود زیادی آسان و بی‌دردسر انجام می‌شود. البته وجود خیابان‌های یک‌طرفه باعث می‌شود تا پی بردن به مسیرهای مختلف شهر کمی زمان ببرد. ایستگاه اصلی اتوبوس شهر روبه‌روی ادارهٔ پست مرکزی آن قرار گرفته است و از آنجا امکان دسترسی به بیشتر نقاط شهر (با اتوبوس) فراهم است. بلیط اتوبوس هم مستقیما از خود راننده خریداری می‌شود و قیمت آن بسته به مسیر متفاوت خواهد بود.

کار کردن در هوبارت

موقعیت ساحلی شهر هوبارت باعث شده است تا از لحاظ اقتصادی تا حدود زیادی متکی به خود باشد، به همین خاطر تغییر و نوسانات بازارهای جهانی تأثیری بر وضعیت اقتصادی این شهر نمی‌گذارد و از این لحاظ دارای ثبات است. از سوی دیگر اما این جداافتادگی امکان رشد و ترقی سریع اقتصادی را از هوبارت گرفته است. با وجود این، مهاجرانی که در حوزهٔ کاری‌شان تخصص و مهارت کافی داشته باشند، برای پیدا کردن کار در این شهر مشکلی نخواهند داشت. طبق لیست منتشر شده توسط سازمان مهاجرت ایالتی استرالیا، ساخت‌وساز، مراقبت‌ها و خدمات درمانی، صنعت مهمان‌نوازی (پیش‌تر در مورد این صنعت توضیحاتی داده شد؛ ر.ک. به «کار کردن در بریزبن»، سطر چهارم)، خودروسازی، زراعت انگور و مهندسی، فعالیت‌های اقتصادی و صنایعی هستند که در حال حاظر شرایط استخدامی در هوبارت برای آن‌ها مناسب است. به‌علاوه سازمان مهاجرت ایالت تاسمانی (هوبارت پایتخت این ایالت است) به کسانی که قصد مهاجرتِ کاری به هوبارت را دارند، کمک می‌کند.

هزینهٔ زندگی در هوبارت

با وجود اینکه قیمت املاک در بعضی از قسمت‌های هوبارت بالاست، به‌طور کلی هزینهٔ زندگی در آن در مقایسه با دیگر شهرهای استرالیا نسبتا کمتر است. اما سوی دیگر در مقایسه با دیگر شهرها، برای خرید و دریافت برخی اجناس و خدمات (مثلا برای برق) باید هزینهٔ بیشتری بپردازید.

آدلاید

آدلاید

آدلاید یکی دیگر از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار است. این شهر با آب‌وهوایی مدیترانه‌ای (نیمه‌گرمسیری) حدود ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد مهاجرانی که این شهر را برای سکونت خود انتخاب می‌کنند رو به افزایش است. آدلاید پایتخت استرالیای جنوبی است و شهروندان آن از آب‌وهوایی مطلوب، زندگی آرامش‌بخش و قیمت‌های مناسب مسکن سود می‌برند. در آدلاید روال عادی فصل‌ها طی می‌شود. در زمستان‌های این شهر دمای هوا تا ۷ درجهٔ سلسیوس کاهش می‌یابد و میانگین دمای هوا در تابستان ۳۰ درجهٔ سلسیوس است.

حمل‌ونقل در آدلاید

طراحی نقشهٔ شهری آدلاید در سطح مطلوبی بوده است و به‌سادگی می‌توان با خودروی شخصی از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر رفت. سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر نیز شامل قطار شهری، تراموا و اتوبوس می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان به بیشتر نقاط شهر دسترسی پیدا کرد. فرمانداری ایالتی استرالیای جنوبی وظیفهٔ راه‌اندازی و ارائهٔ خدمات حمل‌ونقل عمومی را به عهده داشته است و شهروندان با خرید بلیط (بلیطی به نام متروتیکت، MetroTicket) می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اتوبوس آدلاید در بیشتر نقاط شهر ایستگاه دارد. متروی شهر نیز دارای چهار خط یا مسیر مختلف است که امکان دسترسی به برخی نقاط شهر را ممکن می‌کند.

