مهاجرت آسان برای ایرانیان به چه کشورهایی امکان‌پذیر است؟

0

اگر قصد دارید به هر دلیلی، اعم از کاری، تحصیلی و… ایران را ترک کنید و با مهاجرت به کشوری دیگر زندگی تازه‌ای شروع کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با کشورهایی آشنا کنیم که به واسطهٔ وجود سیاست‌های حمایت از مهاجران و دیگر برنامه‌های خدماتی مرتبط، امکان مهاجرت آسان به آن‌ها وجود دارد. به‌علاوه توضیح مختصری دربارهٔ مراحل اخذ ویزای هر کشور و چگونگی روند آن ارائه خواهد شد تا درک بهتری از این موضوع پیدا کنید. با ما همراه باشید.

کانادا

کانادا به عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر جهان شناخته می‌شود و در میان مهاجران ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. وسعت جغرافیایی، وجود مردمانی با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف و شرایط خوب اقتصادی (کانادا معمولا از آسیب‌های رکود جهانی اقتصادی در امان است)، از جمله عوامل محبوبیت این کشور هستند. تحصیل در کانادا به عنوان یکی از روش‌های مهاجرت آسان به این کشور شناخته می‌شود. این روش در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرت به کانادا به زمان نسبتا کمتری نیاز دارد و در صورت دریافت مدرک کانادایی، امکان دریافت ویزای دائم و اقامت در این کشور را خواهید داشت. برای استفاده از این روش به مدرک زبان انگلیسی (حداقل نمرهٔ ۶ آیلتس) و مدارک مرتبط به تمکن مالی نیاز پیدا خواهید کرد. تنها عیب این روش هزینهٔ بیشتر آن در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرت به کانادا است.

روش دیگر برای مهاجرت به کانادا استفاده از برنامه‌های مهاجرتی‌ای است که استان‌های این کشور به‌طور مستقل اجرا می‌کنند. برای نمونه در استان کبک همه‌ساله بر اساس نوعی سیستم امتیازبندی (کسانی که بیشترین امتیاز را داشته باشند قادر به مهاجرت خواهند بود) اقدام به پذیرش مهاجران می‌شود. هزینهٔ استفاده از این روش نسبتا کمتر است و از همان ابتدا می‌توان ویزای دائم دریافت کرد، اما تسلط به زبان فرانسوی الزامی است و بعضا در مورد مدارک ارسالی متقاضیان سخت‌گیری نشان داده می‌شود.

رونیکس

استرالیا

استرالیا

استرالیا با ۲۳٫۷ میلیون نفر جمعیت، به عنوان کشوری ثروتمند شناخته می‌شود و کیفیت بالای زندگی، حقوق و مزایای شهروندی، موقعیت‌های مختلف برای کارآفرینان، ثبات اقتصادی و خدمات متعدد بخش عمومی، از جمله عواملی هستند که مهاجرت به استرالیا را به یکی از اولویت‌های مهاجران نقاط مختلف جهان تبدیل می‌کنند. بخش اعظم جمعیت این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند که امکان کار و زندگی در این کشور را به مراتب ساده‌تر می‌کند.

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت این کشور، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. این روش برای افرادی مناسب است که در سطح عالی با کسب‌وکاری بخصوص آشنایی دارند و در خود توانایی این را می‌بینند که برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکارشان به استرالیا مهاجرت کنند. البته در صورت موافقت ویزایی ۴ ساله دریافت خواهند کرد و پس از پایان این مدت، شرایط‌شان مجدد بازبینی می‌شود.

موقعیت‌های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد؛ به همین دلیل بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار اقدام می‌کنند. ویزاهای کاری انواع مختلفی دارند، اما به طور کلی باید در رشته تحصیلی‌تان متخصص باشید و شغل مورد نظرتان یکی از شغل‌های مورد نیاز استرالیا باشد.

در صورتی که یکی از اعضای خانواده یا اقوام نزدیک‌تان اقامت استرالیا را داشته باشد، می‌توانید از طریق او اقدام به دریافت ویزای خانواده کنید. طبق قانون این فرد ضامن شما خواهد بود و باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشد.

دریافت ویزای تحصیلی هم از جمله روش‌های محبوب مهاجرت به استرالیا است. اگر بتوانید بورسیهٔ تحصیلی استرالیا بگیرید، کارتان به‌مراتب ساده‌تر خواهد شد و در صورتی که متأهل باشید، می‌توانید همسرتان را هم همراه‌تان ببرید. پس از پایان تحصیل به شما فرصت داده خواهد شد تا به دنبال کار مناسبی بگردید و اگر موفق به پیدا کردن کار نشوید، مجبورید به وطن خود برگردید.

برای مطالعه انواع ویزاهای استرالیا برای مهاجرت آسان به این کشور، روی لینک زیر کلیک کنید.

ویزای استرالیا

آلمان

آلمان از لحاظ کیفیت زندگی و اوضاع معیشتی-اقتصادی به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی شناخته می‌شود. این کشور در میان کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا بیشترین جمعیت را دارد و با نُه کشور اروپایی هم‌مرز است. در حال حاضر مهاجران نقاط مختلف جهان در تلاش برای کسب اقامت این کشور و بهره‌مندی از اوضاع روبه‌رشد اقتصادی آن هستند. نرخ پایین بیکاری، اقتصاد روبه‌رشد و باثبات و سیاست‌های نه‌چندان سخت‌گیرانه در باب پذیرش مهاجران از جمله عواملی محبوبیت این کشور در میان کسانی است که قصد مهاجرت به کشوری جدید را دارند.

