با کارت کارساز بانک سامان، مساعده بگیرید!

0

معمولاً برای همه ما پیش‌آمده که حقوق ماهیانه کفاف خرج و مخارجمان را تا پایان ماه نداده و مجبور به دریافت مساعده یا پول دستی از شرکت، محل کار یا اطرافیان خودمان شدیم تا بعد از گرفتن حقوق جدید، آن را تسویه کنیم. شاید هیچ‌وقت به فکر هیچ‌کدام از ما نرسیده باشد که رقم اضافی و مازاد هزینه‌ها شخصی‌مان نسبت به حقوق دریافتی، یا هزینه‌های غیرقابل‌پیش‌بینی ماهیانه ازجمله مهمانی، سفر، تعمیر خودرو، منزل، لوازم‌خانگی و…را از طریق بانک تأمین کنیم!

بانک سامان از طریق کارت کارساز این امکان را فراهم کرده که مابه‌التفاوت رقم هزینه و حقوق دریافتی خود را از طریق این کارت تأمین کنید. درواقع کارت کارساز برای تأمین هزینه‌های مازاد ماهیانه شما نسبت به حقوق دریافتی، نقش همان مساعده و قرض، پیش‌کش یا پول دستی گرفتن را در قالب یک سیستم بانکی ایفا می‌کند و بیشتر از میزان حقوق به شما امکان خرید می‌دهد!

رونیکس

چطور از کارت کارساز پول قرض بگیریم؟

نکته ابتدایی و مهم اینکه طرح کارساز بانک سامان برای افرادی که حقوق ماهیانه‌شان را از طریق بانک سامان دریافت می‌کنند قابلیت اجرا دارد. پس اگر حقوق ماهیانه شما از طریق بانک سامان پرداخت می‌شود در اولین فرصت برای استفاده از این امکان اقدام کنید. اگر هم حقوق ماهیانه‌تان از طریق بانک دیگری پرداخت می‌شود، با معرفی این طرح به کارفرما و مدیران خود اقدام کنید. یادآوری این نکته که با استفاده از این طرح دیگر برای دریافت مساعده سراغشان نمی‌روید، می‌تواند برای آن‌ها جذاب باشد.
از سویی این‌یک فرصت خوب برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که قطعاً در این شرایط اقتصادی فعلی، در مقاطع مختلف ماه با درخواست پرداخت مساعده از سوی کارکنان مواجه می‌شوند. بهره‌مند کردن کارکنان شرکت از طرح کارت کارساز این امکان را برای کارکنان و حقوق‌بگیران بانک سامان به وجود می‌آورد که علاوه بر حقوق ماهیانه خود، امکان خرید اضافی تا ۵۰ درصد میزان حقوق دریافتی‌شان را در طول یک ماه داشته باشند. مثلاً اگر حقوق شما ۳ میلیون تومان است، می‌توانید تا سقف ۴.۵ میلیون تومان (۵۰ درصد بیشتر از حقوق) خرید کنید، قبض بدهید، پول کارت به کارت کنید یا پول نقد بگیرید. مثلاً اگر موجودی کارت شما ۲۰۰ هزار تومان شده و می‌خواهید تراکنشی (پرداخت، خرید، کارت به کارت و…) به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان انجام بدهید، کارت کارساز، مابه‌التفاوت مبلغ موردنیاز و موجودی کارت شما برای انجام تراکنش (۴۰۰ هزار تومان) را تأمین می‌کند.
بدون اینکه استرس داشته باشید یا برای تأمین کسری حسابتان به کسی رو بزنید، عملیات بانکی شما با موفقیت انجام می‌شود. فقط این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که هر زمان که کارت کارساز را استفاده می‌کنید، ابتدا از موجودی حساب شما که همان حقوق یا مبلغ واریزی خودتان است مورداستفاده قرار می‌گیرد و فقط درصورتی‌که موجودی کافی برای انجام تراکنش نداشته باشید، امکان اضافه برداشت از موجودی کارساز امکان‌پذیر خواهد بود.

باید شرایط خاصی داشته باشم تا بیشتر از حقوقم خرج کنم؟

اگر حقوق‌بگیر بانک سامان هستید و می‌خواهید از امکان کارت کارساز و هزینه کردن بیش از حقوق دریافتنی استفاده کنید، باید یک سری شرایط ابتدایی و مقدماتی را داشته باشید:

  1. برای اینکه بتوانید کارت کارساز بگیرید، رقم حقوق شماست که حتماً باید بیش از یک‌میلیون تومان حقوق باشد و افرادی که بنا به دلایلی ازجمله پاره‌وقت یا ساعتی بودن، حقوق کمتر از یک‌میلیون تومان دریافت می‌کنند، امکان استفاده از این طرح را ندارند.
  2. امکان استفاده انفرادی از این طرح برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود ندارد و برای انعقاد قرارداد و بهره‌مند شدن از طرح کارساز، حداقل ۱۰ کارمند شرکت در این طرح شرکت و درخواست دریافت کارت کارساز داشته باشند.
  3. اگر در سیستم بانکی بدهی معوقه یا چک برگشتی دارید، کلاً فکر گرفتن کارت کارساز را ازسرتان بیرون کنید چون به‌هیچ‌وجه امکان صدور کارت کارساز برای شما وجود ندارد. پس اگر این شرط شامل حال شما می‌شود، اول سراغ رفع سوء اثر چک و تسویه بدهی‌تان به سیستم بانکی بروید!