کار کردن در آدلاید

آدلاید هم جزو بهترین شهرهای استرالیا است و اقتصاد پررونقی دارد. طبق تخمین‌هایی که زده شده است آدلاید سالانه به چیزی حدود ۵۰۰۰ مهاجر نیاز دارد تا امکان پر کردن موقعیت‌های مختلف شغلی در آن وجود داشته باشد، بنابراین کسانی که از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشند، از لحاظ پیدا کردن کار مناسب مشکلی نخواهند داشت. ازجمله صنایع و فعالیت‌های اقتصادی‌ که در آدلاید شرایط استخدامی خوبی دارند می‌توان به خدمات درمانی، تولیدات، خرده‌فروشی، ادارهٔ امور عمومی و آموزش و پرورش اشاره کرد.

هزینهٔ زندگی در آدلاید

در میان بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار، آدلاید از لحاظ هزینه‌های زندگی نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. قیمت اجناس، خدمات و مسکن در این شهر مناسب و معقول است و میانگین کرایهٔ ماهانهٔ آپارتمان یک‌خوابه که با مرکز شهر فاصله داشته باشد حدود ۹۸۲٫۲۵ دلار است.

کانبرا

کانبرا

سیدنی در میان بهترین شهرهای استرالیا به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر شناخته می‌شود؛ این مسئله باعث شده است تا بسیاری به اشتباه سیدنی را پایتخت استرالیا بدانند، حال آنکه کانبرا پایتخت استرالیاست. کانبرا در قلمرو مرکزی استرالیا (به اختصار ACT) واقع شده است و یکی از کوچک‌ترین شهرهای استرالیاست (با جمعیتی بالغ بر ۳۷۳۰۰۰ نفر)، اما این مسئله چیزی از اهمیت‌های آن کم نمی‌کند، چراکه مجلس شورای استرالیا در این شهر واقع شده است و همه‌ساله پذیرای تعداد زیادی کارگر و بازدیدکننده است. کانبرا آب‌وهوای خشکی دارد، به همین خاطر در مقایسه با سایر شهرها زمستان‌های سردتری دارد. دمای هوا در کانبرا در فصل زمستان (جولای یا تیر) به صفر درجه و در فصل تابستان (ژانویه تا فوریه یا دی تا اسفند) به ۲۸ درجهٔ سلسیوس می‌رسد.

حمل‌ونقل در کانبرا

برای نقشه‌کشی طراحی شهر کانبرا زمان و دقت زیادی صرف شده است، بنابراین رفتن از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر در آن کار نسبتا ساده‌ای است. در این شهر خبری از ترافیک نیست و جابه‌جایی با خودروی شخصی بیشتر از ۲۰ دقیقه زمان نمی‌برد. به‌علاوه کانبرا شهر مسطحی است (منظور اینکه تپه یا کوه ندارد) و به همین خاطر بسیاری از شهروندان آن برای رفتن به محل کار از دوچرخه استفاده می‌کنند (یا آنکه پیاده می‌روند؛ البته اگر مسافت طولانی باشد فکر دیگری می‌کنند).

کانبرا به‌قدری کوچک است که برای سیستم حمل‌ونقل عمومی عملا نیازی به قطار درون‌شهری و تراموا نخواهد بود. تنها سیستم حمل‌ونقل عمومی مورد استفاده در کانبرا اتوبوس است که البته بسیار کامل و گسترده است و دسترسی به تمامی نقاط شهر را ممکن می‌کند. به‌علاوه ایستگاه اتوبوس مرکزی‌ای هم در این شهر وجود دارد که می‌توان از آن برای سفر به شهرهای دیگر در قلمرو مرکزی استرالیا استفاده کرد.

کار کردن در کانبرا

از آنجاکه مجلس شورای استرالیا در کانبرا واقع شده است، بسیاری از شهروندان آن شغل‌های دولتی دارند. با وجود این، بیش از نیمی از نیروی کار این شهر در بخش‌های خصوصی فعالیت می‌کنند و این مسئله باعث شده است تا توجه سرمایه‌گذاران و تجار نقاط مختلف به این شهر جلب شود.

در سال‌های اخیر در کانبرا توجه بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی نشان داده شده است و احتمال دارد در سال‌های پیش رو تعداد استخدامی‌های فعالیت‌های فرهنگی بیشتر شود. کانبرا، پایتخت تجاری استرالیا نیست و فعالیت‌های تجاری در برخی دیگر از شهرهای استرالیا با جدیت و رونق بیشتری دنبال می‌شود، اما در عین حال نرخ بیکاری پایینی دارد و در میان بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار، بیشترین میانگین درآمد کارهای تمام‌وقت، متعلق به کارکنان کانبراست، به همین خاطر بسیاری آرزوی کار کردن در این شهر را دارند.

