چطور می توان با نصب کانکس نگهبانی امنیت مجتمع را افزایش داد؟

0

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی متاسفانه شاهد پیشرفت سارقان نیز می‌باشیم که با استفاده از ترفندها و راهکارهای مختلف از منازل و خودروهای افراد سرقت می‌کنند. یکی از راهکارهای پیشگیری از این مورد تهیه و نصب کانکس نگهبانی برای مجتمع، ساختمان یا کوچه‌های مسکونی می‌باشد. خوشبختانه با استفاده از دوربین‌های مداربسته امروزه یک شخص نگهبان به راحتی می‌تواند محدوده زیادی را تحت نظر داشته باشد و همچنین ورود و خروج افراد یا خودروها را نیز همزمان کنترل نماید. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که چطور می توان یک کانکس نگهبانی مطابق با نیاز خود تهیه و در مکان مورد نظر مستقر نمائیم.

چطور کانکس نگهبانی بخریم؟

تهیه یا خرید یک سازه مناسب برای این منظور خود یک چالش بوده که ما را در برابر انواع گزینه‌ها وبا قابلیت‌ها و البته قیمت‌های مختلف قرار می دهد. از جمله مواردی که ما می‌بایست در ابتدا به آن دقت کنیم این است که چه مقدار فضا برای تهیه و نصب این کانکس نگهبانی در اختیار داریم و آیا نصب آن در محل مورد نظر تداخلی در ورود و خروج خودروها ایجاد می‌کند؟ پس از بررسی این موارد، ابعاد مورد نظر مشخص می‌گردد حال آنچه برای ما اهمیت دارد شکل ظاهری و محل قرارگیری درب و پنجره‌ها بوده که بهتر است در محل یک پلان دستی با یک خودکار بصورت کاملا ساده ترسیم شود تا از خطاهای احتمالی جلوگیری نماید. جالب است بدانید که کانکس‌های نگهبانی خود دارای گونه‌های لوکس با انواع رنگ‌ها و طرح های مختلف هستند که شما با در دست داشتن همین اطلاعات اولیه به راحتی می‌توانید گزینه مورد نیاز خود را از میان آنها انتخاب نمائید.

چطور کانکس نگهبانی را به محل مورد نظر منتقل کنیم؟

رونیکس

چالش بعدی که پیش رو قرار دارد حمل و نصب این سازه به در محل مورد نظر بوده چرا که گاهی وقت‌ها محل مورد نظر دارای محدودیت‌هایی است که قابلیت تردد ماشین آلات ویژه حمل یا جرثقیل که بتوان با آن کانکس را به محل منتقل نمود وجود ندارد. برای این منظور تولیدکنندگان این سازه‌های پیش‌ساخته متدی تحت عنوان اجرای سازه در محل را پیش روی شما قرار می‌دهند که در این حالت سازه مورد نظر شما اگر دارای پلان خاصی یا ابعاد نامتعارفی باشد نیز به راحتی قابل اجرا بوده و زمان ساخت آن نیز در حدود چند روز بیشتر بطول نخواهد انجامید. اما اگر محدودیتی وجود نداشته باشد که به راحتی با یک جرثقیل کوچک سازه به محل شما منتقل می‌شود و در محل قرار می‌گیرد. نکته‌ای که می‌بایست قبل از خرید و انتقال کانکس نگهبانی به آن توجه کنید این است که سطح مورد نظر که برای نصب آن در نظر گرفته‌اید کاملا مسطح و تراز باشد و همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد مزاحمتی برای تردد به وجود نیاورده و مکان مورد نظر، محلی باشد که نفر بتواند تمامی نقاط ورودی مجموعه را تحت نظر داشته باشد.

چه امکاناتی در داخل کانکس نگهبانی نیاز است؟

از آنجایی که این سازه خود دارای تعاریف مختلفی با ابعاد متفاوتی است اینگونه می‌توان توضیح داد که بسته به اینکه آیا شخص نگهبان قصد استقرار در طول شبانه روز در آن را دارد یا خیر. چرا که در این حالت می‌بایست کانکس نگهبانی مجهز به یک اتاق کوچک جهت استراحت و همچنین سرویس بهداشتی باشد تا شخص نگهبان بتواند تمام مدت شبانه روز را در آن سپری نماید که در این حالت نیازمند تاسیسات لوله‌کشی آب و فاضلاب نیز خواهیم بود. اما گونه دیگری نیز وجود دارد که فقط بصورت انفرادی برای یک نفر طراحی و تولید می‌گردد و فضای آن فقط در حدود یک میز کار برای ثبت ورود و خروج بوده، همچنین ابعاد آن حداکثر در حدود 3 تا 4 متر مربع می‌باشد. در این حالت معمولا نگهبان‌ها به صورت شیفتی تعویض و یا فقط در طول ساعات اداری در آن مستقر می‌گردند.

چطور کانکس نگهبانی دست دوم بخریم؟

این که چه طور می‌توانیم هزینه های خرید کانکس را کاهش دهیم راهکارهای مختلفی دارد که یکی از آنها نیز این است که به دنبال تهیه یک سازه کارکرده یا همان دست دوم باشیم. در این حالت می‌بایست این نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر موارد کارکرده در سازه‌های پیش ساخته مختص کانکس کارگاهی بوده و نوع های لوکس یا اختصاصی آن به ندرت بصورت دست دوم خرید و فروش می شود. دلیل آن نیز واضح است چرا که در هنگام اتمام یک پروژه کارگاهی یا ساختمانی تمامی سازه هایی که در ابتدا تهیه شده به عنوان کانکس دست دوم به فروش می‌رسند اما نوع‌های لوکس که معمولا برای مجتمع‌های مسکونی یا اداری است، همواره به فعالیت خود ادامه می‌دهند. نکته بعدی این است که حتما اگر قصد خرید یک سازه دست دوم را دارید آن را قبل از هر اقدامی مورد بازدید قرار داده و اگر تخصصی در زمینه‌های فنی ندارید از یکی از دوستان که در این مورد آشنایی بیشتری نسبت به شما در باره کانکس و سازه های پیش ساخته دارد بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

نکاتی برای استفاده و نگهداری از کانکس نگهبانی

در آخر نیز باید گفت که این سازه‌ها نیازمند تاسیسات سرمایشی و گرمایشی برای استفاده می‌باشند که پیشنهاد می‌شود از یک کولر اسپیلت برای هر دو منظور استفاده نمائید چرا که ابعاد کانکس نگهبانی کوچک بوده و به راحتی می‌توان فضای داخل آن را مطبوع نمود اما اگر بخواهیم از بخاری گازی در این مورد استفاده نمائیم هم فضای داخلی را اشغال نموده و هم نیازمند تاسیسات لوله کشی گاز خواهیم بود و به علاوه اینکه خطر گاز گرفتگی نیز به وجود می‌آید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.