چطور بهترین وکیل مهاجرت استرالیا را انتخاب کنیم؟

0

پیدا کردن یک وکیل مهاجرتی‌ باتجربه و با شهرت خوب در میان جمعیت موکلان، دغدغهٔ‌ بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند. حتی گاهی از گوشه و کنار می‌شنویم کسانی که به قصد مهاجرت وارد استرالیا شده‌اند، به‌دلیل ناآگاهی از قوانین مربوط به ویزا، دچار دردسرهایی هم شده‌اند. به همین خاطر سعی بر گردآوری اطلاعاتی داشته‌ایم که با استفاده از آن‌ها به‌ روش بهتر و مؤثرتری برای انتخاب وکیل مهاجرت استرالیا اقدام کنید. با ما همراه باشید.

پیدا کردن وکیل مهاجرت استرالیا در میان اسامی ثبت‌شده در سایت سازمان مارا

یکی از مزایای کلیدی همکاری با چنین وکلایی قرار داشتن آن‌ها تحت نظارت مستقیم سازمان مهاجرتی مارا و ارزیابی شدن عملکردشان توسط مسئولان این سازمان است. وکیل مهاجرت استرالیا، پس از ثبت‌نام در این سازمان موظف به پرداخت هزینه‌ای به‌صورت سالانه است و به‌علاوه، ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی توسعهٔ فردی است که این سازمان برگزار می‌کند. در این دوره‌های آموزشی، آخرین اطلاعات به‌روزشده در اختیار وکلا قرار می‌گیرد و آن‌ها را از اصلاحات مسائل حقوقی مربوط به دریافت ویزای استرالیا مطلع می‌کنند.

رونیکس

برای اینکه ببینید اسم وکیل مهاجرت استرالیا در سازمان مارا ثبت شده است یا نه، کافی است به سایت این سازمان، www.mara.gov.au، مراجعه کنید و اسم وکیل موردنظر را در آن جست‌وجو کنید.

هر اسم ثبت شده در این سازمان به‌مدت یک سال اعتبار دارد. پس از آنکه اسم وکیل را در سایت پیدا کردید، تاریخ ثبت‌نام او را هم بررسی کنید. دو عدد اول از شماره‌ای که سازمان مارا به هر وکیل مهاجرتی اختصاص می‌دهد، مربوط به تاریخ ثبت‌نام اولیهٔ آن‌هاست؛ با توجه به آن می‌توانید درک بهتری از مدت‌زمان سابقهٔ کاری‌شان پیدا کنید.

بستن قرارداد با وکیل مهاجرتی معتبر و دارای سابقهٔ موفق کاری

برای گذراندن مراحل قانونی مرتبط با دریافت ویزای استرالیا، هیچ اجباری برای بستن قرارداد با شرکت یا وکیل مهاجرت بخصوصی وجود ندارد، بنابراین تنها در صورتی چنین قراردادی را بپذیرید که مطمئن باشید به سود شما خواهد بود و در نهایت منجر به دست‌یابی به نتیجهٔ مطلوب خواهد شد. از خودتان بپرسید شرکت یا وکیل مهاجرت واقعا برای به نتیجه رساندن شما تلاش می‌کند یا آنکه با وعده‌های نادرست و صحبت‌های بی‌اساس فقط به‌دنبال کسب درآمد بیشتر است؟ زمانی که از وکیل مهاجرت‌تان سؤالی می‌پرسید، ببینید پیش از جواب دادن آخرین تغییرات قوانین وضع شده را بررسی می‌کند یا نه؟ این می‌تواند راهکار خوبی برای ارزیابی آن‌ها باشد. گاهی افراد در حالی برای امضا کردن قرارداد تحت فشار قرار گرفته‌اند که در آن زمان از لحاظ حقوقی واجد شرایط دریافت ویزای استرالیا نبوده‌اند. به‌خاطر داشته باشید که شرایط لازم برای ثبت درخواست ویزای استرالیا و شرایط لازم برای اخد آن، از لحاظ حقوقی کاملا متفاوت از یکدیگرند. به بیان بهتر، پیش از آنکه درخواست ویزا ثبت شود، باید از این مسئله مطلع شد که آیا برای دریافت ویزا واجد شرایط لازم هستید یا نه؟ اگر جواب منفی بود، دلیلی برای امضای قرارداد وجود ندارد.

