جذاب ترین مکان های توریستی ایران

0

با پیشرفت علم در زمینه ی رفت و امد و ایجاد راه های زمینی، دریایی و هوایی می توان گفت که گردشگری و سفر به کشورهای خارجی چندین برابر به نسبت گذشته افزایش داشته است. انسان ها به طور ذاتی این تمایل را با خود دارند که مدام به دنبال دیدن از مکان های جدید و تجربه های جدید می باشند که این امر خود دلیل محکمی برای افزایش روز افزون توریست به کشور ها شده است تا چندین صده گذشته فقط اقشار مرفه جامعه توان مسافرت های خارجی را داشتند، اما با پیشرفت فرهنگ و علم کم کم اقشار متوسط جامعه نیز توانایی این را پیدا نمودند که سفر های خود را در سطوح گسترده تری به نسبت گذشته دنبال نمایند. امروزه با هزینه بسیار کم میتوان به شهرهای زیادی سفر کرد از ارزان ترین بلیط ها میتواند به بلیط هواپیمای مشهد اشاره نمود و حتی به عنوان یک سفر با هزینه متوسط میتوان به جزیره زیبای کیش اشاره کرد. قیمت بلیط هواپیما کیش در فصل های بخصوصی بسیار ارزان میباشد. در کل گردشگری علاوه براینکه جنبه تفریحی برای افرادی که وارد کشوری می شوند دارد بلکه برای کشور های میزبان نیز موب ایجاد فرصت های شغلی زیادی شده و اشتغال زایی را برای این کشور ها تا درصد بالایی افزایش می دهد. آشنای با فرهنگ ها و تمدن و اداب و رسوم محلی و ملی کشور ها و همچنین زبان و نحوه ی پوشش آنها میل و رغبت در افراد را برای مسافرت کردن دو چندان می کند. از شهر های توریسم پذیر ایران می توان به اصفهان ، کرمانشاه ، همدان ، شیراز ، یزد و تبریز اشاره نمود. دلیل جذب شدن گردشگران به این مناطق وجود بناهای تاریخی و دیدنی و مناظر زیبای انها می باشد.

معرفی چندین مکان توریستی ایران

مشهد | خراسان رضوی

مشهد | خراسان رضوی

رونیکس

شهر زیارتی مشهد همیشه مارا به یاد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و زیارت این مکان مقدس می اندازد که به مردم آرامش میدهد و حال و هوای تازه ای به ما میبخشد . همچنین شهر مشهد جاذبه های دیدنی فراوانی هم دارد که سفر به مشهد را خاطره انگیز میکند . سالانه بیش از ۲۷ میلیون نفر از ایرانیان و همچنین حدود دو میلیون خارجی به مشهد و به اصطلاح به زیارت میروند . شهر مشهد، تا سال ۱۳۸۳ با مساحتی معادل ۳۱٬۳۳۵ کیلومتر مربع، بزرگترین استان ایران شمرده میشد که حدود یک پنجم مساحت کل ایران را مشهد تشکیل میداد. ولی این استان بعد از سال ۱۳۸۳، به سه استان با نام های خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند، خراسان رضوی به مرکزیت مشهد و خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد تقسیم شده است . کلمه ی رضوی در اسم این استان، به مقبره‌ی حضرت علی‌ابن موسی الرضا (ع) در شهر مشهد اشاره میکند . خراسان رضوی ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۱۶۴ دهستان را در خود جای داده است .شهر مشهد به دلیل داشتن حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت مذهبی ایران نام گذاری شده است. پیشرفت تمامی فعالیت ‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر به دلیل میزبانی ضامن آهو، امام رضا علیه‌السلام است. می توانید با خرید بلیط هواپیما مشهد از این شهر معنوی به راحتی دیدن کنید.

