پردرآمدترین شغل های جهان؛‌ ۲۰ شغل با بیشترین درآمد در دنیا

44

بدون شک هر کسی موقع انتخاب شغل دوست دارد سراغ شغلی برود که درآمد خوبی داشته باشد و در ضمن جالب و ارضاکنندهٔ نیازهای روحی فرد هم باشد. اما ورود به این شغل های لوکس چندان هم آسان نیست. معمولا پردرآمدترین شغل های جهان به سال‌های سال تحصیل و کار سخت برای رسیدن به موفقیت نیاز دارند. در ادامه، فهرست پردرآمدترین شغل های جهان را معرفی کرده‌ایم. برای آشنایی با آنها همراه ما باشید.

چند نکته درباره فهرست پردرآمدترین شغل های دنیا

فهرستی که در ادامه می‌آید با توجه به متوسط درآمد جهانی این شغل های لوکس آماده شده است و مسلما در هر کشوری از جمله ایران تفاوت‌هایی وجود دارند، اما دانستن پردرآمدترین شغل های جهان چندان هم خالی از لطف نیست؛ چه‌بسا بتوانید توانایی‌های لازم برای رسیدن به چنین شغل‌هایی را کسب کنید و روزی شما هم صاحب یکی از پردرآمدترین شغل های جهان شوید.

رونیکس

۲۰. بانکدار تأمین‌کننده سرمایه

بیشترین درآمد ممکن: ۲۰۹۰۰۰ دلار

بانکداران تأمین‌کننده سرمایه با توجه به سابقه کاری و بخشی که در آن کار می‌کنند، وظایف مختلفی دارند. افراد می‌توانند در جایگاه تحلیلگر یا کارمند ساده شروع به کار در این حوزه کنند و به‌تدریج از نردبان ترقی بالا بروند تا در جایگاه معاون، مدیر یا مدیرعامل قرار گیرند. برای تبدیل‌شدن به بانکدار تأمین‌کننده سرمایه به مهارت‌ عالی ریاضی و حداقل مدرک کارشناسی نیاز دارید. البته اگر می‌خواهید پیشرفت کنید و بیشتر از تحلیلگر باشید، مدرک MBA مفید خواهد بود.

۱۹. استاد دانشگاه

بیشترین درآمد ممکن: ۲۰۹۰۰۰ دلار

زندگی استادان دانشگاه‌ها چندوجهی است. این فرد علاوه بر آموزش به دانشجویان و شرکت در سمینارها و کارگاه‌های آموزشی پیشرو، مدام در حال انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف است. برای اینکه بتوانید استاد دانشگاه شوید، باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید و بیشتر مواقع داشتن مدرک دکتری نیز اجباری است.

۱۸. مهندس ارشد نرم‌افزار

بیشترین درآمد ممکن: ۱۵۳۰۰۰ دلار

اصلا عجیب نیست که در عصر دیجیتال، مهندسی نرم‌افزار را در این فهرست ببینیم. مهندسان نرم‌افزار مهارت چشمگیری دارند. دانش آنها بر اساس علوم کامپیوتر، ریاضیات و مهندسی است، چراکه اصول مهندسی را برای طراحی، آزمایش و توسعه نرم‌افزارهای کامپیوتری به کار می‌برند.

مسیر تبدیل‌شدن به مهندس نرم‌افزار در چند سال گذشته تغییر کرده است. روش سنتی دستیابی به این شغل داشتن مدرکی در رابطه با علوم کامپیوتر است، اما بسیاری از مهندسان نرم‌افزار هم مشتاق‌اند که بوت‌کمپ‌های فشرده برنامه‌نویسی را بگذرانند.

۱۷. مهندس سخت‌افزار کامپیوتر

بیشترین درآمد ممکن: ۱۲۸۰۰۰ دلار

مهندسان سخت‌افزار کامپیوتر مسئول ساخت، آزمایش و تجزیه‌وتحلیل سیستم‌های فیزیکی کامپیوتر هستند. عیب‌یابی و توسعه مدارها و مجموعه‌های الکترونیکی نیز از مسئولیت‌های آنهاست.

این شغل نسبتا رقابتی است. بنابراین اگر به آن علاقه دارید، باید بتوانید انتظارات خاصی را برآورده کنید. موقعیت‌های شغلی معمولی به مدرک کارشناسی معتبر در رشته علوم کامپیوتر یا مهندسی برق نیاز دارند، در حالی که ممکن است شرکت‌های بزرگ‌تر مدرک کارشناسی ارشد نیز بخواهند.

۱۶. مهندس هوافضا

بیشترین درآمد ممکن: ۱۲۸۰۰۰ دلار

مهندسان هوافضا وسایلی مانند هواپیما، فضاپیما و ماهواره را طراحی می‌کنند. آنها برای انجام این کار باید نمونه‌های اولیه را بسازند، آزمایش کنند و همچنین بر روند ساختشان نظارت کنند. علاوه بر این، باید طرح‌ها را ارزیابی کنند که مطمئن شوند با اصول مهندسی مطابقت دارند.

