استرالیا برای زندگی چگونه است؟

0

انتخاب کشور استرالیا برای زندگی و مهاجرت به آن یک تصمیم کاملا منطقی است. زندگی در استرالیا برای مهاجران مزایای زیادی دارد، بدون توجه به زیبایی محیطی این کشور، امکانات رفاهی که استرالیا در اختیار مهاجران برای داشتن خانه، تحصیل، مراقبت‌ های پزشکی و غیره قرار می دهد باعث شده است این کشور یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران باشد.
این کشور بیشتر از 24 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت آن ها را نژاد اروپایی تشکیل می دهند. استرالیا با وجود عبور از عصر طلایی استخراج منابع توانسته است اقتصاد خود را در بالاترین سطح حفظ کند و با فناوری های مدرن روز همگام شود.
چه چیزی واقعا باعث می شود کشور استرالیا برای زندگی یک گزینه محبوب باشد؟ چرا بسیاری از افراد به دنبال زندگی در استرالیا و کسب ویزای اقامت در این کشور هستند؟
آمار نشان می دهد استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود اما کمترین تراکم جمعیت در تمام دنیا را دارد. مردم ساکن استرالیا عقیده دارند این کشور فضای زیادی دارد، در نتیجه در هر کیلومتر مربع تنها 3 نفر سکونت دارند و در اختیار هر نفر امکانات بیشتری قرار می گیرد.
از طرفی استرالیا توانسته است در زمینه شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد رتبه دوم را به دست آورد. شاخص آزادی اقتصادی این کشور همچنین در جایگاه سوم قرار گرفته است.
ثبت نام در مدارس این کشور از سن 6 تا 16 سالگی برای همه اجباری است و بسیاری از خانواده ها به علت بالا بودن استانداردهای تحصیلی در این کشور فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام می کنند.
تمامی این ها به این معنا است که زندگی در استرالیا به معنای بهره مندی از آموزش عالی خوب، تولید ناخالص داخلی بالا، نرخ فقر پایین و امید به زندگی بالا است.
از نظر سیاسی دولت این کشور مبتنی بر سلطنت مشروطه است. ساکنان استرالیا الیزابت دوم را ملکه خود می‌ دانند. در سطح فدرال، یک فرماندار عمومی نماینده مردم به شمار می رود و در سطح ایالتی انتخاب ملکه از سوی فرمانداران انجام می شود.
مجلس مشترک المنافع استرالیا از یک مجتمع عالی و پایین، مجلس سنا و مجلس نمایندگان تشکیل شده است. همچنین هر شش ایالت و دو سرزمین اصلی این کشور دارای پارلمان خود هستند که رای مردم آن ها را مشخص کرده است.

نکته دیگری که در زمان ورود به کشور استرالیا برای زندگی ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد تفاوت فرهنگی شدید بین مردم این کشور و ایرانیان است. از بین این تفاوت های فرهنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مردم استرالیا در برخوردها بسیار دوستانه و غیر رسمی رفتار می کنند. جالب است بدانید در دانشگاه های این کشور اغلب اوقات اساتید با نام کوچک مورد خطاب قرار می گیرند.
  • حقوق برابر یکی از نکات مهم فرهنگ مردم استرالیا است. به عنوان مثال در این کشور تفاوتی بین برخورد با مالک یک رستوران و گارسون آن وجود ندارد.
  • ساکنان استرالیا برای سر وقت رسیدن به قرارهای مختلف بسیار اهمیت قائل می شوند و اگر تاخیری قرار است باشد باید با اطلاعات قبلی انجام شود.
  • استعمال دخانیات در امکان عمومی مانند ایستگاه مترو، اتوبوس و همچنین رستوران ها ممنوع است. برخی از مقام های دولتی این کشور حتی قصد دارند با تصویب قانونی جلوی سیگار کشیدن در کل نواحی مرکز شهر را بگیرند.
  • نوشیدن مشروبات الکلی و هم چنین ریختن آشغال در خیابان ها و اماکن عمومی ممنوع است.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور را دارید، بدون شک هزینه های آن برای شما مهم است. براساس آخرین بررسی ها به طور متوسط هزینه های زندگی در این کشور به صورت زیر است:

رونیکس
  • هزینه خورد و خوراک و رستوران: میانگین هفته ای تقریبا 80 تا 280 دلار استرالیا
  • هزینه برق و گاز: میانگین هفته ای تقریبا 35 تا 140 دلار استرالیا
  • تلفن و اینترنت: هفته ای میانگین تقریبا 20 تا 55 دلار استرالیا
  • هزینه استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی: تقریبا در هفته 15 تا 55 دلار استرالیا
  • هزینه استهلاک ماشین: هفته ای میانگین در حدود 150 تا 260 دلار استرالیا

یکی دیگر از مزیت های زندگی در استرالیا کیفیت آن است. این کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OCED) محسوب می‌شود که به وسیله 18 کشور توسعه یافته اروپایی، آمریکا و کانادا تاسیس شده است.
این سازمان هر سال گزارشی در مورد وضعیت هر یک از کشورهای عضو منتشر می کند. نکته جالب شاخص های مختلف کشور استرالیا در زمینه های گوناگون به نسبت سایر کشورهای عضو در این سازمان است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
استرالیا برای زندگی

درآمد

میانگین درآمد مردم استرالیا به طور متوسط از سایر کشورهای عضو این سازمان بالاتر است.

وضعیت شغل

افراد بین 15 تا 64 سال در استرالیا به طور متوسط 72 درصد شغل دارند. میانگین این آمار برای سایر کشورها 65 درصد است.

ساعات کاری

متوسط ساعات کاری سالیانه ساکنان استرالیا 1728 ساعت و کمتر از میانگین 1765 ساعت سایرین است.

متوسط زندگی

استرالیایی ها به طور میانگین 82 سال عمر می کنند که امید به زندگی بالا در این کشور را نشان می دهد، این عدد 2 سال از میانگین گروه بیشتر است.

کیفیت آب و هوا

بدون شک برای اشخاصی که برای زندگی از ایران به استرالیا سفر می‌کنند کیفیت آب و هوا بسیار مهم است.
باید بگوییم سطح ریز آلاینده‌ ها در این کشور در مقایسه با اعضای OCED به طور متوسط 50 درصد کمتر است. علاوه بر این 93 درصد مردم این کشور از کیفیت آب آشامیدنی راضی هستند، در حالی که این مقدار برای دیگر اعضای گروه به طور میانگین 84 درصد است.

سلامت روانی

93 درصد مردم استرالیا در زندگی احساس تنهایی نمی کنند که به مراتب از آمار 89 درصدی متوسط کشورهای عضو سازمان OCED بیشتر است.

رضایت از زندگی

به گفته 83 درصد ساکنان استرالیا، سطح تجربیات مثبت روزانه آن ها از منفی بیشتر است. میانگین این مقدار برای اعضای گروه 76 درصد است.
تمامی مطالب و آمار نشان می دهند کشور استرالیا برای زندگی یک مقصد ایده آل است و نباید از حجم تقاضا برای مهاجرت به این کشور تعجب کنیم. بدون شک وفور منابع مالی، کیفیت متفاوت و بالای زندگی و سطح پایین نرخ بیکاری باعث شده است افراد زیادی آن را برای زندگی انتخاب کنند. اگر از بین کشورهای مهاجر پذیر، کشور استرالیا را انتخاب کرده اید، می توانید برای دریافت مشاوره بیشتر با گروه وکلای مهاجرتی پاسارگاد مایگریشن، تماس بگیرید و از سالها تجربه و تخصص این گروه استفاده ببرید.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.