بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

0

مهاجرت به کشوری دیگر برای کار و زندگی، اگر با اطلاعات کافی و از طریق صحیح صورت بگیرد، می‌تواند زندگی را به‌کلی دگرگون کند و چشم‌انداز امیدوارکننده‌تری برای آینده به همراه داشته باشد؛ اما کار ساده‌ای نیست، چراکه هر کشوری قوانین منحصربه‌فردی برای پذیرش مهاجران دارد و شرایط اقامت در هر کشور، بسته به این قوانین متفاوت خواهد بود. مسئلهٔ دیگری که وجود دارد پیدا کردن کار در کشور جدید است. به همین خاطر است که همه‌ساله افراد زیادی مهاجرت از طریق کار را انتخاب می‌کنند تا از این بابت در آینده دچار مشکل نشوند. در میان کشورهای جهان، هستند کشورهایی که به واسطهٔ سیاست‌های مهاجرپذیری و قوانین‌شان، کار را برای مهاجرت متخصصان ساده‌تر می‌کنند: موضوعی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا شما را با کشورهایی آشنا کنیم که دریافت ویزای کاری آن‌ها، در مقایسه با سایر نقاط جهان ساده‌تر است.

هلند

سرمایه‌گذاری‌های خارجی و پایین بودن مالیات دریافتی دولت ازجمله عواملی هستند که سبب شکوفایی و ثبات اقتصاد هلند شده‌اند. در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور معادل با ۳٫۶٪ است که از میانگین نرخ بیکاری کشورهای اروپایی (۶٫۶٪) پایین‌تر است. بهترین راه برای مهاجرت از طریق کار به هلند این است که کارآفرین باشید. آن دسته از افراد خلاق و دانشمندان خارجی‌ که امکان فراهم کردن کار برای مردم این کشور را داشته باشند، شانس زیادی برای اقامت در هلند خواهند داشت. اگر کسب‌وکار یا فعالیتی نوپا داشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت یک‌سالهٔ هلند اقدام کنید. دولت هلند حتی افراد باتجربه‌ای را با شما آشنا خواهد کرد که در طول این مدت به پیشبرد فعالیت‌هایتان کمک کنند. پس از این مدت‌زمان یک‌ساله، اگر فعالیت‌هایتان نتیجه‌بخش بوده باشد، امکان دریافت اقامت دائم هلند و کار کردن در این کشور را خواهید داشت.

رونیکس

در کنار افراد کارآفرین و کسب‌وکارهای نوپا، برای حرفه‌ها و شغل‌های دیگری هم در هلند تقاضا وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مهندسین باتجربه، متخصص‌های فنی، متخصصان فناوری اطلاعات و افراد تحصیل‌کرده در حوزه‌های مالی اشاره کرد. افراد تحصیل‌کرده در رشته‌های مراقبت‌های درمانی، حسابداری، سرپرستی (مدیر موقت) و آموزش هم شانس زیادی برای پیدا کردن کار در هلند خواهند داشت.

ایرلند

ایرلند

میانگین سنی ساکنین ایرلند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است و کشور جوانی به شمار می‌رود، به همین خاطر برای کسانی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند و جویای کار هستند، انتخاب ایده‌آلی است. به‌علاوه بیشتر ساکنین این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و مردم مهمان‌نوازی هستند. رکود اقتصاد جهانی باعث شد تا شرکت‌های ایرلندی برای مدتی از استخدام نیروهای جدید خودداری کنند، اما رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ سه‌برابر سریع‌تر از سایر کشورهای اروپایی بود و نرخ پایین بیکاری (۶٪) باعث شد تا روند جذب افراد متخصص در این کشور دوباره شروع شود و افراد زیادی از طریق مهاجرت کاری وارد ایرلند شوند.

افراد متخصص در رشتهٔ فناوری اطلاعات، موقعیت‌های شغلی مناسبی در ایرلند پیش رو خواهند داشت. به‌علاوه، ایرلند طی سالیان اخیر محبوبیت بیشتری در میان گردشگران نقاط مختلف جهان پیدا کرده است و صنعت روبه‌رشد گردشگری، موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حوزه به وجود آورده است. افراد متخصص‌ در رشته‌های بازرگانی و مالی (حسابدار، تحلیلگر مالی، مشاور مالی)، مهندسی (مهندس زیست‌پزشکی، مهندس شیمی، مهندس برق، مهندس انرژی)، مراقبت‌های درمانی (پزشک، پرستار، داروساز) و حمل‌ونقل و تدارکات، ازجمله کسانی هستند که در ایرلند برای‌شان موقعیت شغلی بیشتری وجود دارد و در صورت مهاجرت از طریق کار، چشم‌انداز بهتری پیش رو خواهند داشت.

