سفری در باغ کتاب تهران با چاشنی کشف و تجربه

0

باغ کتاب تهران یکی از مکان‌های پربازدید تهران است که نه تنها علاقمندان کتاب، بلکه تمام مردم در رده‌های سنی، شغلی و… گوناگون به آن علاقمندند.
دلیل محبوبیت بالای باغ کتاب تهران، وجود کتابخانه، سینما، کافی‌شاپ، فضای پیاده‌روی، سالن و محل مخصوص بازی و مطالعه کودکان، باغ علم کودکان، باغ علم نوجوانان و… است.
در حقیقت شما می‌تواندی با مراجعه به باغ کتاب تهران با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه بر اینکه در یک فضای فرهنگی به مطالعه بپردازید، پیاده روی کنید، فیلم ببینید، با کودکانتان بازی کنید و….
در ادامه با امکانات باغ کتاب تهران بیشتر آشنا می‌شوید.

امکانات باغ کتاب

امکانات باغ کتاب

شعار باغ کتاب تهران، «کشف کن، تجربه کن، یاد بگیر» است و این شعار به خوبی حال و هوای این مکان فرهنگی را توصیف می‌کند. چرا که باغ کتاب تهران فرصتی را فراهم می‌کند که تمام اعضای خانواده در یک محیط صمیمی از کنار هم بودن لذت ببرند.
در مورد امکانات باغ کتاب تهران هم باید بگویم که باغ کتاب تهران مجموعه‌ای سه طبقه‌ای است که در دل آن بخش‌های مختلفی طراحی شده است. بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت نابرو، «باغ کتاب تهران دارای ۴ بلوک به نام‌های بهارستان، خیالستان، نگارستان و سروستان است که بلوک بهارستان ویژه کودک و نوجوانان است و کودکان در این بلوک می‌توانند هر نوع کتاب و لوازم التحریری که می‌خواهند خریداری کنند. ضمن اینکه کافه کودک نیز در بلوک بهارستان واقع شده است. از دیگر ویژگی‌های بلوک بهارستان باغ کتاب تهران می‌توان به راه‌اندازی باشگاه رباتیک اشاره کرد که توسط دانشجویان ممتاز و قهرمانان رباتیک کشور اداره می‌شود.
از بهارستان که بگذریم وارد بلوک خیالستان که مسیر ویژه پیاده‌روی از بلوک بهارستان به بلوک نگارستان است می‌رسیم. این راهرو ویژگی‌های خاص خود را دارد که وجود 2 حلقه پیاده‌بر که مخاطبان را به بلوک C می‌رساند یکی از این جذابیت‌هاست. علاوه بر این راهروی مورد نظر دارای استندهای ویدئویی زیبایی است که جذابیت خاصی به فضا داده است.
پس از گذر از این راهرو به نگارستان که پردیس سینمایی باغ کتاب تهران و باغ علم کودک را شامل می‌شود می‌رسیم. این بلوک شامل پردیس سینمایی باغ کتاب تهران و باغ علم کودک می‌شود و شامل ۱۱ سالن سینما و تئاتر است که در همکف و پشت بام قرار دارند.
بلوک سروستان هم فروشگاه کتاب بزرگسالان و باغ علم نوجوان را شامل می‌شود.

رونیکس

بلوک خیالستان باغ کتاب

یکی دیگر از بخش‌های جذاب باغ کتاب تهران، بام آن است. بام باغ کتاب فضایی دلنشین برای پیاده روی در اختیارتان می‌گذارد و دارای کافه و رستوران‌های مطرحی است. به این ترتیب باغ کتاب تهران را می‌توان منحصربه‌فردترین کتاب فروشی ایران و خاورمیانه دانست. با اینکه مسیر رسیدن به آن سخت است ولی ماندن در آن بسیار شیرین است.

مکان های دیدنی تهران با تنوع بالایی که دارند شاید در کمتر شهری پیدا شوند، برای تجربه بهتر این مکان ها شاید برنامه ریزی و آگاهی از امکانات کمک زیادی به بهتر شدن این تجربه باشد.

آدرس دقیق باغ کتاب تهران

شما از چند طریق می‌توانید به باغ کتاب تهران برسید.

اگر مسیرتان از میدان ونک می‌گذرد می‌توانید از بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی به باغ کتاب تهران برسید.
از مسیربزرگراه شهید همت هم می‌توانید از مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس به باغ کتاب تهران برسید.
در مورد پاکینگ هم باید بگوییم که این مکان تفریحی دارای پارکینگ بزرگی است که رایگان است.
ساعات کار باغ کتاب تهران شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۹ شب، پنجشنبه و جمعه ۹ صبح الی ۱۰ شب است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.