هزینهٔ زندگی در کانبرا

طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان مشاورین املاک استرالیا در سال ۲۰۱۴، قلمرو مرکزی استرالیا مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان برای خرید خانه است (البته با در نظر گرفتن درآمد بیشتر شهروندان کانبرا). در گزارشی که دسامبر ۲۰۱۳ توسط این سازمان منتشر شد، میانگین قیمت خرید آپارتمانی سه‌خوابه در این شهر ۵۲۰۰۰۰ و میانگین کرایهٔ هفتگی همین آپارتمان ۴۴۵ دلار بود.

داروین

داروین

اگر در میان بهترین شهرهای استرالیا،‌داروین را انتخاب کردید زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای خواهید داشت که در کمتر نقطه‌ای از جهان می‌توان سراغ گرفت. این شهر دارای مناظری طبیعی و شب‌های زیبایی است که به‌خاطر آن‌ها شهرت پیدا کرده است و تقریبا در تمامی طول سال آب‌وهوایی گرم و مطلوب دارد. داروین در نزدیکی نواحی گرمسیری استرالیا واقع شده است و به این خاطر هم فصل خشک دارد و هم فصل مرطوب. در آپریل (فروردین) تا اُکتبر (آبان)، داروین فصل خشک خود را تجربه می‌کند که با آسمانی صاف و شب‌های معتدل، آب‌وهوای مطلوب‌تری نسبت به فصل مرطوب دارد. در سوی دیگر بین ماه‌های نوامبر (اواخر آبان) تا مارچ (اسفند)، شهروندان این شهر فصل مرطوب داروین را تجربه می‌کنند که باران‌های پیاپی و طوفان و صاعقه از ویژگی‌های آب‌وهوایی آن هستند.

حمل‌ونقل در داروین

بهترین راه برای رفتن از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر در داروین استفاده از خودروی شخصی است. از آنجاکه شهر چندان بزرگی نیست، در خیابان‌های آن کمتر ترافیک دیده می‌شود و زمان زیادی صرف رانندگی نخواهد شد. اگر مقصدتان مرکز شهر باشد، می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. قیمت بلیط اتوبوس در این شهر از ۳ دلار شروع می‌شود.

کار کردن در داروین

داروین در حال حاضر در میان بهترین شهرهای استرالیا رشد و رونق اقتصادی خوبی را تجربه می‌کند. با ساخت بنادر، فرودگاه پیشرفته و خط راه‌آهن شمالی-جنوبی در داروین انتظار می‌رود که این رشد اقتصادی تداوم داشته باشد و در آینده ادامه پیدا کند. مهاجرانی که مهارت کافی دارند و به‌خوبی آموزش دیده‌اند، برای پیدا کردن کار در این شهر مشکل چندانی نخواهند داشت.

ازجمله صنایع و فعالیت‌های اقتصادی داروین که بیشترین تعداد استخدامی را دارند می‌توان به ساخت‌وساز، خرده‌فروشی، خدمات اقامتی و غذایی، ادارهٔ امور عمومی و خدمات درمانی اشاره کرد.

هزینهٔ زندگی در داروین

با وجود اینکه داروین در مقایسه با بهترین شهرهای استرالیا چندان بزرگ نیست، هزینهٔ زندگی در آن نسبتا بالاست. بازار فروش مسکن در این شهر حالتی رقابتی پیدا کرده است و به همین خاطر قیمت مسکن گاه‌به‌گاه بالا می‌رود. به‌علاوه جدافتادگی داروین از لحاظ جغرافیایی به این معناست که قیمت بعضی از اجناس و خدمات بیشتر می‌شود. کرایهٔ ماهانهٔ آپارتمانی یک‌خوابه خارج از مرکز شهر داروین به‌طور میانگین ۱۷۰۲٫۷۱ دلار است.

پرت (یا پرث)

پرت

آخرین شهری که در فهرست بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار برای شما در نظر گرفته‌ایم، پرت است. این شهر آب‌وهوای فوق‌العاده خوبی دارد و دارای ساحلی زیبا و آرامش‌بخش است. پرت از لحاظ جغرافیایی فاصلهٔ نسبتا زیادی با دیگر مناطق استرالیا دارد، اما دقیقا به همین خاطر است که شهروندانش به زندگی در این شهر علاقه دارند. پرت هم تقریبا در تمامی طول سال هوای گرمی دارد: در زمستان هوا زیاد سرد نمی‌شود (میانگین دمای هوا در زمستان ۱۸ درجهٔ سلسیوس است) و در تابستان هم دمای هوا از ۳۰ درجهٔ سلسیوس به بالاست.