نکتهٔ دیگر این که اسم هر وکیل مهاجرت استرالیا باید در سازمان مارا ثبت شده باشد. وکلا باید کاملا از قوانین وضع‌شدهٔ این سازمان آگاهی داشته باشند و بر اساس آن عمل کنند.

توضیحات: MARA، کلمهٔ اختصاری است برای وکلای ثبت‌شده در استرالیا؛ هر وکیل مهاجرت استرالیا، پیش از آنکه مشغول‌به‌کار شود، باید در این سازمان ثبت‌نام کند. در این سازمان به هر وکیل شماره‌ای منحصربه‌فرد اختصاص داده می‌شود.

بررسی صحت و اعتبار اطلاعاتی که وکیل مهاجرت در اختیارتان می‌گذارد

عدم ارائهٔ اطلاعات گمراه‌کننده از سوی وکیل مهاجرت

در بسیاری از مواقع کسب اطمینان از صحت و اعتبار اطلاعاتی که وکیل مهاجرت استرالیا ارائه می‌کند دشوار می‌شود. به‌طور کلی، اگر اطلاعات ارائه‌شده به‌قدری خوب به‌نظر می‌رسند که باور کردنش سخت باشد، بهتر است راجع به سابقهٔ کاری و دیگر مسائل مربوط به وکیل‌تان با دقت بیشتری تحقیق کنید.

گاهی اوقات آنچه به واسطهٔ قوانین وضع‌شده الزامی می‌شود، در تضاد با سیاست‌های شرکت محل فعالیت وکیل است. وکیل مهاجرت استرالیا در صورتی مهارت و توانایی کافی برای کارش را خواهد داشت که بتواند تعادلی میان این دو به وجود بیاورد و فعالیت‌هایی را که امکان عملی کردن شان وجود دارد شناسایی کند.

قوانین مهاجرتی، بسته به سیاست‌های وضع‌شده در این حوزه، گاه‌به‌گاه توسط دولت استرالیا تغییر می‌کنند. این تغییرات تقریبا هر سه ماه یک بار لحاظ می‌شوند. وکیل مهاجرت خوب همیشه باید با داشتن روابط قوی و مطالعهٔ کافی، از این تغییرات مطلع باشد؛ او درک می‌کند که چرا این تغییرات در نظر گرفته می‌‌شوند و از علتی که در پس هر تغییر وجود دارد، آگاه است. ممکن است رویکردی که تا سه ماه پیش قابل‌اجرا بوده است، حالا و به واسطهٔ تغییرات جدید غیرقابل‌اجرا شده باشد: به این خاطر است که اطلاع از آخرین تغییرات اهمیت پیدا می‌کند.

برخی وکلای مهاجرتی‌ اطلاعات گمراه‌کننده یا نادرست در اختیار شما می‌گذارند. این کار آن‌ها چند دلیل می‌تواند داشته باشد:

  • کم‌تجربگی: گاهی ممکن است وکیل مهاجرت استرالیا تنها به این منظور که حرفه‌ای به نظر برسد، به سؤالی که از او می‌شود جوابی بدهد که واقعا به آن علم ندارد؛
  • بیش از حد دشوار نشان دادن روند فعالیت‌ها: گاهی وکلای مهاجرت با استفاده از جواب‌های گمراه‌کننده سعی می‌کنند روند فعالیت‌ها را بیش از حد دشوار نشان بدهند. در این صورت ممکن است موکل‌شان احساس بی‌اطلاعی کند و متقاعد به امضا کردن قرارداد شود؛
  • ترساندن موکل: گاهی هم با استفاده از این اطلاعات در موکل ایجاد ترس و واهمه می‌کنند و او، بدون فکر کردن به عواقب تصمیمش قرارداد را امضا می‌کند.

در واقعیت اگر همهٔ ما از سؤالی که جوابش را نمی‌دانیم اظهار بی‌اطلاعی کنیم، همه چیز بهتر خواهد شد، اما گاهی سود و منفعت باعث می‌شود تا افراد در انجام وظیفه‌شان صداقت لازم را لحاظ نکنند.

به خاطر داشته باشید که روند قانونی اخذ ویزای استرالیا، برای هر شخص، بسته به شرایط و مسائل دیگر منحصربه‌فرد خواهد بود، بنابراین اگر وکیل مهاجرت استرالیا نتوانست جواب یکی از سؤالات شما را بدهد، فورا مهارت و توانایی او در کارش را زیر سؤال نبرید؛ این اظهار بی‌اطلاعی به این معناست که او انسان صادقی است. به‌علاوه گاهی متغیرهای زیادی در زندگی خصوصی افراد وجود دارد و به همین خاطر، عملا جواب دادن به برخی سؤال‌ها در همان لحظه غیرممکن می‌شود و به تحقیق و پرس‌وجو نیاز خواهد بود.