مدرک کارشناسی مهندسی هوافضا به شما کمک می‌کند به‌سمت این شغل پردرآمد اوج بگیرید!

۱۵. متخصص ارشد علم داده

بیشترین درآمد ممکن: ۱۶۰۰۰۰ دلار

متخصصان داده عمدتا وظیفه سامان‌دهی و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات را بر عهده دارند و بر اساس داده‌های موجود، از مهارت‌های خود در آمار، برنامه‌نویسی و ریاضیات برای یافتن راه‌حل‌های عملی استفاده می‌کنند. این کار به کسب‌وکارها و سازمان‌ها کمک می‌کند که بر اساس یافته‌ها و داده‌های مربوط به خود، درآمدشان را افزایش دهند.

با این تفاسیر، جای تعجب نیست که در دهه گذشته تقاضا برای متخصصان داده افزایش یافته است. اگر این شغل برای شما ایدئال به نظر می‌رسد، باید ابتدا در مقطع کارشناسی رشته‌ای مانند علوم کامپیوتر، فیزیک یا ریاضیات تحصیل کنید و سپس در رشته دلخواهتان مدرک کارشناسی ارشد بگیرید.

۱۴. مهندس نفت

بیشترین درآمد ممکن: ۱۷۱۰۰۰ دلار

مهندس نفت باید فناوری‌های جدیدی برای استخراج نفت و گاز طبیعی را ایمن و سازگار با محیط‌زیست ایجاد کند. مهندس نفت باید درک خوبی از ریاضیات و علوم مربوطه داشته باشد تا بتواند در این شغل موفق شود. دولت آمریکا دانشجویانی را که قصد تحصیل و فعالیت در این حوزه دارند، بورسیه تحصیلی هم می‌کند.

۱۳. داروساز

بیشترین درآمد ممکن: ۱۳۵۰۰۰ دلار

شغل داروسازی در حوزه سلامت بسیار مهم است و به همین خاطر در فهرست بهترین شغل های دنیا جایگاهی ویژه دارد. برای اینکه داروساز شوید، باید قبل از شروع دوره آموزشی لازم برای دریافت مجوز، مدرک دکتری بگیرید.

۱۲. خلبان

خلبانی از پردرآمدترین شغل های دنیا

بیشترین درآمد ممکن: ۲۴۰۰۰۰ دلار

برای خلبان شدن نه‌تنها باید آموزش‌های سختی را پشت‌سر بگذارید، بلکه باید از شرایط جسمی خاصی هم برخوردار باشید. مثلا هواپیمایی بریتانیا شرط قدی ۱۵۷ تا ۱۹۰ سانتی‌متر و گذراندن آزمون پزشکی EASA کلاس ۱ را برای خلبانان اجباری کرده است که شامل آزمون‌های آمادگی جسمانی، شنوایی و بینایی است.

۱۱. کنترل‌کننده‌ ترافیک هوایی

بیشترین درآمد ممکن: ۱۴۹۰۰۰ دلار

نگرانی اصلی کنترل‌کننده ترافیک هوایی ایمنی است، زیرا او مسئول هماهنگی هواپیماها، اطلاع‌رسانی به خلبانان در هنگام پرواز و فرود و دادن سایر اطلاعات حیاتی به آنهاست.

اگر می‌خواهید وارد این حیطه شغلی شوید، باید آموزش‌هایی ببینید. این آموزش‌ها و قوانین بسته به کشور مدنظرتان متفاوت خواهند بود.

۱۰. مدیر بازاریابی

بیشترین درآمد ممکن: ۹۹۰۰۰ دلار

مدیر بازاریابی طیف گسترده‌ای از وظایف و مسئولیت‌ها را بر عهده دارد. این وظایف عبارت‌اند از:

  • نظارت بر بودجه؛
  • مدیریت کارکنان؛
  • تجزیه‌وتحلیل کمپین‌ بازاریابی؛
  • ایجاد راهبردهای تبلیغاتی جدید برای محصولات و خدمات.

مدیران بازاریابی پتانسیل کسب درآمد بالایی را دارند. تجربه عنصری اساسی برای دستیابی به این شغل است.

۹. وکیل شرکتی

بیشترین درآمد ممکن: ۲۴۰۰۰۰ دلار

وکلای شرکتی در واقع مشاوران تجاری‌حقوقی هستند، زیرا وظیفه اصلی آنها مشاوره‌دادن به مشاغل درباره حقوق و مسئولیت‌های قانونی آنهاست. شما به‌عنوان وکیل، عمدتا به مسائل حقوقی مانند مسئولیت، مالکیت، قراردادها و استخدام رسیدگی خواهید کرد.

گرفتن مدرک حقوق اولین قدم در مسیر رسیدن به این شغل است. سپس بسته به محل سکونت‌تان، مسیرهای مختلفی برای طی‌کردن وجود دارد.

