چهار نکته کلیدی برای خرید عینک آفتابی

0

با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، داشتن عینک آفتابی در تمامی فصول لازمه. از لحظه احساس نیاز تا زمان خریدن عینک آفتابی جدید، چالش‌ها و سوالات مختلفی مثل سوالات زیر در ذهن شکل می گیره.

  • چه عینک آفتابی بگیرم که طبی هم بشه؟
  • شبیه عینک آفتابی قبلی ام بگیرم یا جدید باشه؟
  • عینک آفتابیم چه شکلی باشه که کنار دریا هم بتونم استفاده کنم؟
  • شیشه اش چه رنگی باشه؟
  • از کجا بدونم اصل هست؟
  • به چشمم آسیب نزنه؟
  • گارانتی دار هم می‌تونم پیدا کنم؟
  • با کی برم بگیرم که بتونه خوب نظر بده؟

تفاوت اصلی عینک آفتابی با عینک طبی، در برخی از سوالات بالاست. گاهی اوقات یک نفری که عینک طبی استفاده می کنه انتخاب می کنه که پولش را با چه توازنی بین عینک و عدسی‌اش پخش کنه. در حالی که در عینک آفتابی، شما حق انتخاب جداگانه ندارید.
به شما پیشنهاد می‌کنیم که 4 قدم پیش رو برای انتخاب عینک آفتابیتون در نظر بگیرید تا بتونید در نهایت از خرید عینک آفتابی جدیدتون راضی باشید.

مدل و رنگ عینک

مدل یا شکل عینک به شکل حدقه ی اون گفته می شه که به غیر از اشکال هندسی معروف مثل گرد، مستطیل، بیضی، مربع و … چند شکل معروف دیگه هم هست که احتمالا یا اسمش را شنیدید و یا تا با به حال اون مدل رو داشتید. فرم صورت در تقسیم بندی های مختلف بین 5 تا 8 شکل گروه بندی شده. یکی از معیارها تطبیق شکل صورت با فرم عینک هست. مدل خلبانی یا aviator که حتی گاهی تخم مرغی هم گفته می‌شه به اکثر فرم های صورت میاد به همین خاطر به مدلی تبدیل شده که اکثر سلبریتی ها یا ورزشکاران این مدل رو استفاده می‌کنند.
از مدلهای معروف دیگه هم می شود به مدل ویفرر، پروانه‌ای، کلاب مستر، گربه‌ای و … نام برد. بهتون پیشنهاد می‌کنیم در کنار این موضوع که از یک همراه در انتخاب عینک بهره می‌برید، کمی در مورد چگونگی تشخیص شکل صورت خودتون بخونید. اما این موضوع را هم به یاد داشته باشید که این قوانین کلی هستند و ریزه کاری های چهره‌ی شما در نظر گرفته نشده.
عامل مهم دیگری که حتما باید در نظر بگیرید علی الخصوص اگر خانم هستید بحث رنگ مو، پوست و چشمان شماست. رنگ موی شما، عامل به شدت تاثیرگزاری در انتخاب رنگ عینک شماست و مشکی یا قهوه‌ای تنها رنگ‌هایی نیستند که به پوست و موی شما می‌آیند. انتخاب رنگ غلط باعث می شه که از عینک بدتون بیاد. می تونید بیشتر در مورد رنگهای مناسب پوست صورتتون بخونید و بدونید.

رونیکس

جنس و رنگ عدسی

معمولا جنس عدسی های عینک آفتابی یا شیشه هستند یا انواع پلاستیک های استاندارد (CR39، پلی کربنات و …). معمولا برندهایی که سبک کلاسیک دارند مثل پرسل، از عدسی های جنس شیشه استفاده می کنه و بقیه برندهای مشهور معمولا درصد کمتری از جنس شیشه و بیشتر پلاستیک دارند. اگر براتون مسئله وزن عینک در اولویت نباشه و دنبال یک ترکیب حرفه ای باشید پیشنهاد می کنیم از عینک‌های با عدسی شیشه ای استفاده کنید در حالی که پلاستیک از شیشه سبکترهست. در مورد رنگ عدسیتون خیلی مهم هست که شهر، آب و هوا و نوع استفاده اتون را در نظر بگیرید.

پولاریزه بودن، UV400 و دیگر ویژگی ها

این موضوع رو در نظر داشته باشید که از پولاریزه بودن عینک آفتابی مهمتر؛ کیفیت سنگ خام عدسی شماست. از عدسی ساخت چین تا بهترین عدسی های اروپایی؛ حتی شیشه اتومبیل و منزل شما قابلیت داشتن لایه محافظ UV400 هستند. پس در نظر داشته باشید که اگه دست فروش کنار مترو هم دستگاه تست پرتو ماورا بنفش داشت و به شما نشان داد که عینک آفتابی‌اش UV400 رو پوشش می‌ده، درست هست. اما اون چیزی که به چشم شما آسیب می‌زنه کیفیت خود عدسی است. اگه عدسی ضعیفی باشه به چشم شما در بلند مدت آسیب می‌زنه و اگه تعداد لایه های محافظش کم باشه به مرور زمان بر اثر استفاده از بین می‌ره و دیگه از چشمان شما محافظت نمی‌کنه. پس حتما در نظر داشته باشید که نداشتن عینک آفتابی، آسیب کمتری نسبت به یک عینک آفتابی بی کیفیت به چشمانتون خواهد زد.

اینکه عینک شما پولاریزه باشد یا نه بستگی به نوع سبک زندگی شما داره. اگه در محیط باز، زیاد هستید و یا رانندگی جاده دارید، مشاغل مرتبط به دریا دارید، خلبان هستید پیشنهاد می‌کنیم عینک آفتابی پولاریزه استفاده کنید اما اگه می‌خواهید اسکی کنید، پیشنهاد نمی‌دهیم؛ چون باعث خطای دید شما می‌شه. در مورد مزایایی بیشتر عینک آفتابی پولاریزه در اینجا بخوانید.

اصالت کالا و خدمات پس از فروش

خریدن یک عینک کپی به بهای خریدن آسیب‌هایی که ممکن در آینده برای چشمان شما بوجود بیاید. چند راه ساده برای اطمینان از اصالت کالاتون پیشنهاد می‌کنیم که نیاز به تخصص فنی خاصی نیست.

  • کد مدل عینکتون را در بخش جستجوی عکس های گوگل با نام انگلیسی برند بزنید. اگه سایت‌های معتبر اروپایی آمریکایی عین کد مدل شما را در نتایج نشان دادند احتمالا عینک شما اصل است در غیر این صورت قطعا تقلبی است.
  • در چند سال اخیر برندهای مشهور مثل ریبن، پرسول، سیلوئت، آدیداس و … روی باکس مقوایی جلدشون یک بارکد دارند که می‌تونید اون بارکد رو اسکن کنید و یا به سایت کارخانه تولید کننده این برندها بروید و بخش اعتبار سنجیشون برید و کد رو بزنید و به شما قطعا می‌گه که این کد درسته یا خیر؟
  • انتخاب فروشگاهی که بتونید به اون اطمینان داشته باشید و اگه برای عینکتون در آینده مشکلی پیش اومد بتونه کمکتون کنه خیلی مهم هست. می‌تونید به پیشنهاد ما سری بزنید.

در نظر داشته باشید که راه حل های بالا فقط بخشی از راه تعیین اصالت و خدمات هستند و راه های مختلف دیگه‌ای نیز وجود دارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.