یکی از روش‌های مناسب برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. حتی با مدرک دیپلم هم می‌توان برای این ویزا اقدام کرد و پس از گذراندن دورهٔ ۹ ماههٔ کالج‌های آلمان، در مقطع کارشناسی به تحصیل ادامه داد (در صورت داشتن معدل بالا به این دوره هم نیازی نخواهد بود). دانشگاه‌های این کشور درس‌های خود را به دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌دهند، بنابراین نمرهٔ آیلتس ۵ یا ۶ برای این منظور کافی خواهد بود.

روش دیگر مهاجرت آسان به آلمان، دریافت ویزای کار است که اگر قادر به دریافت آن باشید، بهترین روش برای شما خواهد بود. برای دریافت ویزای کار آلمان، یا باید کارفرمایی در آلمان پیدا کنید که برای شما پیشنهاد کاری بفرستد، یا آنکه بسته به تخصص خود و با توجه به نیازهای شغلی این کشور که چند وقت یک‌بار اعلام می‌شود، به دنبال کار بگردید و برای سازمان‌های مختلف درخواست بفرستید.

مالزی

مالزی

مالزی در حال حاضر به عنوان یکی از کشورهای توسعه‌یافته شناخته می‌شود و کیفیت بالای زندگی، در کنار عواملی چون ثبات اقتصادی و زیبایی‌های طبیعی این کشور باعث محبوبیت آن در میان مهاجران شده‌اند. موقعیت‌های شغلی در حال حاضر در این کشور نسبتا زیاد است و هزینهٔ زندگی در مالزی کم است. به‌علاوه مراکز و خدمات درمانی بسیار خوبی در این کشور وجود دارند. مدارس بین‌المللی و معتبر مالزی از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود.

شهریهٔ پایین دانشگاه‌های مالزی و هزینهٔ نسبتا کم تحصیل در این کشور باعث شده است تا دریافت ویزای تحصیلی برای مهاجرت به آن طرفداران زیادی داشته باشد. این در حالی است که دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارند که دروس آن‌ها به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شود. برای اخذ این ویزا باید به‌صورت اینترنتی اقدام کنید.

روش دیگر دریافت ویزای کار این کشور است که همانند آنچه در مورد آلمان گفته شد، برای دریافت آن به پیشنهاد کار از سوی یکی از کارفرمایان فعال در مالزی نیاز پیدا خواهید کرد. این ویزا برای دو سال اعتبار خواهد داشت (البته امکان تمدید آن وجود دارد و پس از پایان مدت اعتبار، شرایط‌تان مجدد بازبینی می‌شود).

هند

در مقایسه با کشورهایی که در این مقاله عنوان شدند، هند از لحاظ کیفیت زندگی در رتبهٔ پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما از سوی دیگر مزایایی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد که باعث محبوبیت آن در میان افراد علاقه‌مند به مهاجرت شده است. هزینهٔ زندگی در هند نسبتا پایین است و سیاست‌های وضع‌شده در آن از مهاجران و اتباع بیگانه در این کشور حمایت می‌کند و خدماتی برای رفاه بیشتر آن‌ها ارائه می‌دهد؛ این‌ها مهم‌ترین عوامل محبوبیت هند در میان کسانی است که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند.

یکی از راه‌های مناسب برای گرفتن ویزای هند، اقدام از طریق سرمایه‌گذاری است. نیروی کار در هند دستمزد نسبتا کمی دریافت می‌کند و می‌توانید بیشترین سود را از فعالیت‌های خود در این کشور به دست بیاورید. برای سرمایه‌گذاری در هند می‌توانید اقدام به ثبت شرکت کنید. برای این کار به مجوزهایی احتیاج خواهید داشت که از سوی بانک مرکزی هند صادر می‌شوند.

اخذ ویزای تحصیلی هند، روش دیگری برای مهاجرت آسان به این کشور است. دانشگاه‌های هند از لحاظ علمی در جهان بسیار معتبر هستند و در کنار هزینهٔ نسبتا کم تحصیل در این کشور، هند را انتخابی ایده‌آل برای محصلین نقاط مختلف جهان می‌کند. مزیت دیگر دانشگاه‌های هند ارائهٔ دروس به زبان انگلیسی است که کار را ساده‌تر می‌کند. مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی هند نیاز خواهید داشت ترجمه تأییدشدهٔ آخرین مدرک تحصیلی و نامهٔ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های هند است.

سخن آخر

مطمئنا خودتان به اندازهٔ کافی واقف به تأثیر و اهمیت این تغییر بزرگ در زندگی‌تان هستید؛ بنابراین بهتر است پیش از گرفتن تصمیم نهایی با استفاده از اطلاعات این مقاله و دیگر منابع و همچنین دریافت مشاوره از یک وکیل مهاجرت معتبر، به‌خوبی اوضاع و شرایط را بسنجید و با توجه به اولویت‌هایتان بهترین تصمیم را بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.