۸. مدیر فناوری اطلاعات

بیشترین درآمد ممکن: ۱۲۷۰۰۰ دلار

مسئولیت‌های مدیران فناوری اطلاعات، محافظت از شبکه‌های اداری در برابر نفوذ هکرها و بدافزارها، نظارت بر ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزار و خلاصه تمام مسئله فنی دیگری است که پیش می‌آیند. فناوری اطلاعات جزئی جدایی‌ناپذیر از هر مدل کسب‌وکار است و بنابراین مدیران فناوری اطلاعات هم خواهان زیاد دارند.

۷. مدیر مهندسی

بیشترین درآمد ممکن: ۱۴۹۰۰۰ دلار

وظیفه مدیران مهندسی نظارت بر پروژه‌های مختلف، کار با تیم‌های مختلف و ارتباط با مشتریان است. به عبارت دیگر، شما در سمت مدیر مهندسی نه‌تنها باید حرفه‌ای و باتجربه باشید، بلکه باید مهارت‌های نرم‌افزاری مختلفی نیز داشته باشید.

۶. مدیرعامل

بیشترین درآمد ممکن: ۳۱۰۰۰۰ دلار

برای اینکه مدیرعامل یا مدیر ارشد اجرایی شوید، باید سال‌ها تلاش کنید تا تجربه و مهارت‌های لازم برای صنعت مربوطه را کسب کنید، درست مانند ایلان ماسک و تیم کوک که از پردرآمدترین مدیرعاملان جهان هستند.

۵. دندان‌پزشک

بیشترین درآمد ممکن: ۲۱۳۰۰۰ دلار

دندان‌پزشکی با قرارگرفتن در جایگاه پنجم فهرست پردرآمدترین شغل‌ها، همچنان در حال رشدی چشمگیر است.

دندان‌پزشک درباره مراقبت صحیح از دندان‌ها به بیماران توصیه می‌کند و مشکلات دندان‌هایشان را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.

۴. ارتودنتیست

بیشترین درآمد ممکن: ۳۰۴۰۰۰ دلار

کار ارتودنتیست‌ها اصلاح طرح لبخند، تقویت ساختار دندان‌ها و تصحیح جویدن‌های نامنظم با کمک براکت، نگهدارنده و سایر وسایل جایگزین است. اگر می‌خواهید ارتودنتیست شوید، ابتدا باید در رشته مرتبط تحصیل کرده و بعد دوره تخصصی ارتودنسی را بگذرانید.

۳. پزشک

بیشترین درآمد ممکن: ۲۲۷۰۰۰ دلار

پزشکان را می‌توان به دو دسته پزشک عمومی و پزشک متخصص تقسیم کرد.
هر بیماری، چه سرماخوردگی ساده داشته باشد و چه بیماری مهلک، اول باید به پزشک عمومی مراجعه می‌کند. پزشک‌های عمومی بدن و آناتومی انسان را به‌خوبی می‌شناسند؛ آنها یا بیمار را درمان می‌کنند یا او را به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهند.

۲. جراح

بیشترین درآمد ممکن: ۴۹۶۰۰۰ دلار

جراحان در سرتاسر دنیا گرامی‌ترین پزشکان هستند و به همین خاطر است که رتبه دوم این فهرست را هم از آنِ خود کرده‌اند. جراحان نه‌تنها تحصیلات پزشکی را پشت‌سر می‌گذارند، بلکه چندین سال دیگر هم به گرفتن تخصص در حوزه‌ای خاص مشغول هستند. آنها در یک روز معمول کاری، جراحی‌های مهمی انجام داده و زندگی بیمارانشان را نجات می‌دهند.

۱. متخصص بیهوشی

بیشترین درآمد ممکن: ۴۱۱۰۰۰ دلار

متخصصان بیهوشی هم درست مانند جراحان پزشکانی آموزش‌دیده هستند که در مراقبت‌های قبل از عمل تخصص دارند. آنها نقش بسیار مهمی را در جراحی ایفا می‌کنند، زیرا باید نوع و دوز صحیح داروی بیهوشی را برای بیمار مشخص کنند.

تبدیل‌شدن به متخصص بیهوشی فرایندی طولانی است که معمولا به ۱۲ تا ۱۳ سال آموزش پزشکی نیاز دارد. با این حساب، جای تعجب نیست که متخصصان بیهوشی پر درآمد ترین شغل دنیا را دارند!

شما بگویید

نظر شما درباره پردرآمدترین شغل های جهان چیست؟ آیا شغلی را در ذهن دارید که در این فهرست نباشد؟ لطفا در قسمت نظرات درباره‌اش برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع careeraddict
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 44 دیدگاه)
  1. COC می‌گوید

    دلال کوکائین کم کمش 500000دلار در ماه

  2. mahdi می‌گوید

    ترید درامد بالایی داره ب شرط اینکه تلاش وتمرین و صبر داشته باشید. سه سال زمان بگذارند بعد سه سال قطعا شروع ب درامد های هنگفتی میکنن..

  3. ستایش می‌گوید

    دندانپزشک