چطور باید کارت کارساز بگیرم چه می‌توانم بخرم؟

یکی از ابهام‌ها و سؤال‌ها این است که آیا باکارت کارساز فقط اقلام خاص می‌توان بخرم یا اینکه از فروشگاه خاصی باید حتماً خرید کنم؟ پس اول موضوع دوم را بررسی می‌کنیم که باکارت کارساز چه چیزهایی می‌توانیم بخریم. جواب ابهامات شما این است که هیچ محدودیتی بابت نوع و محل خرید وجود ندارد و شما می‌توانید از تمامی پایانه‌های فروشگاهی، خودپرداز، فروشگاه‌های مجازی و سایر درگاه‌های خرید، تراکنش مالی خرید کنید یا اینکه حتی از دستگاه‌های خودپرداز پول نقد بگیرید.

حالا که خیالتان بابت عدم محدودیت نوع و محل خرید راحت شد، باهم بررسی می‌کنیم که در صورت داشتن شرایط اعلام‌شده در بالا، چطور باید برای گرفتن کارت کارساز اقدام کنیم. گرفتن کارت کارساز خیلی پیچیده نیست و کافی است تا کارفرما یا شرکت پرداخت‌کننده حقوق شما، کتباً از شعبه بانک سامان طرف قرارداد درخواست کند که شما و سایر همکاران که حداقل باید ۱۰ نفر باشید تا از امکان طرح کارت کارساز استفاده کنید. بانک سامان طرف قرارداد هم در کمترین زمان ممکن و بعد از عقد قرارداد با شرکت و محل کار شما، کارت کارساز را برای کارکنان صادر می‌کند تا از اولین ماه پیش رو، علاوه بر حقوق دریافتی تا سقف ۵۰ درصد مبلغ حقوق نیز به‌صورت اضافی امکان خرید، پرداخت یا برداشت از کارت را داشته باشند.

تسویه و شارژ بدون دغدغه کارت کارساز

سؤال بعدی که در ذهن شما این است که چطور مبلغ اضافی که از کارت کارساز برداشت کردم را به بانک پس بدهم و چطور مجدداً اعتبار کارتم را شارژ کنم؟

یکی از محاسن این کارت، تسویه و شارژ خودکار و خودکار است که کوچک‌ترین دغدغه ذهنی و وقت‌گیری را برای دارنده کارت به وجود نمی‌آورد و روال تسویه و شارژ کارت خیلی ساده و راحت است. به‌این‌ترتیب که مبلغ اضافه برداشت یا اضافه‌هزینه شده باکارت، از طریق اولین حقوق پرداختی از سوی شرکت تسویه می‌شود و بعد از تسویه بدهی همراه با سود روزشمار آن، مجدداً اعتبار کارت شما به‌اندازه ۵۰ درصد حقوق، شارژ اضافی خواهد شد. به زبان ساده‌تر اینکه هم‌زمان با پرداخت حقوق، بدهی و شارژ مجدد کارت کارساز شما به به‌صورت خودکار انجام خواهد شد. البته این امکان هم وجود دارد که شما قبل از واریز حقوق و با واریز شخصی خودتان، اعتبار استفاده‌شده کارت کارساز را تسویه کنید تا سود روزشمار کمتری به بدهی شما تعلق بگیرد.

بابت کارساز چقدر باید سود بدهم؟

طبیعی است که شما بابت اضافه برداشتی که از کارت کارساز دارید باید به بانک سامان سود پرداخت کنید که البته با توجه به نوع و روش محاسبه سودی که برای این طرح تعریف‌شده، رقم چشمگیری نخواهد بود. شما اگر در طول مدت اعتبار یک‌ساله از اعتبار اضافی کارت کارساز استفاده نکنید که طبیعتاً سودی هم شامل حال شما نمی‌شود. اما اگر از اعتبار اضافی کارت کارساز استفاده کنید قضیه فرق می‌کند و باید بابت اضافه مبلغی که علاوه بر دریافت حقوق خود هزینه کرده‌اید، سود روزشمار با نرخ سالیانه ۱۸ درصد به بانک بپردازید. اما نکته مهم و اساسی اینکه شما به‌اندازه مدت‌زمان استفاده از اعتبار کارت تا زمان تسویه که پرداخت حقوق ماه آینده خواهد بود، به‌صورت روزشمار سود پرداخت خواهید کرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.