ارگ راین | کرمان

ارگ راین | کرمان

این بنای تاریخی یکی از بزرگترین بناهای جهان است که در جنوب غربی استان کرمان ایران قرار دارد. با توجه به قیمت بلیط هواپیما داخلی که نسبت به پروازهای خارجی هزینه کمتری را شامل میشود. سفر به کرمان و دیدن این بنا میتواند بسیار ارزشمند باشد و خاطره ای خوب برای شما بسازد. این بنای خشتی با مساحتی بیش از 22 هزار متر مربع هرساله پذیرنده هزاران گردشگر ازتمام نقاط ایران و خارج از کشور می باشد این بنای تاریخی یکی از دژهای فرمان روایی میرزا حسین خان بوده که بعد از ارگ بم رتبه دوم بزرگترین بنای خشتی جهان را به خود اختصاص داده است.

پل ورسک | سوادکوه

پل ورسک | سوادکوه

این پل درایران در 45 کیلومتری جنوب شهر زیراب و 85 کیلومتری شهر قائمشهر در محور فیروز کوه در مسیر راه اهن شمال در دره ورسک در همان روستا مقرر گشته است. این پل توسط المانی ها به دستور رضا شاه با نظارت والتر اینگر مهندس اتریشی ساخته شده و 4500 متر مکعب می باشد که بیندو کوه عظیم قرار گرفته و آنها را به هم متصل نموده است نکته ی حیرت بر انگیز در رابطه با این پل این است که درساخت ان از هیچگونه فلزی استفاده نشده است و بعد از بیشتر از 70 سال همچنان پا برجا بوده و محل گذر قطار های باری و سوختی می باشد.

جزیره زیبای کیش

جزیره زیبای کیش

جزیره‌ی کیش، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ساحلی ایران است. جزیره‌ی کیش، مرواریدی واقع شده در خلیج فارس و شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان، که در جنوب ایران قرار گرفته است . این جزیره‌ی بیضی شکل، در ۱۲کیلومتری شیب کوه قرار گرفته و جذابیت این جزیره بین گردشگران خیلی زیاد شده است طوری که سالانه ، به طور متوسط ، بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر به این جزیره می آیند. جزیره ی کیش که یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی ، گردشگری و تجاری کشور است؛ از سال ۱۳۶۱ به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور شناخته شده است. اقتصاد این جزیره، به دلیل گردشگری و تجارت برپاست. جزیره کیش هتل‌ها و مراکز تجاری و تفریحی بسیار لوکس نظر مسافران را به خود جلب کرده است . بهترین زمان برای سفر کیش زمستان است که از نظر آب و هوایی و قیمت و هزینه بسیار مناسب است و شما می توانید به بهترین قیمت بلیط هواپیما کیش را خریداری کنید.

منطقه گردشگری سبلان | اردبیل

منطقه گردشگری سبلان | اردبیل

این منطقه گردشگری که در ایران در 5 کیلو متری غرب شهر نیر در جوار رودخانه بالقلوا می باشد چندین دهنه آب معدنی شفا بخش و درمان کننده بیماری های همچون رماتیسم و درد مفاصل و رفع تنش ها و خستگی در خود جای داده است برجلو، قیرنجه و… از دهنه های اب گرم این مناطق هستند.

کاخ ساسانی سروستان | فارس

کاخ ساسانی سروستان | فارس

این کاخ که در دوره ی ساسانیان و در زمان حکومت بهرام گور ساخته شده 30 هکتار وسعت دارد که می توا گفت در نوع خود بی نظیر می باشد این بنای تاریخی در استان فارس در 9 کیلومتری جنوب شهر سروستان قرار دارد کاخ ساسان یا سروستان از سنگ و گچ ساخته شده.

آرامگاه کوروش کبیر | شیراز

آرامگاه کوروش کبیر | شیراز

این ارامگاه در ایران در شهرستان شیراز واقع شده است. کوروش که موسس حکومت هخامنشیان بود از پر طرفدار ترین پادشاهان ایران بود پاسارگاد دشتی است کهن که کوروش در ان در گذشت دراین محل بناهای باشکوه بسیار زیادی اخته شده که نشانگر شکوه و عظمت حکومت هخامنشیان بوده است. در شیراز جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد که ما هرچه برای شما از زیبایی های آنها بگوییم، متوجه عظمت و شکوه آنها نخواهید شد، بنابراین بهتر است با خرید بلیط هواپیما شیراز به این شهر پر رمز و راز رفته و از نزدیک تمام جاذبه های آن را مشاهده نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.