کانادا

کانادا هم ازجمله کشورهای توسعه‌یافته‌ای است که از لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار خوبی دارد. طبق آمار منتشر شده، تا ماه فوریهٔ اخیر نزدیک به ۵۶۰۰۰ موقعیت شغلی جدید در کانادا ایجاد شده است. نرخ بیکاری در این کشور برای استان‌های بزرگ به‌طور مجزا اعلام می‌شود که طبق آخرین اطلاعات و برای استان‌های مختلف، بین ۷٫۰ تا ۷٫۶ درصد بوده است.

مهاجرت از طریق کار به کانادا روندی دارد که مختصرا به آن اشاره خواهیم کرد: در مرحلهٔ اول به «مجوز کار» نیاز پیدا خواهید کرد. برای دریافت این مجوز به شرکت یا کارفرمایی نیاز دارید که ساکن کانادا باشد. پس از دریافت این مجوز، می‌توانید وارد خاک کانادا شوید و در صورتی که فعالیت‌ها و شرایط‌تان مطابق با قوانین وضع شده باشد، امکان تمدید مجوز کار و طولانی‌تر کردن مدت اقامت وجود خواهد داشت. برای دریافت ویزای کانادا از سیستم اکسپرس انتری (Express Entry) هم می‌توانید استفاده کنید: اطلاعات و مدارک خود را در این سیستم ثبت می‌کنید و بر اساس آن امتیازی به شما داده می‌شود و موافقت یا مخالفت با درخواست‌تان بر این اساس خواهد بود. میزان تحصیلات، سابقهٔ کاری و تسلط به زبان فرانسوی ازجمله عواملی هستند که موجب کسب امتیاز بیشتر می‌شوند. پیش از نهایی کردن درخواست از این طریق، بد نیست با یک وکیل مهاجرت باسابقه مشورت کنید.

در حال حاضر در کانادا برای فعالیت‌ها و رشته‌هایی چون مهندسی، ساخت‌وساز، پرستاری، فناوری پزشکی، دام‌پزشکی و متخصص تغذیه موقعیت‌های شغلی بیشتری وجود دارد.

دانمارک

دانمارک

دانمارک یکی از شادترین کشورهای جهان و مکانی ایده‌آل برای کار و زندگی است. نرخ پایین مهاجرت به دانمارک باعث شده است تا سیاست‌های مناسبی برای جذب مهاجران در نظر گرفته شود. بخصوص افراد با تجربه و مهارتی که قصد مهاجرت از طریق کار را داشته باشند. نرخ بیکاری در این کشور ۴٫۹٪ است (آمار مربوط به آگوست ۲۰۱۸ است). مراحل اخذ ویزای دانمارک در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر با سرعت قابل‌توجهی پیش می‌رود و تقریبا ظرف مدت دو هفته می‌توانید ویزای کاری با اعتبار چهار ساله دریافت کنید (البته در صورت داشتن شرایط لازم).

یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به دانمارک، استفاده از کارت سبز دانمارک است که سیستم امتیازبندی‌ای شبیه به اکسپرس انتری کانادا دارد و در صورت دریافت آن از مجوز کار بی‌نیاز خواهید شد. البته کسانی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار و فعالیت به‌عنوان کارفرما را دارند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. مدرک (بیشترین امتیاز برای فوق‌لیسانس به بالا)، سابقهٔ کار (حداقل سه سال؛ مرتبط با رشتهٔ تحصیلی)، مدرک آیلتس (حداقل ۶٫۵) و سن (حداکثر ۴۰ سال) ازجلمه شرایط لازم برای دریافت ویزای کار دانمارک هستند.