حمل‌ونقل در پرت

با وجود اینکه در پرت با استفاده از خودروی شخصی به‌راحتی می‌توان به محل مورد نظر در شهر رفت، احتمالا برای کسانی که تازه به این شهر می‌آیند، استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی گزینهٔ بهتری خواهد بود. از سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر با نام ترنس‌پرت (Transperth، کلمه‌ای است که از ترکیب دو واژهٔ transport (حمل‌ونقل) و perth (نام شهر) به وجود آمده است) یاد می‌شود که هم مقرون‌به‌صرفه است و هم قابل‌اطمینان.

به‌طور کلی در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر از اتوبوس و قطار درون‌شهری استفاده می‌شود. استفاده از قطار برای دسترسی به شهرهای حومهٔ پرت انتخابی ایده‌آل خواهد بود. مسافران می‌توانند با استفاده از کارت‌های هوشمندی که در نظر گرفته شده است از سیستم حمل‌ونقل عمومی پرت استفاده کنند.

کار کردن در پرت

استرالیای غربی از لحاظ منابع معدنی بسیار غنی است و این صنعت در پرت رونق قابل‌توجهی دارد، بنابراین اگر حوزهٔ کاری مرتبط با کار معدن داشته باشید، برای پیدا کردن کار موقعیت‌های مختلفی پیش رو خواهید داشت. دیگر صنایع و فعالیت‌های اقتصادی رایج در شهرهای بزرگ دنیا در پرت هم رونق دارد که از آن جمله می‌توان به گردشگری، تولیدات، خدمات مالی، مراقبت‌های درمانی و فناوری اطلاعات و مخابرات اشاره کرد. البته این نکته را هم در پرانتز باید عنوان کرد که پرت از لحاظ مساحت شهر کوچکی است، بنابراین پیدا کردن کار در آن، در مقایسه با شهرهایی چون سیدنی و ملبورن نسبتا دشوارتر خواهد بود.

هزینهٔ زندگی در پرت

به‌طور کلی می‌توان گفت که پرت از لحاظ هزینه‌های زندگی، در مقایسه با بهترین شهرهای استرالیا نسبتا مقرون‌به‌صرفه است، اما دورافتادگی شهر از لحاظ جغرافیایی باعث شده است تا در آن قیمت برخی اجناس و خدمات کمی بیشتر از سایر نقاط باشد. رونق معدن‌کاری در پرت باعث سیر صعودی قیمت مسکن در این شهر شده است. کرایهٔ ماهانهٔ آپارتمانی یک‌خوابه در خارج از مرکز پرت چیزی حدود ۱۴۵۲٫۴۳ دلار است.

مهاجرت به استرالیا در یک قدمی شما

متخصصان مهاجرت پلاس آماده‌اند تا ۰ تا ۱۰۰ خدمات مهاجرت به استرالیا و پس از آن را به شما ارائه کنند. وکلا و کارشناسان زبده این مجموعه پس از ورود شما به استرالیا نیز شما را در تمامی موارد مالی، مالیاتی و حقوقی و همچنین مواردی نظیر مانند افتتاح حساب، ارائه معرفی‌نامه برای اجاره یا خرید خانه و … شما را همراهی خواهند کرد.

امیدواریم که این مطلب در تصمیم‌گیری برای انتخاب شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید کمک‌تان کرده باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع روش‌های مهاجرت به استرالیا و شرایط هریک به لینک زیر مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت به استرالیا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. مهرداد می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    اطلاعاتتون به روز نیست .شهرهای داروین و پرت اصلا برای زندگی مناسب نیست .و به ناچار باید رفت اونجا .فقط منطقه ولز مناسبه زندگیه در کل و اونهم برخی قسمت هاش مثل کانبرا و سیدنی .که کانبرا مناسب تره برای زندگی . کلی ویژگی مثل امنیت و درآمد و رفاه و دسترسی به امکانات و آب و هوا مناسب برای زندگی و نزدیکی به شهر ها رو لحاظ کنید لطفا .ممنون از زحمتی که میکشید .

  2. جواد می‌گوید

    عالی بود واقعا خسته نباشید
    من جواب سوال خودم گرفتم