آموزش انگلیسی برای کودکان

0

مدتی بود که تقریبا هر خانواده‌ای به دنبال یک موسسه یا مدرس خوب برای فرزندان خودشان می‌گشتند تا آن‌ها را در کلاس زبان ثبت نام کرده و هر چه سریعتر به آن‌ها انگلیسی یاد بدهند. اما معمولا برنامه‌هایی که توسط موسسات مختلف برای یادگیری انگلیسی کودکان تنظیم می‌شد یا بیش از حد جدی بود و باعث سر رفتن حوصله بچه‌ها می‌شد و یا آنقدری مشغول بازی و سرگرمی می‌شدند که دیگر زمانی برای یادگیری انگلیسی نمی‌ماند (این اتفاق را شخصا بارها در موسسات مختلف به چشم دیده و شنیده‌ام!)

اما امروزه روش‌های نوینی وارد برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان شده است؛ برنامه‌هایی که نه تنها تمرکز بیشتری روی یادگیری دارند بلکه محیط دوستانه‌تری هم برای کودکان ایجاد می‌کنند. در این مقاله به بعضی از این روش‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

آموزش انگلیسی برای کودکان

رونیکس

آموزش انگلیسی برای کودکان اول از والدین شروع می‌شود!

ممکن است شما هم فرزندان خودتان را در یک موسسه ثبت نام کرده باشید و یا شاید ترجیح بدهید که خودتان مستقیما به فرزندانتان انگلیسی یاد بدهید. با هر رویکردی که پیش بروید اصلا لزومی ندارد که خودتان صد درصد به انگلیسی تسلط داشته باشید بلکه مهم‌ترین مسئله این است که همیشه شوق و علاقه خودتان به این قضیه را حفظ کنید و فرزندانتان را تشویق به یادگیری کنید. اگر این کار را انجام بدهید بعد از مدتی بچه‌هایتان هم از این شوق و علاقه شما الهام خواهند گرفت. البته کارکرد ذهن بچه‌ها در یادگیری زبان با بزرگسالان فرق می‌کند و شما هم باید کمی زمان به آن‌ها بدهید.اگر هم به دنبال دلایل بیشتری میگردید این مقاله همیارزبان رو دلایل یادگیری زبان انگلیسی رو از دست ندید

 

کودکان به یک برنامه منسجم نیاز دارند!

تا جایی که می‌توانید سعی کنید در برنامه یادگیری انگلیسی فرزندتان هیچ وقفه و بی‌نظمی ایجاد نکنید. در ضمن پیشنهاد ما این است که به جای جلسات کم‌تر و طولانی‌تر، تعداد جلسات را کمی بیشتر‌کرده و طول آن‌ها را کمتر کنید.

برای مثال اگر قصد دارید در خانه‌تان تدریس کنید، روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌تواند زمان مناسبی باشد. علاوه بر آن، اگر دوست دارید که بچه هایتان از کلاس‌های آموزشگاهی استفاده کند تعداد چهار جلسه ۴۰ دقیقه‌ای در هفته می‌تواند بازده بالایی ایجاد کند. البته این را هم مد نظر داشته باشید که رفته رفته بر اساس نیاز و یا توانایی فرزندتان می‌توانید طول و تعداد جلسات را کمتر و یا بیشتر کنید.

بازی و یادگیری در کودکان

یکی از مهم‌ترین اصول آموزش زبان انگلیسی به کودکان این است که به صورت طبیعی، ‌بچه‌ها زمانی که خوش گذرانده و بازی کنند میزان یادگیری‌شان چند برابر می‌شود. حتما اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما محیطی جذاب و سرگرم کننده برای یادگیری‌شان دارند. برای مثال استفاده از فلش کارت‌های طرح دار و جذاب برای آموزش و مرور لغات می‌تواند تنوع خوبی به فرایند یادگیری اضافه کند.

از اشیا و موقعیت‌های محیط استفاده کنید!

در این بازه سنی، یادگیری زبانی به جز زبان مادری برای کودکان می‌تواند کمی عجیب باشد چون به هر حال یادگیری آگاهانه به صورت کامل نمی‌تواند اتفاق بیفتد و حتی در بسیاری از موارد کودک تسلط چندان زیادی به زبان مادری خودش هم ندارد و ذهنش آمادگی آشنایی کامل با یک زبان جدید را پیدا نکرده است.

اما در این میان راهی وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید فرایند یادگیری زبان کودکان را تا حد بسیار زیادی راحت‌تر، سریع‌تر و پربازده تر بکنید! چطور؟ سعی کنید از اشیا و یا اتفاقات روزمره‌ای که کودکتان هر روز (یا تقریبا هر روز) در معرضشان قرار دارد استفاده کنید. چرا؟ چون ذهن کودک در چنین مواردی آشنایی کافی با خودِ عمل را دارد و فقط لازم است به بخش زبانی آن دقت کند و همچنین چون این اتفاق (تقریبا) هر روز می‌افتد، به خاطر تکرارش باعث مرور و تثبیت در یادگیری می‌شود.

برای مثال زمانی که فرزندتان درحال لباس پوشیدن است می‌توانید در مورد سایز و نوع لباس‌ها چند کلمه را برای او تکرار کنید (مثلا با جدا کردن pants (شلوار عادی) از jeans (شلوار جین) و تکرار چند مرتبه‌ای این کار فرزندتان هم به زودی یاد خواهد گرفت). یا اگر به همراه فرزندتان مشغول مرتب کردن لباس‌ها هستید می‌توانید رنگ‌های مختلف را به او آموزش بدهید و از او بخواهید که لباس‌ها را بر اساس رنگ ها (مثلا red, blue, white, black, yellow که تقریبا همگی رنگ‌های اصلی هستند) دسته بندی کند.

آموزش انگلیسی برای کودکان

از کتاب و داستان استفاده کنید!

بچه‌ها عاشق کتاب‌های رنگی رنگی و جذاب هستند! اصلا یکی از خاطره انگیزترین و پربازده ترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای کوکان این است که خودتان (و یا مدرسی که مسئول آموزش است) یک به یک به عکس‌ها اشاره کرده و واژه انگلیسی آن‌ها را تکرار کنید.

برای مثال فرض کنید که به یک کتابچه‌ در مورد حیوانات نگاه می‌کنید و در آن‌جا حیواناتی مثل cat (گربه)، dog (سگ)، bird (پرنده( و طوطی دیده‌اید و همانطور که گفته شد به همراه فرزندتان چندین مربه تکرار هم کرده‌اید. حالا برای این که بتوانید جذابین این کار را بیشتر کرده و خوانده‌های قبلی را مروری هم کرده باشید می‌توانید از فرزندتان بپرسید که where is the cat? (یعنی گربه کجاست) و از او بخواهید که حیوان مورد نظر شما را پیدا کند. بعد از اینکه جواب صحیح را پیدا کرد می‌توانید برای سنجش تلفظ او، این سوال را از او بپرسید که what is that? (یعنی اون چیه) و از او بخواهید که این واژه را برای شما تکرار کند.

با ما همراه باشید!

در این مقاله مطلب آموزشی مستقیم در مورد یادگیری انگلیسی توسط کودکان ننوشتیم چون مطمئن باشید اگر شرایط و پیش نیازهای صحیح آموزش زبان انگلیسی به کودکان را ندانید، خود فرایند یادگیری انطور که باید بازده نخواهد داشت. به همین منظور پینشهاد میکنم که به این مقاله به عنوان یک مقدمه و راهنما نگاه کنید و همچنین منتظر مقالات بعدی ما در این زمینه باشید.

منبع : https://www.hamyarzaban.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.