بعضی رشته‌ها و شغل‌ها نظیر پزشکی (مشاور پزشکی، پزشک عمومی، دندان‌پزشک، متخصص بیهوشی)، فناوری اطلاعات و شبکه، آموزش (معلم مقاطع دبستان و راهنمایی با مدرک لیسانس) بیشترین امکان استخدام در دانمارک را دارند.

آلمان

برلین یکی از بهترین شهرهای جهان برای کسب‌وکارهای نوپاست و طی سالیان اخیر، مونیخ هم شرایط بسیار خوبی از این لحاظ پیدا کرده است. مهاجرت از طریق کار به آلمان روند نسبتا ساده‌ای دارد و چندان هم هزینه‌بر نیست، اما برای کار در این کشور به مدرک دانشگاهی نیاز خواهید داشت.

نرخ بیکاری در آلمان ۳٫۴٪ اعلام شده است (آگوست ۲۰۱۸) و بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تعداد افراد استخدام‌شده در این کشور از ۲٫۸۸ میلیون نفر به ۳۲٫۱۶ میلیون نفر رسیده است که در نوع خود رکورد قابل‌توجهی است. در حال حاضر شغل‌ها و تخصص‌هایی وجود دارند که بیشترین موقعیت شغلی در آلمان برای‌شان فراهم است؛ از آن جمله می‌توان به توسعه‌دهندهٔ نرم‌افزار و برنامه‌نویس، مهندس الکترونیک، پرستار، مشاور/تحلیلگر فناوری اطلاعات، مدیر حسابداری، مدیر فروش، مدیر تولید، معمار و مهندس ساختمان اشاره کرد.

برای مهاجرت از طریق کار به آلمان می‌توانید درخواست کاری در این کشور ثبت کنید که به‌مدت سه ماه اعتبار دارد، اگر کارفرمایی با درخواست‌تان موافقت کند، می‌توانید ادامهٔ روند دریافت ویزای آلمان را طی کنید. روش دیگر این است که برای ویزای موقت آلمان اقدام کنید. با دریافت این ویزا وارد آلمان می‌شوید و شش ماه فرصت خواهید داشت تا کار پیدا کنید و مدت‌زمان اقامت‌تان را تمدید کنید.

استرالیا

استرالیا

مهاجرت از طریق کار به استرالیا از دیگر گزینه‌های ایده‌آلی است که برای انتخاب کشور محل زندگی و کار پیش رو دارید. طی سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی در این کشور بسیار خوب بوده است و همیشه تقاضا برای افراد متخصص و ماهر وجود داشته است. نرخ بیکاری ۵٫۲۹٪ استرالیا در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد این افراد کار چندان دشواری برای پیدا کردن کار نخواهند داشت.

کسانی که قصد دریافت ویزای استرالیا و کار و زندگی دائم در این کشور را دارند، باید اطلاعات خود را در سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا ثبت کنند که بر اساس سابقهٔ کاری، مهارت‌ها، تسلط به زبان انگلیسی و برخی عوامل دیگر امتیاز نهایی را تعیین می‌کند.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار روش دیگری هم دارد: می‌توانید به‌جای ثبت درخواست برای دریافت اقامت دائم، برای ویزای مشخصی اقدام کنید. ویزاهای زیر دائمی هستند که برای اخذ برخی از آنها نیاز به اسپانسر دارید:

سخن آخر

مهاجرت به کشوری دیگر، تصمیم بسیار بزرگی است؛ بنابراین پیش از اقدام، تمامی موارد را در نظر بگیرید. اینکه در کشور مورد نظرتان چقدر تقاضا برای شغل شما وجود دارد؛ زبان رسمی آن کشور چیست و چقدر طول می‌کشد تا شما به آن مسلط شوید؛ چه گواهی‌نامه‌هایی شانس شما را در دریافت اقامت افزایش می‌دهد؛ هزینهٔ مهاجرت و زندگی در آن کشور چقدر است؛ آب و هوا و فرهنگ آن کشور چقدر به ایده‌آل‌های شما نزدیک است و … .

در نهایت امیدواریم هر جای این کرهٔ خاکی که هستید، در زمینهٔ مورد علاقه‌تان مشغول به کار و موفق باشید. اگر از طریق مهارت و تخصص به کشور دیگری مهاجرت کرده‌اید تجربیات خود را با ما و مخاطبان چطور به اشتراک بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.