معرفی کتاب دلبستگی؛ راهنمایی جامع برای موفقیت در روابط عاشقانه

13

فیلم های عاشقانه دوست دارید؟ کتاب درباره روابط عاشقانه چطور؟ همهٔ افراد جامعهٔ ما، خواه آنهایی که تازه وارد رابطه شده‌اند، خواه افرادی که چهل سال است ازدواج کرده‌اند در روابط عاطفی و عاشقانه‌شان با چالش‌ها و دغدغه‌های زیادی روبه‌رو هستند. چالش‌هایی که ممکن است اغلب آن‌ها را یک نشانه منفی بدانند؛ اما این تفکر تا چه اندازه درست است؟ کتاب دلبستگی راهنمای درستی برای روابط عاشقانه افراد است. در ادامه بیشتر با این کتاب و مضمون آن آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

شناسنامه کتاب

  • عنوان کتاب: دلبستگی
  • نویسنده: امیر لوین و ریچل هلر
  • مترجم: گروه تحریریه چطور
  • تعداد صفحات: ۲۴۷ صفحه

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

فرض کنید که با دوست یا دوستان صمیمی‌تان دورهم جمع شده‌اید و دارید با هم صحبت می‌کنید. طبیعتا سخن عشق از هرچیز خوشتر است بنابراین بخشی از گفت‌وگوهای این دورهمی پیرامون مسائل عاطفی شما و دوستان‌تان خواهد بود. پس با اجازه بعضی از این صحبت‌ها را اینجا بازگو می‌کنیم.

رونیکس

– نامزدم در طول روز باهام تماس نمی‌گیره، همش منم که باید بهش پیام بدم و حالش رو بپرسم. هر وقتم ازش گله می‌کنم بهم میگه کار دارم و سرم خیلی شلوغه. به‌نظرت واقعا منو دوست داره؟

– سخت نگیر حالا باز خوبه تو یکی رو داری که به دلت نشسته؛ من که با هرکی دوست میشم دو روز بعد دلم رو میزنه و می‌خوام ازش فرار کنم.

***

– با اینکه همه چی بینمون داره خوب پیش میره و مطلوب هم هستیم ته دلم یه حس منفی دارم…نمی‌دونم شاید یه جور نگرانی و اضطراب از اینکه من خطایی بکنم و از چشمش بیفتم، یا همه چی الکی بهم بخوره،‌ یهویی ترکم کنه یا بهم خیانت کنه.‌ وای اگه ترکم کنه من دیگه نمی‌تونم هیچ آدم دیگه‌ای رو تو زندگیم بپذیرم و تا ابد تنها می‌مونم… ببین نیم ساعت پیش بهش پیام دادم که فردا بریم بیرون اما هنوز جواب نداده! نکنه دیگه نمی‌خواد باهم باشیم یا شاید با یکی دیگه قرار داره؟ تو چی فکر می‌کنی؟

– به نظرم اصلا به روت نیار که دیر جواب داده و هر وقت پیام داد تو هم با تأخیر جواب بده، یا بگو از بیرون رفتن منصرف شدم. خودت رو خیلی مشتاق نشون نده!

***

خب بیشتر از این وارد حریم خصوصی شما و دوستان‌تان نمی‌شویم و مرور باقی گفت‌وگوهایی از این دست را به خودتان واگذار می‌کنیم.

بی‌شک چنین گفت‌وگوهایی بارها و بارها بین شما و دوستان و بستگان‌تان ردوبدل شده است؛ اما این مسائل عاطفی از کجا نشئت می‌گیرند؟ رفتار درست با شریک عشقی چگونه است؟ حق با کدام طرف است؟ ادامه دادن این رابطه درست است یا بی‌ثمر و حتی آزارنده است؟ اینکه بعضی‌ها هنوز نتوانسته‌اند فردِ مناسب زندگی‌شان را پیدا کنند یا دائما شکست عشقی می‌خورند از شانس و اقبال بدشان است یا خودشان هم مقصرند؟‌

این کتاب راهگشای شما در روابط عاشقانه خواهد بود؛ چه برای کسانی که هنوز عشقی در زندگی‌شان نیست و چه برای کسانی که در پی بهکردِ رابطهٔ عاطفی‌شان هستند.

درباره کتاب دلبستگی

امیر لوین و ریچل هلر با استفاده از یکی از مفاهیم روان‌شناسی به‌نام دلبستگی، و با پژوهش‌های عملی از رفتارهای عاطفی افراد رمزگشایی می‌کنند. شما با توضیحات این کتاب ابتدا با مفهوم دلبستگی و انواع سه‌گانهٔ آن آشنا می‌شوید و بعد با انجام آزمون‌های آن به سبک دلبستگی خود و شریک عاطفی‌تان پی می‌برید؛ داستان‌های واقعی از زندگی زوج‌های دیگر را می‌خوانید؛ از نقاط قوت و ضعف رفتارهای عاطفی‌تان آگاه می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه و به چه ترتیبی سطح رضایت‌ عاطفی‌تان را افزایش بدهید و به رابطهٔ بهتری برسید.

بخش‌هایی از کتاب

یکی از برداشت‌های غلط دربارهٔ روابط عاشقانه این است که رابطهٔ عاشقانهٔ خوب، رابطه‌ای است که در آن زن و مرد خیلی کم و به‌ندرت با هم اختلاف پیدا کنند. بنابراین اگر شما و شریک عاطفی‌تان به خوبی با یکدیگر هماهنگ باشید، خیلی به‌ندرت پیش می‌آید (یا اصلا پیش نمی‌آید) که دربارهٔ بسیاری از مسائل با هم بحث کنید. گاهی اوقات، حتی مشاجرات را گواهی بر ناسازگاری طرفین یا خارج شدن رابطه از خط اصلی‌اش درنظر می‌گیرند. اما نظریهٔ دلبستگی به ما نشان می‌دهد که این فرضیات بی‌اساس‌اند؛ همهٔ زوج‌ها (حتی آنهایی که ایمن هستند) در مواقعی با هم مشاجره می‌کنند. آنچه بین زوج‌ها تفاوت ایجاد می‌کند و بر سطح رضایت آنها از روابط تأثیر می‌گذارد تعدد دفعات اختلاف آنها نیست، بلکه نوع مخالفت آنها با هم و موضوع اختلاف است. پژوهشگران در زمینهٔ دلبستگی، دریافته‌اند که اختلافات می‌توانند فرصتی برای ایجاد صمیمیت بیشتر و پیوند عمیق‌تر بین زوج‌ها باشند.

دلبستگی که جزو کتاب‌های پرفروش وبسایت آمازون است به همت گروه تحریریهٔ وبسایت چطور برای نخستین بار به فارسی برگردانده شده است. شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر نسخهٔ‌ PDF آن را بخرید و با مطالعهٔ آن دید تازه‌ای به روابط عاشقانه پیدا کنید و از این دانش برای حل اختلاف‌ها و هرچه بهتر کردن رابطه‌تان بهره ببرید.

تهیه کتاب «دلبستگی»


در ادامه بخوانید: معرفی کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 13 دیدگاه)
  1. گلناز می‌گوید

    سلام
    وقت بخیر
    میخواستم بدونم چطور میشه نسخه چاپی کتاب رو تهیه و خریداری کرد؟ نه فایل pdf

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      سلام. این کتاب فقط به‌صورت الکترونیک منتشر شده است.

  2. Mohsen می‌گوید

    نون شب نداری،شریک عاطفی داری؟؟؟
    این کتابو بخون

  3. کیارش می‌گوید

    کتاب بسیار عالی بود توصیه میشه بخونید ❤️

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      😊🌹