معرفی کتاب مسری، راهکارهای بازاریابی ویروسی

0

با پیچیده شدن فعالیت تجاری در عصر ارتباطات، بازاریابان معاصر هم ترفندهای پیچیده‌ای را به کار بسته‌اند تا جزئی‌ترین رفتار انسان‌ها را در زندگی روزمره تحلیل کنند و برای رونق کسب‌وکارهای گوناگون به کار بگیرند. از همین رو، کتاب‌های بسیاری در زمینه فروش و بازاریابی منتشر شده است، اما در بین این کتاب‌ها، کتاب مسری، راهکارهای بازاریابی ویروسی (Contagious: Why things catch on) جزو آن کتاب‌هایی است که خیلی زود معروف شده‌ و به لیست پرفروش‌های رسانه‌های مشهور راه یافت. این کتاب از پدیده‌ای رشک‌برانگیز در کسب‌وکار سخن می‌گوید که رسیدن به آن، بی‌اغراق، نهایت آرزوی هر کارآفرینی‌ست.

شناسنامه کتاب

  • عنوان کتاب به فارسی: مُسری، راهکارهای بازاریابی ویروسی
  • عنوان کتاب به انگلیسی: Contagious: Why things catch on
  • نویسنده: جونا برگر
  • تعداد صفحات: ۲۴۵ صفحه

درباره کتاب مسری، راهکارهای بازاریابی ویروسی

کتاب «مُسری، راهکارهای بازاریابی ویروسی» حکایت پوست‌اندازی بازاریابی سنتی در اقتصاد فوق رقابتی است و رمز و رازهایی را که در پس انتقال‌های اجتماعی در مورد یک ایده و محصول وجود دارد، مطرح می‌کند.

رونیکس

نویسنده کتاب را به شش بخش مختلف تقسیم کرده است و هر بخش را به صورت جدا توضیح داده و مثال‌های مختلف و داستان‌هایی را در مورد همان موضوع بیان کرده است. جونا برگر در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم کمپین های تبلیغاتی ویروسی بسازیم. تبلیغاتی که لازم نباشد برای انتشار آن هزینه‌ای پرداخت شود و مخاطب محصول ما، رایگان این کار را برایمان انجام دهد. این تکنیک بی‌نظیر که می‌توان آن‌ را کارآمدترین و شگفت‌انگیزترین روش تبلیغاتی در عصر حاضر دانست، به بازاریابی ویروسی معروف است. با استفاده از این تکنیک نوین بازاریابی و تبلیغات ویروسی می‌توانید به صورت کاملا هوشمندانه و با حداقل هزینه به معرفی کالاها، خدمات و علایق خود بپردازید. این کتاب همراه با داستان‌های بسیار جذاب و نتایج تحقیقات گسترده در این زمینه است.

مُسری در لیست پرفروش‌های روزنامه نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال قرار گرفته و عنوان بهترین کتاب سایت آمازون را نیز به دست آورده است. این کتاب از زمان انتشار تا کنون به ۲۶ زبان ترجمه شده است.

درباره نویسنده

جونا برگر استاد دانشگاه پنسیلوانیاست و تجربیاتی در حوزه بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی ویروسی دارد. او مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی خود را از دانشگاه استنفورد گرفته و دوره دکترای بازاریابی خود را نیز در همین دانشگاه گذرانده است. مقالات او در حوزه بازاریابی در نشریاتی چون نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال، هاروارد بیزنس‌ریویو، بیزنس‌ویک و اکونومیست منتشر می‌شود. او همچنین مشاور ارشد برندهای معتبر جهان مثل گوگل، جنرال موتورز، فیسبوک، مایکروسافت، لینکداین و جنرال میلز بوده است.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر شما جزو متخصصان بازاریابی، مدیران فروش و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستید، این کتاب راهکارهای فوق‌العاده‌ای در مورد تبلیغات و بازاریابی مؤثر و در نتیجه فروش بیشتر را به شما آموزش می‌دهد. همچنین اگر مایل هستید، در مورد عوامل تأثیرگذار بر ذهن انسان برای انتخاب یک محصول خاص بیشتر بدانید، این کتاب را حتما مطالعه کنید.

بخش‌هایی از کتاب

کمیابی و انحصار، مردم را درگیر خودشان می‌کنند، چون باعث می‌شوند فکر کنند خودی هستند و به دسته خاصی تعلق دارند. اگر به کسی چیزی دهید که دیگران ندارند، حس خاص بودن می‌کند، حس می‌کند متفاوت است و جایگاه بالاتری دارد. حالا نه‌تنها محصول و ایده شما را دوست دارد که درباره‌اش به بقیه هم می‌گوید. چرا؟ چون می‌خواهد تفاوتش را نشان دهد. در نهایت هم باید درباره شما حرف بزنند تا بگویند تفاوت‌شان از کجا ناشی می‌شود. کسانی که آن همه وقت در صف‌های طولانی می‌ایستند تا آخرین تکنولوژی روز را بخرند، در اولین اقدام چه می‌کنند؟ به بقیه نشانش می‌دهند. من را ببینید. ببینید توانسته‌ام چه چیزی بخرم!


در ادامه بخوانید: ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.