وکیلی که به شما می‌گوید باید راجع به وضعیت‌تان بیشتر تحقیق کند، احتمالا بهترین انتخاب برای پیشبرد فعالیت‌های مربوط به دریافت ویزای استرالیاست.

بررسی سوابق کاری مرتبطِ وکیل مهاجرتی

بررسی سوابق کاری مرتبطِ وکیل مهاجرتی

همانند هر شغل و حرفهٔ دیگری، داشتن سابقهٔ کاری مرتبطِ وکیل مهاجرت از عوامل مهمی است که کیفیت کاری او را تعیین می‌کند. به‌هنگام انتخاب وکیل مهاجرت، سعی کنید کسی را انتخاب کنید که حداقل پنج سال سابقهٔ کاری داشته باشد.

در بیشتر مواقع، وکلایی که سابقهٔ کاری بیشتری داشته باشند، حق‌الزحمهٔ بیشتری هم دریافت خواهند کرد. با توجه به فعالیت‌های قبلی و پرس‌وجو از موکل‌های پیشین‌شان می‌توانید درک بهتری از میزان این حق‌الزحمه پیدا کنید. همکاری با چنین فردی که به‌خوبی برای انجام کارش آموزش دیده باشد، مشخصا در مقایسه با وکیل تازه‌کار، هزینهٔ بیشتری برای‌تان خواهد داشت، اما سرمایه‌گذاری برای همکاری با وکیل مهاجرتِ باتجربه، بخصوص برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، در بلندمدت برای‌تان بهتر خواهد بود، چراکه او جواب بیشتر سؤال‌های مرتبط با شما را می‌داند و به این شکل، از پرداخت هزینه‌های اضافی و دوباره‌کاری بی‌نیاز خواهید شد.

قوانین و شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای استرالیا به‌طور مکرر به‌روز می‌شوند و تغییر می‌کنند. وکیل باتجربه درک بهتری از این تغییرات دارد و می‌تواند از آن‌ها به سود شما استفاده کند.

کارمندان حقوقی دولت تا حدود زیادی جایی برای اشتباه کردن ندارند، به همین خاطر گاهی بدون در جریان گذاشتن کسی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارد و درخواست اطلاعات بیشتر از او، تصمیم جدیدی می‌گیرند. اگر وکیل مهاجرتی از تجربهٔ کافی برخوردار باشد، به‌خوبی می‌داند که کارمندان حقوقی به‌دنبال چه اطلاعاتی هستند و پروندهٔ شما را با توجه به نیاز آن‌ها تنظیم می‌کند. در سوی دیگر، وکیل کم‌تجربه اطلاع چندانی از این موضوع ندارد و همکاری با او، احتمالا باعث طولانی‌تر شدن روند دریافت ویزا خواهد شد.

بررسی بازخورد کسانی که سابقهٔ همکاری با وکیل را داشته‌اند

امروزه مصرف‌کنندگان با کمال میل بازخوردشان در مورد استفاده از خدمات و محصولات سازمان‌های مختلف را در فضای مجازی با یکدیگر در میان می‌گذارند. بخصوص اگر تجربهٔ بدی داشته باشند.

اگر به‌دنبال وکیل مهاجرتی قابل‌اطمینان هستید، حتما دربارهٔ بازخورد موکل‌های قبلی او تحقیق کنید. اولین مکان ایده‌آل برای مشاهدهٔ این بازخوردها، سایت وکیل مهاجرت استرالیا یا شرکت مهاجرتی است. بیشتر شرکت‌ها بخشی از سایت‌شان را به دریافت و مشاهدهٔ بازخوردها اختصاص می‌دهند. روش دیگر بررسی اطلاعات ثبت‌شده توسط سازمان مارا یا سازمان مهاجرت استرالیاست.

یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای این منظور جست‌وجو در گوگل است: «اسمِ شرکت/وکیل مهاجرت استرالیا» عبارتی است که می‌توانید در گوگل جست‌وجو کنید. جست‌وجو در گوگل در بیشتر مواقع اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیارتان خواهد گذاشت. البته فراموش نکنید زمانی که یک وکیل به اعتبار خوبی دست پیدا می‌کند، ممکن است توسط رقبای غیرحرفه‌ای خود مورد حمله قرار بگیرد؛ به این شکل که با اسم آن وکیل یا شرکت مهاجرتی بازخوردهای منفی در وبلاگ‌ها ثبت می‌کنند. بر اساس این بازخوردها تصمیم‌گیری نکنید. سازمان مارا به شکایات به دقت رسیدگی می‌کند و با تخلف‌ها به شدت برخورد می‌کند. بنابراین در نهایت برای تصمیم‌گیری بهتر است از این سازمان کمک بگیرید و صحت بازخوردهای منفی را از طریق این سازمان پیگیری کنید.

بررسی هزینهٔ آژانس‌های خدمات مهاجرتی

هزینهٔ مشاوره

نرخ مشخصی برای تعیین هزینهٔ دریافتی از سوی آژانس‌های خدمات مهاجرتی وجود ندارد و این هزینه، بسته به عوامل مختلف ممکن است کم یا زیاد باشد. در ادامه به‌طور جزئی‌تری هزینه‌های معمول همکاری با این آژانس‌ها را توضیح خواهیم داد تا پیش از گرفتن تصمیم نهایی آن‌ها را مد نظر داشته باشید:

هزینهٔ مشاوره

بیشتر آژانس‌های خدمات مهاجرت برای ارزیابی شرایط مشتری‌ها و صحبت کردن دربارهٔ انتخاب‌های پیش روی آن‌ها برای دریافت ویزا، مبلغی را به‌عنوان هزینهٔ مشاوره در نظر می‌گیرند. با وجود اینکه پرداخت این هزینه کاملا منطقی به نظر می‌رسد، بعضی از شرکت‌های معتبر، مبلغ دریافتی برای این مشاوره را، در صورتی که تصمیم مشتری همکاری با آن‌ها باشد، به او بازپس می‌دهند.

خدمات ارائه‌شده

بیشترین هزینهٔ شما مربوط به این بخش خواهد بود. آماده کردن مدارک لازم برای ثبت درخواست ویزا فرایندی بسیار وقت‌گیر است و زحمت زیادی برای وکیل مهاجرت خواهد داشت. پرونده‌ای که بادقت و اطلاعات کافی و لازم تنظیم شده باشد، به‌مراتب شانس بیشتری برای دریافت جواب مثبت از سازمان مهاجرت کشور مربوطه خواهد داشت. ازجمله وظایف مربوط به این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آماده کردن مشروحِ دستورالعمل‌ها؛
  • انجام تحقیقات کامل دربارهٔ تمامی قوانین و مقررات مربوط به پرونده‌ای بخصوص؛
  • بازبینی مدارک و آگاه کردن مشتری از کم‌وکاستی‌های احتمالی؛
  • آماده کردن مدارک و ثبت نهایی درخواست؛
  • در ارتباط بودن با کارمندان حقوقی کشور مورد درخواست؛
  • جواب دادن به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی.

وکیل مهاجرت باید در طول روند آماده کردن مدارک و ثبت درخواست برای دریافت ویزا، به‌طور مداوم با مشتری در ارتباط باشد و او را از صلاحدید خود مطلع کند؛

تجربه یا سوابق کاری

بخش زیادی از توانایی و مهارت وکیل مهاجرت برای ارائهٔ خدمات مناسب به سابقهٔ کاری او مربوط می‌شود و مشخصا، هرچه مدت‌زمان این سابقهٔ کاری بیشتر باشد، هزینهٔ پرداختی شما هم بیشتر خواهد شد.

ساختار یا اندازهٔ شرکت

کیفیت خدمات شرکت مهاجرت به اندازهٔ آن بستگی ندارد؛ در واقع نمی‌توان گفت هرچه شرکت بزرگ‌تر باشد، خدمات بهتری ارائه خواهد کرد. شرکت‌های بزرگ‌تر معمولا ادعا می‌کنند به منابع بیشتری دسترسی دارند، اما خدمات‌شان همیشه بهتر از سایر شرکت‌ها نیست. هستند شرکت‌هایی که هزینه‌های هنگفت دریافت می‌کنند و خدمات درخوری ارائه نمی‌کنند. به‌خاطر داشته باشید که شرکت‌های بزرگ، برای اینکه پابرجا بمانند، به سرمایهٔ قابل‌توجهی نیاز دارند و این سرمایه را از هزینه‌های دریافتی از مشتری‌ها تأمین می‌کنند.

مدت‌زمان لازم برای فعالیت‌های وکیل مهاجرت

در قوانین وضع‌شده از سوی سازمان مهاجرت مارا قید شده است که وکیل مهاجرت استرالیا، موظف است در کوتاه‌ترین زمان و به‌شکلی مؤثر به موکلش جواب بدهد. در مراحل پرس‌وجو و مشاوره شما هنوز قرارداد رسمی با وکیل‌تان نبسته‌اید: در همین مراحل چگونگی پاسخ‌گویی او را مورد ارزیابی قرار بدهید. اگر پس از ثبت درخواست برای دریافت ویزای استرالیا نتوانید با وکیل‌تان ارتباط برقرار کنید و مرتبا مجبور شوید منتظر جواب او بمانید، کلافه خواهید شد. توصیه می‌شود پیش از ثبت‌نام نهایی و بستن قرارداد، سعی کنید با وکیل‌تان مستقیما و بدون‌واسطه ارتباط برقرار کنید (تماس تلفنی یا ایمیل) و ببینید چقدر طول می‌کشد تا جواب‌تان را بدهد. اگر امکان برقراری ارتباط مستقیم را به شما ندهند، باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن بیاورند. اگر در این مرحله نتوانید با او به‌شکلی مؤثر ارتباط برقرار کنید، احتمالا در آینده هم شرایط تغییری نخواهد کرد.

طرز برخورد و مهارت‌های بین‌فردی وکیل مهاجرت

متأسفانه پس از ثبت درخواست دریافت ویزای استرالیا چندماهی طول می‌کشد تا جواب نهایی اعلام شود. روند آماده‌سازی و ارائهٔ مدارک شما بسیار مهم است و در طول این مدت‌زمانِ چندماهه، باید با کسی که به عنوان وکیل مهاجرت در نظر گرفته‌اید، راحت باشید و در برقراری ارتباط با او به مشکل برنخورید. شما همین یک شانس را برای دریافت ویزا دارید و جایی برای اشتباه کردن نیست.

اگر موقعیت و شرایط زندگی شما برای وکیل‌تان مهم باشد، مطمئنا به نتیجهٔ بهتری خواهید رسید. دریافت ویزا از اداره مهاجرت استرالیا کار ساده‌ای نیست و اگر وکیل مهاجرت به اولویت‌های شما توجه نکند، روند کار دشوارتر هم خواهد شد.

در نهایت نمی‌توان با قطعیت گفت که طی روند ثبت درخواست ویزای استرالیا با چه مسائلی روبه‌رو خواهید شد، بنابراین بهتر است به احساس‌تان نسبت به شرایط اعتماد کنید. اگر در برخورد اول با وکیل مهاجرت استرالیا احساس کردید توانایی کافی برای رساندن شما به نتیجهٔ مطلوب را ندارد، به جستجو ادامه بدهید تا شرکت یا وکیل مناسب‌تری پیدا کنید.

معرفی یکی از بهترین وکلای رسمی مهاجرتی استرالیا

دکتر دانیال شبرخ، یکی از بهترین وکلای رسمی امور مهاجرتی و وکیل پایه یک دادگستری استرالیاست. ایشان با عضویت در سازمان مهاجرتی MARA و داشتن سال‌ها تجربه در زمینهٔ اخذ انواع ویزای استرالیا، می‌توانند تمامی خدمات دریافت ویزا و امور حقوقی، مالی و مالیاتی شما پس از ورود به استرالیا را به‌صورت تخصصی انجام بدهند.

گروه مهاجرتی ایشان در ایران با نام مهاجرت پلاس و در استرالیا با نام immigrationplus شناخته می‌شود. متخصصان این مجموعه پس از ورود شما به استرالیا نیز در تمامی مراحل از اجارهٔ خانه و افتتاح حساب گرفته تا ثبت شرکت و … همراه شما خواهند بود. بنابراین نیازی نیست با پیچیدگی‌های حقوقی و مالیاتی استرالیا سر و کله بزنید یا حتی متحمل پرداخت هزینه‌های گزاف شوید. تنها کافی است تمامی مراحل دریافت اقامت استرالیا را به آنها بسپارید.

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید فرم تماس در لینک زیر را پر کنید.

تماس با مهاجرت پلاس

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.